(۰۲۱) ۲۲۲ ۷۸ ۷۸ ۹
لیفان، X50 اتوماتيك ، ۱۳۹۵
مشکی، بدون رنگ شدگی، کارکرد ۳۷,۰۰۰ کیلومتر
سانگ یانگ، تيوولي آرمور ، ۲۰۱۸
سفید، بدون رنگ شدگی، صفر کیلومتر
مرسدس بنز، C200 ، ۲۰۱۴
سفید، بدون رنگ شدگی، کارکرد ۳۸,۰۰۰ کیلومتر
کیا، سراتو 2.0 اتوماتيك ، ۲۰۱۱
سفید، رنگ شدگی در حد لکه، کارکرد ۲۱۴,۰۰۰ کیلومتر
هیوندایی، i20 مونتاژ ، ۱۳۹۶
سفید، بدون رنگ شدگی، کارکرد ۲۷,۰۰۰ کیلومتر
ارزانترین و بهترین شهر برای خرید ماشین دست دوم کجاست؟
دوشنبه، ۲۳ مهرماه ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸:۹۹
بازار خودرو ایران از حدود پنج سال گذشته تاکنون در شرایط رکود، تورم و تردید به سر میبرد. در نتیجه کاهش عرضه خودروهای صفرکیلومتر به بازار، اکنون مشتریان بیش از هر زمان دیگر به خرید خودروهای کارکرده علاقهمند شدهاند.
ادامه مطلب
خریداران تارا در بورس کالا بیش از ۱۰۰ میلیون سود کردند!
شنبه، ۲۶ آذرماه ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴:۱۸
اگر هفته پیش از بورس کالا، خودروی تارا خریداری کرده بودید، بین ۱۰۱ تا ۱۳۴ میلیون نسبت به بازار، تارا را ارزانتر دریافت میکردید!
اشتباه رایج رانندگان در مورد سن الزامی شدن معاینه فنی خودرو
شنبه، ۱۲ آذرماه ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶:۲۶
یک باور غلط درباره سن الزامی شدن معاینه فنی خودروها وجود دارد که باعث طولانی شدن صف معاینه فنی خودرو میشود.
سخنگوی وزارت، معدن و تجارت خبر داد
آغاز واردات خودرو از اول مهرماه
شنبه، ۵ شهریورماه ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷:۱۴
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مرحله اجرایی واردات خودرو عملاً از ابتدای مهرماه آغاز میشود، اعلام کرد واجدین شرایط واردات خودرو، تا ۱۹ شهریور ماه فرصت دارند درخواست خود را به دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت تحویل دهند.
زمان ورود اولین محموله خودروهای خارجی به کشور
یکشنبه، ۳۰ مردادماه ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸:۴۶
درحالیکه وزارت صنعت، معدن و تجارت هنوز آییننامه واردات خودرو را رسانهای نکرده، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بخشی از جزئیات آن را اعلام کرد.
مهمترین نکات برای بازدید ماشین قبل از سفر
دوشنبه، ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰:۲۲
قبل از شروع سفر نوروزی خود با خودرو، بررسی دقیق و کامل وضعیت خودرو از اهمیت بسزایی برخوردار است. این بررسی شامل بررسی سطوح مایعات، تایرها، ترمزها، باطری، چراغها و تایمینگ بلتها میشود.
فرداموتورز با دست پر در بازار سدانها
ماشین MG۵ ماجراجوی جدید بازار خودرو
دوشنبه، ۱۶ بهمنماه ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷:۰۴
شرکت فردا موتورز در تلاش است تا برای حضور پر رنگ تر در بازار خودرو ایران دست بالاتری در زمینه خودروهای سدان داشته باشد و از همین رو زنگ خطر را با محصولات ام جی به صدا درآورده است.
کم هزینهترین روش نگهداری خودرو در ده گام
دوشنبه، ۳۰ آبانماه ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷:۱۲
حفظ سلامت خودرو و مراقبت از آن یک هنر است. برای آنکه فردی خودش را یک راننده قلمداد کند، بایستی روشهای نگهداری از خودرو را به خوبی آموخته باشد.
نکات مهم در زمان خرید اقساطی خودرو
چهارشنبه، ۲ شهریورماه ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳:۳۶
در شرایط حال حاضر خرید خودرو صفر برای قشر بزرگی از جامعه غیر ممکن شده، فروش اقساطی خودرو در شرکت های کوچک و بزرگ انجام می شود. در خرید خودروی اقساطی باید حسابی زبر و زرنگ باشید تا سر شما کلاه نگذارند؛ چون بسیاری از دلالان و کلاهبرداران به انتظار آدم هایی نشسته اند که از بازار خودرو سر در نمی آورند و به راحتی وارد بازی چنین افرادی می شوند.
