نگاهی به ۸ سدان با مصرف سوخت بهینه در بازارهای جهانی

  امروزه خودروهایی با مصرف سوخت بهینه‌تر، نعمتی هستند که می‌توان آن‌ها را در هرکجای دنیا در میان خودروهای دیگر یافت. با ما باشید تا ۸ خودروی سدانی که از نظر مصرف سوخت جزء بهینه‌ترین‌ها هستند را به شما عزیزان معرفی نماییم.  

سه‌‌شنبه، ۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱:۲۷ |

تویوتا کرولا LE ECO
مصرف سوخت: ۷.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

نسخه استاندارد این خودروی سدان خانوادگی و خوش فروش ژاپنی، از موتور ۱.۸ لیتری باقدرت ۱۴۰ اسب بخار بهره می‌برد. همچنین کرولا از ۴ عدد سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، رینگ‌های فولادی ۱۵ اینچی، ک۱روز کنترل، سیستم تثبیت الکترونیکی و سیستم‌های دیگر استفاده می‌کند که نام کرولای ژاپنی را در زمره بهترین خودروهای خانوادگی جهان قرار داده است.

هوندا آکورد EX ۲۰۱۸
مصرف سوخت: ۷.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر


قلب تپنده نسخه استاندارد این سدان ژاپنی نیز موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربویی است که توانایی تولید ۱۹۲ اسب بخار قدرت را دارد. خودرویی که از قیمت ۲۳,۵۷۰ دلار شروع‌شده و به ۳۶,۰۰۰ دلار در نسخه‌های نهایی آن نیز می‌رسد.

تویوتا کمری LE ۲۰۱۸
مصرف سوخت: ۶.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر


خودروی نام‌آشنای کمری برای ایرانیان، در نسخه ۲۰۱۸ دارای موتوری ۲.۵ لیتری است که قدرت ۲۰۳ اسب بخار، توسط جعبه‌دنده ۸ سرعته خودکار به زیر پای راننده منتقل می‌شود. قیمت این سدان معروف و مقرون‌به‌صرفه (البته در بازارهای جهانی) نیز از ۲۴,۱۵۰ دلار در نسخه پایه شروع می‌شود.

فورد فوکس SE
مصرف سوخت: ۶.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر


این خودروی آمریکایی، برخلاف حجم کم موتور خود که تنها ۱ لیتر گنجایش سوخت دارد، با موتور موسوم به EcoBoost و استفاده از توربو، می‌تواند تا ۱۲۳ اسب بخار قدرت را تولید کرده و از طریق یک جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی به لاستیک‌ها منتقل نماید. قیمت این آمریکایی مقرون‌به‌صرفه، از رقیبان ژاپنی خود کمتر بوده و از ۱۷,۹۵۰ دلار شروع می‌شود.

نیسان ورسا نوت S ۲۰۱۸
میزان مصرف سوخت: ۶.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر


به نظر می‌رسد که شرکت‌های خودروساز ژاپنی به موضوع مصرف سوخت و مقرون‌به‌صرفه بودن خودروهای خود اهمیت ویژه‌ای می‌دهند. این نیسان کوچک نیز در نسخه پایه خود از موتوری ۱.۶ لیتری باقدرت ۱۰۹ اسب بخار بهره می‌برد که توسط جعبه‌دنده ۲ سرعته ایکس ترونیک CVT، به لاستیک‌هایی با رینگ ۱۵ اینچی آن منتقل می‌شوند.

هیوندای الانترا ECO ۲۰۱۸
میزان مصرف سوخت: ۶.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر


اولین نماینده از کشور کره جنوبی محصول شرکت هیوندایی بوده که در ایران خودرویی شناخته‌شده به شمار می‌رود. الانترا ۲۰۱۸ در نسخه پایه خود، با موتوری ۱.۴ لیتری و استفاده از توربوشارژ، می‌تواند ۱۲۸ اسب بخار قدرت تولید کرده و لاستیک‌هایی با رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی خود را به حرکت درآورد. قیمت پایه این خودرو نیز از ۱۶,۹۵۰ دلار شروع می‌شود.

هوندا سیویک EX ۲۰۱۸
میزان مصرف سوخت: ۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر


بازهم یک ژاپنی و البته یک هوندای دیگر که با موتور ۲ لیتری خود قادر است ۱۵۸ اسب بخار قدرت را از طریق جعبه‌دنده CVT به چرخ‌هایی با رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی منتقل نماید. قیمت پایه سیویک از ۱۸,۹۴۰ دلار شروع‌شده و امکاناتی مانند کروز کنترل، ایربگ‌های پرده‌ای کناری، ایربگ‌های زانویی و… را درون خود جای‌داده است.

میتسوبیشی میراژ G۴ ES ۲۰۱۸
میزان مصرف سوخت: ۶.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر


آخرین و درواقع مقرون‌به‌صرفه‌ترین خودروی سدان فهرست ما نیز، باز هم یک خودروی ژاپنی دیگر است که با موتور کم‌حجم ۱.۲ لیتری خود، قدرت اندک ولی قابل‌قبول ۷۸ اسب بخار را تولید می‌کند. این قدرت از طریق یک جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی به چرخ‌های این خودرو که دارای رینگ‌های استیل ۱۴ اینچی هستند، منتقل می‌شود. همچنین قیمت پایه این خودرو، به‌عنوان یک خودروی کم‌مصرف و معمولی از ۱۴,۳۹۵ دلار شروع می‌شود.


نگاهی به ۸ سدان با مصرف سوخت بهینه در بازارهای جهانی
نقد و بررسی

کد محتوا: ۱۸۵۰۷

ارسال: سه‌‌شنبه، ۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱:۲۷

به روز شده: سه‌‌شنبه، ۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶:۵۲

کلید واژه‌‌ها: مصرف سوخت، خودروی کم مصرف، تویوتا کمری، تویوتا کرولا، هوندا آکورد، فورد فوکس، نیسان، هیوندای الانترا، میتسوبیشی میراژ

نوع: نقد و بررسی

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۶۶۲

زبان: پارسی

(۱۰ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.