آستون مارتین DBS سوپرلگرا ولانته رونمایی شد + فیلم

  پس از ماه‌ها تست نسخه پروتوتایپ در جاده‌های عمومی و پیست‌های مختلف، سرانجام آستون مارتین DBS سوپرلگرا ولانته رونمایی شد.  

چهارشنبه، ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۸:۵۵ |

اگر نام این خودرو برایتان آشنا نیست، باید بگوییم که این همان نسخه بدون سقف DBS سوپرلگرا کوپه است که از نظر طراحی و استایل ظاهری، آن را می‌توان جز زیباترین خودروهای دو در بدون سقف امروزه دانست.

این خودروی بدون سقف جدید دومین محصول آستون مارتین است که در این قرن به پسوند ولانته مزین می‌شود و پرچمدار نسخه‌های بدون سقف این خودروساز انگلیسی محسوب می‌شود. در واقع آستون مارتین هرچه در چنته داشته، در این خودرو خرج کرده است. آستون مارتین تمام تلاشش را کرده تا این خودروی بدون سقف همانند نسخه کوپه استایلی تهاجمی، عملکردی خیره کننده و طراحی جذابی داشته باشد و کاملا در این راه موفق بوده است.
آستون مارتین DBS سوپرلگرا ولانته رونمایی شد + تصاویر

این خودروی کابریولت دقیقا از طراحی ظاهری مشابهی با نسخه کوپه بهره می‌برد. در نمای جلو یک جلوپنجره بزرگ را شاهد هستیم که زیر آن یک اسپلیتر عریض نصب شده تا هوا را به زیر خودرو هدایت کند تا باعث افزایش نیروی رو به پایین در سرعت‌های بالا شود. ضمن اینکه هوا را به دیسک‌های ترمز جلو نیز هدایت می‌کند تا باعث خنک سازی بهتر آنها شود. با وجود کابریولت بودن، این خودرو تنها ۳ کیلوگرم نیروی رو به پایین کمتری در مقایسه با نسخه کوپه به هنگام حرکت با نهایت سرعت تولید می‌کند.

طراحی پروفیل عقب این خودرو به لطف نصب یک دیفیوزر بسیار بزرگ کاملا زیبا و خیره کننده است. این دیفیوزر بزرگ باعث شده تا جریان هوا با راحتی هرچه تمام و بدون کمترین اصطکاک از عقب عبور کند. ضمن اینکه در پشت سرنشینان، نسخه اصلاح شده سیستم Aeroblade II آستون مارتین نصب شده که حال با سقف بازشوی برزنتی این خودرو کاملا همخوانی دارد.

در زیر کاپوت این کابریولت فوق زیبا، پیشرانه ۵.۲ لیتری توربوشارژ ۱۲ سیلندر آستون مارتین نصب شده که قادر به تولید بیشینه قدرت ۷۱۵ اسب‌بخار و بیشینه گشتاور ۹۰۰ نیوتن‌متر است. قدرت و گشتاور تولیدی توسط یک جعبه دنده هشت سرعته ZF به چرخ‌ها منتقل می‌شود. به لطف چنین پیشرانه قدرتمند و جعبه دنده هوشمندی، این خودرو تنها ۳.۶ ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد که تنها ۰.۲ ثانیه نسبت به نمونه کوپه کندتر شده، ضمن اینکه بیشینه سرعت آن نیز ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

آستون مارتین عرضه این خودرو را از سه ماه سوم سال جاری آغاز می‌کند، اما هم اکنون پیش فروش آن را با قیمت ۳۲۹ هزار و ۱۰۰ دلار آغاز کرده است.



آستون مارتین DBS سوپرلگرا ولانته رونمایی شد + فیلم
نقد و بررسی

کد محتوا: ۲۰۶۷۷

ارسال: چهارشنبه، ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۸:۵۵

به روز شده: پنج‌‌شنبه، ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸:۲۱

کلید واژه‌‌ها:

نوع: نقد و بررسی

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۱۱۷۹

زبان: پارسی

(۲ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.