لاماری ایما ایکس (ایما X) نسخه فول آپشن لاماری رونمایی شد

  لاماری ایما ایکس به عنوان نسخه فول آپشن این خودرو توسط آرین پارس موتور رونمایی شد. لاماری ایما X اکنون با اتکا به لیست کامل تجهیزات ایمنی و رفاهی خود، یکی از لوکسترین کراس اوورهای صفر کیلومتر بازار بوده که قرار است به زودی به بازار عرضه شود.  

دوشنبه، ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵:۰۰ |


لاماری ایما بیش از یکسال است که در بازار حضور دارد و به لطف طراحی جذاب و هماهنگی خوب بین موتور و گیربکس، فروش قابل قبولی را ثبت کرد. آرین پارس موتور به تازگی خبر از تحویل شش هزار دستگاه از این خودرو تا به امروز را داده که رکورد قابل قبولی برای این شرکت محسوب می شود. اما لاماری ایما از همان ابتدا کمبودهایی را در بحث تجهیزات ایمتی و رفاهی داشت که توسط مشتریان و خبرنگاران حوزه خودرو به آن اشاره شده بود. اکنون آرین پارس موتور با هدف برطرف کردن این کمبودها، نسخه فول آپشن این خودرو را با نام لاماری ایما ایکس (لاماری ایما X) رونمایی کرده است.

طراحی ظاهری لاماری ایما ایکس
لاماری ایما ایکس (لاماری ایما X) از نظر ظاهری تفاوتی با نسخه قبلی ندارد. اما به دلیل اضافه شدن دوربین دید ۳۶۰ درجه و دوربین هایی در زیر آینه های جانبی و جلوپنجره علاوه بر دوربین دنده عقب نصب شده، می توان نسخه لوکستر لاماری را از مدل معمولی آن تشخیص داد. البته که در کنار آینه ها نیز چراغی برای سیستم هشدار رادار نقطه کور به راننده تعبیه شده که هم در نسخه معمولی وجود نداشت.

آرین پارس موتور یک کیت بدنه اسپرت را برای لاماری ایما ایکس به صورت آپشنال نصب می کند. این کیت شامل لیپ زیر سپر جلو، رکاب اسپرت جانبی و همچنین دیفیوزر اسپرت عقب بوده که رنگ آن مشکی بوده و داخل آن نوارهایی همرنگ با بدنه هم طراحی شده است. نصب این کیت چهره خشنتر و تهاجمی تری را به لاماری ایما می بخشد. ولی قطعا با نصب آن باید فکر بیراهه نوردری را از سر بیرون کنید. چراکه احتمال برخورد آن به زمین در هنگام ورود و خروج از شیب وجود دارد.

یکی دیگر از تغییرات لاماری ایما X نسبت به نسخه معمولی که در شب متوجه آن می شوید، چراغ های LED جلو بوده که نور سفید رنگی داشته و کیفیت روشنایی به مراتب بهتری را نسبت به چراغ های هالوژنی لاماری ایما معمولی ارائه می دهند.

داخل کابین لاماری ایما X
داخل کابین لاماری ایما ایکس در بخش ظاهری تغییر خاصی را نسبت به نسخه قبلی نداشته و بیشتر تغییرات به صورت زیرپوستی و در بخش تجهیزات ایمنی و رفاهی اعمال شده اند. البته روی داشبورد نورپردازی داخل کابین اجرا شده و حالت تعویض دنده دستی نیز به شیفتر دنده در کنسول میانی اضافه شده است. روی داشبورد لاماری ایما X دو نمایشگر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی درون یک قاب قرار گرفته اند. یکی از این نمایشگرها به جای نشانگرهای عقربه ای پشت فرمان بوده و دیگری نقش سیستم سرگرمی و مالتی مدیا را ایفا می کند. به لطف این نمایشگر تقریبا تمام کلیدهای فیزیکی درون کابین حذف شده اند.

حتی در میان داشبورد کلید میانبر برای سیستم مالتی مدیا هم طراحی نشده و سعی شده کابین به معنای واقعی دیزاینی مینیمال، ساده و شکیل داشته باشد. در سمت چپ فرمان کلیدهای مربوط به تنظیم آینه های جانبی و همچنین روشن و خاموش کردن سیستم کنترل پایداری قرار دارد.

