مرسدس بنز اس ال۵۵؛ یک خودرو دیدنی با ظریف کاری ژاپنی!
مرسدس بنز SL۵۵ مدل ۲۰۰۵ (شاسی R۲۳۰) که یکی از پیشرفتهترین خودروهای دوران خود و آخرین شاهکار طراحی برونو ساکو به شمار میرفت و از موتور افسانهای M۱۱۳K V۸ سوپرشارژ ۵.۵ لیتری AMG بهره میبرد، تبدیل به یک خودروی نمایشگاهی منحصربهفرد شده است.
معرفی جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵: مسیر ۱۰ سال آینده این برند
کانسپت جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵ تازهترین و مهمترین محصول عملکردی جنسیس است؛ مدلی که بهعنوان نقطه عطف، مسیر ۱۰ سال آینده این برند در حوزه خودروهای پرفورمنس و موتوراسپرت را مشخص میکند. این کانسپت در مراسم «جنسیس مگما ورلد پریمیر» برای اولینبار معرفی شد و فراتر از یک طرح مطالعاتی، بیانیهای جدی درباره آینده خودروهای اسپرت جنسیس به شمار میرود.
این نیسان روگ یک میتسوبیشی است!
دلیلی کاملا منطقی وجود دارد که چرا نیسان روگ پلاگین هیبرید جدید هیچ شباهتی به دیگر نسخه های این کراس اوور کامپکت ندارد: این خودرو در واقع یک نیسان واقعی نیست!
فورد اسپرتکا؛ تخم مرغ محبوب اروپایی!
دههها پیش از محبوبیت محصولات کلاس Mini-GTI مانند امروز، فورد با معرفی مدل اسپرتکا تلاش کرد تا به تنهایی وارد این بازار شود. اسپرتکا، نسخهای با توان فنی و ظاهری بهبودیافته از مدل عمومی فورد کا بود که در دوران محصولات خستهکننده فورد معرفی شد.
تارا توربو یا دنا پلاس توربو؛ رقابت خانوادگی جذاب ایرانی!
تارا توربو و دنا پلاس توربو دو محصول پرقدرت ملی بوده که رقابت تنگاتنگی با هم دارند. در این محتوا به مقایسه این دو برادر پرداختهایم.
علت صدای چرخ ماشین
ممکن است که شما هم گاهی اوقات در زمان رانندگی حس کرده باشید که صدای غیرعادی از چرخها به گوش میرسد. با اینکه صدای غیرعادی از چرخها گاهی نشانه مهمی نیست و خطری ندارد، اما گاهی هم میتواند خطرساز باشد.
بهترین فیلتر روغن در بازار کدام است ؟
فیلتر روغن نقش مهمی در فرآیند سوخت خودرو دارد. قطعاً نمیتوانید ارزانترین یا اولین فیلتر روغن را برای خودروی خود خریداری کنید، بلکه باید در انتخاب خود نهایت دقت را داشته باشید و بهترین فیلتر روغن را نصب کنید.
تفاوت خودروی دیفرانسیل جلو و دیفرانسیل عقب
یکی از مشغولیات فکری برای افرادی که در زمینه خودرو فعالیت دارند و یا علاقه وافری به اتومبیل دارند ، اینست که اتومبیل های دیفرانسیل عقب برتر هستند یا اتومبیل های دیفرانسیل جلو ؟
علت سفت شدن پدال ترمز خودرو چیست؟
ترمز خودرو یکی از مهمترین بخشهای آن به شمار میرود و علت سفت شدن پدال آن در این نوشتار بررسی شده است. چنین مشکلی می تواند در زمان رانندگی خطرات زیادی را در پی داشته باشد و به همین خاطر میخواهیم به دلیل رخ دادن آن در خودروهای داخلی بپردازیم. همراه ما باشید.
کروز کنترل چیست و چگونه کار میکند؟
یکی از قابلیتهایی که سالهاست در خودروها تعبیه میشود، کروز کنترل یا کنترل کننده سرعت است که در برخی از خودروهای بازار دیده می شود.
چهارشنبه، ۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۲
شنبه، ۱ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۱
چهارشنبه، ۲۸ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۵۶
دوشنبه، ۲۶ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۱
دوشنبه، ۱۹ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۷
راهنمای خرید خودرو کارکرده در بازار ایران
چهارشنبه، ۲۹ مردادماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
طرح های مفهومی زشت فراری که هرگز تولید نشدند
دوشنبه، ۱ بهمنماه ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
وقتی همه چیز تغییر کرد!
