مقایسه بی وای دی F۳ با جک J۴

  بی وای دی F۳ و جک J۴ از جدیدترین سدان‌های چینی بازار هستند که توسط کارمانیا و کرمان موتور عرضه می‌شوند. این دو خودرو مشخصات و قیمت مشابهی دارند به همین دلیل قصد داریم مقایسه‌ای میان آنها انجام دهیم و ارزش خرید هرکدام را بررسی کنیم.  

سه‌‌شنبه، ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷:۵۸ |

جک J۴
جک J۴ یا Heyue A۳۰ یک سدان کامپکت چینی است که در سال ۲۰۱۳ و در نمایشگاه خودرو شانگهای معرفی شد. تولید و عرضه این خودرو در کشورمان بر عهده کرمان موتور است که پیش از این هم سایر محصولات جک را در ایران عرضه نموده است.

جک J۴ را باید برادر کوچکتر J۵ بدانیم که در ایران حضور کاملا موفقی داشت و به فروش بالایی دست پیدا کرد. این فروش خوب چند علت داشت از جمله طراحی ظاهری خوب و کیفیت بالاتر در مقایسه با سایر محصولات چینی موجود در ایران. انتظار می‌رود J۴ هم همین شرایط را تجربه کند.

طراحی جک J۴ شباهت نسبی به J۵ دارد اما به خوبی آن نیست چراکه در یک کلاس پایین‌تر جای می‌گیرد. در نمای جلو، خطوط برجسته زیادی دیده می‌شود که بر روی کاپوت و گلگیر مورد استفاده قرار گرفته‌اند. این خطوط در نمای جانبی هم وجود دارد. در نمای عقب یک سپر حجیم و نسبتا بزرگ جلب توجه می‌کند که یکپارچه با بدنه به نظر می‌رسد.

طراحی کابین جک J۴ کمی ساده است و هیجان زیادی در آن دیده نمی‌شود. در مرکز داشبورد یک نمایشگر تعبیه شده و ورودی‌های هوا بالای آن جای گرفته‌اند. متریال به کار رفته در کابین جک J۴ همانند رقیب آن یعنی بی وای دی F۳ کیفیت مطلوبی ندارد. کیفیت سواری هم در هر دو خودرو خوب و راضی کننده است و انتظار شما را از خودرویی در این بازه قیمتی برآورده می‌کند.

جک J۴ امکاناتی چون ۲ عدد کیسه هوا، ایموبلایزر، سیستم کنترل فشار باد چرخ‌ها، سنسور پارک عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی با ۶ بلندگو، روکش چرمی صندلی‌ها، آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرمکن، چراغ‌های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع و کروز کنترل را در خود گنجانده است.

موتور به کار رفته در جک J۴ حجمی معادل ۱.۵ لیتر و ۴ سیلندر دارد و می‌تواند ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۶ نیوتن متر گشتاور تولید کند و آن را به وسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. در بخش فنی هر دو خودرو وضعیت مشابهی دارند با این تفاوت که محصول بی وای دی تنها با جعبه دنده دستی قابل خریداری است.

جک J۴ را باید پیروز این رقابت بدانیم چراکه علاوه بر فروش بهتر و برند خوشنام‌تر در ایران، خدمات پس از فروش بهتری هم دارد و در اولویت خرید قرار می‌گیرد.

بی وای دی F۳
بی وای دی F۳ یک سدان کامپکت چینی است که نسل اول آن در سال ۲۰۰۵ معرفی و در بازار چین عرضه شد. F۳ به عنوان یکی از پرفروش‌ترین خودروهای کامپکت در کشور چین شناخته می‌شود. نسل دوم بی وای دی F۳ در سال ۲۰۱۲ و در نمایشگاه خودرو پکن به معرض دید عموم درآمد و در سال ۲۰۱۴ هم تجت فیس لیفت قرار گرفت.

