آگهی‌های برگزیده نمایش همه آگهی‌ها
موردی برای نمایش یافت نشد.

مقایسه سایپا شاهین با پژو ۲۰۷i

  در این مطلب به مقایسه سایپا شاهین و پژو ۲۰۷i می‌پردازیم.  

دوشنبه، ۱۷ دی ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۲:۵۰ |


پس از موفقیتهای پژو ۲۰۶ در بازار ایران، ایران خودرو نسخه فیس لیفت این خودرو ۲۰۷i عرضه کرد که از پژو ۲۰۷ فقط نام آن را یدک میکشد. در حقیقت پژو ۲۰۷i یک فیس لیفت نه چندان موفق از ۲۰۶ محسوب می‌شود که بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ میلادی در بازارهای جهانی با نام ۲۰۶+ عرضه می‌شد. فرم کلی بدنه پژو ۲۰۷i مشابه پژو ۲۰۶ است و فقط فرم سپرها، چراغ‌ها، کاپوت و گلگیر تغییر کرده است.

در داخل کابین پژو ۲۰۷i نیز تفاوت‌هایی وجود دارد که مهم‌ترین آن طرح متفاوت داشبورد و فرمان است که به طور مستقیم از پژو ۲۰۷i اصلی گرفته شده؛ هرچند که به روزرسانی‌هایی برای آن صورت گرفته است. صفحه کیلومتر آن نیز جذاب است و جزء نقاط مثبت کابین محسوب می‌شود. کیفیت کلی مونتاژ و کیفیت کابین قابل قبول بوده و برتر از سایپا شاهین ارزیابی می‌شود. اما برخلاف سایپا شاهین که کابینی نسبتا جادار دارد، فضای داخلی کابین پژو ۲۰۷i خصوصا برای سرنشینان عقب بسیار محدود بوده و عملا برای سفرهای طولانی، ایده‌آل نخواهد بود.

از منظر فنی، پژو ۲۰۷i دستی کاملا شرایطی مشابه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ دارد؛ این محصول نیز به پیشرانه TU۵ و یک گیربکس ۵ سرعته دستی مجهز شده است. پیشرانه TU۵ این خودرو به طور دقیق حجمی معادل ۱۵۸۷ سی سی داشته و قادر است ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور را به چرخ‌ها منتقل کند. گیربکس پژو ۲۰۷i دستی در مقایسه با سایپا شاهین عملکرد نرم و هماهنگ‌تری ارائه می‌دهد که باعث می‌شود تجربه رضایت بخشی از تعویض دنده با هاچ‌بک فرانسوی داشته باشید. در بحث استهلاک و عملکرد فنی مجموعه پیشرانه، پژو ۲۰۷i برنده مسلم رقابت با سایپا شاهین خواهد بود؛ به بیانی دقیق‌تر، پیشرانه توربو ۸ سوپاپ شاهین، علاوه بر آنکه عملکرد ضعیف‌تری نسبت به پیشرانه TU۵ پژو ۲۰۷i ارائه می‌دهد، استهلاک فنی بیشتری نیز بر دوش مالک خواهد گذاشت.

سایپا شاهین پس از کش و قوس‌های فراوان، چندی پیش رسما وارد جاده‌های کشور شد این سدان جدید و پرحاشیه که اولین بار در نمایشگاه خودرو شیراز ۱۳۹۷ رونمایی شده بود، به عنوان پرچمدار فعلی محصولات سایپا شناخته می‌شود. پلتفرم سدان جدید سایپا SP۱۰۰ نام گذاری شده و سایپا شاهین اولین محصولی است که بر روی آن توسعه داده می‌شود. جالب است بدانید که پلتفرم SP۱۰۰ در اصل یک نسخه بهبود یافته از پلتفرم B کمپانی تویوتا توسط سایپا است.  

به عنوان خودرویی که توسط یکی از خودروسازان دولتی ما طراحی می‌شود، باید اعتراف کرد طراحی خارجی سایپا شاهین یک قدم بلند رو به جلو محسوب می‌شود. در نمای جلوی سایپا شاهین، الگوی و زوایای چراغ‌ها در کنار جلوپنجره برآمده، برجستگی‌های کاپوت و خطوط شکسته روی سپر، ترکیبی به روز و عامه پسند را ایجاد کرده‌اند. مشابه نمای جلو، در نمای عقب سایپا شاهین نیز به لطف الگوی طراحی چراغ‌ها و فرورفتگی درب صندوق، همان ترکیب ساده اما به روز قابل مشاهده است.  

