(۰۲۱) ۲۲۲ ۷۸ ۷۸ ۹
میتسوبیشی، ASX تيپ 4 ، ۲۰۱۷
مشکی، بدون رنگ شدگی، کارکرد ۲۷,۵۰۰ کیلومتر
هیوندایی، آزرا ، ۲۰۱۳
سفید صدفی، بدون رنگ شدگی، کارکرد ۱۴۳,۰۰۰ کیلومتر
مازراتی، گرن توريسمو S ، ۲۰۱۱
خاکستری، بدون رنگ شدگی، کارکرد ۵۰,۰۰۰ کیلومتر
کیا، سراتو 1.6 دنده اي ، ۱۳۹۵
سفید، بدون رنگ شدگی، کارکرد ۷۰,۰۰۰ کیلومتر
کیا، اِسپورتيج GT لاين ، ۲۰۱۷
برنزی، بدون رنگ شدگی، صفر کیلومتر
ارزانترین و بهترین شهر برای خرید ماشین دست دوم کجاست؟
دوشنبه، ۲۳ مهرماه ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸:۹۹
بازار خودرو ایران از حدود پنج سال گذشته تاکنون در شرایط رکود، تورم و تردید به سر میبرد. در نتیجه کاهش عرضه خودروهای صفرکیلومتر به بازار، اکنون مشتریان بیش از هر زمان دیگر به خرید خودروهای کارکرده علاقهمند شدهاند.
ادامه مطلب
خریداران تارا در بورس کالا بیش از ۱۰۰ میلیون سود کردند!
شنبه، ۲۶ آذرماه ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴:۱۸
اگر هفته پیش از بورس کالا، خودروی تارا خریداری کرده بودید، بین ۱۰۱ تا ۱۳۴ میلیون نسبت به بازار، تارا را ارزانتر دریافت میکردید!
اشتباه رایج رانندگان در مورد سن الزامی شدن معاینه فنی خودرو
شنبه، ۱۲ آذرماه ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶:۲۶
یک باور غلط درباره سن الزامی شدن معاینه فنی خودروها وجود دارد که باعث طولانی شدن صف معاینه فنی خودرو میشود.
سخنگوی وزارت، معدن و تجارت خبر داد
آغاز واردات خودرو از اول مهرماه
شنبه، ۵ شهریورماه ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷:۱۴
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مرحله اجرایی واردات خودرو عملاً از ابتدای مهرماه آغاز میشود، اعلام کرد واجدین شرایط واردات خودرو، تا ۱۹ شهریور ماه فرصت دارند درخواست خود را به دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت تحویل دهند.
زمان ورود اولین محموله خودروهای خارجی به کشور
یکشنبه، ۳۰ مردادماه ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸:۴۶
درحالیکه وزارت صنعت، معدن و تجارت هنوز آییننامه واردات خودرو را رسانهای نکرده، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بخشی از جزئیات آن را اعلام کرد.
مهمترین نکات برای بازدید ماشین قبل از سفر
دوشنبه، ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰:۲۲
قبل از شروع سفر نوروزی خود با خودرو، بررسی دقیق و کامل وضعیت خودرو از اهمیت بسزایی برخوردار است. این بررسی شامل بررسی سطوح مایعات، تایرها، ترمزها، باطری، چراغها و تایمینگ بلتها میشود.
فرداموتورز با دست پر در بازار سدانها
ماشین MG۵ ماجراجوی جدید بازار خودرو
دوشنبه، ۱۶ بهمنماه ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷:۰۴
شرکت فردا موتورز در تلاش است تا برای حضور پر رنگ تر در بازار خودرو ایران دست بالاتری در زمینه خودروهای سدان داشته باشد و از همین رو زنگ خطر را با محصولات ام جی به صدا درآورده است.
کم هزینهترین روش نگهداری خودرو در ده گام
دوشنبه، ۳۰ آبانماه ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷:۱۲
حفظ سلامت خودرو و مراقبت از آن یک هنر است. برای آنکه فردی خودش را یک راننده قلمداد کند، بایستی روشهای نگهداری از خودرو را به خوبی آموخته باشد.