این مدل از بی وای دی F۳ در سال ۲۰۱۵ بار دیگر فیس لیفت شد و کمپانی چینی آن را به عنوان نسل سوم روانه بازار کرد. مدلی که برای بازار ایران در نظر گرفته شده از همین نسخه است که ظاهری مشابه با تویوتا کرولا دارد.

همان طور که گفتیم طراحی بی وای دی F۳ تاحدودی شبیه به تویوتا کرولا در نسل قبل است به ویژه در نمای جلو که جلو پنجره، چراغ‌ها و خطوط موجود با الگوبرداری از محصول تویوتا طراحی شده‌اند.در نمای جانبی طراحی جالب چرخ‌ها و یک خط ممتد جلب توجه می‌کنند و در مورد طراحی بخش عقب باید بگوییم که به خوبی جلو نیست. در مجموع بی وای دی F۳ در این بخش نمره قابل قبولی دریافت می‌کند.

طراحی کابین بی وای دی F۳ با استفاده از همان الگو انجام شده و می‌توان آن را خوب ارزیابی کرد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده می‌شود و ورودی‌های هوای ۵ ضلعی در بالای آن جای گرفته‌اند. در مورد متریال به کار رفته در کابین F۳ باید گفت که امکان استفاده از متریال با کیفیت بهتر وجود داشت هرچند که رقیب آن یعنی جک J۴ هم عملکرد مشابهی در این بخش دارد. هندلینگ و کیفیت سواری این خودرو چینی قابل قبول است و فروش بالای آن نشان دهنده همین موارد است.

بی وای دی F۳ به امکاناتی چون ورود و استارت بدون کلید، دوربین دید عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، چراغ‌های اتوماتیک و دیلایت، سانروف دو حالته، چراغ‌های جلو هالوژنی و عقب LED، روکش چرمی صندلی‌ها، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی، خروجی ۱۲ ولتی در جلو، سیستم صوتی با ۴ بلندگو و ۲ توئیتر، نمایشگر ۸ اینچی، سنسور پارک عقب و ۲ عدد کیسه هوا مجهز شده است. باید بگوییم بی وای دی F۳ در این بخش عملکرد بهتری دارد و همین امکانات نسبتا زیاد، یک ویژگی مثبت به شمار می‌رود.

موتور به کار رفته در بی وای دی F۳ حجمی معادل ۱.۵ لیتر و ۴ سیلندر دارد و می‌تواند ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۴۸ نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی در نظر گرفته شده و خبری از جعبه دنده اتوماتیک برای مدل در نظر گرفته شده در ایران نیست و این را باید بزرگترین نقطه ضعف بی وای دی F۳ بدانیم چراکه تمامی رقبای چینی در این بازه قیمتی، به جعبه دنده اتوماتیک مجهز شده‌اند.

در مجموع باید بگوییم بی وای دی F۳ خودرو باکیفیتی است و برند بی وای دی در کشور چین یکی از باکیفیت‌ترین خودروسازان به شمار می‌رود اما به دلیل عملکرد نامطلوب نماینده آن در ایران، شرایط مناسبی برای محصولات بی وای دی به وجود نیامد. به علاوه اینکه همین بی وای دی F۳ قرار بود زودتر از اینها وارد بازار شود ولی تاخیر زیادی در این روند به وجود آمد. خدمات پس از فروش نامناسب را هم اضافه کنید که مجموع این موارد باعث می‌شود خرید F۳ را در اولویت قرار ندهید.


مقایسه بی وای دی F۳ با جک J۴
نقد و بررسی

کد محتوا: ۱۸۵۳۹

ارسال: سه‌‌شنبه، ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷:۵۸

به روز شده: سه‌‌شنبه، ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰:۲۱

کلید واژه‌‌ها: بی وای دی F۳، جک J۴، سدان چینی، کارمانیا، کرمان موتور،

نوع: نقد و بررسی

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: ماشین ۳

بازدید: ۵۹۹

زبان: پارسی

(۷ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.