(۰۲۱) ۲۲۲ ۷۸ ۷۸ ۹
حذف کارت سوخت در تهران از امروز چهارم خرداد!
یکشنبه، ۴ خردادماه ۱۴۰۴ - ۰۷:۲۰:۲۶
قرار است یک شنبه چهارم خردادماه ۱۴۰۴ کارت سوخت در یکی از جایگاههای شهر تهران غیرفعال شود.
ادامه مطلب
تصاویری از گرن لوسو کوپه: به اعتقاد خیلی ها، آخرین زیبای ب ام و
دوشنبه، ۱۰ دیماه ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷:۲۵
ب ام و گرن لوسو کوپه نامی برای یکی از خاص ترین محصولات خودرویی جهان است که توسط باواریایی ها در همکاری با کمپانی افسانه ای پینینفارینا متولد شد.
ارزانترین و بهترین شهر برای خرید ماشین دست دوم کجاست؟
دوشنبه، ۲۳ مهرماه ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸:۹۹
بازار خودرو ایران از حدود پنج سال گذشته تاکنون در شرایط رکود، تورم و تردید به سر میبرد. در نتیجه کاهش عرضه خودروهای صفرکیلومتر به بازار، اکنون مشتریان بیش از هر زمان دیگر به خرید خودروهای کارکرده علاقهمند شدهاند.
خریداران تارا در بورس کالا بیش از ۱۰۰ میلیون سود کردند!
شنبه، ۲۶ آذرماه ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴:۱۸
اگر هفته پیش از بورس کالا، خودروی تارا خریداری کرده بودید، بین ۱۰۱ تا ۱۳۴ میلیون نسبت به بازار، تارا را ارزانتر دریافت میکردید!
اشتباه رایج رانندگان در مورد سن الزامی شدن معاینه فنی خودرو
شنبه، ۱۲ آذرماه ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶:۲۶
یک باور غلط درباره سن الزامی شدن معاینه فنی خودروها وجود دارد که باعث طولانی شدن صف معاینه فنی خودرو میشود.
مهمترین نکات برای بازدید ماشین قبل از سفر
دوشنبه، ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰:۲۲
قبل از شروع سفر نوروزی خود با خودرو، بررسی دقیق و کامل وضعیت خودرو از اهمیت بسزایی برخوردار است. این بررسی شامل بررسی سطوح مایعات، تایرها، ترمزها، باطری، چراغها و تایمینگ بلتها میشود.
فرداموتورز با دست پر در بازار سدانها
ماشین MG۵ ماجراجوی جدید بازار خودرو
دوشنبه، ۱۶ بهمنماه ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷:۰۴
شرکت فردا موتورز در تلاش است تا برای حضور پر رنگ تر در بازار خودرو ایران دست بالاتری در زمینه خودروهای سدان داشته باشد و از همین رو زنگ خطر را با محصولات ام جی به صدا درآورده است.
کم هزینهترین روش نگهداری خودرو در ده گام
دوشنبه، ۳۰ آبانماه ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷:۱۲
حفظ سلامت خودرو و مراقبت از آن یک هنر است. برای آنکه فردی خودش را یک راننده قلمداد کند، بایستی روشهای نگهداری از خودرو را به خوبی آموخته باشد.
نکات مهم در زمان خرید اقساطی خودرو
چهارشنبه، ۲ شهریورماه ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳:۳۶
در شرایط حال حاضر خرید خودرو صفر برای قشر بزرگی از جامعه غیر ممکن شده، فروش اقساطی خودرو در شرکت های کوچک و بزرگ انجام می شود. در خرید خودروی اقساطی باید حسابی زبر و زرنگ باشید تا سر شما کلاه نگذارند؛ چون بسیاری از دلالان و کلاهبرداران به انتظار آدم هایی نشسته اند که از بازار خودرو سر در نمی آورند و به راحتی وارد بازی چنین افرادی می شوند.
راهنمای خرید MVM X۲۲؛ مشخصات فنی، آپشن ها، قیمت و شرایط فروش
چهارشنبه، ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲:۵۵
MVM X۲۲ بی شک یکی از خوش استایل ترین کراس اوورهای درون شهری بازار است اما این خودرو نقاط ضعفی را نیز همراه دارد.
