مقایسه مرسدس کلاس G برقی و بنزینی: آیا آینده G۵۸۰ روشن است؟

  قدرت بیشتر، ظاهر به‌روزتر و امکانات فنی گسترده کلید موفقیت G۵۸۰ خواهد بود.  

شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰:۰۵ |


مرسدس‌بنز با معرفی نسخه تمام برقی کلاس G با نام «G۵۸۰ با فناوری EQ» به استقبال تحول  بزرگ صنعت خودرو رفته است. این خودرو که سال آینده وارد بازار خواهد شد، درکنار برادران بنزینی خود به فروش خواهد رسید که برای سال ۲۰۲۵ به‌روزرسانی شده‌اند. بنابراین مشتریان این شاسی‌بلند لوکس می‌توانند از میان سه نسخه G۵۸۰ (برقی)، G۵۵۰ (۶ سیلندر) و AMG G۶۳ (۸ سیلندر) یکی را انتخاب کنند. در ادامه، نسخه برقی را در برابر نسخه‌های بنزینی قرار می‌دهیم تا تفاوت‌های آن بهتر آشکار شوند.

طراحی
خوشبختانه همان طراحی جعبه‌ای زیبا و آشنای کلاس G همچنان در نسخه برقی هم وجود دارد. این نسخه با تکیه بر تاریخچه طراحی غنی این مدل از بخش‌های تازه‌ای مانند جلوپنجره درخشان و بسته (که در دو رنگ متفاوت عرضه می‌شود)، گلگیرهای بزرگ طاق چرخ و تریم مخصوص سود می‌برد. در بخش عقب، شاهد جایگزین شدن لاستیک زاپاس با جعبه مربعی نگهداری شارژر و اقلام همراه آن هستیم. فاصله محوری G۵۸۰ نسبت‌به برادران بنزینی‌اش کمی کوتاه‌تر به نظر می‌رسد. بخشی از فضای بار آن هم برای افزایش ارتفاع خودرو فدا شده است. اما بزرگ‌ترین تفاوت این دو مدل در وزن آن‌ها خلاصه می‌شود؛ چراکه نسخه برقی حدود ۵۸۰ کیلوگرم سنگین‌تر از نسخه درون‌سوز شده است.


پیشرانه
درحالی‌که کلاس G بنزینی با دو پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی توربوشارژ و ۴ لیتری V۸ عرضه شد است، نسخه برقی به چهار الکتروموتور مجهز شده که روی‌هم‌رفته ۵۷۹ اسب بخار قدرت و ۱,۱۶۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. قدرت این موتورها هم از باتری ۱۱۶ کیلووات ساعتی آن دریافت می‌شود. در مقام مقایسه، موتورهای ۶ و ۸ سیلندر به‌ترتیب ۴۴۳ و ۵۷۷ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. سیستم برقی به G۵۸۰ اجازه می‌دهد به هدایت گشتاور پیشرفته دسترسی داشته باشد و گشتاور را به‌صورت جداگانه برای هر چرخ تعیین کند.


عملکرد
مرسدس اعلام کرده نسخه برقی با تکیه بر موتورهای قدرتمندی که دارد، برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۴.۶ ثانیه زمان نیاز خواهد داشت و نهایتا به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. در سوی دیگر، G۵۵۰ حدود ۳۰ کیلومتر بر ساعت سرعت نهایی بیشتری دارد و برای رسیدن به سرعت معیار، ۵.۳ ثانیه زمان نیاز دارد. اما داستان برای AMG G۶۳ کمی متفاوت است؛ این نسخه با تکیه قدرت مناسب و وزن کم، در ۴.۲ ثانیه به سرعت معیار می‌رسد و شتابگیری را تا ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت ادامه خواهد داد.


G۵۸۰ به جعبه‌دنده دو سرعتی مجهز شده که در حالت «صخره» به حداکثر سرعت ۸۵ کیلومتر بر ساعت محدود می‌شود و برای افزایش گشتاور از حالت دنده آغازین با گستره کوتاه سود می‌برد. باتری این خودرو از شارژ سریع ۲۰۰ کیلوواتی پشتیبانی می‌کند و درعرض ۳۲ دقیقه از ۱۰ به ۸۰ درصد می‌رسد. احتمالا این شاسی‌بلند با هر بار شارژ کامل بتواند مسافت ۳۸۴ کیلومتری را طی کند. کلاس G برقی با ویژگی چرخش تانکی رونمایی شده که به‌گفته سازنده، امکان خروج از شرایط دشوار را راحت‌تر و جذاب‌تر می‌کند. هرچند مدل بنزینی G۵۵۰ توان یدک ۳.۵ تن وزن را دارد اما سازنده توصیه می‌کند از نسخه برقی برای یدک‌کشی استفاده نشود.


کابین
شباهت نسخه برقی و بنزینی در کابین بیشتر هم می‌شود. هر سه مدل به دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی مرکزی و روبه‌روی راننده مجهز شده‌اند. نمایشگرها به سامانه اطلاعات-سرگرمی MBUX مجهز شده‌اند و شامل دستیار صوتی، اپل کارپلی و اندروید اتو می‌شوند. سیستم صوتی سه‌بعدی استاندارد «بورمستر» هم وظیفه پخش صدای موسیقی، دستیار صوتی و «غرش G» (صدای مصنوعی موتور AMG G۶۳) را دارد. پکیج سرگرمی صندلی‌های عقب هم در تمام مدل‌ها در دسترس خریداران است.
قیمت
قیمت کلاس G با فناوری EQ هنوز به‌طور رسمی اعلام نشده است. نخستین مدل‌ها در سال ۲۰۲۵ و با نام «ادیشن وان» به دست مشتریان خواهند رسید. از آنجا که مالکیت نسخه استاندارد G۵۵۰ و AMG G۶۳ به‌ترتیب ۱۴۴ و ۱۹۰ هزار دلار هزینه دارد، انتظار می‌رود G۵۸۰ با قیمت ۱۸۰ هزار دلاری عرضه شود. البته نسخه‌های ثانویه این خودرو شاهد کاهش قیمت خواهند بود. نظر شما درباره نسل تازه کلاس G چیست؟ آیا مرسدس‌بنز در تثبیت این بازار موفق خواهد بود؟


مقایسه مرسدس کلاس G برقی و بنزینی: آیا آینده G۵۸۰ روشن است؟
نقد و بررسی

کد محتوا: ۲۲۶۶۱

ارسال: شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰:۰۵

به روز شده: شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶:۰۸

کلید واژه‌‌ها: مرسدس کلاس G ، مرسدس بنز

نوع: نقد و بررسی

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: پدال

بازدید: ۲۲

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.