82 هزار کیلومتر با میتسوبیشی گالانت 
در اوایل دهه 90 میلادی، اتومبیل های میتسوبیشی وارد کشور شده و بازار خودروی کشورمان را تا چند سال تحت الشعاع خود قرار دادند و میتسوبیشی در آن سال ها با تنوع محصولاتی که داشت، توانست شهرت لازم را کسب کند. گالانت، یکی از محصولات پرطرفدار این برند ژاپنی است. خودرویی که از سال 1969 تا 2012 در 9 نسل به تولید رسید. نام گالانت به معنی دلیر، جوانمرد و بلندهمت است. گالانت یک پروژه موفق در بین محصولات میتسوبیشی بود که فروش آن در نسل های مختلف از 5 میلیون دستگاه تجاوز کرد. به لطف یکی از دوستان فرصتی فراهم شد تا به بررسی یک دستگاه میتسوبیشی گالانت سوپرسالن 1991 بپردازیم. این اتومبیل پس از 24 سال، 82 هزار کیلومتر مسافت را طی کرده است. 
اتومبیلی نامبرده گالانت نسل ششم است. در این نسل بود که فروش گالانت بالا رفت و درآمریکا و کانادا با نام های دیگر به فروش رسید. در همین نسل بود که مدلی قدرتمند با نام VR4 به تولید رسید و در چند دوره مسابقات رالی قهرمانی جهان (WRC) به قهرمانی دست یافت و اتفاق بزرگ بعدی پس از این خودرو رخ داد! موتور قدرتمند اوولوشن، مدلی بهینه شده از VR4 بود که پس از ست آپ روی لنسرها به موفقیت های بسیاری در رالی و انواع دیگر مسابقات اتومبیلرانی دست یافتند. 
نسل ششم گالانت از سال 1987 معرفی شد و تا 6 سال روی خط تولید قرار داشت. در همان سال اول، تولیدش به خاطر طراحی و استایل زیبای اتاق و داخل کابین توسط یکی از برترین نشریه های اتومبیلی دنیا، لقب بهترین خودروی سال را به خود اختصاص داد. چهره این اتومبیل در سال 1991 تغییر کرد. گالانت نسل ششم دارای طراحی گیرایی است. کشیدگی اتاق آن از طرفی و خطوط سیال و روانی که روی بدنه به کار رفته از سویی دیگر، باعث شکوه بیشتر آن می شود. سپر زیبای جلو و عقب، نمای خودرو را متفاوت از سایر اتومبیل های زمان خود نشان می داد. قاب هایی که روی قسمت های زیرین درهای خودرو به کار رفته، زیباست و در نهایت طرح چراغ های کشیده آن در قسمت جلو و عقب، کار را برای به نمایش گذاشتن یک خودروی منحصربه فرد تمام می کند. این خودرو در آن زمان یک ژاپنی لوکس به حساب می آمده و خط مشی آنها نیز بر همین منوال بوده است. 
داخل خودرو مانند قسمت های بیرونی، به رنگ سورمه ای است. تودوزی مخمل از یک سو، طراحی خاص داشبورد از سوی دیگر در کنار دسترسی مناسب به آنها، فضای جادار داخلی، شیشه های برقی، کنسول میانی برای استراحت دست و در نهایت پنل کیلومترشمار معروف میتسوبیشی با دو نیم دایره بزرگ که جهت نمایش سرعت و دور موتور خودرو طراحی و ساخته شده، حسی عجیب به سرنشینان منتقل می کند. سوار شدن بر یک خودروی دهه 90 حس خوبی ایجاد می کند. پیشرانه ای که برای این گالانت در نظر گرفته شده از نوع 4 سیلندر خطی به حجم دقیق 1997 سی سی بوده و دارای دو میل سوپاپ و در هر سیلندر 4 سوپاپ است. این پیشرانه تنفس طبیعی دارای قطر سیلندر در کورس پیستون 85 در 88 میلی متری است و نسبت تراکم آن 10 به یک بوده و قدرت 136 اسب بخار در 6 هزار دور و گشتاور 177 نیوتن متر در 4750 دور، اعدادی ایده آل هستند. سیستم سوخت رسان الکترونیکی و مصرف سوخت ترکیبی 4/11 لیتر به نسبت 2000 سی سی و 136 اسب بخار قدرت مناسب است. در زمان سواری با توجه به جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک خودرو، شاهد یک شتاب خوب و تعویض دنده های به موقع و سریع هستیم.