نکات مهم در زمان خرید اقساطی خودرو
چهارشنبه، ۲ شهریورماه ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳:۳۶
در شرایط حال حاضر خرید خودرو صفر برای قشر بزرگی از جامعه غیر ممکن شده، فروش اقساطی خودرو در شرکت های کوچک و بزرگ انجام می شود. در خرید خودروی اقساطی باید حسابی زبر و زرنگ باشید تا سر شما کلاه نگذارند؛ چون بسیاری از دلالان و کلاهبرداران به انتظار آدم هایی نشسته اند که از بازار خودرو سر در نمی آورند و به راحتی وارد بازی چنین افرادی می شوند.
راهنمای خرید MVM X۲۲؛ مشخصات فنی، آپشن ها، قیمت و شرایط فروش
چهارشنبه، ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲:۵۵
MVM X۲۲ بی شک یکی از خوش استایل ترین کراس اوورهای درون شهری بازار است اما این خودرو نقاط ضعفی را نیز همراه دارد.
سریع ترین راه توقیف خودرو | مراحل توقیف خودرو در کمترین زمان
یکشنبه، ۲۸ مردادماه ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۵:۰۶
این روزها خریدوفروش خودرو به یک جنجال جدید برای مصرفکنندگان ایرانی تبدیل شده است. قیمتها در هر لحظه تغییر میکنند و همین مساله باعث برهم خوردن معاملات میشود. همچنین اختلاف قیمت بازار و کارخانه، موجب حضور پررنگ سودجویان در بازار خودرو است. در چنین شرایطی نیاز مشتریان به یافتن سریع ترین راه توقیف خودرو یا سریع ترین راه برای گرفتن حکم توقیف خودرو دور از انتظار نیست.
علت خرابی دینام خودرو چیست؟
شنبه، ۲۰ مردادماه ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲:۲۲
دینام یا آلترناتور یکی از قطعات مهم سیستم برق خودروست که همانند هر قطعه دیگری شاید با گذشت زمان مشکلاتی را تجربه کند.
چگونه روغن موتور ماشین را خودمان در منزل تعویض کنیم
دوشنبه، ۸ مردادماه ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳:۳۲
در بحث نگهداری خودرو، کمتر چیزی به اندازه پایبندی به برنامه زمانی تعویض روغن، آسان و در عین حال مهم است. مزایای تعویض به موقع روغن موتور بسیار زیاد و غیرقابل کتمان است. تعویض منظم روغن، عملکرد موتور را بهبود میبخشد، طول عمر آن را افزایش میدهد و به خودرو کمک میکند تا به بالاترین بازده مصرف سوخت دست یابد. روغن تمیز برای روغن کاری مناسب و تضمین عملکرد روان موتور و تمیز ماندن اجزای داخلی پیشرانه کاملا ضروری است.
علت استارت نخوردن ماشین در شرایط مختلف + روش حل مشکل
دوشنبه، ۱۸ تیرماه ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۹:۵۶
استارت نخوردن خودرو یکی از اتفاقات ناگواری است که ممکن است برای هر رانندهای پیش بیاید. پیداکردن علت استارت نخوردن ماشین نقش مهمی در کشف و رفع مشکل دارد. ممکن است فقط موضوعی ساده و پیشپاافتاده باعث این اتفاق شده باشد یا اینکه دردسرهای بزرگتری گریبان راننده را بگیرد؛ بنابراین پاسخ به پرسشهایی مثل «چرا ماشین استارت نمیخورد؟» بهسادگی امکانپذیر نیست.
راهنمای صفر تا صد بیمه بدنه خودرو
شنبه، ۲۷ آبانماه ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳:۵۲
خرید بیمه بدنه خودرو برای افراد اجباری نیست؛ اما پوشش های زیادی که برای بیمه بدنه خودرو در نظر گرفته شده است، باعث می شود که بسیاری از افراد متقاضی خرید این بیمه باشند.
خودروهای اسپرت دهه ۷۰ که از زمان خود جلوتر بودند، از ۹۱۱ توربو تا کانتاش
با ما همراه شوید تا با سفری به دههٔ ۷۰، با خودروهای اسپرتی آشنا شویم که هرکدام بنا به دلیلی از زمان خود جلوتر بودند.
