مهم ترین دلایل کارشناسی خودرو دست دوم پیش از خرید

  افراد نمی‌توانند مطمئن باشند که خودرویی که قصد خرید آن را دارند کاملاً بدون ایراد است. مگر این که از کمک یک کارشناس کمک بگیرند.  

سه‌‌شنبه، ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳:۱۲ |


این روزها و با توجه به افزایش بسیار زیاد قیمت خودرو، بازار خرید و فروش خودروهای دست دوم رونق بسیاری پیدا کرده است. اما در این میان برخی افراد سودجو قصد دارند خودروها را با قیمتی بیش از میزان واقعی آن به فروش برسانند.

همچنین بدون استفاده از کمک کارشناسان ممکن است در برخی مواقع ایراداتی وجود داشته باشد که از مالک و خریدار پنهان بماند و همین مسئله باعث بروز مشکلاتی مانند تحمیل مخارج بسیار برای رفع آن ایراد شود. همین امر سبب شده تا در این مطلب به اهمیت کارشناسی خودروی دست دوم اختصاص یابد. با ما تا انتها همراه باشید تا با این نکات آشنا شوید.

دلایل کارشناسی خودرو دست دوم
هیچ‌گاه افراد نمی‌توانند مطمئن باشند که خودرویی که قصد خرید آن را دارند کاملاً بدون ایراد است. مگر این که از کمک یک کارشناس خبره و باتجربه استفاده کنند. شما با صاحب قبلی ماشین آشنایی ندارید و نمی‌دانید که او چگونه از خودرو نگهداری کرده است. در صورتی که او به خودرو توجه مناسبی نداشته باشد، خودرو به مرور با مشکلات متفاوتی مواجه خواهد شد که شاید در زمان خرید آن‌ها هنوز بروز پیدا نکرده باشند. همین امر باعث می‌شود تا اهمیت کارشناسی خودرو افزایش یابد.

بررسی آسیب‌های بدنه
گاهی آسیب‌هایی به بدنه خودرو وارد می‌شود که به دلیل صافکاری بسیار مناسب، تعویض کامل آن بخش و یا جزئی بودن بیش از حد از چشم خریدار پنهان می‌ماند. اما باید بدانید که تمام آسیب‌هایی که به بدنه وارد می‌شوند در قیمت خودرو تأثیر دارند و باعث کاهش آن خواهند شد. استفاده از نظر یک کارشناس خبره می‌تواند باعث شود تا متوجه آسیب‌های بدنه شوید و برای خرید خودرو دست دوم، قیمت واقعی آن را پرداخت کنید.

بررسی دقیق موتور

از دیگر مواردی که در هنگام خرید خودرو دست دوم باید به آن توجه شود، سلامت فنی موتور است. موتور خودرو را باید اصلی‌ترین بخش هر خودرو دانست. وجود مشکلات در این بخش می‌تواند پس از خرید خودرو باعث بروز مشکلات بسیاری برای فرد شود. باید بدانید که حتی موتوری که بی‌صدا، بدون لرزش و در ظاهر بدون مشکل کار می‌کند نیز ممکن است ایراداتی داشته باشد.

مشکلاتی نظیر روغن‌سوزی، تغییر حالت رینگ و پیستون و موارد بسیار دیگری هرچند در ظاهر بسیار ساده هستند اما باعث خواهند شد تا موتور به تعمیرات اساسی و پرداخت هزینه‌های بسیار برای انجام این تعمیرات نیازمند شود.

همین امر نه تنها باعث خواهد شد که خودرو را با قیمتی بالاتر از میزان واقعی آن خریداری کنید، بلکه هزینه‌های اضافی و سنگین دیگری نیز باید برای تعمیرات آن پرداخت کنید. با استفاده از نظرات یک کارشناس خبره و باتجربه می‌توانید از میزان سلامت موتور و تعمیراتی که نیاز دارد باخبر شوید تا با این مشکلات مواجه نشوید.

بررسی گیربکس و سیستم انتقال قدرت
یکی دیگر از بخش‌های مهم و تأثیرگذار در سلامت و قیمت خودرو، بخش گیربکس و انتقال قدرت است. بررسی این قطعات نیز نیازمند تجربه است. زیرا در صورت خرابی این قطعات نیز هزینه تعمیر آن‌ها اندک نخواهد بود. همچنین باید بدانید که علاوه بر هزینه، خرابی این قطعات می‌تواند در بالا رفتن مصرف سوخت نیز نقش داشته باشد و همین امر به مرور هزینه‌های بیشتری به فرد تحمیل خواهد کرد.

با توجه به این که گیربکس و قطعات مربوط به آن پیچیدگی‌های خاصی دارند، همه افراد نمی‌توانند در خصوص سلامت آن نظر دهند و نیاز است که افراد از نظر کارشناسی خبره استفاده کنند.

بررسی آپشن‌ها

بررسی دقیق آپشن‌ها و اطمینان از سلامت آن‌ها از دیگر مواردی هستند که کارشناسان به راحتی می‌توانند انجام دهند. این نکته زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بسیاری از افراد عادی با این آپشن‌ها و کارکرد صحیح آن‌ها به خوبی آشنا نیستند.

خرابی این آپشن‌ها نیز می‌تواند باعث کاهش قیمت خودرو شود. تعداد بسیار زیاد آپشن‌های برخی خودروها باعث شده تا در زمان خرید خودرو دست دوم نتوان همه آن‌ها را با دقت بررسی کرد، ولی یک کارشناس خبره می‌تواند این کار را در مدت کوتاهی انجام دهد.

تست رانندگی
یکی از روش‌هایی که توسط آن می‌توانید از کمک کارشناسان خبره استفاده کنید، استفاده از سایت‌ خرید خودرو دست دوم معتبر مانند خودرو ۴۵ است. متخصصان این مجموعه با انجام تست‌های متفاوت که در این مطلب به آن‌ها اشاره شد در کنار تست رانندگی تمام ایرادات خودرو را مشخص خواهند کرد تا خریداران بتوانند خودروی مد نظر خود را با قیمت واقعی آن خریداری کنند.

همچنین با کسب اطلاعات کافی و مناسب در خصوص مشکلات و عیوب خودرو می‌توانید برای آن‌ها هزینه لازم را پیش‌بینی کنید و در اسرع وقت برای برطرف کردن آن‌ها اقدام کنید تا از خرید خودرو دست دوم خود راضی باشید.

جمع‌بندی
قیمت خودرو دست دوم به موارد زیادی بستگی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به سالم بودن بدنه، بخش‌های فنی مانند گیربکس، موتور و آپشن‌های سالم اشاره کرد. افراد عادی شاید در بررسی‌هایی که انجام می‌دهند نتوانند این موارد را به طور دقیق و مناسب بررسی کنند اما یک کارشناس خبره و کاربلد به راحتی متوجه ایرادات خودرو می‌شود.


مهم ترین دلایل کارشناسی خودرو دست دوم پیش از خرید
گزارش

کد محتوا: ۲۲۵۶۵

ارسال: سه‌‌شنبه، ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳:۱۲

به روز شده: سه‌‌شنبه، ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲:۲۳

کلید واژه‌‌ها: خرید خودرو، خودرو دست دوم، کارشناسی خودرو، بدنه خودرو، موتور خودرو، گیربکس،‌ تست رانندگی

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: digiato

بازدید: ۳۱۴

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.