سدان کاملا اقتصادی ژاپنی هندی

سوزوکی سیاز Ciaz توسط راسا موتور وارد ایران می شود

  سوزوکی سیاز (Suzuki Ciaz) یک سدان کاملا اقتصادی محصول ماروتی سوزوکی هند بوده که محصول مشترک ژاپن و هند محسوب می شود. سالها قبل زمزمه ورود این خودرو به بازار ایران توسط ایران خودرو شنیده شده بود که هیچگاه محقق نشد. اما اکنون راسا موتور خاورمیانه قصد واردات سوزوکی سیاز را به ایران دارد و این خودرو را در نمایشگاه دستاوردهای وزارت صمت طی هفته دولت به نمایش گذاشته است.  

چهارشنبه، ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰:۲۶ |


سوزوکی سیاز خودرویی کاملا اقتصادی بوده و در بازار هند، آفریقا و برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس فروش بسیار خوبی داشته است. این خودرو در نسخه فول قیمتی در حدود ۱۳ هزار دلار دارد و به خوبی می توان کار را برای سدان های تولید داخل مانند تارا و شاهین سخت کند. اگر هدف از واردات خودرو عرضه خودروهای اقتصادی باشد، سوزوکی Ciaz را باید مهره بسیار مهمی در این بین دانست.

طراحی ظاهری
سوزوکی سیاز محصولیست که نزدیک به ۸ سال از عمر آن می گذرد و این سالخوردگی در چهره آن به خوبی مشخص است. به عبارت دیگر اگر قرار باشد که این خودرو در بازار ایران موفق شود، به واسطه اعتبار برند ژاپنی و کیفیت ساخت بالای آن خواهد بود. چراکه از نظر طراحی حرف چندانی در مقابل رقبای بروز خود برای گفتن ندارد. این خودرو در رده سدان های کامپکت قرار می گیرد و می تواند با خودروهای نظیر تارا، شاهین و آریزو ۵ رقابت کند.

داخل کابین سوزوکی سیاز
سوزوکی سیاز در بخش کابین هم خودرویی ساده اما با کیفیت است. نکته جالب استفاده از چرم مصنوعی در تودوزی صندلی ها حتی در همین مدل به نمایش گذاشته شده بود. البته این نسخه فاقد امکاناتی مانند سیستم مالتی مدیا و حتی سانروف بود که ممکن است راسا موتور در نسخه نهایی این موارد را به سوزوکی سیاز اضافه کند. این خودرو طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل ۴۴۹۰، ۱۷۳۰ و ۱۴۸۵ میلی متر داشته و فاصله بین دو محور آن ۲۶۵۰ میلی متر است. به دلیل همین فاصله بین دو محور، کابین جادار و راحتی برای این خودرو به نسبت ابعادی که دارد رقم خورده است.

روی درب ها و بخش هایی از داشبورد نیز تریم چوب مصنوعی دیده می شود که این موضوع با استانداردهای امروزی صنعت خودرو سازگار نیست و مقداری old fashion به نظر می رسد. اما برای یک خودروی اقتصادی چندان جای گله باقی نمی گذارد. تریم کابین دو رنگ خاکستری و کرم بوده که برای یک خودروی اقتصادی زیبا به نظر می رسد.

مشخصات فنی سوزوکی سیاز (Suzuki Ciaz Specs)
سوزوکی سیاز قرار است که با یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به بازار ایران عرضه شود. این موتور قادر به تولید ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این موتور هم توسط گیربکس ۴ دنده اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود. این گیربکس فاقد حالت تعویض دنده دستی بوده و برای آن حالت L و حالت ۲ تعبیه شده که در حالت ۲ تنها دو دنده اول گیربکس استفاده می شود.

شاید این موتور مقداری ضعیف به نظر برسد. اما برای وزن ۱۰۱۰ کیلوگرمی سوزوکی سیاز جوابگو بوده و عملکرد معقولی را برای این سدان اقتصادی رقم می زند.

قیمت
هنوز هیچ چیزی از زمان عرضه خودروهای وارداتی مشخص نیست و وزارت صمت و دولت تنها برای شوآف اقدام به برگزاری چنین نمایشگاهی کرده اند. اما امیدواریم هرچه زودتر این موانع برطرف شوند و شاهد عرضه چنین خودروهایی به بازار باشیم. سوزوکی سیاز در صورت عرضه به ایران با درنظر گرفتن تعرفه گمرکی قیمتی زیر یک میلیارد تومان نخواهد داشت.


سدان کاملا اقتصادی ژاپنی هندی
سوزوکی سیاز Ciaz توسط راسا موتور وارد ایران می شود
گزارش

کد محتوا: ۲۲۶۰۵

ارسال: چهارشنبه، ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰:۲۶

به روز شده: چهارشنبه، ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳:۴۰

کلید واژه‌‌ها: سوزوکی، سوزوکی سیاز، سدان، واردات خودرو،

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۷۶۴

زبان: پارسی

(۵ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.