حضور تیگارد X۳۵ در نمایشگاه اصفهان همراه با اعلام قیمت و زمان فروش

  شرکت دیار خودرو از سال‌ها پیش سابقه همکاری با شرکت چینی بایک را دارد و این دو شرکت برای عرضه محصولات جدید در کشورمان حدود یک سال پیش شرکت جوینت ونچری جدیدی بنام سانیار موتور پارسیان را تأسیس کردند.  

دوشنبه، ۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲:۴۲ |

محصولات این جوینت ونچر از طریق برند تیگارد در ایران عرضه خواهد شد و اولین محصول این برند، کراس‌اووری بنام X۳۵ است که در اواخر فروردین امسال رونمایی شد. در شانزدهمین دوره نمایشگاه خودروی اصفهان نیز این کراس‌اوور در غرفه دیار خودرو به نمایش درآمده و قیمت آن اعلام شده است. در ادامه نگاه دقیق‌تری به این کراس‌اوور جدید بازار کشور خواهیم داشت.

معرفی کلی تیگارد X۳۵
پیشینه تیگارد X۳۵ به نمایشگاه خودروی پکن سال ۲۰۱۶ بازمی‌گردد یعنی جایی که برند سنووا متعلق به گروه بایک، کراس‌اوور کامپکت جدیدی بنام X۳۵ را رونمایی کرد. سپس در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۹ نسل دوم این خودرو معرفی شد اما این درواقع فیس‌لیفتی روی همان نسل اول بود که تغییرات بزرگی را خصوصاً در قسمت دماغه به دنبال داشت. این خودرو با نام‌های دیگری مثل پکن X۳ و سنووا ژیدا به بازار عرضه می‌شود و حالا قرار است به‌زودی با نام تیگارد X۳۵ راهی بازار کشورمان شود.

طراحی بیرونی تیگارد X۳۵
X۳۵ در بیرون طراحی نسبتاً مدرن و قابل‌قبولی دارد اما برخلاف بسیاری از هم‌وطنانش سراغ مدهای طراحی این روزها یعنی چراغ‌های جلوی دوقسمتی و چراغ‌های عقب متصل‌به‌هم نرفته است. به همین دلیل، شاید این خودرو در برابر رقبای مدرن‌تر خود در داخل کشور ظاهر چندان چشمگیری نداشته باشد ولی بااین‌حال نمی‌توان آن‌ها خودرویی کسل‌کننده و از مد افتاده دانست. در جلوی خودرو، شاهد جلوپنجره بزرگی هستیم که چراغ‌های باریکی از بالا به طرفین آن متصل شده‌اند و کمی پایین‌تر هم دی‌لایت‌های L شکل به چشم می‌خورند.

در عقب نیز شاهد چراغ‌های افقی هستیم که گرافیک داخلی آن‌ها تا حدودی محصولات پژو را یادآوری می‌کند ولی بااین‌حال این چراغ‌ها که توسط یک نوار مشکی‌رنگ به هم متصل شده‌اند به همراه نوار شبرنگ سراسری روی سپر عقب، نمره قبولی را می‌گیرند. نمای جانبی خودرو اما بسیار ساده بوده و تنها ویژگی قابل‌توجه آن طرح شناور ستون C است که کمی از یکنواختی این قسمت کاسته است. به‌طورکلی، X۳۵ هرچند خیلی خودروی جدیدی نیست اما در قیاس با رقبای خود در بازار ایران از طراحی قابل‌قبولی برخوردار است.

