خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
آنچه باید در مورد ترمز ABS بدانید
سیستم ترمز ضد قفل برای اولین بار در سال ۱۹۳۰ در هواپیما به شکل مکانیکی مورد استفاده قرار گرفت. در همان زمان تحولات زیادی در توسعه این سیستم در صنعت هوانوردی به وجود آمد. اما جالب بود که بررسی این سیستم برای چندین سال متوقف شد تا اینکه در سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۶ برای اولین بار این سیستم در کامیونهای سنگین در آمریکا برای کاهش تصادفات به خاطر از دست دادن پایداری کامیون در جاده ها مخصوصا” جاده های لغزنده مورد استفاده قرار گرفت . در سال ۱۹۸۰ در تکنولوژی ایمنی خودرو تحول عظیمی رخ داد و سیستم ABS به شکل امروزی (الکترونیکی ) در خودروهای سواری مورد استفاده قرار گرفت .
سرقت خودرو و روش های جلوگیری از آن
هنوز هم پراید و سپس خانواده پژو بیشترین آمار سرقت را در کشورمان به خود اختصاص داده اند.
ترمیم شیشه ی خودرو
آیا تا به حال برایتان پیش آمده که در حین رانندگی، سنگی به شیشه خودروی شما برخورد کند و باعث ترک خوردگی یا شکستگی شود؟ آیا در چنین شرایطی شیشه خودرو را تعویض یا آن را ترمیم کرده اید؟
روشها و ابزارهای تشخیص رنگ خودرو
برای تشخیص رنگ خودرو چند روش وجود دارد:
اتومبیلها چگونه نامگذاری میشوند؟
نامگذاری اتومبیل ها به اندازه نامگذاری افراد مهم است. کارخانههای اتومبیل سازی نیز همواره سعی دارند با انتخاب نامهای مناسب بر فروش خود بیافزایند. در این میان آمریکاییها بیشتر ماشین خود را با اسم نامگذاری میکنند مانند فورد موستانگ، شورولت کامارو، شورولت مالیبو که اولی به معنی اسب وحشی، دومی بدون معنی و سومی نام سواحلی در اقیانوس آرام در نزدیکی لس آنجلس است.
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
با بزرگ ترین قلب های تپنده نصب شده بر روی خودروهای ۲۰۲۰ آشنا شوید
سهشنبه، ۱۷ تیرماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
معرفی ۱۰ سدان کند سال های اخیر
دوشنبه، ۲۷ مردادماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
برترین خودروهای ۸ سیلندر ساخت ایتالیا
دوشنبه، ۳۰ فروردینماه ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
طرح های مفهومی زشت فراری که هرگز تولید نشدند
دوشنبه، ۱ بهمنماه ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
اتومبیلی که هیچ وقت فراموش نمی شود!
پنجشنبه، ۲۰ اسفندماه ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۹
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
فرایند رنگ آمیزی یک ماشین جدید چگونه انجام می گیرد؟
شاید تابهحال برایتان سؤال پیشآمده باشد که رنگآمیزی خودروها به چه شکلی بوده و این فرآیند چگونه انجام میگیرد که تا چندین سال مقاومت و کارایی خود را حفظ میکند. باید گفت که این فرآیند یکی از سختترین مراحل تولید خودرو بوده و باید با دقت بسیار بالایی انجام بگیرد.
یکشنبه، ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲:۲۵ |
مراحلی که در اکثر کارخانههای خودروسازی توسط روباتها انجامگرفته و از ورود انسانها به داخل فرایند به دلیل ورود مواد چسبیده به لباسها و بدنشان و انتقال آنها به فرایند رنگآمیزی جلوگیری میشود. با ما باشید تا این فرایند چندمرحلهای را که یک گزارش از بخش رنگآمیزی شرکت SEAT اسپانیا است برای شما توضیح دهیم: برنامهریزی پیشرفته برای هر رنگی چیزی حدود ۳ سال از زمان ساخت آن رنگ تا رسیدن به بدنه خودرو طول میکشد. این سه سال توسط متخصصین این حوزه، صرف تحقیقات لازم برای پایداری این رنگ در شرایط مختلف آب و هوایی و کشورهای مختلف میشود. بررسی حس زیباشناختی رنگها ساخت و ایجاد یک رنگ جدید فرایندی است که میبایست علاوه بر موارد تجاری برای شرکت، ازنظر حس زیباشناختی و در اصطلاح به دل مشتری نشستن نیز به کار بیاید. محققان این حوزه میبایست رنگی