۵ اقدام مهم درباره خرید خودروی دست دوم کارکرد بالا که باید انجام دهید
دوشنبه، ۹ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۲:۵۱
خرید خودروی دست دوم با کارکرد بالا ریسکهای زیادی در بر دارد اما با رعایت این ۵ نکته مهم میتوانید خریدی مطمئنتر داشته باشید.
شرایط دریافت پلاک گذر موقت چیست؟ هزینه + مراحل گرفتن پلاک
دوشنبه، ۱ اردیبهشتماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۴۳:۵۰
در این مطلب میگوییم پلاک گذر موقت چیست، خودرو گذر موقت چیست، شرایط ماشین گذر موقت چگونه است.
سریع ترین راه توقیف خودرو | مراحل توقیف خودرو در کمترین زمان
یکشنبه، ۲۸ مردادماه ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۵:۰۶
این روزها خریدوفروش خودرو به یک جنجال جدید برای مصرفکنندگان ایرانی تبدیل شده است. قیمتها در هر لحظه تغییر میکنند و همین مساله باعث برهم خوردن معاملات میشود. همچنین اختلاف قیمت بازار و کارخانه، موجب حضور پررنگ سودجویان در بازار خودرو است. در چنین شرایطی نیاز مشتریان به یافتن سریع ترین راه توقیف خودرو یا سریع ترین راه برای گرفتن حکم توقیف خودرو دور از انتظار نیست.
علت خرابی دینام خودرو چیست؟
شنبه، ۲۰ مردادماه ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲:۲۲
دینام یا آلترناتور یکی از قطعات مهم سیستم برق خودروست که همانند هر قطعه دیگری شاید با گذشت زمان مشکلاتی را تجربه کند.
چگونه روغن موتور ماشین را خودمان در منزل تعویض کنیم
دوشنبه، ۸ مردادماه ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳:۳۲
در بحث نگهداری خودرو، کمتر چیزی به اندازه پایبندی به برنامه زمانی تعویض روغن، آسان و در عین حال مهم است. مزایای تعویض به موقع روغن موتور بسیار زیاد و غیرقابل کتمان است. تعویض منظم روغن، عملکرد موتور را بهبود میبخشد، طول عمر آن را افزایش میدهد و به خودرو کمک میکند تا به بالاترین بازده مصرف سوخت دست یابد. روغن تمیز برای روغن کاری مناسب و تضمین عملکرد روان موتور و تمیز ماندن اجزای داخلی پیشرانه کاملا ضروری است.
بررسی سدان اسپرت جنسیس ۲۰۱۹ + فیلم
جنسیس را در ایران با کوپه محبوب و قدرتمندش می شناسیم که غرش های پیشرانه آن همچنان طرفداران بی شماری دارد.
چهارشنبه، ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲:۰۹ |
خودرویی با آپشن متنوع و قیمت مناسب (در زمان عرضه) در کشوری که خودروهای اسپرت کارخانه ای زیادی را تا پیش از این در بازار خود ندیده بود به سرعت تبدیل به یک هیولای خیابانی محبوب شد. در ادامه نیز سدان درشت اندام آن وارد بازار شد که آنهم در مقایسه ابعاد، امکانات، کیفیت، زیبایی و البته قیمت تبدیل به رقیب سرسختی برای محصولات آلمانی در ایران شد. هیوندای جنسیس کوپه هیوندای جنسیس سدان از اینجا بود که نام جنسیس به عنوان یک گزینه برتر و چیزی فراتر از دیگر اعضا خانواده کره ای مانند آزرا، النترا و سوناتا مورد توجه قرار گرفت. در بازار جهانی نیز وضعیت تقریبا به همین شکل بود؛ جنسیس آنقدر در جذب مخاطب موفق عمل کرد که اداره کنندگان هیوندای در سال ۲۰۱۵ آنرا تبدیل به خط تولید محصولات لوکس خود کردند. به عبارت دیگر جنسیس موتورز برای هیوندای همان مسیری را پیش گرفته که اینفینیتی برای نیسان و لکسس برای تویوتا طی کرده اند. با ایجاد تغییرات مذکور و تغییر راهبردهای این برند، شاهد ارائه محصولات جدیدی بودیم که از جمله می توان به سدان های خانواده "G" اشاره کرد. با این توضیحات؛ برای امروز سراغ یک جنسیس جی۷۰ می رویم تا مقداری دقیق تر آنرا مورد بررسی قرار دهیم. آنچه در ادامه می آید جمع