گران‌‌ترین خودروهای دارای نمایندگی و صفر کیلومتر ایران

  نمایندگی‌ برندهای کره‌ای، ژاپنی و آلمانی مجاز به عرضه‌ی خودروی صفر کیلومتر نیستند. با این شرایط، واردات مدل‌های غیر چینی به کشورمان، مبهم خواهد بود و صرفا، محصولات ساخت چین از مرزهای ایران می‌گذرند.  

دوشنبه، ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵:۲۴ |


فهرست گران‌ترین خودروهای وارداتی و دارای گارانتی، به چینی‌ها اختصاص دارد. حالا پرداخت بیش از ۲ میلیارد تومان برای مدل‌های چینی، کاملا عادی شده است و حتی ارزان‌تری نمونه‌ها، دور از دسترس عامه‌ی مردم هستند.

اختلاف قیمت خودرو در پیش‌فروش نمایندگی و بازار آزاد، یکی از عوامل نارضایتی عمومی است. مردم به دلایل مختلف، علاقه‌مند خرید خودرو هستند اما تعداد کافی برای پاسخ به نیاز آن‌ها وجود ندارد. از سویی دیگر، قیمت پرداختی توسط شهروندان ایرانی برای مدل‌های چینی، بسیار بیشتر از ارزش واقعی در کشور سازنده است. حالا نه‌تنها قیمت ریالی برای پیش‌فروش، گران و دور از دسترس به نظر می‌‌رسد؛ کمبود عرضه و تقاضای بالا برای خرید هم، وجود دارد. مجموع این موارد، بودجه‌ی لازم برای مالکیت خودروی چینی ۱۸ تا۲۰ هزار دلاری را به محدوده‌ی ۳ میلیارد تومان رسانده است.

در ادامه‌ی مطلب، فهرست قیمت گران‌ترین خودروهای صفر کیلومتر بازار ایران ارائه می‌شود؛ اما باید توجه داشت که افت و خیز ارزش دلار در هر روز، قیمت‌ها را تغییر می‌دهد. همچنین شایعات غیررسمی از شرایط سیاسی و مذاکرات بین‌المللی با محوریت ایران، بر هزینه‌ی خرید خودرو تاثیر می‌گذارد.

فونیکس چری تیگو ۸ پرو مکس IE
قیمت ۲/۹ تا ۳ میلیارد تومان

بزرگ‌ترین شاسی‌بلند مدیران خودرو، سه نسخه‌ی پرو و پرو مکس و پرومکس IE دارد. اختلاف قیمت این سه مدل، تقریبا ۵۰۰ میلیون تومان است. سیستم دو دیفرانسیل، مهم‌ترین برتری تیگو ۸ پرومکس با تیگو ۸ پرو محسوب می‌شود. مدل IE صرفا آپشن‌های اضافی مثل گرم‌کن چهارصندلی نسبت به تیگو ۸ پرومکس دارد و حالا گران‌ترین خودروی صفر کیلومتر ایران است.

موتور ۲ لیتر توربوشارژ برای تیگو ۸، قدرت ۲۵۴ اسب بخار و گشتاور ۳۹۰ نیوتن‌متر فراهم می‌کند. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلوتر برساعت این خودرو با سیستم دو دیفرانسیل، ۸ ثانیه است و میانگین مصرف سوخت ۸ تا ۹ لیتر در صد کیلومتر دارد.

هنوز مدل پلاگین هیبرید تیگو ۸ در ایران دیده نمی‌شود. این خودروی چینی، ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. پیش‌بینی‌ها از قیمت تیگو ۸  پلاگین هیبرید، حدود ۵۰۰ میلیون تومان هزینه‌ی خرید بیشتر نسبت به تیگو ۸ پرومکس را نشان می‌دهند.

فونیکس چری تیگو ۷ پرو
قیمت ۲ میلیارد تومان

دیگر محصول مدیران خودرو، به دلیل قیمت‌ پایین‌تر نسبت به تیگو ۸، با استقابل بازار ایران روبرو است. تیگو ۷ پرو در کلاس کراس‌اورهای چینی اندازه متوسط، رقیب فیدلیتی و دیگنیتی محسوب می‌شود.

موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ با گیربکس ۹ سرعته CVT قدرت ۱۵۷ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت تیگو ۷ پرو، ۱۰ ثانیه و میانگین مصرف سوخت، ۹ لیتر در صد کیلومتر است. این خودرو فقط با سیستم محرک جلو تولید می‌شود.

لاماری ایما
قیمت ۲/۲ میلیارد تومان

محبوبیت لاماری ایما در بازار ایران، به دلیل طراحی جسورانه و برتری فنی در مقایسه با تیگو ۷ و فیدلیتی و دیگنیتی است. لاماری ایما براساس محصولی از دانگ فنگ، توسط آرین پارس موتور در کشورمان عرضه می‌شود.

لاماری از موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ، ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۸۵ نیوتن‌متر گشتاور می‌گیرد. گیربکس این خودرو، ۷ سرعته دو کلاچه خیس (WDCT)  است و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹ ثانیه فراهم می‌کند. میانگین مصرف سوخت لاماری ایما، ۷ تا ۸ لیتر در صد کیلومتر و  فاقد سیستم دو دیفرانسیل است.

