خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
راهنمای تعریف ریموت انواع خودرو
در مطلب زیر سعی شده به دور از هر گونه حاشیه پردازی به اموزش نحوه تعریف ریموت در انواع خودرو بپردازیم.
شیشه گرم کن عقب
شیشه گرم کن در واقع یک المنت است که با برقراری جریان در آن شروع به گرم کردن شیشه میکند.
مقایسه موتور TU۵ با XU۷؛ کدام یک بهترین عملکرد را دارد؟
در این مقاله قصد داریم به بررسی دو پیشرانه مهم ایرانخودرو که روی اکثر محصولات این شرکت قرار دارد بپردازیم. در این مقایسه قرار است دو پیشرانه TU۵ و XU۷ را ازنظر توان خروجی، استهلاک، عملکرد و هزینههای جاری با یکدیگر مقایسه کنیم. بنابراین اگر سردرگم هستید که کدامیک از محصولات ایرانخودرو را انتخاب کنید و دوست دارید اطلاعات بیشتری از مشخصات فنی موتور XU۷ و موتور TU۵ بهدست بیاورید با ما همراه باشید تا به مقایسه این دو پیشرانه استراتژیک و مهم ایرانخودرو بپردازیم.
آنچه باید در مورد ترمز ABS بدانید
سیستم ترمز ضد قفل برای اولین بار در سال ۱۹۳۰ در هواپیما به شکل مکانیکی مورد استفاده قرار گرفت. در همان زمان تحولات زیادی در توسعه این سیستم در صنعت هوانوردی به وجود آمد. اما جالب بود که بررسی این سیستم برای چندین سال متوقف شد تا اینکه در سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۶ برای اولین بار این سیستم در کامیونهای سنگین در آمریکا برای کاهش تصادفات به خاطر از دست دادن پایداری کامیون در جاده ها مخصوصا” جاده های لغزنده مورد استفاده قرار گرفت . در سال ۱۹۸۰ در تکنولوژی ایمنی خودرو تحول عظیمی رخ داد و سیستم ABS به شکل امروزی (الکترونیکی ) در خودروهای سواری مورد استفاده قرار گرفت .
کمربند ایمنی، چرا و به چه علت
در تعریفی کوتاه می توان گفت کمربند ایمنی، ابزاری مهار کننده برای جلوگیری از پرتاب یا جابه جایی ناگهانی سرنشینان اتومبیل در مانورهای شدید یا هنگام بروز تصادف و ممانعت از برخورد آنها با قسمت های داخلی خودرو یا سایر سرنشینان و حتی پرتاب شدن به بیرون اتاق است.
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
طرح های مفهومی زشت فراری که هرگز تولید نشدند
دوشنبه، ۱ بهمنماه ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
آینده سوخت هیدروژن؛ موانع و فرصتها
شنبه، ۲۲ تیرماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
کراس اوور دو درب بوگاتی با قدرت ۱,۰۰۰ اسب بخار
چهارشنبه، ۲۱ فروردینماه ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷
استون مارتین Rapid AMR؛ سدان بزرگ لوکس با پیشرانه V۱۲+فیلم
یکشنبه، ۱۸ فروردینماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
۱۰ خودروی جذاب جرمی کلارکسون
چهارشنبه، ۱۹ تیرماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
تفاوتهای رانندگی با خودروهای شاسیبلند در مقایسه با سدان
خودروهای شاسیبلند یکی از انواع خودروهای محبوبی است که در کشورمان طرفداران زیادی داشته و شاید هدف بسیاری از افراد برای خرید خودرو خوب، خرید یک شاسیبلند خارجی است که آپشنهای روز دنیا را داشته باشد. این نوع از خودروها که در دو نوع SUV و کراساوور به مشتریان عرضه میشوند دارای تواناییها و قابلیتهای خاصی هستند که به همین دلیل مورد توجه مردم قرار میگیرند.
پنجشنبه، ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶:۵۳ |
موج عظیم ورود خودروهای شاسیبلند از سال ۲۰۰۶ در ایران آغاز شد که با ورود این نوع از خودروها طرفداران شاسیبلندهای روز دنیا نیز توانستند رویای سوارشدن این خودروها را جامه عمل بپوشانند. طبق آمارهای جهانی نیز این نوع از خودروها در دو سال اخیر طرفداران بسیار بیشتری نسبت به سالهای قبلتر پیدا کرده است و تولید و عرضه این خودروها نیز از سوی خودروسازان بزرگ دنیا افزایش یافته که نشان از سمت و سو گرفتن بازار خودروها به این سمت است. برندهای معتبر خودروسازی در دنیا با استخدام افراد حرفهای توانستند مدلهای جدیدی از خودروهای شاسیبلند را وارد بازار کرده و برای سلیقههای مختلف محصولات متنوعی ارائه کنند که این امر رقابت برای تولید خودروهای شاسی بلند جدید بیشتر کرد و در این بین نیز، تفکر قدیمی مردم نیز که خودروهای شاسی بلند را برای یک زندگی مرفه میپنداشتند نیز ازبین رفته و مردم با پیشرفتهای صورت گرفته و تغییر در سبک زندگی، پذیرش بهتری از خودروهای شاسی بلند در کشور دارند که باعث شده عرضهکنندگان نیز تلاش بیشتری برای عرضه این نوع از خودروها داشته باشند. اگر شما نیز از علاقهمندان خودروهای شاسیبلند هستید، در ادامه میتوانید از تفاوتهای رانندگی خودروهای سدان با شاسیبلند مطلع شده و