خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
راهنمای کامل تشخیص کم شدن کیلومتر شمار خودرو
امروزه با توجه به بازار داغ خودروهای دست دوم یا کارکرده به دلیل بالارفتن قیمت خودرو، تشخیص کم شدن کیلومتر شمار خودرو از اهمیت بسزایی برخوردار است، چرا که تشخیص کم شدن کیلومتر شمار برای شما که قصد خرید خودروی دست دوم دارید بسیار مهم است. اگر دنبال این هستید تا بدانید که خودروی مورد نظر شما چند کیلومتر کار کرده است با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید تا اطلاعات لازم درباره نحوه تشخیص کم شدن کیلومتر شمار را کسب کنید.
کمربند ایمنی، چرا و به چه علت
در تعریفی کوتاه می توان گفت کمربند ایمنی، ابزاری مهار کننده برای جلوگیری از پرتاب یا جابه جایی ناگهانی سرنشینان اتومبیل در مانورهای شدید یا هنگام بروز تصادف و ممانعت از برخورد آنها با قسمت های داخلی خودرو یا سایر سرنشینان و حتی پرتاب شدن به بیرون اتاق است.
چرا گیربکسهای دستی همیشه بهترین نیستند؟
شاید برای بسیاری از رانندگان و عاشقان خودرو لذت رانندگی با جعبهدنده دستی بسیار بیشتر از جعبهدنده خودکار باشد. لذتی که میتواند حس خوب تعویض دنده را برای راننده ایجاد کند.
مقایسه موتور TU۵ با XU۷؛ کدام یک بهترین عملکرد را دارد؟
در این مقاله قصد داریم به بررسی دو پیشرانه مهم ایرانخودرو که روی اکثر محصولات این شرکت قرار دارد بپردازیم. در این مقایسه قرار است دو پیشرانه TU۵ و XU۷ را ازنظر توان خروجی، استهلاک، عملکرد و هزینههای جاری با یکدیگر مقایسه کنیم. بنابراین اگر سردرگم هستید که کدامیک از محصولات ایرانخودرو را انتخاب کنید و دوست دارید اطلاعات بیشتری از مشخصات فنی موتور XU۷ و موتور TU۵ بهدست بیاورید با ما همراه باشید تا به مقایسه این دو پیشرانه استراتژیک و مهم ایرانخودرو بپردازیم.
علت استارت نخوردن ماشین در شرایط مختلف + روش حل مشکل
استارت نخوردن خودرو یکی از اتفاقات ناگواری است که ممکن است برای هر رانندهای پیش بیاید. پیداکردن علت استارت نخوردن ماشین نقش مهمی در کشف و رفع مشکل دارد. ممکن است فقط موضوعی ساده و پیشپاافتاده باعث این اتفاق شده باشد یا اینکه دردسرهای بزرگتری گریبان راننده را بگیرد؛ بنابراین پاسخ به پرسشهایی مثل «چرا ماشین استارت نمیخورد؟» بهسادگی امکانپذیر نیست.
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
خودرویی با امکانات متنوع و قیمت رقابتی
رنو کپچر ۲۰۲۰ معرفی شد
چهارشنبه، ۲۹ آبانماه ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵
بررسی تخصصی محاسن و معایب هایما S۷ توربو + فیلم
سهشنبه، ۲۱ فروردینماه ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴
راهنمای خرید خودروی دست دوم
شنبه، ۹ بهمنماه ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
موپار ۷۱؛ خودرویی متفاوت از دهه طلایی!
پنجشنبه، ۱۴ شهریورماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
کم هزینهترین روش نگهداری خودرو در ده گام
دوشنبه، ۳۰ آبانماه ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
چگونه بوگاتی توربیون هیبریدی از بوگاتی شیرون درونسوز سبکتر است؟
شرکت بوگاتی، طی روزهای اخیر از پرچمدار جدید خود به نام بوگاتی توربیون رونمایی کرد. البته این خودرو با نام بوگاتی توربیلون نیز شناخته میشود.