را تولید و آزمایش کنند که خریدار خودرو بتواند حس خوبی با آن برقرار کند. آمادهسازی و آزمایش رنگ چیزی در حدود ۱۰۰۰ لیتر رنگ لازم است تا بتوان یک ترکیب جدید و درواقع یک رنگ جدیدی را ایجاد کرد. متخصصین، برای رسیدن به ترکیب رنگ دقیق و موردقبولشان میبایست آن رنگ را روی سطوح مختلف و البته در شرایط مختلف موردبررسی و آزمایش قرار دهند. رنگی که قرار است بهعنوان اولین قربانی شرایط آب و هوایی در مقابل بدنه خودرو محافظت نماید. گلچین کردن رنگها حوزه رنگ شناختی و تنوع رنگها هرروزه در حال افزایش و ارتقا بوده و تقاضا برای رنگهای خاص و سفارشی نیز رو به رشد است. برای مثال خودروی شاسیبلند کوچک SEAT Arona که محصول کشور اسپانیا است، به مشتریان خود حق انتخاب خودرویشان را از بین ۶۸ ترکیب رنگی متفاوت میدهد. ترکیبات رنگی بسیار گسترده ترکیبات رنگی در آزمایشگاههایی که بهصورت سختگیرانه و با استفاده از فرایندهای نوین شیمیایی روی رنگها کار میکنند، مورد آزمایش و بررسی برای ایجاد رنگی جدید قرار میگیرند. تقریباً میتوان گفت که هر رنگی را که شما در ذهنتان وجود دارد، در این آزمایشگاههای پیشرفته توسط محققین توان تولید شدن دارد. حق انتخاب گسترده طبق گفتههای کارول گومز از بخش رنگ و تزئینات شرکت SEAT، محققین آنها با ترکیب کردن ۵۰ رنگدانه متفاوت و ذرات فلزی توانستهاند حدود ۱۰۰ نوع مختلف از یک رنگ ثابت را به وجود آورده و بهترین و مناسبترین گزینه را در بین آنها برای محصولشان انتخاب کنند. زمان آزمایش نهایی هر رنگی میبایست روی یک صفحهی فلزی نمونه، بهمنظور انجام آزمایشهای دیگر روی آن و همچنین مطمئن شدن از تأثیر بصری مناسب رنگ روی چشم مورد آزمایش قرار بگیرد. بعدازاین مرحله جامع و وقتگیر است که این رنگ میتواند بهسلامت از آزمایشگاه خارجشده و تحویل کارخانه در خط تولید گردد. اتاقک رنگآمیزی در اتاقک نقاشی خودرو، خودروها میبایست در دمای بین ۷۰ تا ۷۸ درجه فارنهایت (۲۱ تا ۲۵ درجه سلسیوس) رنگآمیزی شوند. همچنین مقدار ۲.۵ کیلوگرم رنگ برای هر خودرو توسط یک فرایند مکانیزهای که با استفاده از ۸۴ روبات و در عرض ۶ ساعت زمان انجام میگیرد، مصرف میشود. تهویه قدرتمند اتاقکهای رنگآمیزی اتاقکهای رنگآمیزی مکانیزه توسط سیستم تهویه هوای قدرتمندی که مشابه آن در بیمارستانها و سینماها وجود دارد تکمیلشدهاند. دلیل این کار جلوگیری از ورود گردوغبار و آلاینده به فرایند حساس رنگآمیزی خودروهاست تا روی رنگ تازهای که قرار است سطح خودرو را بپوشانند هیچ ناخالصی و آلایندهای قرار نگیرد. کنترل کیفیت طبق گفتههای Jesus Guzman از شرکت SEAT، آنها بعد از فرایند رنگآمیزی خودروها توسط روباتها، عمق و ظرافت رنگ روی خودرو توسط بازرسهایی برای اطمینان پیدا کردن از یکدست بودن رنگها و تشابه رنگ بارنگ نهایی آزمایشگاه و همچنین بررسی نقاطی از سطح خودرو که بیشتر در معرض نور خورشید قرار خواهند گرفت، موردبررسی قرار میگیرد. لایههای پوششی محافظ هر خودرویی میبایست ۷ لایه پوششی مختلف را روی سطح خود داشته باشد. لایههایی که هرکدام عمقی بهاندازه یک تار مو و استحکام یک سنگ را داشته باشند. همچنین این لایهها قبل از قرارگیری روی سطح خودرو در یک کوره با دمای ۲۸۵ درجه فارنهایت (۱۴۰ درجه سلسیوس) پخته میشوند. بازبینی نهایی و در مرحله آخر نیز خودرو به مدت ۴۳ ثانیه میبایست از روبروی یک اسکنر CAT بهمنظور بررسی سطوح صاف بدنه و همچنین اطمینان یافتن از وجود نداشتن ناخالصی در رنگآمیزی خودرو عبور نماید.
کد محتوا: ۱۱۳۷۵
ارسال: یکشنبه، ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲:۲۵
به روز شده: یکشنبه، ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳:۰۲
کلید واژهها: رنگ آمیزی خودروها
نوع: یادداشت
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: سایت چرخان
بازدید: ۱۳۲۰
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.