بهترین SUV جهان در سال ۲۰۱۵

  کمپانی هوندا این اواخر ضربانی را متحمل شده و شاهد عدم موفقیت های زیادی بوده است. به طور مثال هنگامی که در سال ۲۰۱۲ نسل نهم مدل سیویک را معرفی کرد بسیار ناموفق بود.  

یک‌‌شنبه، ۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴:۹۹ |

بهترین SUV جهان در سال 2015

کمپانی هوندا این اواخر ضربانی را متحمل شده و شاهد عدم موفقیت های زیادی بوده است. به طور مثال هنگامی که در سال 2012 نسل نهم مدل سیویک را معرفی کرد بسیار ناموفق بود. همین امر مسئولین و مهندسین کمپانی را مجبور کرد به روزآوری زیادی در طرح ظاهری و همینطور پیشرانه آن برای مدل 2014 به انجام برسانند که این امر نه تنها هزینه هنگفتی برای کمپانی به همراه داشت بلکه به اعتبار و شهرت سیویک نیز لطمه وارد کرد. 

مورد مشابه دیگر نسل چهارم SR-V در سال 2012 بود که در آزمایش تصادف با حاشیه امنیت بسیار کم و اندکی موفق شد که بنابراین آن را از حضور در کنار بزرگانی که در زمینه ایمنی حرف های زیادی داشتند، محروم کرد. از دیگر مشکلات آن عملکرد گیربکس 5 سرعته قدیمی بود که نه تنها لذت رانندگی با آن را از بین می برد بلکه باعث آزار و اذیت راننده نیز می شد. بنابراین راه حل، برطرف کردن مشکل و راه اندازی مجدد همه چیز برای مدل سال 2015 بود و دادن شانس دوباره به آن. 


پیشرفت در طراحی

در مورد طرح این خودرو 9 نفر از کارشناسان نشریه موتورترند 9 صفحه مطلب نوشته اند که از میان آنها می توان به نظر اقای «مک کنزی» اشاره کرد: طرح آن را نباید زیباترین و نوآورترین طرح در میان اس یووی های اندازه متوسط به حساب آورد، اما در عین حال بدترین نیز نیست. یا آقای «اوانز» این گونه توضیح داده بود: اصلاحات انجام گرفته در CRV جدید چندان مورد رضایت من نیست. البته طرح ظاهری این بار هم از اولویت پائینی در ساخت این خودرو برخوردار بود، آن هم برای خودرویی که به گونه ای پیوسته رقبای خود را شکست داده بود و همواره جزء پرفروش ترین خودروهای کراس اوور یا CUV در جهان بوده است. 

البته هیچ کس از قضات مطلب تحقیرآمیزی راجع به آن ننوشته بودند. طرح داخلی آن نیز به همان میزان متین و موقر بود، به استثناء سیستم ارتباطی و سرگرمی آن که به دلیل فقدان دکمه ها، بدون قابلیت درک کنندگی و گرافیک هایی که هماهنگی با سایر نشانگرها ندارند، از طرف بسیاری مورد سرزنش و ایراد قرار گرفته است. یکی از جوان ترین قضات تخمین زده بود که همتایان آن ممکن است علاقه مند به تفاوت آن با سیستم های جیپ باشند که فقط در موبایل های قدیمی Side Kick و آیفون 6 خلاصه می شود. هیچ کس علاقه مند نیست که از طریق یک صفحه نمایشگر که حتی کوچک تر از آی پد است به تماشای یک فیلم سینمایی در داخل هوندای CR-V بنشیند. 


برجستگی های مهندسی

در حوزه مهندسی، موقعیت هوندا از بسیاری جهات کاملاً استثنایی است. اقدامات و اصلاحاتی که روی موتور و خط انتقال نیرو در آن انجام گرفته عبارتند از در نظر گرفتن یک موتور کاملاً جدید به نام رؤیاهای زمین یا Earth Dreams که پیشرانه ای به حجم 4/2 لیتر بوده، برخوردار از تکنولوژی تزریق مستقیم سوخت به همراه افزایش ضریب کمپرس موتور از 10 به یک به 1/11 به یک و همینطور بلوک سیلندر سبک تر ساخته شده از آلیاژ آلومینیوم با حفظ همان قطر و کورس پیستون و پائین آوردن و کاهش محسوس اصطکاک. 

در حداکثر نیروی تولیدی به میزان 185 اسب بخار تغییری پیدا نشده، منتهی این نیرو در دور موتور 6400 دور در دقیقه یعنی 600 دور زودتر قابل حصول است. ولی گشتاور از 163 پاوند در 4400 دور به 181 پاوند در 3900 افزایش پیدا کرده است. 

نیروی این موتور از طریق یک گیربکس دور متغیر همانند سیویک مورد استفاده قرار می گیرد. گیربکس آن همان گونه که اشاره شد از نوع CVT بوده که عملکرد مناسبی دارد، به خصوص اگر در حالت اسپرت قرار داده شود، همواره دور موتور در وضعیت مناسب قرار خواهد داشت. شتاب صفر تا 96 کیلومتر آن 6/0 ثانیه کاهش یافته و به 5/8 ثانیه رسیده که همچنین باز هم در مقایسه با رقبای خود در حد متوسطی قرار دارد. 