شنبه، ۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷:۲۰ |
شرکت فرانسوی بوگاتی طی روزهای اخیر از پرچمدار جدیدش، بوگاتی توربیون، رونمایی کرد. البته این خودرو با نام بوگاتی توربیلون نیز شناخته میشود. این ابرخودرو بیش از ۴ میلیون دلار قیمت دارد و با وجود بهرهمندی از پیشرانه هیبریدی، نسبت به مدل قبلی، بوگاتی شیرون، سبکتر است. اما چطور چنین دستاوردی در بوگاتی توربیلون محقق شده است؟ در این مطلب به چگونگی مهندسی ابرخودرو هیبریدی بوگاتی و کاهش وزن آن خواهیم پرداخت. گامهای نخست کاهش وزن بوگاتی توربیلون خودروهای هیبریدی همواره با مشکل وزن باتریها روبهرو هستند و هیچ راه فراری نیز برای ازدستدادن این وزن وجود ندارد؛ بنابراین لازم است مشکل وزن باتریها بهشکلی حل شود. بوگاتی توربیلون، همانند پورشه ۹۱۱ جیتیاس هیبریدی، از پکیج باتری کوچک ولی پرقدرت و با راندمان بالا استفاده میکند. پکیج باتری این خودرو ۲۵ کیلووات ساعت ظرفیت دارد و براساس پلتفرم ۸۰۰ ولتی توسعه یافته است. برای افزایش راندمان این پکیج باتری کوچک از خنککننده منحصربهفردی استفاده شده است. بوگاتی برای دفع حرارت باتریهای مدل توربیلون از سلولهای جداگانه استفاده میکند. این سامانه مایعی سیال دیالکتریک را در اطراف باتری به گردش درمیآورد. هر سلول سیستم خنککننده جداگانه خود را دارد و این سلولها با هیچ کانالی به یکدیگر متصل نیستند. جزئیات این سامانه هنوز مبهم است اما میدانیم امکان بهکارگیری این سیستم فقط برای پکیجهای باتری کوچک وجود دارد. این سامانه در مدل مفهومی کاترهام ۷ که اوایل ۲۰۲۴ رونمایی شد، نیز وجود داشت. کاهش وزن بوگاتی توربیون از طریق سبکسازی موتور بخش قابلتوجهی از وزن بوگاتی توربیون، شیرون و دیگر سوپراسپرتها به موتور و نحوه ساخت آن بستگی دارد. بوگاتی ادعا میکند مبدل گشتاور گیربکس سبکتر شده است. مبدل گشتاور توربیون علاوهبر کاهش وزن، چگالی توان ۶ کیلووات بر کیلوگرم را ارائه میدهد که حتی از چگالی توان موتورهای الکتریکی نیز بیشتر است. همچنین با ادغام موتور الکتریکی عقب خودرو در جعبه دنده، نیاز کمتری به چرخ دندههای اختصاصی وجود دارد. البته بوگاتی جزئیاتی درباره چیدمان چرخدندههای گیربکس و نحوه کاهش وزن آنها را اعلام نکرده است. موتور بوگاتی توربیون از نوع V۱۶ تنفس طبیعی است. با حذف چهار توربوشارژر موتور W۱۶ شیرون، وزن پیشرانه به میزان قابلتوجهی کاهش یافته است. همچنین حذف توربوشارژرها به معنای حذف سیستم اینترکولر و لولهکشی مایع خنککننده مخصوص است. به گفته بوگاتی، موتور W۱۶ شیرون بین ۴۰۰ تا ۴۳۵ کیلوگرم وزن داشت. وزن موتور V۱۶ بوگاتی توربیون فقط ۲۵۱ کیلوگرم است. در مرحله آخر، کاهش وزن بوگاتی توربیون، به بخش بهینهسازی شاسی میرسیم. شاسی یکپارچه بوگاتی توربیلون از جنس فیبرکربن ساخته شده است. قطعاتی که نیاز به تقویت دارند، از طریق ریختهگری با آلومینیوم با چاپ سهبعدی آلومینیومی چندلایه شدهاند. جنس دیسک ترمزها نیز از نوع کربن سرامیک است که جرم زیادی را از نواحی جانبی خودرو حذف میکند. قطعات کابین خودرو نیز از تیتانیوم سبک ساخته شدهاند. بوگاتی موفق شده است با کاهش وزن قابلتوجه مدل توربیون، آن را نسبت به شیرون سریعتر و البته مقرونبهصرفهتر کند. در دنیای سوپراسپرتها، استانداردهای جهانی با کاهش وزن بیشتر معنا پیدا میکند و بوگاتی نیز در این حوزه عملکرد فوقالعاده موفقی از خودش نشان داده است.
کد محتوا: ۲۲۶۷۲
ارسال: شنبه، ۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷:۲۰
به روز شده: شنبه، ۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۶:۳۰
کلید واژهها: بوگاتی
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر محتوا
منبع: digiato
بازدید: ۴۰۳
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.