مزدا EZ-۶ هیبریدی و برقی آفتاب خودرو؛ مشخصات و قیمت در ایران

  جدیدترین خودروی وارداتی با پیشرانه هیبرید و مدل تمام برقی، عرضه می‌شود. مزدا EZ-۶ هم از نظر قوای محرک و هم طراحی، برای مخاطب ایرانی جذاب‌ خواهد بود.  

شنبه، ۱۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳:۱۵ |


پیشتر اعلام شده بود گروه بهمن، مزدا ۳ جدید را وارد ایران خواهد کرد؛ اما ظاهرا آفتاب خودرو موفق شده برای ورود مزدا ۳ سدان و کراس اور CX۳۰  و EZ۶ مجوز بگیرد.

مزدا یکی از خودروسازان برجسته‌ی دنیا و برند باسابقه‌ی ژاپنی است. بعد از نیسان و تویوتا و هوندا که سه‌گانه‌ی بزرگ‌ترین شرکت‌های خودرویی ژاپن را تشکیل می‌دهند؛ برندهای مزدا و سوزوکی  و سوبارو دیده می‌شوند که البته باکیفیت و سودآور هستند. از سویی دیگر، تقریبا تمام خودروسازان ژاپنی محصولات اصلی برای کشورهای متمول و خودروهای ارزان‌قیمت مخصوص مناطق کمترتوسعه یافته مثل امریکای جنوبی و هند و شرق آسیا دارند. به همین دلیل شرکت‌های مثل مزدا، کارخانه‌های متعدد در چین، ویتنام، هند و مکزیک دارند.

می‌توان اطمینان داشت، تمام مدل‌های جدید مزدا برای ایران، ساخت چین باشند. این شرایط، البته جای گلایه ندارد؛ چراکه بسیاری از خودروهای مزدا ساخت کارخانه‌های داخل چین، مثل مزدا- چانگان، کیفیت ساخت بالا و نزدیک به استاندارد اروپا فراهم می‌کنند. البته بعضی از محصولات هم، مخصوص کشورهای آسیایی تولید می‌شوند و طبیعتا امکانات مشابه خودروهای مخصوص اروپا یا امریکا، ندارند.

مزدا EZ-۶ متفاوت از مزدا ۶ سدان، با همکاری چانگان، روی پلتفرم شرکت چینی تولید می‌شود. این خودرو، فعلا خط مونتاژ خارج چین ندارد اما برای ورود به اروپا و استرالیا آماده می‌شود. ظاهرا مدیران مزدا تصمیم گرفته‌اند عرضه‌ی مزدا ۶ را در اروپا و بسیاری از دیگر نقاط جهان متوقف کنند، تا EZ-۶ همراه پیشرانه‌های پلاگین هیبرید و برقی، جای‌گزین شود.

طراحی بدنه و نمای بیرونی مزدا EZ۶
جدیدترین سدان مزدا مشابه دیگر خودروهای این شرکت در سال‌های اخیر، سبک طراحی اسپرت و جوان‌پسند را ادامه داده است. علاوه‌بر زیبایی خودرو، رویکرد آینده‌نگر و آیرودینامیک نیز به وضوح در EZ-۶ دیده می‌شود.

در نمای روبرو، الگوبرداری از مزدا ۶ قدیمی وجود دارد؛ اما برای EZ-۶ چراغ‌ها باریک‌تر و جلوپنجره بزرگ‌تر شده است. پهنای نسبتا زیاد سپر تا نزدیکی زمین، حالت آرواره‌ای و تهاجمی خودرو را افزایش می‌دهد. از معدود نکات منفی در طراحی EZ-۶ می‌توان به ادوات پلاستیکی در پایین سپر و جلوپنجره اشاره کرد؛ ضمن اینکه خط لبه‌ی کاپوت نیز به وضوح دیده می‌شود.

در نمای جانبی، حالت مواج و چشم‌نواز برای EZ-۶ وجود دارد. شیشه‌ی عقب تا نزدیک صندوق کشیده شده و طرح فست‌بک این سدان را نشان می‌دهد. حجم‌دهی بدنه، کاملا ملایم است و همراه دستگیره‌های مخفی‌شونده، حس یک‌نواخت EZ-۶ را تقویت می‌کنند. مدل‌های مختلف از رینگ ۱۷ تا ۱۹ استفاده می‌کنند و پوشش پلاستیک سیاه در رکاب تا قاب گلگیرها، ارایه می‌شود.

در نمای پشت، چراغ‌های باریک و اسپورت، شبیه به مدل‌های سوپراسپرت استفاده شدند. برخلاف ترکیب جلوی خودرو، سپر عقب EZ-۶ فاصله‌ی نسبتا زیادی با سطح زمین دارد و نزدیک به کلاس کراس‌اور دیده می‌شود. دیگر نکته‌ی جالب در طراحی EZ-۶، بازشدن شیشه‌ی عقب با درپوش صندوق است که امکان جابه‌جایی وسایل بزرگ‌ را فراهم می‌کند.

