فولکس واگن پرفروش‌ترین خودروساز جهان در سال ۲۰۱۸ شد

  فولکس واگن آلمان براساس گزارش رویترز، برای پنجمین سال متوالی، پرفروش‌ترین خودروساز جهان شده است. فولکس واگن با درنظر گرفتن تمام محصولات شامل خودروهای سواری و سنگین، در سال ۲۰۱۸ پرفروش‌ترین گروه خودروسازی بوده است.  

چهارشنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷:۲۹ |

فولکس واگن در سال ۲۰۱۸ با فروش ۱۰ میلیون و ۸۳۰ هزار دستگاه خودروی سواری به‌اضافه محصولات سنگین MAN و اسکانیا، پرفروش‌ترین خودروساز جهان شده است. اگر کامیون‌ها و اتوبوس‌ها را از آمار فروش این گروه بزرگ آلمانی حذف کنیم، به رقم ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه می‌رسیم؛ بنابراین در فروش خودروهای سواری، فولکس واگن بازهم از رنو، نیسان و میتسوبیشی عقب‎تر قرار می‌گیرد. درمجموع، فروش فولکس واگن در سال ۲۰۱۸ تا ۰٫۹ درصد افزایش داشته است. در بین برندهای زیرمجموعه‌ی فولکس واگن، آئودی و اشکودا پرفروش‌ترین‌ و پورشه و سئات کم‌فروش‌ترین بوده‌اند؛ محصولات برند فولکس واگن با فروش بیش از ۶ میلیون دستگاه، در مقام اول قرار می‌گیرند.

البته اگر تنها فروش خودروهای سواری را درنظر بگیریم، اتحاد رنو، نیسان و میتسوبیشی در سال ۲۰۱۸ عملکرد بهتری داشته است. فروش اتحاد ژاپنی‌ها و فرانسوی‌ها که درحال حاضر به‌دلیل رسوایی کارلوس گوسن در بحران مدیریتی هستند، ۱۰ میلیون و ۷۶۰ هزار دستگاه خودرو بوده است. در سال ۲۰۱۸ نیسان ۶ میلیون و ۶۵۰ هزار دستگاه، میتسوبیشی یک میلیون و ۲۲۰ هزار دستگاه و رنو ۳ میلیون و ۸۸۰ هزار دستگاه فروخته‌اند؛ در مقایسه با سال ۲۰۱۷، فروش نیسان و میتسوبیشی به‌ترتیب ۲٫۸ درصد کاهش و ۱۸ درصد افزایش نشان می‌دهد. خودروساز فرانسوی هم در سال گذشته میلادی تا ۳٫۲ درصد فروش بیشتری داشته است. چین با تقاضای یک میلیون و ۹۲۰ هزار و ۵۴۱ دستگاه خودرو، بزرگ‌ترین بازار رنو، نیسان و میتسوبیشی بوده است؛ آمریکایی‌ها یک میلیون و ۶۱۱ هزار و ۹۵۲ دستگاه و فرانسوی‌ها ۷۶۳ هزار و ۹۸۴ خودرو از این سه برند خریداری کرده‌اند.

در مقام بعدی، خودروساز بزرگ ژاپنی قرار می‌گیرد. تویوتا در سال گذشته ۱۰ میلیون و ۵۹۰ هزار دستگاه خودروی سواری شامل محصولات لکسوس، دایهاتسو و مدل‌های سبک و سنگین Hino Motors فروخته است؛ فروش تویوتا با حذف خودروهای سنگین، به ۱۰ میلیون و ۳۹۰ هزار دستگاه می‌رسد. مقامات این شرکت ژاپنی انتظار دارند که در سال ۲۰۱۹، فروشی حدود ۱۰ میلیون و ۷۶۰ دستگاه را گزارش کنند.

در طول چند سال گذشته، خودروسازان بزرگ جهان باهدف کسب سرمایه‌ی بیشتر برای توسعه‌ی فناوری‌های آینده مثل سیستم برقی و خودران، به‌دنبال افزایش ظرفیت تولید و فروش محصولات بوده‌اند. این مورد به‌خصوص در اهداف اتحاد رنو، نیسان و میتسوبیشی کاملاً مشخص و روشن است. باید دید که پس از حل بحران مدیریتی این اتحاد موفق، سرنوشت همکاری نزدیک خودروسازی ژاپن و فرانسه چه خواهد شد. آیا رنو، نیسان و میتسوبیشی در سال ۲۰۱۹، بازهم پرفروش‌ترین گروه در خودروهای سواری خواهند بود؟


فولکس واگن پرفروش‌ترین خودروساز جهان در سال ۲۰۱۸ شد
خبر

کد محتوا: ۲۰۶۱۷

ارسال: چهارشنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷:۲۹

به روز شده: چهارشنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲:۵۸

کلید واژه‌‌ها: فولکس واگن، رنو، نیسان، میتسوبیشی، تویوتا، لکسوس

نوع: خبر

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: اول خودرو

بازدید: ۶۷۹

زبان: پارسی

(۴ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.