از دیگر اصلاحاتی که در مدل 2012 برای سال 2014 به وقوع پیوسته، تغییرات عمده در وضعیت و ساختار شاسی بوده که زیرشاسی قسمت جلو کاملاً جدید شده و همینطور بازوهای کنترلی پائینی، فنرها تغییر ساختار پیدا کرده، برش های جدید و ضربه گیرها در هر چهار گوشه، ضریب چرخش فرمان فشرده تر شده، از 7/16 به یک به 6/15 به یک رسیده که از این نظر بیشتر رانندگی آن شبیه هوندا شده و از نظر لذت سواری، بیش از هر کراس اوور دیگر لذت بخش است. 


عملکرد

اصولاً هدف از طراحی و ساخت یک خودروی کراس اوور که هوندای CRV نیز یکی از آنها است این بوده که یک خانواده کم جمعیت بتوانند با راحتی و اطمینان و در هر شرایط آب و هوایی خود و بار همراه خود را به هر نقطه ای ببرند. 

فضای جاپایی صندلی های ردیف دوم و فضای بار آن مناسب بوده و نسبت فضای داخلی به حجم بیرونی آن، به مراتب برتر از تویوتا RAV4 فورستر، اسکیپ، روژو CX-5 است. درهای عقب آن تقریباً با زاویه 90 درجه باز شده و همین امر ورود و خروج را آسان می کند. از نکات منفی آن این است که هیچ خروجی برق از هر نوعی در صندلی عقب و فضای بار وجود ندارد و اگر بخواهید برای در پشت آن موتور سفارش دهید که به وسیله نیروی برق باز و بسته شود باید آن را در ستون عقب سمت راننده قرار داده که حجم بسیاری را اشغال می کند. از دیگر نقاط ضعف این هوندا، صدای زیادی عبور هوا در سرعت های بزرگراهی بوده که بسیاری از رقبای آن بیشتر است. 


راندمان

بهره گیری از تکنولوژی تزریق مستقیم سوخت و گیربکس دور متغیر باعث افزایش راندمان مصرف سوخت در این هوندا شده، به طوری که میانگین مصرف سوخت آن 12 درصد کاهش پیدا کرده است. البته در عمل نتایج بدست آمده تا حدودی متفاوت بوده است. 

ایمنی

گزارش رسمی در مورد وضعیت ایمنی این CR-V منتشر نشده اما گفته می شود که کابین مسافری یا آن قسمتی که سرنشینان در آن قرار می گیرند به وسیله فولاد مخصوص محافظت شده و همینطور محفظه ای که موتور در آن قرار گرفته به منظور جذب بهتر انرژی ناشی از برخورد و تصادف، از نظر ساختاری دچار تغییراتی شده است. بسیاری از قضات بر این عقیده بودند که برخوردار بودن این هوندا از تکنولوژی های سیستم ترمز حفاظتی برای کاهش اثرات تصادف، سیستم هشداردهنده تغییر خط حرکت، سیستم کمکی حفظ حرکت داخل خطوط و کروز کنترل انطباقی، آن را برتری خودرو از نظر سطح تکنولوژی در بین رقبای آن قرار داده است. 


ارزش

می توان گفت هر رقمی که برای خرید هوندا CR-V بپردازید، تصمیم هوشمندانه ای گرفته و معامله خوبی انجام داده اید، چون هزینه مالکیت آن فوق العاده خوب است، به طوری که کل هزینه عملیاتی آن طی 5 سال رقمی بین 32 تا 35 هزار دلار است یعنی 4300 تا 4500 دلار کمتر از میانگین این کلاس خودرویی. 

از طرف دیگر قیمت فروش دست دوم آن نیز خوب بوده، به طوری که در مقایسه با خودروهای مشابه که از نظر سطح تجهیزات نیز با آن قابل رقابت باشند مانند فورد اسکیپ، مزدا CX-5، سوبارو فورستر و تویوتا RAV4 کاهش قیمت آن 13 درصد کمتر و همینطور هزینه های تعمیر، نگهداری و بیمه نیز به طور میانگین 10 درصد کمتر است. 




بهترين SUV جهان در سال 2015
بهترين SUV جهان در سال 2015
بهترين SUV جهان در سال 2015
بهترين SUV جهان در سال 2015


بهترین SUV جهان در سال ۲۰۱۵
نقد و بررسی

کد محتوا: ۱۱۷۵

ارسال: یک‌‌شنبه، ۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴:۹۹

به روز شده: یک‌‌شنبه، ۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳:۰۶

کلید واژه‌‌ها: تست رانندگی هوندا CR-V / مشخصات فنی هوندا CR-V / مشخصات فنی هوندا سی ار وی

نوع: نقد و بررسی

فرستنده:

منبع: مجله ماشین

بازدید: ۱۱۷۰

زبان: پارسی

(۷ مورد )

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.