پژو ۲۰۶ صندوقدار بخریم یا پارس TU۵؟

  دو مورد از سدان‌های نسبتا اقتصادی که طرفداران زیادی در بازار ایران پیدا کرده‌اند و بسیاری از خانواده‌ها به‌ویژه افراد با توان مالی متوسط، تمایل زیادی به خرید آنها نشان می‌دهند، پژو ۲۰۶ صندوقدار و پارس TU۵ هستند. اما کدام‌یک از این دو محصول ایران خودرو ماشین بهتری است و خرید آن منفعت بالاتری برای مالک به دنبال می‌آورد. با دیجیاتو همراه باشید تا به این سوال که ضمن مقایسه پژو ۲۰۶ صندوقدار و پژو پارس TU۵ به این سوال پاسخ دهیم که پژو ۲۰۶ صندوقدار بخریم یا پژو پارس TU۵ پاسخ روشنی بدهیم.  

شنبه، ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱:۳۹ |


مقایسه پژو ۲۰۶ صندوقدار با پژو پارس TU۵ از نظر طراحی بیرونی و کابین
در اولین گام از مقایسه پژو ۲۰۶ صندوقدار و پارس TU۵ بهتر است این دو خودرو خانوادگی را از نظر طراحی بدنه و همچنین جنبه‌های مرتبط با کابین مورد تحلیل و ارزیابی قرار بدهیم. از نظر طراحی بدنه مشخص است که پژو ۲۰۶ فرم زیباتری دارد و اصولا خودرو جذاب‌تری به‌حساب می‌آید. اما پژو پارس هم توانسته ابهت بصری خاصی در بازار ایران برای خود به وجود آورد و استایل نسبتاً عامه‌پسندی را از خود به نمایش بگذارد.

البته همان‌طور که می‌دانید این دو سدان جزو محصولات قدیمی شرکت پژو به‌حساب می‌آیند و مسلما در برابر خودروهای امروزی حرف زیادی برای گفتن ندارند. اما به هر حال در بازار ایران رقیب چندانی هم برای آنها پیدا نمی‌شود و بر این اساس می‌توان هر دو محصول را جزو خودروهای نسبتا زیبای بازار به‌حساب آورد. اما به هر حال ۲۰۶ صندوقدار استایل جذاب‌تری را با وجود برخی کاستی‌ها از خود به نمایش می‌گذارد و می‌تواند ماشین زیباتری در مجموع به‌حساب بیاید.

در مورد طراحی کابین هم پژو ۲۰۶ دلپسندتر به نظر می‌رسد. طراحی داشبورد پژو پارس گرچه نسبت به نمونه‌های قدیمی‌تر آن بهتر شده و به‌ویژه فرم غربیلک ‌فرمان آن جلوه مطلوبی دارد، اما به طور کل باز هم می‌توان نتیجه گرفت که فضای درونی کابین پژو ۲۰۶ از جذابیت بصری بیشتری برخوردار است.

البته فارغ از بحث جذابیت بصری، بسیاری از کاربران کابین پژو پارس را دلبازتر از پژو ۲۰۶ می‌دانند و حضور در آن را همراه با آسایش بیشتری تلقی می‌کنند. دلیل این موضوع هم کاملا واضح است؛ چراکه پژو پارس فاصله محوری بزرگ‌تری دارد و صندلی‌های ردیف اول و به‌ویژه ردیف دوم این خودرو بسیار جادارتر از ۲۰۶ هستند. مخصوصا که ردیف دوم پژو ۲۰۶ بسیار تنگ بوده و افراد حاضر در آن محدودیت‌های بسیار زیادی را تجربه می‌کنند. در مورد صندوق عقب هم باید بدانید که پژو پارس فضایی معادل ۴۷۰ لیتر را ارائه می‌دهد این در حالی است که صندوق عقب پژو ۲۰۶ دارای گنجایش حدود ۴۰۰ فلان لیتر است؛ بنابراین باز هم برتری با پژو پارس است.

مقایسه پژو ۲۰۶ صندوقدار با پژو پارس از نظر فنی
در ادامه پاسخ به سوال «پژو ۲۰۶ صندوقدار بخریم یا پژو پارس tu۵؟» به بحث مقایسه فنی این دو خودرو می‌رسیم. لازم است بدانید که موتور و گیربکس این دو محصول ایران خودرو کاملا مشترک است و تفاوت زیادی در آنها مشاهده نمی‌شود. هر دو مدل از موتور ۱۶ سوپاپ tu۵ به قدرت ۱۰۵ اسب بخار و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کنند. یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی هم به این پیشرانه کوپل شده تا نیروی موتور را به چرخ‌های جلو انتقال دهد.

