بررسی کوتاه تویوتا RAV۴ هایبرید ۲۰۱۹+فیلم

  شرکت تویوتا نسخه‌ی هایبرید RAV۴ را در سال ۲۰۱۵ به بازار ارائه نمود و اگرچه نمونه هایبرید حجم نسبتا کمتری را در فروش کل مدل RAV۴ به خود اختصاص داده، اما با گذر زمان ارزش این مدل رو به فزونی نهاده است.  

دوشنبه، ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹:۰۷ |

تویوتا اخیرا نسخه هایبرید RAV۴ به میدان باز آورده و امید دارد بتواند سهم آن را بین محصولات مشابه موجود در بازار گسترش دهد.

نسخه هایبرید در حال حاضر تنها حدود ۱۲ درصد از فروش کل RAV۴ را به خود اختصاص داده اما با توجه به تجربه‌ای که ما از سواری با نسخه جدید آن کسب نمودیم، احتمالا در آینده نسبت بیشتری از فروش را به خود اختصاص خواهد داد.

شاسی بلند هایبرید جدید تویوتا از یک پیشرانه احتراق داخلی ۲.۵ لیتری چهار سیلندر به قدرت ۱۷۶ اسب بخار و ۲۲۱ نیوتن متر نیرو می‌گیرد.

پیشرانه مذکور با یک موتور الکتریکی که قدرتی معادل ۱۱۸ اسب بخار و گشتاور ۲۰۲ نیوتن متر را به چرخ‌های جلو و همچنین نیرویی ۵۴ اسب بخاری با گشتاور ۱۲۰ نیوتن متری را به سوی چرخ‌های عقب گسیل می‌دارد، همراه شده و در مجموع قدرتی معادل ۲۱۹ اسب بخار که در حدود ۱۶واحد بیشتر از مدل قبلی است را در اختیار راننده می‌گذارد.

سازنده ژاپنی تغییراتی اندک شامل استفاده از ضربه‌گیرهای جدید برای موتور الکتریکی و ارتقای سیستم خنک کننده متغیر را در سامانه هایبریدی نسخه جدید پدید آورده است.

در این سیستم همانند قبل از یک مجموعه باتری نیکل-هیدرید استفاده شده و سامانه انتقال نیروی آن شامل گیربکس CVT خواهد بود.

لازم است اشاره کنیم که تمامی نسخه های هایبرید تویوتا راو۴ به طور استاندارد از سامانه تمام چرخ محرک سود خواهند برد. نکته جالب اینکه همزمان با وجود افزایش توان خروجی پیشرانه، میزان مصرف سوخت آن نیز کاهش یافته است.

تویوتا ادعا می‌کند میزان مصرف سوخت تویوتا RAV۴ هایبرید ۲۰۱۹ برابر ۶.۳۵ (شهر) و ۵.۷ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر در سطح بزرگراه است که نسبت به مدل قبلی با میزان مصرف ۷.۶ (شهر) و ۶.۹ (بزرگراه)، کاهش چشمگیری را نشان می‌دهد.

در مقام مقایسه شایان ذکر است که مصرف نیسان ایکس تریل هایبرید، چیزی معادل ۷.۶ (شهر) و ۶.۹ (بزرگراه) بوده و میزان مصرف نسخه غیرهیبریدی تویوتا راو۴ ۲۰۱۹ نیز برابر ۹ (شهر) و ۶.۹ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر در بزرگراه است.

آن گونه که ما در اینجا بررسی نمودیم، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت تویوتا راو۴ هایبرید نسخه XSE، چیزی معادل ۷.۵ ثانیه ارزیابی شد که نسبت به مدل قبلی، بیانگر بهبود ۰.۲ ثانیه‌ ای است.

همچنین این خودرو به مدت زمانی برابر ۱۵.۴ ثانیه نیاز دارد تا مسافت ۴۰۰ متر را با نهایت سرعت ۱۴۵.۵ کیلومتربر‌ساعت بپیماید. رکورد مدل قبلی مساوی ۱۶ ثانیه و ۱۳۹ کیلومتر بر ساعت بود.

