خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
آنچه باید در مورد ترمز ABS بدانید
سیستم ترمز ضد قفل برای اولین بار در سال ۱۹۳۰ در هواپیما به شکل مکانیکی مورد استفاده قرار گرفت. در همان زمان تحولات زیادی در توسعه این سیستم در صنعت هوانوردی به وجود آمد. اما جالب بود که بررسی این سیستم برای چندین سال متوقف شد تا اینکه در سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۶ برای اولین بار این سیستم در کامیونهای سنگین در آمریکا برای کاهش تصادفات به خاطر از دست دادن پایداری کامیون در جاده ها مخصوصا” جاده های لغزنده مورد استفاده قرار گرفت . در سال ۱۹۸۰ در تکنولوژی ایمنی خودرو تحول عظیمی رخ داد و سیستم ABS به شکل امروزی (الکترونیکی ) در خودروهای سواری مورد استفاده قرار گرفت .
علت خاموش شدن خودرو در حین رانندگی
شاید تابحال برایتان پیش آمده باشد که در حین رانندگی در جاده ها و خیابان ها ناگهان خودروی شما خاموش شده و از کار می افتد. این اتفاق اصلا خوشایند رانندگان نیست و سبب آن می شود تا در وسط خیابان و جاده گیر بیفتید، در این مطلب قصد داریم نگاهی به علت خاموش شدن خودرودر حین رانندگی بیندازیم و مهمترین علل توقف ناگهانی خودرو را به اطلاع شما برسانیم.
علت قفل کردن گیربکس های اتوماتیک در حالت پارک ( P )
در واقع گیربکس های اتوماتیک پیچیدگی های فنی زیادی دارند و همین موضوع موجب می گردد، مالکین این خودروها نگرانی هایی در مورد آن ها داشته باشند. گیر کردن دنده در وضعیت P (پارک) یکی از این موارد می باشد که البته این وضعیت به ندرت رخ می دهد و جای نگرانی چندانی ندارد.
در مورد رانندگان حرفه ای و بادی گاردها بیشتر بدانید
قهرمانان اغلب نوجوانان، عموماً افراد تفنگ به دست با عضلاتی ورزیده هستند که حتی یک قطره خون هم از دماغشان نمی ریزد و یا رانندگانی که بدون آسیب دیدن اتومبیل خود، با سرعت تمام از دست پلیس یا تروریست ها فرار کرده و خود را به مقصد می رسانند!
تفاوت خودروی دیفرانسیل جلو و دیفرانسیل عقب
یکی از مشغولیات فکری برای افرادی که در زمینه خودرو فعالیت دارند و یا علاقه وافری به اتومبیل دارند ، اینست که اتومبیل های دیفرانسیل عقب برتر هستند یا اتومبیل های دیفرانسیل جلو ؟
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
خاص ترین مدل های خودرو مزدا MIATA
یکشنبه، ۲۵ خردادماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
هشت خودرو جذاب ریچارد هموند
چهارشنبه، ۲ مردادماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
تجربه رانندگی با آئودی
چهارشنبه، ۱۲ اسفندماه ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
قدرتمند ترین خودرو های نیسان
سهشنبه، ۶ خردادماه ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
گردن کلفتها
با برترین شاسی بلندهای آمریکایی آشنا شوید
پنجشنبه، ۶ شهریورماه ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
۸۱۶ اسب بخار قدرت با ۱۴۲۰ نیوتن متر گشتاور
مرسدس AMG SL۶۳ S E پرفورمنس قدرتمندترین SL تاریخ رونمایی شد
مرسدس AMG SL۶۳ S E پرفورمنس با اتکا به پیشرانه ۸۱۶ اسب بخاری خود قدرتمندترین SL تولید شده تا به امروز در تاریخ است. البته این خودرو از پورت شارژ و یک پک باتری با هدف بهبود پرفورمنس و کاهش آلایندگی بهره گرفته و یک خودروی پلاگین هیبریدی است.