راهنمای خرید MVM X۲۲؛ مشخصات فنی، آپشن ها، قیمت و شرایط فروش
چهارشنبه، ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲:۵۵
MVM X۲۲ بی شک یکی از خوش استایل ترین کراس اوورهای درون شهری بازار است اما این خودرو نقاط ضعفی را نیز همراه دارد.
سریع ترین راه توقیف خودرو | مراحل توقیف خودرو در کمترین زمان
یکشنبه، ۲۸ مردادماه ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۵:۰۶
این روزها خریدوفروش خودرو به یک جنجال جدید برای مصرفکنندگان ایرانی تبدیل شده است. قیمتها در هر لحظه تغییر میکنند و همین مساله باعث برهم خوردن معاملات میشود. همچنین اختلاف قیمت بازار و کارخانه، موجب حضور پررنگ سودجویان در بازار خودرو است. در چنین شرایطی نیاز مشتریان به یافتن سریع ترین راه توقیف خودرو یا سریع ترین راه برای گرفتن حکم توقیف خودرو دور از انتظار نیست.
علت خرابی دینام خودرو چیست؟
شنبه، ۲۰ مردادماه ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲:۲۲
دینام یا آلترناتور یکی از قطعات مهم سیستم برق خودروست که همانند هر قطعه دیگری شاید با گذشت زمان مشکلاتی را تجربه کند.
چگونه روغن موتور ماشین را خودمان در منزل تعویض کنیم
دوشنبه، ۸ مردادماه ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳:۳۲
در بحث نگهداری خودرو، کمتر چیزی به اندازه پایبندی به برنامه زمانی تعویض روغن، آسان و در عین حال مهم است. مزایای تعویض به موقع روغن موتور بسیار زیاد و غیرقابل کتمان است. تعویض منظم روغن، عملکرد موتور را بهبود میبخشد، طول عمر آن را افزایش میدهد و به خودرو کمک میکند تا به بالاترین بازده مصرف سوخت دست یابد. روغن تمیز برای روغن کاری مناسب و تضمین عملکرد روان موتور و تمیز ماندن اجزای داخلی پیشرانه کاملا ضروری است.
علت استارت نخوردن ماشین در شرایط مختلف + روش حل مشکل
دوشنبه، ۱۸ تیرماه ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۹:۵۶
استارت نخوردن خودرو یکی از اتفاقات ناگواری است که ممکن است برای هر رانندهای پیش بیاید. پیداکردن علت استارت نخوردن ماشین نقش مهمی در کشف و رفع مشکل دارد. ممکن است فقط موضوعی ساده و پیشپاافتاده باعث این اتفاق شده باشد یا اینکه دردسرهای بزرگتری گریبان راننده را بگیرد؛ بنابراین پاسخ به پرسشهایی مثل «چرا ماشین استارت نمیخورد؟» بهسادگی امکانپذیر نیست.
راهنمای صفر تا صد بیمه بدنه خودرو
شنبه، ۲۷ آبانماه ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳:۵۲
خرید بیمه بدنه خودرو برای افراد اجباری نیست؛ اما پوشش های زیادی که برای بیمه بدنه خودرو در نظر گرفته شده است، باعث می شود که بسیاری از افراد متقاضی خرید این بیمه باشند.
سوپراسپرتهایی که قبل از ردبول RB۱۷ تکنولوژی فرمول یک را به جاده آوردند
ردبول RB۱۷ اولین هایپرکاری نیست که بهمنظور ارائهٔ تجربهٔ فرمول یک برای عموم مردم طراحی شده و خودروهای دیگری هم قبلاً این کار را انجام دادهاند.