بندی مختصر از ویژگی های برتر و انتقاداتی است که طی نظرسنجی ها و بررسی های کارشناسانه برای این خودرو به ثبت رسیده است. جی۷۰ را باید یک سدان لوکس و جمع و جور یا به اصطلاح این روزهای بازار؛ کامپکت بدانیم که توانایی رقابت با سری۳ از ب ام و، کلاسC از مرسدس و کیو۵۰ از اینفینیتی را دارد. کیو۵۰ همانطور که اشاره کردیم هیوندای تلاش می کند تا برترین های خود را با جنسیس روانه بازار کند بنابراین این خودرو باید برنامه ای برای جذب مخاطب داشته باشد! جی۷۰ در مقایسه با برداران بزرگ تر خود یعنی جی۸۰ و جی۹۰ گزینه ای اسپرت تر محسوب می شود که تا حدودی می تواند نسل جوان را نیز درگیر خود کند. جی۸۰ جی۹۰ گزینه ها در بخش موتور در این مطلب ما به بررسی یک جی۷۰ با موتور پایه یعنی نمونه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ می پردازیم که خروجی آن برابر با ۲۵۲ اسب بخار و گشتاور مجموعه نیز ۲۶۰ پوندفوت است. برای این خودرو گزینه بسیار هیجان انگیزتری نیز قابل سفارش است که شامل نمونه ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری مجهز به توربوشارژ دوقلو با ۳۶۵ اسب بخار خروجی و گشتاور ۳۷۶ پوند فوت می شود. این موتور برای لحظاتی خاطره جنسیس کوپه با موتور Lambda ۳۴۸ اسب بخاری را زنده می کند. البته برای جی۷۰ موتور ۲.۲ لیتری ۴ سیلندر آر-لاین سی آر دی آی با خروجی ۲۰۰ اسب بخار نیز قابل سفارش است که طبیعتا این گزینه طرفداران کمتری دارد یا حداقل برای ما جذاب نیست. دستی یا اتوماتیک؛ یک انتخاب خوب! برخلاف نمونه ۳.۳ لیتری که با فقط جعبه دنده اتوماتیک ارائه می شود؛ جی۷۰ دارای موتور ۲ لیتری و تریم اسپرت با جعبه دنده ۶ سرعته دستی ارائه می شود. این برای رانندگان حرفه ای و آنهایی که می خواهند موتور را به نهایت تنفس وادار کنند خبر خوبی است اما در طرف مقابل نیز منتقدان زیادی دارد. به هرترتیب هیوندای با پرداخت ۳۰۰۰ دلار اضافه امکان نصب جعبه دنده اتوماتیک را برای مشتریان ممکن ساخته است. جی۷۰ مجهز به جعبه دنده دستی با سیستم انتقال قدرت به چرخ های عقب عرضه می شود و در نوع اتوماتیک با سامانه تمام چرخ محرک ارائه می شود. به هر ترتیب امکان انتخاب نوع جعبه دنده در زمان خرید یک امتیاز مثبت به شمار می رود که جی۷۰ از آن برخوردار است. تعلیق قابل اعتماد! قدرت هندلینگ جی۷۰ به ژن های مشترک آن با هیوندای جنسیس باز می گردد. این خودرو در بخش تعلیق به خوبی تیونینگ شده؛ تعلیق قابل تنظیم و فرمان پذیری دقیقی نیز دارد اگر از میزان جزیی خطاهای آن بگذریم. به عبارت دیگر باید گفت آنچه که برای برچسب ۳۵ هزار دلاری تحویل می گیرد عملکرد بسیار مناسبی دارد. اگر اهل ایجاد تغییرات در خودرو هستید این محصول بستر بسیار مناسبی برای مبدل شدن به یک هیولای خیابانی را دارد که بخش تعلیق نیز جزیی از آن محسوب می شود. برمبو؛ یک توقف مطمئن! رنگ قرمز و لوگوی برمبو در سیستم ترمز هر خودرویی که باشد حسی از اطمینان و کیفیت را با خود همراه دارد. در جی۷۰ نیز این قرمز جادویی از میان رینگ ها کاملا به چشم می آید. برند برمبو با دیسک های ۱۳.۸ اینچی برای چرخ های جلو و ۱۳.