همزاد فولکس واگن جتا و اشکودا رپید

جتا VA۳ سدان آلمانی چینی وارداتی ماموت خودرو

  جتا VA۳ یک سدان اقتصادی بوده که محصول مشترک کمپانی فولکس واگن – فاو چین بوده که قرار است به زودی توسط ماموت خودرو به صورت اقتصادی به بازار ایران عرضه شود.  

دوشنبه، ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴:۲۳ |


فولکس واگن از سال ۱۹۹۱ همکاری خود را با شرکت فاو چین آغاز کرد. در سال ۲۰۱۹ فولکس واگن و فاو طی تصمیمی مشترک زیربرند Jetta جتا را تاسیس کردند که اکنون این زیربرند خود شامل چند محصول مختلف بوده که یکی از آنها همین سدان جتا VA۳ بوده که قرار است به زودی به بازار ایران وارد شود.

برند جتا Jetta چیست؟
زمینه شکل گیری جتا محبوبیت زیاد خودروی فولکس واگن جتا سدان محبوب و اقتصادی آلمانی بوده که از دهه ۱۹۹۰ وارد بازار چین شد. خودروی جتا VA۳ در واقع همان نسل دوم فولکس واگن جتا اما با لوگوی متفاوت است.

نسل دوم فولکس واگن جتا در سال ۲۰۱۳ رونمایی شد که در بازارهای اقتصادی پسند و حتی بازار چین فروش بسیار خوبی داشت. همین موضوع زمینه ساز شکل گیری برند جتا شد و این شرکت که از محبوبیت این سدان در بازار چین به خوبی آشنا بود، تصمیم گرفت که نام خود را از یکی از محبوبترین محصولات فولکس در چین بگیرد. البته اکنون جتا علاوه بر این سدان دو محصول دیگر VS۵  و VS۷ را نیز دارد که آنها نیز قرار است توسط ماموت خودرو به صورت وارداتی به ایران عرضه شوند.

طراحی ظاهری جتا VA۳ سدان اقتصادی وارداتی ماموت خودرو
جتا VA۳ همان فولکس واگن جتا نسل دوم ریبج شده و فیس لیفت است. سبک طراحی این خودرو به هیچ عنوان به محصولات شلوغ و پرزرق و برق آسیایی شباهت ندارد و طراحی اصیل آلمانی در استایل ظاهری این خودرو کاملا مشهود است. البته چینی ها سعی کرده اند با کروم کاری جلوپنجره و برخی قسمت ها ظاهر این خودرو را به محصولات آسیایی نزدیکتر کنند، اما با این اقدامات هم نتوانسته اند منکر فولکس واگن بودن این خودرو شوند.

جتا VA۳ یک سدان سگمنت B بوده و طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل ۴۵۰۱، ۱۷۰۴ و ۱۴۶۹ میلی متر داشته و فاصله بین دو محور آن ۲۶۰۴ میلی متر است. در نمای جلو چراغ های بزرگی را شاهد هستیم که از دو سمت جلوپنجره کروم کاری شده را احاطه کرده اند. در میان این جلوپنجره نیز لوگوی J نصب شده و داخل سپر نیز دیلایت های مورب این خودرو دیده می شوند که نمونه آن در دیگر محصولات جتا نیز دیده شده است.

هرچند جتا VA۳ در پروفیل جانبی تفاوتی با فولکس واگن جتا ندارد، اما در بخش عقبی تغییراتی را در گرافیک و قالب چراغ ها مشاهده می کنیم. اما باز هم این تغییرات به حدی نیست که به دیزاین اروپایی این سدان اقتصادی لطمه بزند.

طراحی کابین جتا VA۳
جتا VA۳ در بخش دیزاین کابین نسبت به نسخه تازه فیس لیفت شده فولکس واگن جتا متمایز است. البته شیفتر دنده و غربیلک فرمان تقریبا با نسخه اصلی مشابه هستند، اما به طور کلی کابین مقداری نسبت به فولکس واگن جتا سالخورده تر بوده و قدیمی تر به نظر می رسد. اما در مقام یک سدان اقتصادی و با توجه به نیاز بازار ایران به چنین خودرویی، به هیچ عنوان نمی توان به آن خرده گرفت.

مشخصات فنی جتا VA۳
جتا VA۳ دارای یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی از پیشرانه های فولکس واگن بوده که قادر به تولید ۱۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور است. این خودرو در بازار چین با گیربکس ۵ دنده دستی و همچنین ۶ سرعته اتوماتیک نیز عرضه می شود که ظاهرا ماموت خودرو قصد واردات جتا VA۳ را با گیربکس اتوماتیک دارد. این سدان اقتصادی با همین موتور و گیربکس طی ۱۱ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و نهایت سرعت قابل پیمایش آن ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

البته این خودرو در بازار چین با پیشرانه ۱.۴ لیتری چهار سیلندر توربو TSI فولکس نیز عرضه شده که بعید است با این مشخصات به ایران راه پیدا کند. چراکه ماموت خودرو با این سدان قصد سهم خواهی از بازار سدان های اقتصادی را دارد.

امکانات ایمنی و رفاهی جتا VA۳
جتا VA۳ در تریم های مختلفی به بازار چین عرضه می شود که ماموت خودرو به احتمال زیاد فولترین نسخه آن را برای واردات به ایران درنظر گرفته است. این خودرو دارای تجهیزات ایمنی و رفاهی مانند چهار کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، ترمز کمکی، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، دوربین دنده عقب، سنسور دنده عقب، فرمان برقی، کروز کنترل، کلیدهای کنترلی روی فرمان، سانروف، سنسور نور، سنسور باران، نمایشگر لمسی ۸ اینچی سیستم مالتی مدیا و … است.

قیمت
جتا VA۳ بسته به سطح تجهیزات ایمنی و رفاهی در بازار چین قیمتی بین ۹۵۰۰ تا ۱۳ هزار و ۲۰۰ دلار دارد. با در نظر گرفتن تعرفه گمرکی برای نسخه فول و سود شرکت و هزینه های حمل و نقل، تصور ما بر این بوده که جتا VA۳ با قیمتی در محدوده ۱.۵ میلیارد تومان به بازار ایران عرضه شود.


همزاد فولکس واگن جتا و اشکودا رپید
جتا VA۳ سدان آلمانی چینی وارداتی ماموت خودرو
گزارش

کد محتوا: ۲۲۵۸۲

ارسال: دوشنبه، ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴:۲۳

به روز شده: دوشنبه، ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳:۲۰

کلید واژه‌‌ها: فولکس واگن، سدان، واردات، ماموت خودرو، خودرو آلمانی، خودرو چینی، جتا

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۳۵۰

زبان: پارسی

(۴ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.