شنبه، ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳:۳۸ |
ردبول در فستیوال گودوود خودروی حیرتانگیزی را رونمایی کرد. پروژهٔ خارقالعادهٔ آدریان نیوی، ردبول RB۱۷ قرار است یکی از وحشیترین هایپرکارهایی باشد که تاکنون ساخته شده است. زیر بدنهٔ آبیرنگ این هیولا، اساساً یک خودروی فرمول یک پنهان شده است. RB۱۷ به یک پیشرانهٔ V۱۰ تنفس طبیعی ساخت کاسورث با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت مجهز است و از گیربکس و شاسی فیبر کربنی بهره میبرد که اوج تکنولوژیهای موتوراسپرت را به جاده میآورد. البته هایپرکار ردبول فقط مخصوص پیست است و تنها ۵۰ دستگاه از آن ساخته میشود که هرکدام حدود ۶.۵ میلیون دلار قیمت دارند. بااینحال، RB۱۷ اولین هایپرکاری نیست که بهمنظور ارائهٔ تجربهٔ فرمول یک برای عموم مردم طراحی شده و در ادامه با شش نمونه از بهترین خودروهایی که قبلاً این کار را انجام دادهاند آشنا خواهیم شد. یاماها OX۹۹-۱۱ سال ۱۹۹۲ در دههٔ ۸۰، تبوتاب فرمول یک در ژاپن بسیار بالا بود تا جایی که برای گرند پری سوزوکا سالانه هزاران بلیط فروخته میشد. موفقیت ژاپنیها در این مسابقات نیز بر محبوبیت فرمول یک در سرزمین آفتاب تابان افزوده بود زیرا هر خودرویی که از سال ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۱ در این مسابقات قهرمان شد از پیشرانههای هوندا استفاده میکرد. یاماها نیز که بر مسابقات موتورسیکلت آن زمان سلطه داشت، تلاش کرد موفقیت خود روی دوچرخ را با تقلید از هوندا روی چهارچرخ هم تکرار کند. یاماها برای اولین بار در سال ۱۹۸۹ با تیم Zakspeed وارد فرمول یک شد اما هیچ موفقیتی کسب نکرد. پس از یک سال غیبت، این شرکت از طریق همکاری با برابم، در سال ۱۹۹۱ با پیشرانهٔ V۱۲ به فرمول یک بازگشت ولی بازهم موفقیتی به دنبال نداشت و فقط سه امتیاز کسب کرد. بااینحال، در سال ۱۹۹۲ یاماها با استفاده از پیشرانهٔ V۱۲ فرمول یک خود، یک خودروی جادهای با نام OX۹۹-۱۱ با صندلیهای پشت سرهم ساخت اما متأسفانه این خودرو هیچگاه تولید نشد زیرا در دوران رکود اقتصادی ژاپن ساخته شد و یاماها نگران بود برای برچسب قیمتی ۸۰۰ هزار دلاری آن خریداری پیدا نشود. به همین دلیل، پروژهٔ OX۹۹-۱۱ در سال ۱۹۹۴ پس از ساخت سه پروتوتایپ لغو شد. مکلارن F۱ سال ۱۹۹۲ مکلارن از اواسط دههٔ ۸۰ تا اوایل دههٔ ۹۰ بر فرمول یک سلطه داشت و با نیکی لائودا، آلن پراست و آیرتون سنا هفت قهرمانی سازندگان و رانندگان به دست آورد. در طول فصل ۱۹۸۸، گوردون موری، طراح خودروی مسابقهای MP۴-۴ مکلارن که در ۱۵ مسابقه از ۱۶ مسابقه پیروز شد، طراحی سوپرکاری جادهای آغاز کرد. طرح منحصربهفرد سهنفرهٔ این خودرو که صندلی راننده را در وسط دو صندلی سرنشین را در طرفین آن قرار میداد، به مالک تجربهٔ رانندگی با یک خودروی فرمول یک را میداد. بااینحال، برخلاف خودروهای فرمول یک مکلارن که از پیشرانهٔ هوندا استفاده میکردند، F۱ به موتور V۱۲ بامو با بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت مجهز شده بود. F۱ همچنین برخلاف سوپرکارهایی مثل فراری F۴۰ که بسیار ساده بودند، با تجهیزاتی مثل سیستم تهویه، گرمکن شیشه جلو و سیستم صوتی ۱۰ سیدی، ترکیبی از سرعت و تجمل را ارائه میکرد. F۱ با دستیابی به سرعت ۳۸۶ کیلومتر بر ساعت، به سریعترین خودروی تولیدی آن زمان تبدیل شد. فراری F۵۰ سال ۱۹۹۵ در دههٔ ۹۰ فراری دوران سختی را سپری میکرد. این شرکت در پیست از تیمهایی مثل ویلیامز، مکلارن و بنتون عقب افتاده بود و در خارج از پیست هم پس از درگذشت بنیانگذار شرکت، انزو فراری، درگیریهای داخلی گستردهای را تجربه میکرد. در سال ۱۹۹۵ اما شرایط تغییر کرد. تیم فرمول یک فراری در سال ۱۹۹۶ مایکل شوماخر را به خدمت گرفت و بخش خودروهای جادهای هم سوپرکار جدیدی را معرفی کرد که برای آوردن تجربهٔ فرمول یک به جادهها طراحی شده بود. F۵۰ که به مناسبت تولد پنجاهسالگی