در این بین به دلیل وزن بیشتر پژو پارس و ابعاد بزرگتر بدنه آن، چابکی پارس ال ایکس در مقایسه با ۲۰۶ صندوقدار نسبتا پایین‌تر است. چرا که شتاب صفر تا صد پژو پارس tu۵ حدود ۱۳.۲ ثانیه اعلام شده و این در حالی است که پژو ۲۰۶ صندوقدار می‌تواند طی مدت زمان ۱۱.۴ ثانیه از حالت درجا به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. بنابراین پژو ۲۰۶ صندوقدار از لحاظ شتاب نسبت به پژو پارس برتری محسوسی دارد و در مجموع خودروی چابک‌تری برای شما خواهد بود. ضمنا مصرف سوخت آن هم پایین‌تر است.  

مقایسه امکانات پژو پارس تیو ۵ و ۲۰۶ صندوق دار v۸
نوع تجهیزات در نظر گرفته شده برای پژو پارس ال ایکس و پژو ۲۰۶ صندوقدار مدل v۸ تقریبا در یک سطح است و امکاناتی مثل دو کیسه هوا، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سامانه ترمز ضد قفل abs و ebd، ترمز دیسکی عقب به صورت سفارشی، آینه‌های جانبی برقی مهمترین تجهیزات این دو محصول ایران خودرو را تشکیل می‌دهند.

البته پژو پارس ال ایکس به دلیل بهره‌مندی از سامانه آینه‌بغل‌های تاشونده برقی و همچنین تنظیم برقی پشتی صندلی‌های جلو به اضافه چند مورد تجهیزات جزئی دیگر، نسبت به حریف هم‌خانواده خود از نظر میزان آپشن‌های رفاهی برتری جزئی دارد.

پژو ۲۰۶ صندوقدار بخریم یا پژو پارس tu۵ ؟
اگر بخواهیم یک پاسخ جامع برای سوال «پژو ۲۰۶ صندوقدار بخریم یا پارس tu۵؟» ارائه دهیم باید ابتدا نوع نیاز و کاربرد مشتری از یک خودروی سدان داخلی را مشخص کنیم. در این راستا باید بدانید که پژو ۲۰۶ صندوقدار ضمن برخورداری از طراحی ظاهری نسبتا به‌روزتر، سواری چابک و مهیج‌تری ارائه می‌دهد و در زمینه مانورپذیری هم می‌شود گفت که کمی بهتر از حریف خود عمل می‌کند. ضمنا می‌توان سیستم تعلیق آن را کمی اسپرت‌تر از پژو پارس تلقی کرد، هرچند شاید این قضیه برای مشتریان عادی خیلی قابل احساس نباشد.

البته یکی از مهمترین محدودیت‌های پژو ۲۰۶ صندوقدار فضای تنگ صندلی‌های ردیف دوم آن است که این خودرو را برای خانواده‌های پرجمعیت نامناسب می‌کند. بنابراین اگر چنین معیارهایی جزو اولویت‌های شماست و با فضای نسبتا تنگ‌تر کابین پژو ۲۰۶ صندوقدار مشکلی ندارید، می‌توانید این خودرو را به پژو پارس ترجیح دهید.

اما در سوی دیگر پژو پارس ال ایکس فضای کابین نسبتا جادارتری ارائه می‌دهد، صندوق عقب آن می‌تواند تا حد زیادی نیازهای مسافرتی یک خانواده پنج نفر را برآورده سازد و از لحاظ پرستیژ اجتماعی نیز می‌شود گفت که پژو پارس lx اندکی بر حریف خود برتری دارد و اصطلاحا خودروی باکلاس‌تری به‌حساب می‌آید؛ بنابراین اگر اولویت‌های شما در این راستا است، پژو پارس هم می‌تواند انتخاب اول شما در این میان باشد. همچنین باید اضافه کنیم هر دو خودرو از لحاظ قطعات فنی و همچنین لوازم‌ بدنه محدودیت خاصی ندارند اما به طور کلی لوازم بدنه پژو پارس کمی نسبت به پژو ۲۰۶ ارزان‌تر خواهد بود.

مقایسه قیمتی پژو ۲۰۶ صندوقدار و پارس tu۵
طی هفته اخیر ۲۰۶ صندوقدار در مدل ۱۴۰۰ در بازار آزاد بهایی برابر با ۳۸۰ میلیون تومان دارد. مدل ۱۳۹۹ آن نیز بهایی برابر با ۳۵۶ میلیون تومان دارد.

در مورد پژو پارس TU۵ داستان کمی متفاوت است. این خودرو در بازار آزاد در مدل ۱۴۰۱ بهایی برابر با ۴۳۰ میلیون تومان داشته و قیمت کارخانه‌ای آن کمتر از ۲۱۲ میلیون تومان است.

همین اختلاف قیمت فاحش کارخانه و بازار پژو پارس سبب شده که این محصول ایران خودرو به یکی از جذابترین خودروها برای دلالان تبدیل شود.


پژو ۲۰۶ صندوقدار بخریم یا پارس TU۵؟
نقد و بررسی

کد محتوا: ۲۲۵۲۵

ارسال: شنبه، ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱:۳۹

به روز شده: شنبه، ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰:۵۰

کلید واژه‌‌ها: پژو، پژو ۲۰۶، پژو پارس، پژو پارس TU۵

نوع: نقد و بررسی

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: digiato

بازدید: ۳۹۰

زبان: پارسی

(۴ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.