معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
آیرودینامیک خودرو چیست؟
بهبود آیرودینامیک مسئلهای کاملا مهندسیشده است که در تمام خودروسازیهای جهان به آن توجه میشود؛ پس چرا برخی در اجرای آن شکست میخورند؟
نشانه های خرابی کمک فنر چیست؟
کمک فنرها یکی از مهم ترین بخش های خودرو محسوب می شوند و در صورت بی توجهی به آنها ممکن است با عواقب جبران ناپذیری مواجه شوید.
انواع تونل باد و چگونگی آزمایش های آیرودینامیکی خودرو
بهبود ویژگی های آیرودینامیکی خودروها، تنها با آزمایش در تونل باد میسر می شود.
انتخاب لنت ترمز مناسب برای خودرو
لنت ترمز قطعه ظاهرا ساده اما بسیار مهمی است که اگر معیوب یا بیکیفیت باشد خطرساز خواهد بود.
نگهداری باتری خودرو در تابستان و گرما: توصیهها و راهکارها
گرما و سرمای شدید بر کارایی باتری خودرو اثر نامطلوبی دارند و گرما حتی بیش از سرما ممکن است به باتری آسیب برساند. باتری حاوی مواد شیمیایی مختلفی است که وقتی با هم وارد واکنش میشوند، برق تولید میکنند. گرمای شدید سرعت واکنشهای شیمیایی درون باتری را بیش از حد افزایش میدهد و نهایتا آنرا از کار میاندازد. دمای بهینه برای باتری خودرو ۲۶٫۶ درجه سانتیگراد است. پس حتیالامکان باید دما را در همین حد نگاه داشت. اما اگر حفظ دما در این حدود ممکن نبود دستکم میتوان با رعایت چند نکته ساده، از خالی شدن شارژ باتری یا معیوب شدنش جلوگیری کرد.
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
معرفی کانسپت نیسان Z پروتو؛ تلاش نیسان برای مقابله با تویوتا GT۸۶
پنجشنبه، ۲۷ شهریورماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
بررسی تخصصی محاسن و معایب هایما S۷ توربو + فیلم
سهشنبه، ۲۱ فروردینماه ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴
پنج ابهام در مصرف سوخت
دوشنبه، ۵ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳
راهنمای خرید خودرو کارکرده در بازار ایران
چهارشنبه، ۲۹ مردادماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
بیسو به جای سوبارو
دوشنبه، ۱۶ مهرماه ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
برترین شاهکارهای تویوتا در دهه ۹۰ میلادی
دهه ۹۰ میلادی، یک دوره دهساله جذاب برای تویوتا محسوب میشود. دههای که در آن، برند لکسوس تازه شروع به کارکرده بود و خود تویوتا نیز با تمام پتانسیلهای خلاقیت خود، سعی در ارائه محصولاتی هم برای بازار داخلی ژاپن وهم بازارهای جهانی داشت.
یکشنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷:۰۳ |
از تولید خودرویی با دربهای بازشونده روبه بالا (معروف به بال پرندهای) گرفته تا هاچبک سبک با موتور توربو، خودروی اسپرت موتور وسط و بسیاری از خلاقیتهای دیگر، همگی جزئی از این پتانسیلهایی بودند که تویوتا آنها را در دهه ۹۰، تبدیل به جنبشی کرد. تویوتا سوپرا توربو سوپرا اگرچه در هنگام رونمایی در دهه ۹۰، یک انتخاب جذاب و عالی محسوب میشد اما قلب تپنده این ماشین با استفاده از دو عدد توربوشارژ، قدرتی فراتر از یک خودروی جادهای معمولی ایجاد میکرد. سوپرا توربو، ۳۲۰ اسب بخار قدرت را از موتور ۲JZ-GTE خود تولید میکرد و این قدرت تا وقتی بود که تیونرها (Tuner) فهمیدند که میتوانند روی موتور آن کارکرده و قدرت آن را تا ۴۰۰ اسب بخار افزایش دادند. البته بحث موتوری و فنی، یکی از شاخصههای جذاب سوپرا بوده بهطوریکه در مجلات مختلف خودرویی جهان، این خودرو را ازنظر فرمان پذیری (هندلینگ)، راحتی و مصرف سوخت، با خودرویی مانند بی ام و M۳ نیز مقایسه میکنند. تویوتا سلیکا GT-Four در دهه ۹۰، بیشتر سلیکاهایی که تولید شدند، چرخ جلو محرک (FWD) بودند درحالیکه در بازارهای مختلف جهانی، بعضی، از نسخه چهارچرخ محرک (AWD) آن نیز بهره بردهاند. همچنین، نسل ST-۱۸۵ سلیکا GT، توانست در سالهای ۱۹۹۳ و ۱۹۹۴، عنوان قهرمانی از طرف تولیدکنندگان مسابقات رالی جهانی (WRC) را نیز کسب کند. برای بازارهای ژاپن، استرالیا و اروپا نیز تنها ۲,۵۰۰ دستگاه مشابه همان نسخههای AWD سلیکا جی تی ST۲۰۵ که شامل موتور ۴ سیلندر توربو، سیستم تزریق آب درون موتور، اسپویلر قرارگرفته روی