بهترین خودروهای هیبرید سال ۲۰۲۵، از لامبورگینی اوروس تا فراری ۲۹۶

  از سوپرسدان گرفته تا سوپراسپرت، این‌ها بهترین خودروهای هیبریدی پرفورمنس بازار هستند. خودروهایی سریع و خشن و درعین‌حال ساکت و معقول.  

سه‌‌شنبه، ۲۰ آذر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹:۰۹ |

اخیراً رشد فروش خودروهای الکتریکی متوقف شده و از سوی دیگر، محبوبیت هیبریدی‌ها افزایش پیدا کرده است تا جایی که خودروسازان مجبور به عقب‌نشینی از برنامه‌های الکتریکی‌سازی خود شده و بیشتر روی مدل‌های پلاگین‌هیبریدی تمرکز کرده‌اند. خودروهای هیبریدی در همهٔ سگمنت‌ها از سدان‌ها گرفته تا شاسی‌بلندها و سوپراسپرت‌ها حضور دارند و در ادامه قصد داریم با بهترین‌های آن‌ها آشنا شویم.

ب‌ام‌و M۵

نسل جدید این سدان اسپرت آلمانی ۷۰۰ کیلوگرم سنگین‌تر از مدل قبلی است و باید پرسید آیا ۱۰۰ اسب بخار قدرت بیشتر و ۶۷ کیلومتر برد تمام الکتریکی، ارزش این اضافه‌وزن را دارد؟ در اولین رانندگی با M۵ جدید ۲.۵ تنی، متوجه شدیم که ب‌ام‌و این خودرو را برای ارائهٔ رانندگی با دقت و چابکی بالا مهندسی کرده است و واقعاً وزن سنگین آن احساس نمی‌شود. هرچند این خودرو مثل M۵ CS قدیمی روح راننده را تسخیر نمی‌کند ولی هنوز هم خودرویی کاملاً مهندسی‌شده است که نباید صرفاً به خاطر وزن سنگینش نادیده گرفته شود.

بنتلی کانتیننتال GT اسپید

کانتیننتال GT اسپید هیبریدی جدید هم به همان اندازهٔ ب‌ام‌و M۵ سنگین است ولی در اینجا کسی انتقادی نمی‌کند. شاید چون بنتلی‌ها همیشه بیشتر روی تجمل تمرکز داشته‌اند تا شخصیت اسپرت، حرکت به سمت قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی سنگین در کانتیننتال کمتر بحث‌برانگیز بوده است. مثل M۵، در این ماشین هم شاهد سرعت و مدیریت چشمگیر وزن حدود ۲.۵ تنی هستیم که البته این ویژگی با وجود ۷۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور، تعجبی ندارد. سنگین‌ترین کانتیننتال GT به لطف سیستم تعلیق بادی، سیستم کنترل گشتاور بُرداری و دیفرانسیل لغزش محدود، یکی از پویاترین خودروهای بازار محسوب می‌شود. این خودرو هنوز هم همان ابهت، ظرافت و کیفیتی که از یک بنتلی انتظار می‌رود را دارد با تفاوت که می‌تواند تا ۸۰ کیلومتر را در سکوت کامل طی کند.

فراری ۲۹۶ GTB

۲۹۶ GTB دومین خودروی هیبریدی تولید سری فراری محسوب می‌شود. این سوپراسپرت با پیشرانهٔ V۶ و بدون دو موتور الکتریکی در جلو، پیچیدگی کمتری نسبت به SF۹۰ دارد. پیشرانهٔ بنزینی ۲۹۶ نه‌تنها قوی‌ترین موتور V۶ تولیدی حال حاضر جهان محسوب می‌شود بلکه صدا و احساس جذابی دارد که باعث می‌شود تعداد کم سیلندرهای آن به چشم نیاید. این V۶ همچنین از همان ابتدا برای کار در کنار سیستم هیبریدی طراحی شده و صرفاً یک موتور ساده نیست که از فراری دیگری قرض گرفته شده باشد.

مک‌لارن آرتورا

آرتورا اولین سوپراسپرت هیبریدی تولید سری مک‌لارن محسوب می‌شود. قوای محرکهٔ این ماشین مثل فراری از یک پیشرانهٔ V۶ جدید با زاویهٔ باز ۱۲۰ درجه در کنار یک موتور الکتریکی تشکیل شده که کل نیروی آن از طریق یک گیربکس دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. آرتورا به‌تازگی مورد به‌روزرسانی قرار گرفته و قدرت آن از ۶۸۰ به ۷۰۰ اسب بخار افزایش پیدا کرده ولی هنوز هم بسیار از ۲۹۶ با ۸۳۰ اسب بخار ضعیف‌تر است. بین این دو سوپراسپرت هیبریدی V۶ تفاوت‌های دیگری هم وجود دارد. به‌عنوان‌مثال، درحالی‌که فراری از سیستم احیای انرژی ترمزها بهره می‌برد، مک‌لارن صرفاً از ترمز سنتی با دیسک و لنت استفاده کرده که در کنار فرمان هیدرولیک بجای فرمان برقی، آرتورا را به یکی از خالص‌ترین و سنتی‌ترین خودروهای هیبریدی بازار تبدیل کرده‌اند.

