پژو طرحی جذاب برای احیای روح کلاسیک سری ۲۰۴ در قالب یک خودروی کابریولت داشت. همانطور که می دانید پژو ۲۰۴ اولین بار در سال ۱۹۶۵ روانه بازار شد و تا سال ۱۹۷۶ برابر با ۱۶۰۴۲۹۶ دستگاه از آن تحویل مشتریان شد.
این طرح که بخشی از پروژه Urban Distinctives (UD) بود، بر پایه پلتفرم پژو ۲۰۷ ساخته شده و قرار بود با طراحی مدرن، جذابیت مدلهای کلاسیک ۲۰۴ را زنده کند. این پروژه شامل طیف وسیعی از خودروها از جمله سدان، استیشن و همین کابریولت بود که همگی از زبان طراحی مدلهای اولیه ۲۰۴ الهام میگرفتند.
اما چرا این طرح به تولید نرسید؟
با تغییر مدیریت در تیم طراحی پژو در سال ۲۰۰۹، پروژه UD و به تبع آن، کانسپت ۲۰۴ کابریولت نیز کنار گذاشته شد. تغییر مسیر استراتژیک برند و تمرکز بر طراحیهای جدید، باعث شد تا این طرح جذاب به مرحله تولید نرسد.
پژو ۲۰۴ کابریولت؛ رویایی دست نیافته
اگرچه پژو ۲۰۴ کابریولت هرگز به خط تولید نرسید، اما طرحهای اولیه آن نشان از پتانسیل بالای این خودرو برای جذب علاقهمندان به خودروهای کلاسیک و طراحیهای جذاب داشت. این خودرو میتوانست به عنوان یک مدل خاص و محدود تولید شده و به عنوان یک یادآور از تاریخ غنی پژو در بازار عرضه شود.