دوشنبه، ۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷:۴۶ |
دههٔ ۷۰ میلادی دوران آشفتگی جهان خودرو بود. به دلیل بحران نفت و افزایش قیمت بنزین، پیشرانههای V۸ آمریکایی بسیار ضعیف شدند و عصر طلایی خودروهای عضلانی به پایان رسید. به همین دلیل، خیلیها دههٔ ۷۰ را دوران وحشتناکی برای صنعت خودروسازی میدانند ولی اینطور نبود زیرا در این دهه، خودروهای اسپرت جالب و هیجانانگیز زیادی ساخته شد. در این دهه، مدلهای اروپایی و ژاپنی با قدرت بالا و طراحیهای شارپ، بازار خودروهای اسپرت را در اختیار گرفتند. داتسون ۲۴۰Z سال ۱۹۷۰ پیشرانه ۲.۴ لیتری I۶ قدرت ۱۵۱ اسب بخار گشتاور ۲۰۰ نیوتن متر شتاب صفر تا ۹۶ ۷.۸ ثانیه هرچند ۲۴۰Z اولین خودروی اسپرت داتسون محسوب نمیشد و این شرکت قبلاً مدل فیرلیدی را تولید کرده بود ولی ۲۴۰Z مدل چشمگیری بود که با ترکیب ظاهر کوروت C۳ با تویوتا ۲۰۰۰GT و جگوار E تایپ، خودروی اسپرت شگفتانگیزی را خلق کرد. چرا از زمان خود جلوتر بود؟ ۲۴۰Z اولین خودروی Z بود که درنهایت با ادغام برند داتسون در نیسان، به یکی از خودروهای افسانهای این شرکت ژاپنی تبدیل شد. این کوپهٔ اسپرت هرچند سریعترین خودروی زمان خود نبود ولی دینامیک رانندگی قابلتوجهی داشت که رانندگی با آن را جذاب میکرد. لوتوس اسپریت سال ۱۹۷۵ پیشرانه ۲.۰ لیتری I۴ قدرت ۱۶۰ اسب بخار گشتاور ۱۹۰ نیوتن متر شتاب صفر تا ۹۶ ۶.۸ ثانیه اسپریت تجسم ریشههای مسابقهای لوتوس بود. این شرکت که هرچند به خاطر ساخت خودروهای اسپرت سریع و بسیار سبک شهرت داشت ولی تا آن زمان هنوز خودرویی نداشت که بتواند سوپراسپرت محسوب شود تا اینکه اسپریت با طراحی جورجتو جوجارو متولد شد. چرا از زمان خود جلوتر بود؟ اسپریت چون خودروی سبکوزنی بود و برای ارائۀ سرعت و شتاب چشمگیر به قدرت زیادی نیاز نداشت، از زمان خود جلوتر بود. این خودرو زیر یک تن وزن داشت و درنتیجه میتوانست از ذرهذره قدرت موتور کوچکی که پشت صندلیها نصب شده بود برای ارائهٔ سرعتی موشکوار استفاده کند. لانچیا استراتوس سال ۱۹۷۴ پیشرانه ۲.۴ لیتری V۶ قدرت ۱۸۷ اسب بخار گشتاور ۲۲۵ نیوتن متر شتاب صفر تا ۹۶ ۶.۰ ثانیه استراتوس یک خودروی رالی باورنکردنی بود که در ۱۸ مسابقهٔ WRC پیروز و به یکی از باورنکردنیترین خودروهای اسپرت دههٔ ۷۰ تبدیل شد. این ماشین هم مثل لوتوس زیر یک تن وزن داشت و از نسخهٔ جادهای آن که با پسوند استراداله شناخته میشد تنها ۵۰۰ دستگاه ساخته شد. چرا از زمان خود جلوتر بود؟ استراتوس اولین خودرویی بود که بهطور خاص برای رالی ساخته و به خودرویی عالی برای تفریح روی شن، ماسه یا آسفالت تبدیل شد. این ماشین با پیشرانهای که ساخت فراری بود، یکی از خودروهای اسپرت فوقالعادهٔ نهفقط دههٔ ۷۰ بلکه کل تاریخ محسوب میشود. پورشه ۹۱۱ توربو سال ۱۹۷۸ پیشرانه ۳.۳ لیتری H۶ توربو قدرت ۲۶۵ اسب بخار گشتاور ۳۹۵ نیوتن متر شتاب صفر تا ۹۶ ۵.۵ ثانیه ۹۱۱ توربو که اولین بار در سال ۱۹۷۴ معرفی شد، یکی از جذابترین و هیجانانگیزترین مدلهای ۹۱۱ در دههٔ ۷۰ محسوب میشد. این خودرو که در سال ۱۹۷۸ به موتور بزرگتر ۳.