کاپوت و قسمت عقب و شاسی قدرتمند تویوتا بودند، تولید شد. تویوتا سرا (Sera) در تاریخچه درخشان دهه ۹۰ تویوتا، خودروی کمتر شناختهشده Sera نیز به چشم میخورد. خودرویی متعلق به دهه ۹۰ که با ظاهر جذاب و طراحی بینظیر خود نسبت به خودروهای آن زمان و همچنین، خلاقیت تویوتا در ساخت دربهای بال پرندهای (Gullwing)، نهتنها یک شاهکار بینظیر از طرف تویوتا بهحساب میآمد بلکه ازنظر فروش نیز موفقیتی عالی محسوب میشد. تویوتا Z۳۰ Soarer سومین نسل از خودروی سورر، در استودیو مرکزی طراحی تویوتا در کالیفرنیا، طراحی شد. خودرویی که یکی از اولینهایی بود که از طرف شرکت سازنده دارای سیستم GPS بوده و همچنین از فنآوری CD-ROM نیز بهره میبرد. در ژاپن، Soarer با حق انتخابهای مختلفی برای چیدمان داخل کابین و همچنین موتورهای متفاوت، شامل یک موتور ۱JZ یک یا دو توربویی، قابل انتخاب بود. تویوتا کرولا لوین (Levin)/اسپرینتر ترونو EA۱۱۱ دوقلوهای کرولا که در سالهای ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۰ میلادی، از همه لحاظ، معرکه بودند، با نسخههای FWD که بر پایه کرولا نسل E۱۰۰ بوده عرضه شدند و همچنین میتوان آنها را نسخههایی جذابتر نسبت به آکورا اینتگرا (Acura Integra) در آن سالها، بهحساب آورد. خودرویی با جعبهدنده ۶ سرعته دستی، ترمزهای جلویی بزرگتر و همچنین سیستم تعلیق بهبودیافته یک انتخاب عالی برای دهه ۹۰ محسوب میشد. تویوتا استارلت جی تی توربو استارلت، تنها در سالهای محدودی در دهه ۸۰ میلادی به تولید رسید اما این خودرو، سابقه طولانی در بحث تولید داشت. استارلت جی تی توربو JDM، یکی از کمیابترین مدلهایی از این خودرو است که در بین سالهای ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۵، بهعنوان یک هاچبک کوچک ولی بسیار قدرتمند، به تولید رسید. خودرویی که حتی، نسخه توربو ۴ سیلندر آن نیز موجود بود که توانایی تولید ۱۳۳ اسب بخار قدرت را داشت. وزن این هاچبک جذاب، تنها ۸۹۰ کیلوگرم بود که به استارلت جی تی، نسبت ۱۳۴ اسب بخار در یکتن را که عددی فوقالعاده عالی محسوب میشد، میبخشید. تویوتا کالدینا جی تی-تی خودرویی که همان نسخه بریتانیایی سازی است که بانام تویوتا آونسیس شناخته میشود. کالدینا، در سال ۱۹۹۷ در ژاپن عرضه شد و نسخه نهایی آن بانام GT-T، شامل قوای محرکهای باقابلیت چهارچرخ محرک و همچنین نقاط مشترک زیاد با سلیکا GT-Four بوده است. البته در این خودرو، نقاط ضعفی ماند کمبود قابلیت اطمینانپذیری و عادت از دست دادن بلبرینگهای اصلی نیز به چشم میخوردند که آن را از تبدیلشدن به یک افسانه خودرویی، بازداشتند. تویوتا MR۲ توربو قلب تپنده این تویوتا موسوم به ۳S-GTE که دارای ۲ لیتر حجم و سامانه توربوشارژ بود، توانایی تولید ۲۰۰ اسب بخار قدرت را داشت. این درحالیکه است که نسخه تنفس طبیعی آن، با ۲.۲ لیتر حجم، فقط میتوانست ۱۳۰ اسب بخار قدرت تولید کند. اگرچه این قدرت، اعدادی فوقالعاده بزرگ محسوب نمیشود اما باید این را در نظر گرفت که MR۲، خودرویی کوچک، سبک و موتور وسط (Mid-Engine) بوده و این اعداد، حتی ۱۹ اسب بخار، بیشتر از مزدا MX-۵ کنونی هستند! تویوتا مارک ۲ تورر V این خودرو، در ابتدا، زندگی خود را بهعنوان یک خودروی ساب-کامپکت (کوچکتر از خودروهای معمول) شروع کرد اما در طول نسلهای آتی خود، تبدیل به یک سدان فول سایز شد. هفتمین نسل از این خودرو، حتی با موتورهای افسانهای ۱JZ و ۲JZE تویوتا نیز همراه شدند. نسخه Mark ۲ Tourer این خودرو که بیشتر در بین تیونرها و رانندگان حرفهای، هواخواه داشت، توانایی تولید ۲۸۰ اسب بخار قدرت را از طریق موتور ۲.۵ لیتری ۱JZ-GTE شش سیلندر خود داشت. قدرتی که از طریق یک جعبهدنده ۵ سرعته دستی، به چرخها منتقل میشد.
کد محتوا: ۲۰۶۹۹
ارسال: یکشنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷:۰۳
به روز شده: یکشنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰:۳۱
کلید واژهها: تویوتا، لکسوس، خودرو اسپرت، هاچ بک، تویوتا کرولا
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: سایت چرخان
بازدید: ۳۰۲۶
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.