سدان مزدا EZ-۶ با طول ۴,۹۲۱  و عرض ۱,۸۹۰  و ارتفاع ۱,۴۸۵  و فاصله محوری ۲,۹۰۰  میلی‌متر، ابعاد مشابه تویوتا کمری ۲۰۱۷ موجود در ایران دارد.

طراحی داخلی و نمای کابین مزدا EZ۶
تصاویر منتشر شده از EZ-۶ مربوط به مدل سطح بالا (فول آپشن) هستند و مشخص نیست برای نسخه‌ی وارداتی در بازار ایران نیز، چنین مشخصاتی ارایه شود. نمایشگر بزرگ، ادوات چرم در داشبورد و تودری، همراه صندلی‌های اسپرت، ممکن است در مدل‌های ارزان‎قیمت، موجود نباشند.

مانیتور سیستم سرگرمی در مرکز داشبورد، ۱۴/۶ اینچ است و اگر وارد ایران شود، برتری محسوب نسبت به خودروهای چینی بازار خواهد داشت. پنل دیجیتال پشت فرمان نیز تمام رنگی ۱۰ اینچ است. روی داشبورد، از پلاستیک سخت ساخته شده اما ساده و خسته‌کننده محسوب نمی‌شود. حذف کلیدهای فیزیکی، همراه با طراحی جذاب فرمان و خروجی هوای تهویه مطبوع، کابین EZ-۶ را کاملا مدرن نشان می‌دهد.

فاصله محوری ۲۹۰۰ میلی‌متر، راحتی بسیار خوب برای سرنشینان فراهم می‌کند. صندلی‌های چرم و صندوق عقب ۴۸۰ لیتر با قابلیت جمع کردن ردیف عقب و حمل بار ۱۱۰۰ لیتر، دیگر مشخصات مزدا EZ-۶ هستند.

پیشرانه و تجهیزات فنی مزدا EZ۶
در نسخه‌‌ی تمام برقی  تک موتوره، ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن‌متر گشتاور وجود دارد. نسخه‌ی دو موتوره چهار چرخ محرک، ۲۵۵ اسب بخار و ۳۲۰ نیوتن‌متر است. توان پیمایش مزدا EZ۶ در ارزان‌ترین مدل، ۶۰۰ کیلومتر (طبق استاندارد چین) خواهد بود.

مزدا EZ-۶ مدل EREV با سیستم پلاگین -هیبرید شامل پیشرانه ۱.۵ لیتر تنفس طبیعی با ۹۵ اسب‌بخار قدرت و موتور الکتریکی ۱۶۰ کیلووات (۲۱۴ اسب‌بخار) تولید می‌شود. این مدل همراه ۳۲۰ نیوتن‌متر گشتاور، از پیشرانه درونسوز فقط به عنوان شارژر استفاده می‌کند. توان حرکتی این خودرو در حالت برقی، با باتری ۱۸.۹ یا ۲۸.۴ کیلووات ساعت، ۱۳۰ تا ۲۰۰ کیلومتر و در حالت هیبرید، ۱.۳۰۰ کیلومتر است.

در تمام مدل‌های مزدا  EZ-۶ نهایت سرعت به ۱۷۰ کیلومتر برساعت محدود شده است. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت برای مدل‌ هیبریدی، حدود ۸ ثانیه خواهد بود و نسخه‌ی برقی دو موتوره در زمان ۶  ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد.

قیمت مزدا EZ۶ در بازار جهانی و پیش‌بینی برای ایران
شایعات تازه در اروپا، نسخه‌ی خاصی از مزدا EZ-۶ تمام برقی را آگهی داده‌اند که تنها ۱۹ هزار دلار قیمت دارد. از سویی دیگر، قیمت مدل الکتریکی با امکانات کامل، برای مشتری چینی حدود ۴۰ هزار دلار هزینه خرید داشته و نسبت به محصولات هم‌رده ساخت رقبای اروپایی، چندان گران نیست. همچنین برای مزدا EZ-۶ پلاگین هیبرید، قیمت ۲۵ تا ۳۰ هزار دلار وجود دارد.

اگر قیمت نسخه‌ی وارداتی آفتاب خودرو را حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار دلار فرض کنیم و تخفیف مالیاتی مخصوص مدل‌های برقی یا پلاگین هیبرید را در نظر بگیریم، مزدا EZ-۶ وارداتی در ایران ۲/۵ تا ۳ میلیارد تومان خواهد بود. این ارقام، باتوجه به قیمت مدل‌های دست دوم کمری، سوناتا و اپتیما ۲۰۱۷ می‌تواند مشتریان متمول را جذب کند.


مزدا EZ-۶ هیبریدی و برقی آفتاب خودرو؛ مشخصات و قیمت در ایران
گزارش

کد محتوا: ۲۲۷۱۰

ارسال: شنبه، ۱۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳:۱۵

به روز شده: شنبه، ۱۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵:۰۳

کلید واژه‌‌ها: مزدا، مزدا EZ-۶ ، خودرو هیبریدی، خودرو وارداتی

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: پدال

بازدید: ۴۵

زبان: پارسی

(۱ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.