سیسیتالیا ۲۰۲؛ ایتالیایی ها از همان اول زیبا بودند!
خودروی سیسیتالیا ۲۰۲ محصول سال ۱۹۴۷، با طراحی منحصربهفرد خود مرزهای میان مهندسی و هنر را جابهجا کرد. این خودرو به دلیل بدنه یکپارچه و مدرن، به عنوان اولین خودروی تاریخ به مجموعه دائمی موزه هنر مدرن نیویورک (MoMA) راه یافت و لقب «مجسمه متحرک» را از آن خود کرد.
معرفی مرسدس بنز یونیماگ سفارشی: غول بیراههنوردی
واحد Mercedes-Benz Special Trucks نسخهای خاص و لوکس از خودروی افسانهای Unimog را معرفی کرده است؛ کامیونی ۴×۴ که به تواناییهای خارقالعاده در آفرود شهرت دارد، اما اینبار با امکانات رفاهی کمنظیر وارد میدان شده است.
استارلایت ۵۶۰ ؛ شاسی بلند ۸۴۰۰ دلاری را ببینید
شرک SGMW که ائتلافی با حضور سایک–جنرال موتورز–وولینگ است از طریق برند وولینگ به طور رسمی جدیدترین عضو خانواده شینگوانگ یا استارلایت با نام Xingguang ۵۶۰ را رونمایی کرد.
پژو ۳۰۹ جیتیآی؛ مطرح با قلب ۴۰۵
پژو ۳۰۹، خودروی کامپکت فرانسوی، در سال ۱۹۸۷ با معرفی مدل GTI با موتور ۱۳۰ اسب بخاری خود به یک اسپرت جمعوجور تبدیل شد؛ اما اوج عملکرد این خانواده در مدل کمیاب GTI ۱۶ بود که با موتور ۱۶۰ اسب بخاری، در مسابقات رالی درخشید.
احیای لوتوس اسپریت سری ۱؛ پروژه گران قیمت بریتانیایی
شرکت بریتانیایی انکور با رونمایی از پروژه بازسازی مدرن لوتوس اسپریت سری ۱، یک نسخه انحصاری با بدنه فیبر کربن و موتور V۸ را معرفی کرد. این بازآفرینی قرار است در تیراژ محدود ۵۰ دستگاه و با قیمت پایه حدود ۴۳۰ هزار پوند عرضه شود.
علت قفل کردن گیربکس های اتوماتیک در حالت پارک ( P )
در واقع گیربکس های اتوماتیک پیچیدگی های فنی زیادی دارند و همین موضوع موجب می گردد، مالکین این خودروها نگرانی هایی در مورد آن ها داشته باشند. گیر کردن دنده در وضعیت P (پارک) یکی از این موارد می باشد که البته این وضعیت به ندرت رخ می دهد و جای نگرانی چندانی ندارد.
علت استارت نخوردن ماشین در شرایط مختلف + روش حل مشکل
استارت نخوردن خودرو یکی از اتفاقات ناگواری است که ممکن است برای هر رانندهای پیش بیاید. پیداکردن علت استارت نخوردن ماشین نقش مهمی در کشف و رفع مشکل دارد. ممکن است فقط موضوعی ساده و پیشپاافتاده باعث این اتفاق شده باشد یا اینکه دردسرهای بزرگتری گریبان راننده را بگیرد؛ بنابراین پاسخ به پرسشهایی مثل «چرا ماشین استارت نمیخورد؟» بهسادگی امکانپذیر نیست.
سنسور باران چیست؟ معرفی و مکانیزم عملکرد؛
سالهاست که خودروسازان برای افزایش تمرکز، دقت و سهولت رانندگان در شرایط بارانی و برفی، به دنبال حذف تیغههای برف پاک کن خودروها و یا دست کم کنترل خودکار سرعت برف پاک کنها هستند و طرحهای مختلفی را آزمایش کردهاند. این طرحها شامل تشخیص بارندگی به واسطه ارتعاشات حاصل از برخورد قطرات باران با شیشه اتومبیل، ایجاد پوششهای ویژه برای جلوگیری از تشکیل قطرات باران بر روی شیشه و یا حتی زدودن قطرات با استفاده از امواج فراصوت بودند که اصلاً نیازی به برف پاک کن نداشتند.