داخل تیگارد X۳۵
در داخل X۳۵ نیز شاهد فضایی اسپرت و جوان‌پسند هستیم که می‌تواند در برابر رقبا حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. جالب‌ترین ویژگی در اینجا، زاویه کنسول میانی به سمت راننده و طراحی خاصی است که قسمت راننده را از سرنشین جدا کرده است. غربیلک فرمان D شکل و نمایشگر ایستاده در بالای داشبورد هم از دیگر ویژگی‌های قابل‌ذکر کابین این خودرو هستند. کیفیت متریال داخلی خیلی چنگی به دل نمی‌زن اما برای یک کراس‌اوور اقتصادی چینی و در قیاس با رقبا قابل‌قبول خواهد بود. X۳۵ یک کراس‌اوور کامپکت با ۴,۳۲۵ میلی‌متر طول و فاصله محوری ۲,۵۷۰ میلی‌متری است و بنابراین نباید از آن انتظار کابین خیلی جاداری را داشت ولی برای این کلاس و ابعاد، فضای داخلی مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. صندوق بار خودرو نیز کمی از یک هاچ‌بک بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

تجهیزات تیگارد X۳۵
لیست تجهیزات تیگارد X۳۵ شامل مواردی همچون سقف پانوراما، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، پایش باد تایرها، سنسور و دوربین دید عقب، کروز کنترل، ترمز پارک برقی، دو ایربگ، نمایشگر لمسی ۸ اینچی، فرمان برقی و استارت دکمه‌ای می‌شود که هرچند شاید برای یک کراس‌اوور کامپکت اقتصادی کافی به نظر برسند اما با توجه به قیمت آن در بازار کشورمان، چندان کامل نیست و جای خالی موارد مهمی مثل ایربگ‌های جانبی، اتوهلد، سنسورهای پارک جلو و… در بین آن‌ها کاملاً احساس می‌شود.

پیشرانه و گیربکس تیگارد X۳۵
سنووا X۳۵ در چین فقط با یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ ارائه می‌شود که ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد و در بازار کشورمان هم همین پیشرانه را در سینه تیگارد خواهیم دید. این موتور که به یک گیربکس CVT متصل شده تا نیروی خود را به چرخ‌های جلو برساند، برای وزن ۱۳۴۰ کیلوگرمی X۳۵ کاملاً کافی به نظر می‌رسد. مصرف سوخت کراس‌اوور تیگارد هم به‌صورت ترکیبی در هر صد کیلومتر ۷.۴ لیتر اعلام شده است. سیستم تعلیق این خودرو در جلو مک‌فرسون و در عقب نیمه‌مستقل میله پیچشی است و ترمزهای آن در هر چهارچرخ دیسکی با ABS و EBD هستند.

قیمت و رقبای تیگارد X۳۵
هنوز قیمت دقیق تیگارد X۳۵ اعلام نشده است اما طبق گفته مسئولان غرفه دیار خودرو در نمایشگاه اصفهان، این کراس‌اوور جدید قیمتی در حدود ۹۰۰ میلیون تومان خواهد داشت. با توجه به این قیمت، درحالی‌که قبلاً از X۳۵ به‌عنوان رقیبی برای ام‌وی‌ام X۲۲ پرو، جک S۳ و هایما S۵ یاد می‌شد، حالا باید آن را رقیبی برای کراس‌اوورهای سطح بالاتر مثل فردا SX۵ و ام‌وی‌ام X۵۵ دانست. تیگارد X۳۵ از لحاظ قوای محرکه نسبت به فردا SX۵ کاملاً برتری خواهد داشت اما از لحاظ آپشن در برابر X۵۵ حرفی برای گفتن ندارد. طبق گفته مسئولان شرکت، این خودرو طی یک ماه آینده در ابتدا فقط از طریق بورس کالا برای فروش ارائه خواهد شد.


حضور تيگارد X۳۵ در نمايشگاه اصفهان همراه با اعلام قيمت و زمان فروش
حضور تيگارد X۳۵ در نمايشگاه اصفهان همراه با اعلام قيمت و زمان فروش


حضور تیگارد X۳۵ در نمایشگاه اصفهان همراه با اعلام قیمت و زمان فروش
گزارش

کد محتوا: ۲۲۵۳۲

ارسال: دوشنبه، ۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲:۴۲

به روز شده: دوشنبه، ۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷:۳۱

کلید واژه‌‌ها: تیگارد X۳۵، کراس اوور

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۴۷۶

زبان: پارسی

(۴ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.