۳ لیتری مجهز شد، ویژگیهای آیرودینامیکی مثل بال بزرگ عقب را با پیشرانهٔ قدرتمند ترکیب کرده بود. چرا از زمان خود جلوتر بود؟ ۹۱۱ توربو یکی از اولین خودروهای توربوشارژ تولیدی جهان بود. این تکنولوژی که باعث افزایش قدرت میشد، در دههٔ ۷۰ ویژگی بسیار نوآورانهای محسوب میشد و برای کسانی که میتوانستند آن را رام کنند، رانندگی شگفتانگیزی را فراهم میکرد ولی کسانی که این توانایی را نداشتند، اغلب از جاده منحرف میشدند. شورلت کوروت سال ۱۹۷۰ پیشرانه ۷.۴ لیتری V۸ قدرت ۴۶۰ اسب بخار گشتاور ۶۶۵ نیوتن متر شتاب صفر تا ۹۶ ۴.۵ ثانیه هرچند در طول دههٔ ۷۰ خودروهای اسپرت آمریکایی افول کردند ولی در سالهای ابتدایی این دهه، آمریکاییها هنوز در اوج بودند. در سال ۱۹۷۰، بزرگترین پیشرانهٔ تاریخ کوروت برای C۳ ارائه شد. این موتور بلوک بزرگ با کاربراتور هالی ۸۰۰ CFM تا ۴۶۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد. چرا از زمان خود جلوتر بود؟ کوروت ۷.۴ لیتری ۱۹۷۰ قویترین خودروی آمریکایی آن سالها محسوب میشد. در دورانی که سوپراسپرتهای اروپایی هنوز قدرت زیر ۴۰۰ اسب بخار و شتاب بالای پنج ثانیه داشتند، این کوروت با گیربکس سه سرعت اتوماتیک، ظرف ۴.۵ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسید که هنوز هم رقم قابلتوجهی است. بامو M۱ سال ۱۹۷۸ پیشرانه ۳.۵ لیتری I۶ قدرت ۲۷۴ اسب بخار گشتاور ۳۳۰ نیوتن متر شتاب صفر تا ۹۶ ۵.۳ ثانیه بامو M۱ داستان پرماجرایی داشت. این خودروی اسپرت فوقالعاده، برای برنامههای مسابقهای در نظر گرفته شده و قرار بود با کمک لامبورگینی ساخته شود ولی شرکت ایتالیایی در آن زمان با مشکلات مالی مواجه بود و درنتیجه، بامو با کمک ایتالدیزاین و دو شرکت دیگر، پروژهٔ M۱ را به سرانجام رساند. چرا از زمان خود جلوتر بود؟ M۱ اولین خودرویی بود که توسط بخش M بامو ساخته شد. از این خودرو تنها ۴۳۰ دستگاه برای فروش به خریداران معمولی ساخته شد زیرا M۱ به دلیل تغییر قوانین، از مسابقات خارج شد. بااینحال، M۱ یکی از منحصربهفردترین و جذابترین خودروهای اسپرت دهه ۷۰ محسوب میشود. آستونمارتین ونتیج سال ۱۹۷۷ پیشرانه ۵.۳ لیتری V۸ قدرت ۳۹۰ اسب بخار گشتاور ۵۵۰ نیوتن متر شتاب صفر تا ۹۶ ۴.۹ ثانیه آستونمارتین ونتیج مدل ۱۹۷۷ با موتور V۸، قدرت و پرفورمنس چشمگیری داشت و به یکی از برترین سوپراسپرتهای دههٔ ۷۰ تبدیل شد هرچند که در ظاهر بیشتر شبیه فورد موستانگ بود تا محصول یکی از خودروسازان مشهور و سطح بالای بریتانیایی. چرا از زمان خود جلوتر بود؟ اعداد و ارقام پرفورمنس ونتیج جلوتر از زمان خود و بسیار فراتر از یک گرند تورر لوکس در دههٔ ۷۰ بودند. این خودرو همچنین در فیلم «روشناییهای پایدار روز» جیمز باند محصول سال ۱۹۸۷ هم حضور داشت و به یکی از خودروهای محبوب جیمز باند تبدیل شد. مازراتی بورا سال ۱۹۷۱ پیشرانه ۴.۷ لیتری V۸ قدرت ۳۱۰ اسب بخار گشتاور ۴۲۰ نیوتن متر شتاب صفر تا ۹۶ ۵.۹ ثانیه بورا اولین خودروی موتور وسط مازراتی بود. این ماشی با طراحی جورجتو جوجارو، پکیجی عالی از سرعت و پرفورمنس را ارائه میکرد. بورا میتوانست مثل موشک در پیستها دور بزند و سواری هیجانانگیزی را برای راننده فراهم کند. چرا از زمان خود جلوتر بود؟ بورا وظایف یک سوپراسپرت را متفاوت از رقبای همدورهٔ خود انجام میدهد. این خودرو درعینحالی که سریع بود، به آسایش و راحتی راننده اهمیتی بیشتری میداد. بهعنوانمثال، ورود به داخل بورا آسانتر از دیگر سوپراسپرتها بود و همچنین از صندوق بار هم بهره میبرد که آن را به سوپراسپرت مناسب سفرهای جادهای تبدیل میکرد. لامبورگینی کانتاش سال ۱۹۷۶ پیشرانه ۳.۹ لیتری V۱۲ قدرت ۳۷۰ اسب بخار گشتاور ۳۶۶ نیوتن متر شتاب صفر تا ۹۶ ۵.۱ ثانیه کانتاش بدون شک یکی از مشهورترین خودروهای اسپرت دههٔ ۷۰ محسوب میشود. این ماشین که با پیشرانهٔ V۱۲ افسانهای خود سرعت و پرفورمنسی فوقالعاده را ارائه میکرد، برای سالها خودروی محبوب پوسترهای دیوار اتاق نوجوانا علاقهمند به خودرو بود. چرا از زمان خود جلوتر بود؟ مثل اکثر سوپراسپرتهای آن زمان، به دلیل نصب پیشرانه در پشت صندلیها، دید رو به عقب در کانتاش کاملاً مسدود بود. به همین دلیل، لامبورگینی برای این ماشین یک پریسکوپ را تدارک دیده بود که امکان دیدن پشت خودرو را هنگام دندهعقب رفتن فراهم میکرد. این تنها یکی از ویژگیهای جلوتر از زمان کانتاش بود. فراری ۳۶۵ GT۴ BB سال ۱۹۷۳ پیشرانه ۴.۴ لیتری H۱۲ قدرت ۳۷۵ اسب بخار گشتاور ۴۱۰ نیوتن متر شتاب صفر تا ۹۶ ۵.۹ ثانیه این فراری چشمگیر، جانشین دیتونا بود که جذابیت و قدرت بیشتری را به جادهها آورد. ۳۶۵ GT۴ BB همچنین اولین خودروی جادهای فراری بود که به پیشرانهٔ دوازده سیلندر تخت مجهز شد. این سوپرکار ایتالیایی تا سال ۱۹۸۴ تولید و سپس با تستاروسای افسانهای جایگزین شد. چرا از زمان خود جلوتر بود؟ ۳۶۵ GT۴ BB اولین سوپراسپرت موتور وسط فراری بود. تا پیشازاین، انزو فراری معتقد بود که سوپراسپرت موتور وسط ایدهٔ خوبی نیست و نمیتواند هندلینگ خوبی داشته باشد. بااینحال، زمانی که فراری چنین خودرویی تولید کرد، این نگرانیها برطرف و یکی از بهترین خودروهای اسپرت دههٔ ۷۰ متولد شد.
کد محتوا: ۲۲۷۰۹
ارسال: دوشنبه، ۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷:۴۶
به روز شده: دوشنبه، ۷ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۵:۰۹
کلید واژهها: داتسون، پورشه ۹۱۱، شورلت کوروت، ب ام و، آستون مارتین، مازراتی، لامبورگینی، فراری،
نوع: نقد و بررسی
موضوع:
فرستنده: دبیر محتوا
منبع: پدال
بازدید: ۴۶
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
این سایت ماحصل، تلاشهای چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخابها فراهم باشد.
«کاردو» واژهی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو میباشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام میدهد تا شایسته خدمترسانی به شما باشد.
به دلیل حجم بالای آگهیهای ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آنها امکانناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز میتوانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باریرسانی استفاده کنید.
طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.