شنبه، ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸:۵۵ |
مشخصات فنی مرسدس AMG SL۶۳ S E پرفورمنس این خودرو از یک موتور ۴ لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ استفاده کرده و در کنار آن یونیت درایو الکتریکی AMG هم قرار گرفته است. این پیشرانه هیبریدی در حالت ترکیبی ۸۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. نسخه رودستر این خودرو قادر است طی ۲.۹ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و نهایت سرعت قابل پیمایش این خودرو هم ۳۱۷ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. مرسدس AMG SL۶۳ S E پرفورمنس در بخش قوای محرکه برقی دارای ساختار ۴۰۰ ولتی بوده و از یک باتری با ظرفیت ۶.۱ کیلووات ساعت استفاده کرده که توسط AMG طراحی شده است. این سیستم دارای قابلیت خنک کنندگی مستقیم بوده و همیشه پک باتری را در دمای بهینه نگهداری می کند. پیشرانه هشت سیلندر این خودرو به تنهایی قادر به تولید ۶۱۲ اسب بخار قدرت است و موتور برقی هم به طور مجزا قادر به تولید ۲۰۴ اسب بخار قدرت است. مرسدس AMG SL۶۳ S E پرفورمنس دارای کیت آیرودینامیک فعال بوده که شامل یک المان مخفی در زیر خودرو قبل از موتور است. این قطعه تا سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت به میزان ۴۰ میلی متر به سمت پایین می آید و اثر ونتوری ایجاد می کند که خود سبب چسبندگی بیشتر خودرو به سطخ زمین و کاهش لیفت اکسل جلو می شود. مرسدس بنز همچنین نرم افزار کنترلی اسپویلر عقب را بروزرسانی کرده و پنج پوزیشن جدید برای آن طراحی کرده است. این خودرو به صورت استاندارد به دیسک های ترمز کامپوزیتی و کالیپرهای ترمز برنزی شش پیستونه در جلو و تک پیستونه در عقب مجهز است. دیسک های ترمز و کالیپرها نسبت به نمونه های نصب شده روی نسخه بنزینی SL۶۳ بزرگتر شده اند و اکنون در محور جلو قطری معادل ۴۲۰ میلی متر و در محور عقب قطری معادل ۳۸۰ میلی متر دارند. مرسدس AMG SL۶۳ S E پرفورمنس به رینگ ۲۰ اینچی با عرض ۹.۵ اینچ در جلو و ۱۱ اینچ در عقب مجهز است. این خودرو از نظر ظاهری کاملا مشابه با نسخه احتراقی بوده و وجه تمایز اصلی آن درب پورت شارژ نصب شده روی سپر عقب است. از جمله دیگر ویژگی های یونیک این خودرو می توان به عبارت E پرفورمنس روی گلگیرها، اگزوزهای ذوزنقه شکل و نام هایلایت شده به رنگ قرمز این خودرو اشاره کرد. داخل کابین مرسدس AMG SL۶۳ S E پرفورمنس در داخل کابین صندلی عهای اسپرت داشته و به صورت آپشنال می توان صندلی های اسپرت تری را با پشت سری یکپارچه نصب کرد. برای تودوزی صندلی ها می توان چرم ناپا با تریم تک رنگ یا دو رنگ را انتخاب کرد. نمایشگرهای مالتی مدیا و کلاستر پشت فرمان هم گرافیک های مختص AMG و پیشرانه هیبریدی این خودرو را دارند. ویژگی های خاص و جذاب از جمله ویژگی های این خودرو می توان به فرمان پذیری چرخ های عقب و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک ۴Matic+ اشاره کرد. این خودرو همچنین دارای تعلیق فعال AMG Ride Control با استابیلایزر نیمه فعال برای کاهش رولینگ بدنه است. از آنجایی که این خودرو از پیشرانه پلاگین هیبریدی بهره می برد، برای آن سیستم بازیابی نیروی ترمز در چهار سطح نیز نصب شده که امکان رانندگی تک پداله را فراهم می کند.
کد محتوا: ۲۲۶۳۴
ارسال: شنبه، ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸:۵۵
به روز شده: شنبه، ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶:۲۵
کلید واژهها: مرسدس، مرسدس AMG SL۶۳ S E پرفورمنس
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۶۴۴
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.