تنها جایی که تویوتا راو۴ هایبرید نسبت به مدل استاندارد کمیتش لنگ می‌زند، تست ترمز است. تویوتا راو۴ هایبرید ۲۰۱۹ برای توقف کامل از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به مسافتی در حدود ۴۳.۵۸ متر نیاز دارد که این رقم برای مدل غیرهایبرید ۳۹.۹۳ متر خواهد بود.

در هر دو نسخه از دیسک‌های ترمز ۱۲ اینچی در جلو و ۱۱.۱ اینچی در عقب استفاده شده و شاید اختلاف قدرت ترمزگیری میان این دو را بتوان به اضافه وزن ۷۶ کیلوگرمی نسخه هایبرید نسبت داد.

با این وجود بسیاری از کارشناسان ما از رانندگی با نسخه هایبرید لذت بیشتری را تجربه نمودند، چرا که به نظر آنها عملکرد پیشرانه هیبریدی نرم‌تر، یکپارچه‌تر و قدرتمندتر احساس می‌شود. اما از سوی دیگر لازم به ذکر است عملکرد شاسی حین عبور از پیچ‌های مختلف، پایداری مطلوب را ایجاد نمی‌نماید.

برخی تمایزات بصری مانند پس‌زمینه آبی رنگ لوگوی تویوتا در جلوپنجره، نشان هایبرید در کناره‌های بدنه، تودوزی آبی‌رنگ ادوات کابین و عقربه‌های آبی‌رنگ پنل سرعت شمار، از جمله مظاهری هستند که نسخه هیبرید را از مدل استاندارد متمایز می‌نماید.

با وجود قرارگیری پک باتری در قسمت تحتانی صندلی‌های عقب، گنجایش فضای داخلی نسخه هایبرید مورد مصالحه قرار نگرفته است. ظرفیت محفظه پشت ردیف دوم نیز برابر با نسخه استاندارد و معادل ۱۰۶۲ لیتر است.

در حین رانندگی، با گزینش حالت اسپرت قواعد بازی تا حدودی تغییر می‌کند و عملکرد پیشرانه دقیق‌تر و هیجان انگیزتر از قبل خواهد شد. در نقطه مقابل، وضعیت اکو حالتی پایدار با کمترین مصرف سوخت را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

در حالت تمام الکتریکی (EV) نیز خودرو می‌تواند مسافت کوتاهی را تنها به کمک نیروی الکتریسیته بپیماید.

تجهیزات ایمنی نظیر: هشدار برخورد از جلو با قابلیت تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل تطبیق‌پذیر، هشدار انحراف از مسیر به همراه سامانه کمکی فرمان، نور بالای خودکار، سامانه ردیابی مسیر و سیستم تشخیص تابلوهای ترافیکی، در این خودرو به صورت استاندارد به کار گرفته شده است.

نسخه XLE به سامانه‌های مانیتورینگ نقاط کور و هشدار ترافیک پشت سر نیز مجهز خواهد بود.

بهای نسخه پایه تویوتا راو۴ هایبرید ۲۰۱۹ معادل ۲۸,۷۴۵ دلار است. نسخه XLE معادل ۳۰,۵۴۵ دلار قیمت دارد و بهای نسخه‌های XSE و لیمیتد نیز به ترتیب از ۳۴,۷۴۵ و ۳۶,۷۴۵ دلار شروع می‌شود.

اتومبیل مورد بررسی در این مقاله نیز ضمن برخورداری از آپشن‌هایی نظیر: غربیلک فرمان گرم شونده، سنسور باران، پکیج پخش صوت پریمیوم، مونروف پانوراما و پاره‌ای موارد دیگر، از بهایی معادل ۳۸,۰۲۴ دلار برخوردار است.



بررسی کوتاه تویوتا RAV۴ هایبرید ۲۰۱۹+فیلم
مقاله

کد محتوا: ۲۰۷۲۰

ارسال: دوشنبه، ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹:۰۷

به روز شده: شنبه، ۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶:۱۹

کلید واژه‌‌ها: تویوتا، RAV۴

نوع: مقاله

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: DIGIATO

بازدید: ۱۴۱۷

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.