دیگنیتی پرایم و دیگنیتی پرستیژ
قیمت ۲ میلیاد و ۲/۳ میلیارد تومان

دو مدل دیگنیتی (دانگ فنگix۵ ) در ایران وجود دارند. این خودروها، پیشرانه‌های متفاوت ارائه می‌کنند و باوجود ظاهر مشابه، از نظر فنی یکسان نیستند. قرار است مدل ۷ نفره به نام دیگنیتی دریم نیز با ابعاد بزرگ‌تر در ایران عرضه شود تا رقیب تیگو ۸ مدیران خودرو باشد.

دیگنیتی پرایم از موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ، ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌گیرد. این خودرو مجهز به گیربکس CVT است و حدود ۱۳ ثانیه زمان لازم دارد تا از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد. میانگین مصرف سوخت دیگنیتی پرایم، ۸ لیتر در صد کیلومتر است.

دیگنیتی پرستیژ با موتور ۲ لیتر توربو، ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این مدل همراه جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته خودکار، در زمان ۱۰ تا ۱۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و تقریبا ۹ لیتر در صد کیلومتر، مصرف بنزین دارد.

فیدلیتی بهمن موتور
قیمت ۱/۸ میلیارد تومان

دیگر محصول چینی مونتاژ گروه بهمن، براساس چری جتور X۷۰ در ایران عرضه می‌شود. فیدلیتی نسبت به دیگنیتی، لوکس‌تر به‌نظر می‌رسد؛ اما ارزان‌تر است. فعلا در بازار، فقط یک نوع فیدلیتی وجود دارد اما نسخه‌ی مجهز به موتور ۱/۶ لیتر توربو با ظاهر متفاوت نیز، در برنامه‌ی تولید گروه بهمن دیده می‌شود.

موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ برای فیدلیتی، ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۲۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این مدل برخلاف دیگنیتی از گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه استفاده می‌کند و در زمان ۱۰ تا ۱۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. میانگین مصرف سوخت فیدلیتی، ۸ لیتر در صد کیلومتر است.

کی ام سی جک K۷ کرمان موتور
قیمت ۲ میلیارد تومان

تعداد اندکی K۷ طی ماه‌های اخیر، عرضه شده و حالا تقاضا برای گران‌ترین محصول کرمان موتور بالا رفته است. این خودرو در چین به نام Sehol X۷ یا Jiayue X۷ شناخته می‌شود.

موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ برای جک K۷، قدرت ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۲۵۱ نیوتن‌متر تولید می‌کند. این شرایط  با گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه، منجر به سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۲ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۹ لیتر در صد کیلومتر می‌شود. در چین، پیشرانه‌ی ۲ لیتر توربو با قدرت ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن‌متر نیز برای K۷ وجود دارد.

مکث کلوت اتوماتیک
قیمت ۲ میلیارد تومان

مکث موتور زیرمجموعه ‌ی ماموت خودرو، مدعی واردات بهترین شاسی‌بلند دو دیفرانسیل چینی در ایران است. وانت پیکاپ کلوت، ابعاد بزرگ و تجهزات مناسب آفرود شامل قفل دیفرانسیل ارائه می‌کند.

مکث کلوت اتوماتیک از موتور ۲/۴ لیتر توربوشارژ بنزینی، ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌گیرد. این مدل، حدود ۲۰۰۰ کیلوگرم وزن دارد و همراه گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک در زمان ۱۳ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. میانگین مصرف سوخت کلوت اتوماتیک ۱۲ تا ۱۳ لیتر در صد کیلومتر است.

مکث تیارا
قیمت ۱/۸ میلیارد تومان

بایک رویژیانگ X۵در ایران به نام تیارا توسط مکث موتور عرضه می‌شود. این خودرو به تازگی وارد خیابان‌های ایران شده و طراحی مشابه بورگوارد دارد.

مکث تیارا یک کراس‌اور اندازه متوسط دیفرانسیل جلو با وزن ۱۶۱۰ کیلوگرم است که همراه پیشرانه ۱/۵ لیتر توربوشارژ ارائه می‌شود. این مدل با قدرت ۱۵۵ اسب بخار و گشتاور ۲۱۵ نیوتن‌متر، گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دارد. مکث تیارا در زمان ۱۲ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و حدود ۸ لیتر در صد کیلومتر، بنزین مصرف می‌کند.


گران‌‌ترین خودروهای دارای نمایندگی و صفر کیلومتر ایران
نقد و بررسی

کد محتوا: ۲۲۵۸۶

ارسال: دوشنبه، ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵:۲۴

به روز شده: دوشنبه، ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱:۵۸

کلید واژه‌‌ها: خودرو چینی، واردات، چری، تیگو ۸، تیگو ۷ پرو، لاماری ایما، دیگنیتی پرایم، دیگنیتی پرستیژ، فیدلیتی، کی ام سی، مکث کلوت، مکث تیارا

نوع: نقد و بررسی

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: پدال

بازدید: ۳۰۸

زبان: پارسی

(۱ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.