چرا مردم خودروی شاسی بلند می خرند؟
شنبه، ۲۹ خردادماه ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
۱۱ خودرو موفق در آینده
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
نگاهی به خاص ترین نسخه های بوگاتی ویرون
یکشنبه، ۲۲ تیرماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
نسل جدید هیوندای النترا ۲۰۱۹ + فیلم
هوندا النترا در سال ۱۹۹۱ اولین نسل خود را به جهان معرفی کرد و ۲۶ سال بعد نسل ششم خود را روانه بازار کرد. امسال نیز علاقهمندان این سدان کامپکت هیوندای آن را با فیسلیفت جدید مشاهده میکنند.
شنبه، ۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴:۲۹ |
النترای فیسلیفت از فناوریهای بیشتر در نسخه استاندارد، سیستم اطلاعات سرگرمی جدید، ویژگیهای ایمنی فعال و تریمهای بیشتر بهره میبرد. طراحان برای قسمت جلویی هیوندای النترا ۲۰۱۹ از چراغهای مثلثی شکل و جلوپنجره بازطراحی شده استفاده کردهاند که نمای جذابی را در این بخش شکل داده است. بخش طراحی هیوندای پا را فراتر گذاشته و فرم کاپوت و گلگیرها را نیز بازطراحی کردهاند. این مدل طراحی نمای روبهرویی خودرو را تهاجمی و جسورانه نشان میدهد. در نمای عقب چراغهای عقب نیز کشیده، بلند و تیز شده ، جای پلاک نیز تغییر کرده و تمایز آن از بخش تیره سپر سخت است. خودرو روی چرخهای ۱۶ و ۱۷ اینچی سوار شده و در انواع اقتصادی از انواع ۱۵ اینچی بهره میبرد. در قسمتهای عقب طراحان همانند بخشهای جلویی تغییرات زیادی را در نظر گرفتهاند؛ برای مثال در صندوق بار به طور کلی مجددا طراحی شده و درون آن یک اسپویلر یکپارچه نصب شده است. شاهد تغییر طراحی سپر عقب هستیم و فرم چراغها نیز نسبت به مدلهای قبلی متفاوت است. چنین تغییراتی باعث پویاتر شدن قسمت عقب خودرو شده است. چراغهای LED نیز روی نمونههای "لیمیتدد" و "اسپورت" ارائه خواهد شد. از تغییرات داخلی این خودرو میتوان به صفحه پشت آمپر مرکزی، سیستم صوتی، سامانه تهویه هوا، بخشهای ذخیره و سامانه ناوبری چندرسانهای با صفحه نمایش ۸ اینچی مجزا در تریمهای بالاتر اشاره کرد. دکمههای میانی این خودرو نیز تغییرات ملایمی را نشان میدهد. البته خودرو از منو و دستورالعمل های جدیدی نیز بهره میبرد. النترا ۲۰۱۹ سیستمهای ایمنی متعددی را ارائه میدهد که از مهمترین آنها میتوان به سامانه هشدار به راننده برای توجه بیشتر، سیستم حفظ حرکت میان خطوط و جلوگیری از برخورد از ناحیه جلو اشاره کرد. همچنین مشتریان میتوانند سیستمهای ایمنی پیشرفتهتری نظیر سیستم خروج ایمن، هشدار ترافیک عقب، سیستم هشدار نقاط کور و سیستم تشخیص عابر پیاده را در صورت نیاز سفارش دهند. شرکت هیوندای برای این خودرو سه موتور مختلف را در نظر گفته است. یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی چرخه اتکینسون برای مدلهای SE ، SEL و لیمیتد عرضه میشود که این موتور قادر است قدرتی معادل ۱۵۰ اسب بخار تولید کند. همچنین مدل النترا اکو از یک موتور ۱.۴ لیتری توربو بهره میبرد که این موتور نیز قدرتی معادل ۱۳۰ اسب بخار را ارائه میدهد. برخی از انواع این خودرو با گیربکس دستی ۶ سرعته و برخی دیگر از گیربکسهای ۷ سرعته اتوماتیک به بهره میبرند. مصرف سوخت هیوندای النترا ۲۰۱۹ به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۶.۷ لیتر اعلام شده است. قیمت این خودرو در دبی ۶۰ هزار درهم است که حدود ۲۱۶ میلیون تومان می باشد.
کد محتوا: ۲۰۷۳۵
ارسال: شنبه، ۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴:۲۹
به روز شده: شنبه، ۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۵:۳۹
کلید واژهها: هیوندایی، النترا
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: عصر ایران
بازدید: ۱۰۳۵
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.