نکات رانندگی با خودروهای شاسی بلند را بدانید. حواستان به نقاط کور دید راننده باشد یکی از مشکلاتی که معمولا رانندگان خودروهای شاسی بلند دارند، نقاط کوری است که در این نوع از خودروها وجود داشته و این نقاط کور از نقاط کور خودروهای سدان بیشتر است که باعث میشود اشتباهات رانندگان نیز بیشتر شده و در صورت اینکه راننده مهارت کافی نداشته باشد، نتیجهای جز تصادف و اتفاقات ناگوار در انتظار او نباشد. یکی از نقاطی که در خودروهای شاسیبلند وجود داشته و معمولا مشکلساز است، نقطه کوری است که در جلوی خودرو وجود دارد و این به دلیل نوع طراحی خودروهای شاسیبلند است که برای مستقیم بودن نگاه راننده به جلو تعبیه میشود که بعضا برای رانندگان مشکلساز میشود. اگر میخواهید از عواقب عدم رعایت این نقطه کور در امان باشید، در هنگام پارک خودرو و یا حرکت حواستان به محیطی که در آن رانندگی میکنید و یا قصد پارک ماشین دارید، باشد. این نقطه کور صرفا هزینههای اندک برای شما خواهد تراشید! دیگر نقطه کور در شاسی بلند که البته نقطه کور خودروهای سدان نیز هست، مناطق زیر آینههای بغل است که از دید راننده دور میماند و در گردش به چپ و راست او را دچار مشکل میکند. این نقطه که در همه خودروها وجود دارد، در خودروهای شاسیبلند نمود بیشتری داشته و معمولا تلفات مالی بیشتری را نیز دارد. عدم توجه به این نقاط میتواند اتفاقات جبرانناپذیری را به همراه داشته باشد. خودروهای شاسیبلند به سبکی خودروهای سدان نیستند! یکی از اشتباهات رانندگان تازهکار در هنگام استفاده از خودروهای شاسیبلند این است که آنها فکر میکنند همان نحوه کنترل خودرو در استفاده از خودروهای سدان در خودروهای شاسی بلند نیز امکانپذیر است. یکی از تفاوتهای قابل توجه خودروهای شاسی بلند با خودروهای سدان ، وزن بالای این خودروها هستند که طبق بررسیهای علمی و عملی، این عامل نقش بسزایی در کنترل خودروها داشته و رانندگانی که به این موضوع واقف هستند عملکرد بهتری در کنترل و رانندگی خودروهای شاسی بلند دارند. نحوه کار در هنگام رانندگی با خودروهای شاسیبلند و ترمز زدن اینگونه است که وقتی ترمز گرفته میشود سیستم تعلیق و ترمز، وقت زیادتری را برای کنترل خودرو نیازمند هستند و همانند خودروهای سدان نمیتوان روی عملکرد سریع و به موقع آنها حساب کرد. البته این به معنی عدم کیفیت خودروها نیست و این تفاوت در میلیثانیه هاست که قطعا در لحظات حساس رانندگی بسیار بزرگتر از زمان و حالت عادی میشوند و اهمیت بیشتری مییابند. کارشناسان خودرو عقیده دارند که رانندگان خودروهای شاسیبلند به دلیل شرایط خاص این خودروها باید هنگام رانندگی در جادهها، اصول ایمنی و رانندگی را بیش از دیگران رعایت کنند و در حفظ فاصله طولی و عرضی دقت بیشتری داشته باشند تا در زمان وقوع حوادت بتوانند واکنش بهتری به این اتفاقات داشته باشند. حرکات نمایشی و سریع در خودروهای شاسیبلند ممنوع! یکی از عادات بسیار بد بعضی از ما ایرانیها حرکات نمایشی خطرناکی است که با خودروهای سدان انجام میدهیم که این اتفاق با وجود قابلیتهای خودروهای بروز و بینالمللی از نظر فنی مشکل خاصی ندارند و صرفا از نظر امنیت و قوانین منع میشوند تا برای راننده و دیگر افراد جامعه مشکلی پیش نیاید. اما در مورد خودروهای شاسیبلند به دلیل تمرکز پایداری اتومبیل در مرکز شاسی، به شدت توصیه میشود که از انجام حرکات نمایشی با خودروهای شاسیبلند پرهیز شود. همچنین اگر از رانندههایی هستید که عادت دارید واکنشهای سریع به رانندگی دیگر افراد نشان دهید و یا تصمیم گیریتان را به آخرین لحظه واگذار میکنید و با یک حرکت لحظهای جابجا میشوید باید بدانید که انجام این حرکات با خودروهای شاسیبلند خطر تصادف و وقع حوادث رانندگی را برای شما افزایش میدهد که باید از آنها پرهیز نمایید. به طور کلی، رانندگی با خودروهای شاسیبلند در ابتدا نیاز به تمرین و دقت دارد که پس از گذشت مدتی، طبق روال معمول استفاده از هر چیز دیگری، به حالت عادی برای رانندگان تبدیل میشود که مشکلات و تمایزهای رانندگی با این خودرو برای راننده از بین رفته و راننده به سطح مهارت خوبی برای رانندگی با این خودروها میرسد.
کد محتوا: ۱۱۳۸۱
ارسال: پنجشنبه، ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶:۵۳
به روز شده: پنجشنبه، ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵:۰۶
کلید واژهها: رانندگی با خودرو شاسی بلند، نحوه کنترل خودرو شاسی بلند در جاده، چگونه خودرو شاسی بلند برونیم
نوع: نقد و بررسی
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: سایت چرخان
بازدید: ۱۴۰۸
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.