فراری با الهام از خودروی فرمول یک ۶۴۱ فصل ۱۹۹۰ ساخته شد، به فرمان هیدرولیک یا ترمز ABS مجهز نبود اما از تکنولوژی ساخت و آیرودینامیک فرمول یک استفاده میکرد. بااینحال، F۵۰ بهاندازهٔ سلف خود، F۴۰ سروصدا به راه نینداخت و در سال ۱۹۹۷ کنار گذاشته شد. فراری انزو سال ۲۰۰۲ هفت سال پس از F۵۰، فراری بار دیگر تلاش کرد تا تجربهٔ فرمول یک را به جاده بیاورد و نتیجهٔ آن سوپرکار جدیدی بود که نام بنیانگذار شرکت برای آن انتخاب شد. انزو از تکنولوژیهای فراوان فرمول یک مثل گیربکس سکوئنشال و ترمزهای کامپوزیت سرامیکی تقویتشده با فیبر کربن بهره میبرد. در سینهٔ خودرو هم یک نیروگاه ۶ لیتری V۱۲ قرار گرفته بود که با ۶۶۰ اسب بخار قدرت، امکان دستیابی به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت را فراهم میکرد. انزو همچنین از بهترین رانندهٔ توسعهٔ جهان یعنی مایکل شوماخر بهرهمند بود که به حل مشکلات نمونههای پیشتولید خودرو کمک شایانی کرد. تنها ۴۰۰ دستگاه از انزو ساخته شد و در لیست خریداران آن نامهای بزرگی مثل مایکل شوماخر، نیکلاس کیج و حتی پاپ جان پل دوم دیده میشد. کاپارو T۱ سال ۲۰۰۷ شرکت بریتانیایی ناشناختهٔ کاپارو با معرفی T۱ نام خود را بر سر زبانها انداخت. این یک خودروی فرمول یک با بدنهٔ جادهای بود و تنها ۴۷۰ کیلوگرم وزن داشت. بدنهٔ فیبر کربنی این خودرو از ضریب درگ پایین، بال جلوی قابل تنظیم دوبخشی و دیفیوزر اثر زمینی برخوردار بود. هرچند T۱ به دو صندلی مجهز بود اما اساساً یک خودروی مسابقهای محسوب میشد که برای استفاده در جاده طراحی شده بود. این ماشین همچنین با حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفرتاصد ۲.۵ ثانیه، بسیار سریع بود. بااینحال، تصویر T۱ مدت کوتاهی پس عرضه خراب شد زیرا یکی از پروتوتایپهای آن هنگام آزمایش توسط جیسون پلاتو آتش گرفت و جرمی کلارکسون نیز در هنگام آزمایش نمونهای دیگر به خاطر شل شدن پانل زیر خودرو مجبور به توقف شد. به دلیل این حوادث و رکود اقتصادی جهانی پسازآن، کاپارو شکست خورد و تنها ۱۵ دستگاه از آن به فروش رسید. مرسدس AMG One سال ۲۰۲۲ مرسدس که با CLK GTR سال ۱۹۹۸ تجربهٔ آوردن تکنولوژی مسابقه به جاده را داشت، دو دهه بعد پا را فراتر گذاشت و تصمیم گرفت پیشرانهٔ فرمول یک را به جادهها بیاورد. AMG One به نسخهٔ اصلاحشدهٔ پیشرانهٔ V۶ توربوشارژ هیبریدی فرمول یک مرسدس با MGU-H و MGU-K مجهز است که قدرت شگفتانگیز ۱۰۶۳ اسب بخاری را در اختیار راننده قرار میدهد. این ماشین از دیگر تکنولوژیهای فرمول یک مثل DRS هم بهره میبرد و به لطف بدنهٔ فیبر کربنی، وزن ۱۶۹۵ کیلوگرمی دارد. از AMG One تنها ۲۷۵ دستگاه ساخته میشود که همهٔ آنها قبلاً توسط افرادی مثل لوئیس همیلتون، پدرش آنتونی همیلتون، نیکو رزبرگ، دیوید کولتارد و والتری بوتاس خریداری شدهاند.
کد محتوا: ۲۲۶۸۱
ارسال: شنبه، ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳:۳۸
به روز شده: شنبه، ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۷:۴۷
کلید واژهها: مک لارن، فراری، مرسدس،
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر محتوا
منبع: پدال
بازدید: ۹۴
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
این سایت ماحصل، تلاشهای چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخابها فراهم باشد.
«کاردو» واژهی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو میباشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام میدهد تا شایسته خدمترسانی به شما باشد.
به دلیل حجم بالای آگهیهای ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آنها امکانناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز میتوانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باریرسانی استفاده کنید.
طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.