در نمای جانبی نیز دیگر خبری از زه‌های معمول محصولات داخلی نیست و تلاش طراحان سایپا به استفاده از خطوط نرم و بدون اغراق خلاصه می‌شود. مجموعا اگر بخواهیم به طور اجمالی طراحی محصول سایپا را با پژو ۲۰۷i مقایسه کنیم، باید گفت هر دو محصول  قادرند طیف گسترده‌تری از مشتریان را به سوی خود جذب کنند. بر خلاف طراحی خارجی، طراحی کابین سایپا شاهین کاملا مایوس کننده بوده و خبری از استاندارهای روز صنعت خودرو در آن نیست. اما وضعیت وقتی بدانید که مواد به کار رفته در ساخت داشبورد و رودری‌ها کیفیت ناامید کننده‌ای دارد، حتی بدتر نیز می‌شود. در طرف مقابل، طراحی کابین پژو ۲۰۷i برای طیف گسترده‌تری از مشتریان جذاب‌ خواهد بود و کیفیت ادوات آن نیز قابل قبول ارزیابی می‌شود.

طبق اعلام خودروساز دولتی، سایپا شاهین قرار است در تیپ‌های آپشنی مختلف وارد بازار شود، اما در حال حاضر تنها با یک تیپ که ویژگی‌هایی نظیر ایربگ راننده و سرنشین جلو، استارت دکمه‌ای، سیستم ورود خروج بدون سوییچ، سیستم پایش فشار باد تایرها، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، نشانگر دمای بیرون، سانروف، سیستم اطلاعات سرگرمی با نمایشگر ۷ اینچی لمسی، سیستم هشدار موانع دنده عقب(سنسور پارک خودرو)، سیستم های BAS ،ABS،EBD، سیستم هشداردهنده ضدسرقت (immobilizer)، کلیدهای کنترل روی فرمان، سیستم پخش صوتی، چراغ روشنایی در روز (Day light)، چراغ های اتوماتیک (Auto light)، دوربین دید عقب، چراغ هدایت تا درب منزل و آینه برقی تاشو با گرمکن دارد، تحویل مشتریان می‌شود. در بحث سطح تجهیزات رفاهی، سایپا شاهین کمی برتر از پژو ۲۰۷i ظاهر شده است.
 
سایپا شاهین در ابتدا قرار بود با پیشرانه ۱۶۵۰ سی‌سی برلیانس و یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک وارد بازار شود، اما پس از آغاز تحریم‌ها، امکان این کار وجود نداشت و مهندسان سایپا با اعمال برخی تغییرات فنی و نصب توربوشارژ بر روی پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر M۱۵ که بر روی محصولات سری X۲۰۰ (شامل انواع تیبا و کوییک) نصب می‌شود، آن را با پلتفرم تغییر یافته تویوتا تطبیق دهند. توان خروجی این پیشرانه پس از اقدامات سایپا، به ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور خروجی آن نیز به ۱۶۵ نیوتون متر رسیده است. انتقال دهنده این توان به چرخ‌های جلوی سایپا شاهین نیز بر عهده یک گیربکس ۵ سرعته دستی قرار دارد. سیستم تعلیق سایپا شاهین در مقایسه با دیگر محصولات ایرانی، به وضوح عملکرد مناسب‌تری از خود به نمایش می‌گذارد و علاوه بر سواری نسبتا نرم، تجربه فرمان پذیری قابل قبولی نیز ایجاد می‌کند.

سایپا شاهین محصولی است که خودروساز دولتی را وارد یک رقابت چالش برانگیز در رده قیمتی شلوغی می‌کند. این رده قیمتی پر طرفدار، طی سال‌های اخیر در اختیار محصولات ایران خودرو و چینی‌های پر زرق و برق بازار بوده است که پژو ۲۰۷i دستی نیز در حال حاضر بیشترین مخاطب این رده را دارد. بنابراین هاچ‌بک فرانسوی ایران خودرو با اختلاف بازار خرید و فروش بهتر و افت قیمت کمتری را نسبت به رقیب جدید خود خواهد داشت. علاوه بر این‌ها، دردسرهای نگهداری پژو ۲۰۷i در مقایسه با سایپا شاهین محدودتر بوده و در حال حاضر نیز لوازم یدکی آن به راحتی یافت می‌شوند. بنابراین با در نظر گرفتن موارد فوق، باید گفت اگر فضای کابین برای شما در اولویت قرار ندارد، انتخاب پژو ۲۰۷i در مقایسه با سایپا شاهین، اقدامی بسیار منطقی‌تر خواهد بود.


مقایسه سایپا شاهین با پژو ۲۰۷i
نقد و بررسی

کد محتوا: ۲۲۷۲۹

ارسال: دوشنبه، ۱۷ دی ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۲:۵۰

به روز شده: دوشنبه، ۱۷ دی ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۲:۵۰

کلید واژه‌‌ها: سایپا، شاهین، پژو، پژو ۲۰۷i

نوع: نقد و بررسی

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: ماشین سه

بازدید: ۴۳

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.