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
برخی افراد مالکان خودرو را به برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما ترغیب می کنند اما این کار چه عواقبی دارد؟
صدای سیستم ترمز و چگونگی رفع آن
یکی از آزار دهنده ترین صداها در خودرو، صدای جیغ لنت های ترمز در هنگام توقف است که به دلایل متعددی به وجود می آید. آنچه که صدای جیغ لنت ترمز نامیده می شود...
اولین خودرو در مجموعه دائمی موزه هنر مدرن
شنبه، ۶ دیماه ۱۴۰۴ - ۱۴:۲۳
شنبه، ۲۹ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۲
چهارشنبه، ۲۶ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۶:۳۸
دوشنبه، ۲۴ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۰۶
دوشنبه، ۱۷ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۵
افزایش سطح کیفی روغن موتور، به وسیله مکمل
جمعه، ۲۲ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
تجربه رانندگی با پورشه کاین GTS مدل ۲۰۱۳
دوشنبه، ۱۷ اسفندماه ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰
وقتی همه چیز تغییر کرد!
چرا مردم خودروی شاسی بلند می خرند؟
شنبه، ۲۹ خردادماه ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
رندرهای جذاب از مدل سال ۲۰۵۰ موستانگ، کرولا، کوروت و سیویک
چهارشنبه، ۱۰ دیماه ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
بررسی نسخه پلاگ این هیبریدی بنتلی بنتایگا + فیلم
اشراف زاده کم اشتها
پنجشنبه، ۱۶ آبانماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
همزاد فولکس واگن جتا و اشکودا رپید
جتا VA۳ سدان آلمانی چینی وارداتی ماموت خودرو
جتا VA۳ یک سدان اقتصادی بوده که محصول مشترک کمپانی فولکس واگن – فاو چین بوده که قرار است به زودی توسط ماموت خودرو به صورت اقتصادی به بازار ایران عرضه شود.
دوشنبه، ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴:۲۳ |
فولکس واگن از سال ۱۹۹۱ همکاری خود را با شرکت فاو چین آغاز کرد. در سال ۲۰۱۹ فولکس واگن و فاو طی تصمیمی مشترک زیربرند Jetta جتا را تاسیس کردند که اکنون این زیربرند خود شامل چند محصول مختلف بوده که یکی از آنها همین سدان جتا VA۳ بوده که قرار است به زودی به بازار ایران وارد شود. برند جتا Jetta چیست؟ زمینه شکل گیری جتا محبوبیت زیاد خودروی فولکس واگن جتا سدان محبوب و اقتصادی آلمانی بوده که از دهه ۱۹۹۰ وارد بازار چین شد. خودروی جتا VA۳ در واقع همان نسل دوم فولکس واگن جتا اما با لوگوی متفاوت است. نسل دوم فولکس واگن جتا در سال ۲۰۱۳ رونمایی شد که در بازارهای اقتصادی پسند و حتی بازار چین فروش بسیار خوبی داشت. همین موضوع زمینه ساز شکل گیری برند جتا شد و این شرکت که از محبوبیت این سدان در بازار چین به خوبی آشنا بود، تصمیم گرفت که نام خود را از یکی از محبوبترین محصولات فولکس در چین بگیرد. البته اکنون جتا علاوه بر این سدان دو محصول دیگر VS۵ و VS۷ را نیز دارد که آنها نیز قرار است توسط ماموت خودرو به صورت وارداتی به ایران عرضه شوند. طراحی ظاهری جتا VA۳ سدان اقتصادی وارداتی ماموت خودرو جتا VA۳ همان فولکس واگن جتا نسل دوم ریبج شده و فیس لیفت است. سبک طراحی این خودرو به هیچ عنوان به محصولات شلوغ و پرزرق و برق آسیایی شباهت ندارد و طراحی اصیل آلمانی در استایل ظاهری این خودرو کاملا مشهود است. البته چینی ها سعی کرده اند با کروم کاری جلوپنجره و برخی قسمت ها ظاهر این خودرو را به محصولات آسیایی نزدیکتر کنند، اما با این