۴ اینچ برای چرخ های عقب استفاده شده است. این یک امضای ویژه برای چرخ های ۱۹ اینچی استاندارد جی۷۰ است که با لاستیک های میشلن مجموعه ای قابل اعتماد را به نمایش گذاشته است. جعبه دنده؛ اینبار یک امتیاز منفی! قابلت انتخاب نوع جعبه دنده را یک امتیاز دانستیم اما در مورد عملکرد این بخش باید انتقادهایی را متوجه جی۷۰ دانست. در تست جاده، جعبه دنده جی۷۰ ضعف های خود را کاملا به نمایش می گذارد برای آنکه راحت کمتر شما را درگیر توضیحات فنی کنیم کافی است بگوییم هنگام تعویض دنده با این سدان احساس می کنید که جعبه دنده یک النترا را به آن پیوند زده اند که عملا با توجه به تفاوت های دو خودرو یک عضو نامناسب به نظر می آید. سدان و اندازه کوچک! جی۷۰ یک سدان لوکس اسپرت در کلاس کامپکت است که در زمینه طراحی اتاق مهمترین ایراد وارده بر آن فضای کوچک برای پای سرنشینان عقب خواهد بود. موتور روی کاغذ اعداد پیشرانه جی۷۰ بسیار جذاب به نظر می رسند؛ ۲۵۲ اسب بخار و توربو با گشتاور ۲۶۰ پوندفوت برای یک سدان استاندارد حقیقتا مناسب است اما در عمل، باید به قدرت کم این خودرو در دنده های سنگین اشاره کرد که برای گروهی از رانندگان می تواند عذاب آور باشد. علاوه بر این هنگامی که خودرو را به واکنش های سریع وادار می کنید نوعی عدم هماهنگی در موتور و جعبه دنده احساس می شود که امتیازهای مثبت این خودرو را کاهش می دهد. طراحی در زمینه طراحی می توان همه چیز را به سلیقه مشتری واگذار کرد. اما به هر ترتیب اگر بخواهیم مقداری درباره جی۷۰ در بخش طراحی بگوئیم؛ این خودرویی است که در همان لحظه اول چشمان مخاطب را شکار می کند. گریل بزرگ، چراغ های خشن و ورودی های هوای جذاب روی بامپر حس یک خودروی سریع را منتقل می کند.
در این قسمت خودرو ما را به یاد طراحی جگوار اکس اف می اندازد که البته آن هم خودرویی خاص و بدون نقص در زمینه طراحی محسوب می شود. جگوار اکس اف در نمای جانبی نیز همه چیز عالی و قدرتمند انتخاب شده و در این میان عناصر کرومی نیز فضای زیباتری را ایجاد کرده اند بویژه لوور بومبرنگی روی فندر(گلگیر).
در قسمت عقب خودرو نیز آنچه را که مشاهده می کنیم در هماهنگی کامل با سایر بخش های خودرو قرار دارد. دیفیوزر و خروجی دوقلوی اگزوز جز اثرگذارترین مناظر این بخش هستند.
مواد به کار رفته در کابین جی۷۰ کیفیت بالایی دارند و از نوع متریال نرم انتخاب شده که هنگام لمس آن حس خوبی به سرنشین منتقل می شود. کلیدهای کنترلی روی فرمان طراحی جذابی دارند و فقط به چند گزینه فشاری محدود نشده اند. در مرکز کنسل یک نمایشگر لمسی ۸ اینچی برای سیستم سرگرمی و نمایش اطلاعات قرار داد که کمی پایین تر از آن سه دکمه دایره ای بزرگ(برای تنظیم سیستم تهویه و گرم کن و سردکن صندلی ها) و ۸ دکمه در ردیف افقی قابل مشاهده است. نمایشگر کنسول جی۷۰ از اندروید اتو و کارپلی پشتیبانی می کند. همچنین در این خودرو از برند صوتی Lexicon با ۱۵ بلندگو استفاده شده است. فناوری های روز مانند سیستم کروز کنترل تطبیقی و سیستم هشدار برخورد در این محصول فعال هستند.
کد محتوا: ۲۰۷۶۳
ارسال: چهارشنبه، ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲:۰۹
به روز شده: پنجشنبه، ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰:۳۶
کلید واژهها: جنسیس
نوع: نقد و بررسی
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: عصر ایران
بازدید: ۱۶۱۵
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
این سایت ماحصل، تلاشهای چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخابها فراهم باشد.
«کاردو» واژهی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو میباشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام میدهد تا شایسته خدمترسانی به شما باشد.
به دلیل حجم بالای آگهیهای ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آنها امکانناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز میتوانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باریرسانی استفاده کنید.
طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.