تیگو ۹ بزرگترین شاسی بلند چری رونمایی شد

  چری تیگو ۹ رسما در چین رونمایی شد. تیگو۹ یک اسیووی بزرگ و لوکس بوده و پرچمدار شاسی بلندهای چری محسوب می شود. طراحی خیره کننده و ابعاد بزرگتر تیگو ۹ نسبت به سایر محصولات خانواده تیگو، باعث شده تا این خودرو با اختلاف بزرگترین شاسی بلند چری تا بدین روز محسوب شود.  

شنبه، ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸:۱۹ |


چری اتومبیل یک خودروساز چینی بوده که دفتر مرکزی آن در شهر Wuhu چین واقع شده و در سال ۱۹۹۷ تاسیس شده است. چری طی ۲ دهه گذشته رشد بسیار خیره کننده ای داشته و خود را به عنوان یک خودروساز پیشرو در چین معرفی کرده و توانسته به بازارهای صادراتی مختلفی ورود کند. تیگو نام سری محصولات شاسی بلند چری بوده که شامل کراس اوور و اسیووی می شود. سبد محصولات تیگو شامل ۱۴ شاسی بلند بوده که بسیاری از آنها در زمینه قیمت و ابعاد در یک محدوده قرار دارند. حال هم پرچمدار آن یعنی چری تیگو ۹ از راه رسیده است.

طراحی ظاهر چری تیگو ۹
چری تیگو ۹ دارای بدنه دو رنگ بوده و ستون ها و سقف به رنگ مشکی طراحی شده اندو دستگیره های درب ها از نوع پاپ آپ بوده و رینگ هایی ۲۰ اینچی برای این خودرو نصب شده اند. یک نوار کرومی هم روی گلگیر جلو و درب های جلو نصب شده است. چری تیگو ۹ استایل ظاهری بسیار جذابی دارد و می توان آنرا زیباترین محصول خانواده تیگو نامید.

تیگو ۹ در دو مدل پنج و هفت نفره عرضه می شود. این خودرو که در تصاویر مشاهده می کنید مدل ۵ نفره است. نسخه هفت نفره هم دارای چیدمان صندلی ۲/۲/۳ است. چری تیگو ۹ یک شاسی بلند بزرگ بوده و دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل ۴۸۲۰، ۱۹۳۰ و ۱۶۹۹ میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن ۲۸۲۰ میلی متر اعلام شده است.

چری تیگو ۹ از نظر ابعادی یک پله نسبت به تیگو ۸ پرو مکس بالاتر بوده و پرچمدار محصولات خانواده تیگو است. تیگو ۸ پرو مکس که تا پیش از این بزرگترین شاسی بلند چری بود، طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل ۴۷۴۵، ۱۸۶۰ و ۱۷۴۵ میلی متر دارد و فاصله بین دو محور آن ۲۷۱۰ میلی متر است. بدین ترتیب تیگو ۹ به مراتب بزرگتر است.

داخل کابین چری تیگو ۹
روی داشبورد چری تیگو ۹ دو نمایشگر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی درون یک قاب منحنی شکل قرار گرفته اند که یکی برای نشانگرهای پشت فرمان و دیگری برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمیست. این نمایشگر مقداری به سمت راننده زاویه دارد تا دسترسی راننده به آن بهتر باشد. برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی تیگو ۹ پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸۱۵۵ نصب شده است.

چری تیگو ۹ فاقد شیفتر دنده در کنسول میانیست و مانند بسیاری از خودروهای آمریکایی شیفتر دنده به صورت یکپارچه با ستون فرمان طراحی شده است. کلید استارت / استاپ پیشرانه نیز مشابه دیگر محصولات تیگو است. باید اعتراف کنیم که از طراحی دریچه های سیستم تهویه تیگو ۹ نمی توان ساده گذشت و تریم فلزی طراحی شده برای آنها و استایل مستطیلی این دریچه ها به زیبایی کابین افزوده اند.

کنسول وسط تیگو ۹ بسیار شیک طراحی شده و دارای پد شارژ بدون سیم برای ۲ تلفن همراه، کلید انتخاب مد رانندگی و کلید تنظیم صدای سیستم صوتی است. در زیر کسنول میانی فضای بزرگی برای قرار دادن اشیا تعبیه شده و پورت USB تایپ B و C به همراه خروجی برق ۲۲۰ ولت در این قسمت تعبیه شده است. چری تیگو ۹ دارای سیستم صوتی سونی با ۱۴ بلنگو بوده و نورپردازی کابین قابلیت تنظیم در ۲۵۵ رنگ مختلف را دارد.

مشخصات فنی چری تیگو۹
چری تیگو۹ در مدل پایه دارای موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بوده که قادر به تولید ۲۶۱ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور است. این همان موتوری بوده که برای تیگو ۸ پرو مکس هم نصب شده است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط گیربکس هشت سرعته اتوماتیک با پدال شیفترهای پشت فرمان به هر چهار چرخ منتقل می شود. این مدل چری تیگو ۹ قادر است به نهایت سرعت ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت دست یابد و در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۷.۷ لیتر بنزین مصرف می کند.

چری در ادامه قصد دارد نسخه پلاگین هیبریدی تیگو ۹ را نیز عرضه کند که دارای موتور ۲ لیتری توربو و موتور برقیست که هنوز جزییات آن را اعلام نکرده و صرفا اظهار داشته که تیگو ۹ پلاگین هیبریدی قادر است طی ۴.۵ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد و با مخزن بنزین پر و باتری های فول شارژ می تواند ۱۳۰۰ کیلومتر مسافت را طی کند.

تیگو ۹ قرار است که در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۳ به نمایش گذاشته شود و در ماه می به بازار چین عرضه می شود. قیمت پایه تیگو ۹ در چین ۲۳ هزار دلار اعلام شده که ۱۰۰۰۰ یوآن نسبت به چیزی که در گذشته شنیده بودیم کمتر است. این قیمت برای یک اسیووی با این سطح تجهیزات و موتور ۲۶۱ اسب بخاری بسیار مناسب است.


تیگو ۹ بزرگترین شاسی بلند چری رونمایی شد
گزارش

کد محتوا: ۲۲۵۶۹

ارسال: شنبه، ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸:۱۹

به روز شده: شنبه، ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳:۱۳

کلید واژه‌‌ها: چری، تیگو، تیگو ۹، شاسی بلند، خودرو لوکس

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۵۱۵

زبان: پارسی

(۵ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.