اقدامات هم نتوانسته اند منکر فولکس واگن بودن این خودرو شوند. جتا VA۳ یک سدان سگمنت B بوده و طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل ۴۵۰۱، ۱۷۰۴ و ۱۴۶۹ میلی متر داشته و فاصله بین دو محور آن ۲۶۰۴ میلی متر است. در نمای جلو چراغ های بزرگی را شاهد هستیم که از دو سمت جلوپنجره کروم کاری شده را احاطه کرده اند. در میان این جلوپنجره نیز لوگوی J نصب شده و داخل سپر نیز دیلایت های مورب این خودرو دیده می شوند که نمونه آن در دیگر محصولات جتا نیز دیده شده است. هرچند جتا VA۳ در پروفیل جانبی تفاوتی با فولکس واگن جتا ندارد، اما در بخش عقبی تغییراتی را در گرافیک و قالب چراغ ها مشاهده می کنیم. اما باز هم این تغییرات به حدی نیست که به دیزاین اروپایی این سدان اقتصادی لطمه بزند. طراحی کابین جتا VA۳ جتا VA۳ در بخش دیزاین کابین نسبت به نسخه تازه فیس لیفت شده فولکس واگن جتا متمایز است. البته شیفتر دنده و غربیلک فرمان تقریبا با نسخه اصلی مشابه هستند، اما به طور کلی کابین مقداری نسبت به فولکس واگن جتا سالخورده تر بوده و قدیمی تر به نظر می رسد. اما در مقام یک سدان اقتصادی و با توجه به نیاز بازار ایران به چنین خودرویی، به هیچ عنوان نمی توان به آن خرده گرفت. مشخصات فنی جتا VA۳ جتا VA۳ دارای یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی از پیشرانه های فولکس واگن بوده که قادر به تولید ۱۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور است. این خودرو در بازار چین با گیربکس ۵ دنده دستی و همچنین ۶ سرعته اتوماتیک نیز عرضه می شود که ظاهرا ماموت خودرو قصد واردات جتا VA۳ را با گیربکس اتوماتیک دارد. این سدان اقتصادی با همین موتور و گیربکس طی ۱۱ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و نهایت سرعت قابل پیمایش آن ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. البته این خودرو در بازار چین با پیشرانه ۱.۴ لیتری چهار سیلندر توربو TSI فولکس نیز عرضه شده که بعید است با این مشخصات به ایران راه پیدا کند. چراکه ماموت خودرو با این سدان قصد سهم خواهی از بازار سدان های اقتصادی را دارد. امکانات ایمنی و رفاهی جتا VA۳ جتا VA۳ در تریم های مختلفی به بازار چین عرضه می شود که ماموت خودرو به احتمال زیاد فولترین نسخه آن را برای واردات به ایران درنظر گرفته است. این خودرو دارای تجهیزات ایمنی و رفاهی مانند چهار کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، ترمز کمکی، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، دوربین دنده عقب، سنسور دنده عقب، فرمان برقی، کروز کنترل، کلیدهای کنترلی روی فرمان، سانروف، سنسور نور، سنسور باران، نمایشگر لمسی ۸ اینچی سیستم مالتی مدیا و … است. قیمت جتا VA۳ بسته به سطح تجهیزات ایمنی و رفاهی در بازار چین قیمتی بین ۹۵۰۰ تا ۱۳ هزار و ۲۰۰ دلار دارد. با در نظر گرفتن تعرفه گمرکی برای نسخه فول و سود شرکت و هزینه های حمل و نقل، تصور ما بر این بوده که جتا VA۳ با قیمتی در محدوده ۱.۵ میلیارد تومان به بازار ایران عرضه شود.
کد محتوا: ۲۲۵۸۲
ارسال: دوشنبه، ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴:۲۳
به روز شده: دوشنبه، ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳:۲۰
کلید واژهها: فولکس واگن، سدان، واردات، ماموت خودرو، خودرو آلمانی، خودرو چینی، جتا
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۸۸۹
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.