رویارویی بنز و ب‌ام‌و در نمایشگاه مونیخ

  مرسدس- بنز و ب‌ام‌و در آستانه برگزاری نمایشگاه خودروی مونیخ با رونمایی از دو کانسپت، از تولید سری جدیدی از خودرو‌های الکتریکی خبر دادند.  

شنبه، ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸:۵۲ |


 این خودرو‌ها از سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه خواهند شد و جدی‌ترین تلاش دو خودروساز آلمانی برای رقابت با تسلا، بزرگ‌ترین خودروساز الکتریکی جهان است. به گزارش BBC، بنز یک روز پیش از آغاز نمایشگاه مونیخ کانسپتی از نسل جدید CLA رونمایی کرد. خودرویی که براساس این کانسپت ساخته می‌شود، کوچک‌ترین مدل بنز خواهد بود و به گفته کارخانه با هر بار شارژ می‌تواند تا ۷۵۰ کیلومتر حرکت کند.

نسل جدید CLA فرم مدل کنونی را حفظ کرده، اما با خطوطی ساده‌تر طراحی شده است. بزرگ‌ترین تغییر در جلوی خودرو دیده می‌شود. جلوپنجره‌ خودرو با الهام از بنزهای اسپرت دهه شصت میلادی طراحی شده و در واقع پنلی است که تجهیزات سیستم خودران پشت آن قرار دارد. این پنل در کانسپت با ستاره‌های نورانی بنز تزیین شده و یک آرم بزرگ بنز در وسط آن است. چراغ‌ها هم نیم‌دایره‌ای از لامپ ال‌ای‌دی است که یک ستاره بنز در وسط دارد.

پلتفرم نسل جدید CLA براساس خودرویی آزمایشی به نام EQXX ساخته شده که بنز با آن توانست با یک بار شارژ ۱۰۰۰کیلومتر حرکت کند. این پلتفرم از اساس برای خودرو‌های الکتریکی ساخته شده، اما بنز می‌گوید می‌توان از آن برای ساخت خودرو‌های بنزینی هم استفاده کرد. بنز می‌خواهد علاوه بر مدل سدان CLA، یک مدل استیشن و دو شاسی‌بلند هم روی این پلتفرم بسازد. باتری‌های CLA را می‌توان با سرعت زیادی شارژ کرد. به گفته کارخانه با ۱۵دقیقه شارژ، باتری‌ها برای ۴۰۰کیلومتر نیرو ذخیره می‌کنند. بنز در ساخت نسل جدید CLA به نرم‌افزار خودرو توجه زیادی کرده است.

مشکلات در نرم‌افزار محصولات کنونی بنز، پاشنه آشیل این کارخانه در رقابت با تسلا و شرکت‌های نوپایی است که خودرو‌های الکتریکی تولید می‌کنند. بنز با CLA سیستم‌عامل کاملا جدیدی در محصولاتش ارائه خواهد کرد که با یک نمایشگر سرتاسری روی داشبورد کنترل می‌شود. بنز می‌گوید نرم‌افزار خودرو علاوه بر سیستم خودران سطح ۲، برای سیستم خودران سطح ۳ هم آماده است. در سطح ۲، راننده باید تمام مدت حواسش به جاده باشد؛ اما در سطح ۳ راننده می‌تواند رانندگی در مسیرهای مشخص را به طور کامل به خودرو بسپارد.

بنز در سال‌های گذشته استراتژی خود را تغییر داده و بر ساخت مدل‌های لوکس تمرکز کرده است. سود مدل‌های کوچک بنز کمتر است و با الکتریکی‌شدن خودرو‌ها، هزینه ساخت افزایش یافته است. با‌این‌حال خودرو‌های ارزان‌تر مشتریان جوان را جلب می‌کند و بنز امیدوار است آنها در آینده هم مشتری کارخانه بمانند. بنز در CLA می‌خواهد با ارائه فناوری‌های جدید توجه جوانان و علاقه‌مندان به تکنولوژی را که مشتاق خرید محصولات تسلا هستند به خود جلب کند.


رویارویی بنز و ب‌ام‌و در نمایشگاه مونیخ
گزارش

کد محتوا: ۲۲۶۰۸

ارسال: شنبه، ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸:۵۲

به روز شده: شنبه، ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲:۱۷

کلید واژه‌‌ها: مرسدس بنز، ب ام و

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

بازدید: ۳۰۷

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.