پورشه ۹۱۱ GTS T-Hybrid

در ۹۱۱ هیبریدی خبری از قابلیت پیمایش تمام الکتریکی نیست و پورشه از الکتریسیته صرفاً به‌عنوان یک تقویت‌کنندهٔ پرفورمنس استفاده کرده که به کاهش تولید آلایندگی هم کمک می‌کند. این قوای محرکه با گنجاندن یک موتور الکتریکی کوچک در گیربکس دوکلاچه و یک باطری کوچک ۱.۹ کیلووات ساعتی شکل گرفته است. این باطری همچنین یک موتور الکتریکی دیگر را هم تغذیه می‌کند که روی توربوشارژر نصب شده و تأخیر توربو را از بین می‌برد. این سیستم مجموعاً ۵۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هرچند ۹۱۱ GTS T-Hybrid قدرت خیلی چشمگیری ندارد ولی نشان می‌دهد چگونه می‌توان نیروی الکتریسیته را به بهترین نحو با موتور بنزینی که سال‌ها است می‌شناسیم و دوست داریم ادغام کرد.

پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid

پانامرا هیبریدی در جدیدترین نسخهٔ خود، با قدرتی بیش از ب‌ام‌و M۵ و سیستم تعلیق فعال بسیار پیچیده، یکی از پیشرفته‌ترین سوپرسدان‌های حال حاضر محسوب می‌شود. پورشه برای جدیدترین نسخهٔ توربو S E-Hybrid، ترکیب موتورهای بنزینی و الکتریکی را بهینه کرده و گیربکس دوکلاچه را بهتر در قوای محرکه ادغام کرده است. علاوه بر این، بهبودهای زیادی هم در احساس پدال ترمز صورت گرفته است. این سوپرسدان راحت و لوکس با ۷۸۰ اسب بخار قدرت، ظرف ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به لطف پکیج باطری ۲۵.۹ کیلووات ساعتی، می‌تواند تا ۸۴ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند.

شورلت کوروت E-Ray

شورلت برای اولین بار، کوروت را در نسل C۸ به قوای محرکهٔ هیبریدی مجهز کرده است. نتیجهٔ این کار، E-Ray با یک باطری ۱.۹ کیلووات ساعتی است که یک موتور الکتریکی روی محور جلو را تغذیه می‌کند و امکان پیمایش تمام الکتریکی در مسافت‌های کوتاه را فراهم می‌سازد. این برد تمام الکتریکی اندک برای رانندگی در ترافیک یا خروج از پارکینگ خانه بدون بیدار کردن همسایه‌ها کافی خواهد بود. همچنین موتور الکتریکی هم با افزودن به قدرت ۴۹۵ اسب بخاری موتور ۶.۲ لیتری V۸، مجموع خروجی را به ۶۵۵ اسب بخار می‌رساند تا E-Ray بتواند در کمتر از سه ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. E-Ray همچنین خیلی سنگین نیست و فقط ۱۰۰ کیلوگرم وزن بیشتری نسبت به Z۰۶ دارد.

لامبورگینی اوروس SE

سبد محصولات لامبورگینی با اوروس SE، روئلتو و تمراریو تمام هیبریدی شده است. اوروس SE نه‌تنها در طراحی بیرونی نمای جدیدی پیدا کرده بلکه به لطف قوای محرکهٔ هیبریدی، ۸۰۰ اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار می‌دهد. علاوه بر این، به لطف باطری ۲۵.۹ کیلووات ساعتی و قابلیت پیمایش تمام الکتریکی ۶۰ کیلومتری، این ماشین تطبیق‌پذیری قابل‌توجهی دارد که حتی خریداران فراری پوروسانگوئه هم هنگام گیر کردن در ترافیک به آن حسادت خواهند کرد. البته از لحاظ جذابیت و درگیری راننده، پوروسانگوئه و آستون‌مارتین DBX۷۰۷ تا حدودی برتر هستند ولی بااین‌حال، در جذابیت اوروس حتی با پیشرانهٔ هیبریدی هم شکی نیست.

مرسدس بنز C۳۰۰e

مرسدس بنز به خاطر تولید C۶۳ E Performance با پیشرانهٔ چهار سیلندر با انتقادات زیادی مواجه شده و به همین دلیل در لیست ما هم جایی نداشت ولی یک مدل کمتر موردتوجه در خانوادهٔ C کلاس حضور دارد که لایق تحسین است. ازآنجایی‌که C۳۰۰e یک نسخهٔ پرفورمنس نیست، انتظاراتی متفاوت از C۶۳ را به همراه دارد. در این خودرو، قابلیت استفادهٔ روزمره بسیار بیشتر از هیجان رانندگی اهمیت دارد. C۳۰۰e به یک پکیج باطری ۲۵.۴ کیلووات ساعتی مجهز است که قابلیت پیمایش تمام الکتریکی قابل‌توجه ۱۱۰ کیلومتری را به ارمغان می‌آورد و بااین‌وجود، قیمت معقول ۵۰ هزار پوندی دارد. برای کسانی که به خودروهای الکتریکی علاقه‌مند هستند ولی هنوز برای خرید یک خودروی تمام الکتریکی آمادگی ندارند، این مرسدس واقعاً جایگزین خوبی برای خودروهایی مثل تسلا مدل ۳ خواهد بود.


بهترین خودروهای هیبرید سال ۲۰۲۵، از لامبورگینی اوروس تا فراری ۲۹۶
گزارش

کد محتوا: ۲۲۷۲۱

ارسال: سه‌‌شنبه، ۲۰ آذر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹:۰۹

به روز شده: سه‌‌شنبه، ۲۰ آذر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸:۱۵

کلید واژه‌‌ها: خودرو هیبرید، ب‌ام‌و ، بنتلی، فراری، مک لارن، پورشه، شورلت کوروت، لامبورگینی، مرسدس بنز،

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: پدال

بازدید: ۲۹

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.