مشخصات فنی لاماری ایما X
لاماری ایما X از نظر مشخصات فنی هیچ تفاوتی با نسخه پیشین نداشته است. این خودرو همچنان از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ میتسوبیشی با سیستم تزریق مستقیم سوخت GDI بهره گرفته است. این موتور قدرتمندترین انجین ۱.۵ لیتری نصب شده استاندارد روی خودروهای صفر کیلومتر داخل ایران بوده و قادر به تولید ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۸۵ نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این موتور توسط گیربکس هفت سرعته دو کلاچه Wet به چرخ های جلو منتقل می شود. یکی از نقاط ضعفی که به لاماری ایما وارد بود، فقدان حالت تعویض دنده دستی یا تیپترونیک برای گیربکس بوده است. اما خوشبختانه این قابلیت به لاماری ایما ایکس اضافه شده و گیربکس این خودرو اکنون قابلیت تعویض دنده به صورت دستی را هم دارد.

لاماری ایما ایکس سه حالت رانندگی نرمال، اکو و اسپرت دارد و سفتی و نرمی فرمان نیز در سه حالت نرمال، کامفورت و اسپرت به وسیله نمایشگر میان داشبورد تنظیم می شود.

امکانات ایمنی و رفاهی لاماری ایما ایکس
لاماری ایما ایکس هرچند در بخش مشخصات فنی و طراحی تغییرات چندانی نسبت به نسخه معمولی نداشته، اما در بخش امکانات ایمنی و رفاهی به مراتب کاملتر شده است. این خودرو اکنون دارای دوربین دید ۳۶۰ درجه، رادار نقطه کور، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم هشدار برخورد از جلو، چراغ های LED اصلی جلو، امکان تنظیم هر دو صندلی جلو (راننده و سرنشین) به صورت برقی، گرمکن صندلی های جلو، سردکن صندلی راننده، ماساژور صندلی راننده، درب برقی صندوق عقب، سنسور پارک جلو، امکان شخصی سازی نمایشگر پشت فرمان، نورپردازی داخل کابین و کلیدهای تنظیم صندلی سرنشین جلو از ردیف عقب موسوم به Boss Key به این خودرو اضافه شده اند.

بدین ترتیب لاماری ایما X تمام کمبودهای نسخه اولیه را جبران کرده و با تکیه به لیست کامل آپشن های ایمنی و رفاهی خود، می تواند برای لوکسترین کراس اوورهای مونتاژی بازار ایران خط و نشان بکشد.

در کنار آپشن های ذکر شده، لاماری ایما ایکس تجهیزاتی مانند شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو، کنترل خودرو در سرازیری، کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل کشش، سیستم ترمز کمکی، دوربین دید عقب، دوربین ثبت وقایع، پایش فشار باد تایرها و سنسور دنده عقب را در بخش ایمنی از نسخه قبلی به ارث برده است. در بخش رفاهی هم لاماری ایما X نیز این خودرو سانروف برقی پانوراما، نمایشگر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی پشت فرمان، نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی برای سیستم سرگرمی، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در شش جهت و تنظیم گودی کمر، فرمان برقی D شکل با کلیدهای کنترلی، کروز کنترل، مد رانندگی اکو و اسپرت، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سنسور نور، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب و کول باکس را از نسخه اولیه به ارث برده است.

زمان عرضه و قیمت
آرین پارس موتور قصد دارد در ماه های آذر و دی فروش لاماری ایما ایکس (لاماری ایما X) را آغاز کند و بدین ترتیب اولین سری تحویل این خودرو در ماه های بهمن و اسفند خواهد بود.

محصولات آینده آرین پارس موتور
این شرکت مدت هاست که اعلام کرده قصد عرضه یک خودروی سدان C سگمنت و همچنین یک کراس اوور B سگمنت را دارد و ظاهرا در آینده نزدیک عرضه این خودرو انجام خواهد شد. ضمن اینکه لاماری ایما هیبریدی نیز قرار است با فیس جدید در سال جاری عرضه شود و در آینده همین فیس لیفت برای نسخه بنزینی لاماری ایما از جمله همین لاماری ایما ایکس نیز اجرا خواهد شد.

در سال آینده نیز این شرکت قصد عرضه لاماری ایما برقی موسوم به فورتینگ Friday بازار چین را دارد.


لاماری ایما ایکس (ایما X) نسخه فول آپشن لاماری رونمایی شد
گزارش

کد محتوا: ۲۲۶۰۳

ارسال: دوشنبه، ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵:۰۰

به روز شده: دوشنبه، ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲:۳۸

کلید واژه‌‌ها: لاماری، لاماری ایما ایکس، کراس اوور

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۶۱۵

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.