این خودرو حاصل تلاش های پورشه طی دهه ۷۰ میلادی است. پروژه ای که گفته می شد پتانسیل جایگزینی ۹۱۱ را دارد مخصوصا بعد از رونمایی از ۹۲۸ در جریان برگزاری نمایشگاه بین المللی خودرو ژنو اما به هر ترتیب این کد که از سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۹۵ روی خط تولید پورشه بود نتوانست سرنوشت درخشانی مانند ۹۱۱ داشته باشد.
پورشه ۹۲۸ مجهز به پیشرانه ۸ سیلندر، رینگ های ۱۷ اینچی، سیستم ترمز تقویت شده و کابینی راحت برای مسیرهای طولانی بود. نکته جالب آنکه موتور در قسمت جلو قرار داشت و نیرو را به چرخ های عقب انتقال می داد.
خاص ترین مدل این خانواده در سال ۱۹۹۲ با نام ۹۲۸ جی تی اس عرضه شد که کمتر از ۳ هزار دستگاه از آن تولید شد.