معرفی کونا

  هیوندا در رده شاسی بلندها از فروش نسبتا بالای سانتافه و توسان چه در بازار های جهانی و چه در بازار کشورمان بسیار خرسند است  

شنبه، ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳:۱۴ |

هیوندا در رده شاسی بلندها از فروش نسبتا بالای سانتافه و توسان چه در بازار های جهانی و چه در بازار کشورمان بسیار خرسند است ، اما این کمپانی بزرگ که تا کنون در رده کراس اوورهای سایز کوچک غایب بوده حالا قرار است با جدیدترین محصول خود کونا ( Kona ) علاوه بر افزایش گستره محصولات خود وارد عرصه رقابت در این کلاس فشرده نیز بشود . رده ای که در آن خودروهایی همچون نیسان جوک ، مزدا CX3 ، رنو کپچر، پژو 2008 ، تویوتا CH-R ، هوندا HR-V ، سانگ یانگ تیوولی ، میتسوبیشی اکلیپس و ... شانه به شانه هم رقابتی سخت و تنگاتنگ دارند . 

کونا هم مانند دیگر خودروهای این کلاس از طرحی مدرن و نسبتا شلوغ بهره می برد و هیوندای تلاش نموده تا با سقف و گلگیر غیر هم رنگ با بدنه ، بر جذابیت خودرو هر چه بیشتر بیفزاید . با وجود این که در نمای پشتی کونا ردپای طرح کوچک شده توسان را شاهد هستیم ، اما به نظر می رسد که در نمای جلو طرح چراغهای باریک تنها مختص کونا باشد . 

کونا قرار است به صورت دیفرانسیل جلو و یا AWD و با گیربکس های شش سرعته خودکار یا هفت سرعته دو کلاچه با چهار پیشرانه عرضه گردد . موتور دو لیتری 4 سیلندر با 147 اسب بخار قدرت و 178 نیوتن متر گشتاور یکی از گزینه های اصلی است . علاوه بر این هیوندای روی فروش موتور 1.6 لیتری توربو با 175 اسب بخار قدرت و 265 نیوتن متر گشتاور هم حساب ویژه ای باز کرده است . 

یک موتور سه سیلندر هزار سی سی توربو به علاوه موتور توربو دیزل 1.6 لیتری از دیگر گزینه های هیوندای برای کونا به شمار می آیند . کونا با فاصله محوری 2600 میلی متر فقط 66 میلی متر کوتاهتر از توسان نشان می دهد و با توجه به ابعاد مناسب خودرو ( طول 4165 ، عرض 1800 ، ارتفاع 1549 ) می توان انتظار کابینی جادار از آن داشت . به عنوان مثال کپچر با صندوق 455 لیتر ( در صورت کشیده شدن صندلی ها به جلو ) را می توان معیار متوسط این کلاس ارزیابی کرد . 

در داخل کابین با فضایی جذاب روبرو می شوید ، جایی که ترکیب رنگ بدنه در حاشیه دریچه تهویه ، دور دوزی صندلیها و دور دسته دنده به خوبی به چشم می خورد . هیوندای سعی کرده کونا را با سطح تجهیزاتی بالاتر از کلاس خود روانه بازار کند . مانیتور 7 اینچی ، UHD 8 اینچی ، شارژر وایرلس ، هشدار تصادف از جلو ، ترمز خودکار ، هشدار نقطه کور ، هشدار تعویض خط ، نوربالای خودکار ، سامانه نگهدارنده بین خطوط و ... از دیگر تجهیزات کونا محسوب می شوند . 

کونا قرار است تابستان امسال روانه بازار کره شود سپس اواخر سال میلادی جاری به بازار اروپا راه پیدا کند و در آغاز سال 2018 در آمریکای شمالی به فروش برسد . هیوندای اعلام کرده نسخه تمام الکتریکی کونا که با یک شارژ قادر است مسافت 290 کیلومتر را طی نماید در سال 2019 به بازار عرضه خواهد شد . 

اما در این میان کیاموتورز نیز بیکار نبوده و بعد از نیرو Nero که اوایل سال جاری معرفی کرده بود ،‌حالا یک کانسپت دیگر را معرفی کرده که در سال آینده رقیب اصلی کونا ، جوک و CH-R خواهد بود . یک کراس اوور کوچک به نام استونیک بر پایه پلت فرم ریو در سگمنت B کراس اوورها که سه موتور بنزینی یک ، 1.25 ، 1.4 و یک موتور دیزلی 1.6 برای آن در نظر گرفته شده است . قیمت آن هم برای مدل پایه بنزینی حدود 15 هزار پوند است . 






معرفي كونا
معرفي كونا
معرفي كونا
معرفي كونا


معرفی کونا
نقد و بررسی

کد محتوا: ۱۰۲۵۳

ارسال: شنبه، ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳:۱۴

به روز شده: شنبه، ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵:۲۸

کلید واژه‌‌ها: مشخصات فنی کونا ، محصول جدید هیوندای ، رقیب کیا

نوع: نقد و بررسی

فرستنده:

منبع: مجله سرعت

بازدید: ۸۳۷

زبان: پارسی

(۲ مورد )

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.