بزرگترین و قدرتمندترین شاسی بلند هوندا

هوندا پایلوت ۲۰۲۳ رونمایی شد

  برای بیشتر خودروسازان سال شلوغ به منزله معرفی یک یا دو محصول جدید یا شاید معرفی تعداد محصول فیس لیفت شده باشد. اما سال شلوغ برای هوندا معنای دیگری دارد. چراکه این خودروساز ژاپنی تمام محصولات خود را در سال ۲۰۲۲ بروزرسانی و احیا کرده است. جدیدترین فرزند این برند، خودرویی به نام هوندا پایلوت ۲۰۲۳ بوده که چهارمین نسل این اسیووی سه ردیف صندلی محبوب ژاپنیست.  

چهارشنبه، ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱:۳۹ |


هوندا پایلوت ۲۰۲۳ دارای کابینی با قابلیت نشستن هشت سرنشین به همراه فضاهای قرار دادن اشیا کوچک در سرتاسر کابین بوده و به صورت جلومحرک یا تمام چرخ محرک قابل سفارش است. بدین ترتیب می توان ادعا کرد که هوندا پایلوت جدید بیشتر قابلیت های خوب و جذاب نسل قبلی خود را به ارث برده است. ضمن اینکه استایل حجم پردازی شده، ساختار بازطراحی شده و اضافه شدن تریم آفرودی تریل اسپرت به نسل جدید هوندا پایلوت ۲۰۲۳ به این شاسی بلند ژاپنی کمک کرده خود را متمایز و سرسخت تر از نسل قبلی جلوه دهد.

ظاهر هوندا پایلوت ۲۰۲۳
هوندا سعی کرده که در پایلوت ۲۰۲۳ رویکردهای اشتباهی که در طراحی سه مدل قبلی داشته را کنار بگذارد و یک اسیووی با استایل سنتی تر طراحی کند. به همین جهت شاهد طراحی جلوپنجره ای مرتفع، کابینی بالاتر از نسل قبلی، گلگیرهای حجم پردازی شده به همراه بزرگترین کاپوت در بین محصولات هوندا در پایلوت ۲۰۲۳ هستیم. البته هوندا به منظور بهبود آیرودینامیک مقداری سقف را شیبدار طراحی کرده و ورودی های هوای عمودی هم در سپر جلو در نظر گرفته که به انتقال بهتر جریان هوای اطراف خودرو کمک می کند. سبک طراحی پنجره ها و ستون C پایلوت ۲۰۲۳ یادآور سبک طراحی نسل دوم این خودروست.

هوندا پایلوت ۲۰۲۳ بزرگترین شاسی بلند این برند ژاپنی بوده و طراحی متمایزی نسبت به سایر  اسیوویهای هوندا دارد. البته در پروفیل جلو به خصوص محل برخورد چراغ ها با جلوپنجره شباهت هایی بین پایلوت با هوندا CR-V دیده می شود. اما بیشتر المان های ظاهری هوندا پایلوت طراحی به خصوص و خاصی دارند و سبک طراحی ستون C کمک کرده که این خودرو بلندتر، جعبه ای شکل تر و آفرودی تر به نظر برسد.

داخل کابین هوندا پایلوت ۲۰۲۳
هوندا پایلوت ۲۰۲۳ در بخش داخلی برخی از ویژگی های نسل قبلی را البته با چاشنی مدرنتر به ارث برده است. هوندا پایلوت ۲۰۲۳ دارای دریچه های سیستم تهویه با طراحی سنتی تری بوده و سبک طراحی آنها با دریچه های تهویه توری مانند که برای سیویک، HR-V و CR-V جدید طراحی شده متفاوت است. نمایشگر سیستم مالتی مدیا نیز بروزرسانی شده و در مدل پایه اسپرت هوندا پایلوت شاهد نصب یک نمایشگر ۷ اینچی لمسی هستیم که یک اینچ در مدل پایه نسبت به نسل قبلی افت کرده است! اما سایر تریم های هوندا پایلوت ۲۰۲۳ دارای نمایشگر لمسی ۹ اینچی در میان داشبورد بوده که یک اینچ نسبت به نسل قبلی بزرگتر شده است. در زیر این نمایشگر هم کلیدهایی با دیزاین زیبا و جذاب برای تنظیم سیستم تهویه مطبوع دیده می شوند.

کابین هوندا پایلوت ۲۰۲۳ دارای ویژگی هایی بوده که شاید سفر را برای خانواده های پرجمعیت ساده تر کند. برای سرنشینان در قسمت های مختلف کابین محفظه های کوچکی برای قراردادن اشیا تعبیه شده و کنسول میانی نیز بزرگتر از قبل طراحی شده و در سرتاسر کابین ۱۴ جالیوانی وجود دارد که هشت تای آنها برای قراردادن بطری آب نیز مناسب هستند. همچنین صندلی های جلو به صورت استاندارد دارای گرمکن بوده و مدل های تریل اسپرت و الایت دارای گرمکن فرمان هستند.

هوندا پایلوت ۲۰۲۳ کابین جادارتری نسبت به نسل قبلی دارد و فضای پا در ردیف های دوم و سوم بیشتر شده است. پشتی صندلی های ردیف دوم تا ۱۰ درجه امکان بازی داشته و به صورت ریلی نیز امکان حرکت این صندلی ها وجود دارد تا دسترسی به صندلی های ردیف سوم ساده تر شود. در حالتی که همه صندلی ها در جای خود قرار داشته باشند، هوندا پایلوت ۲۰۲۳ فضای باری معادل ۶۳۵ لیتر را ارائه می دهد که خیره کننده است. اگر صندلی های ردیف دوم و سوم را هم بخوابانید فضای بار بسیار زیادی معادل ۳۲۲۰ لیتر در اختیار خواهید داشت. هوندا پایلوت تقریبا از تمام رقبای خود کابین جادارتری داشته و تنها شورولت تراورس بوده که کابین بزرگتری را نسبت به این خودرو ارائه می دهد.

هوندا پایلوت ۲۰۲۳ در مدل های اسپرت، EX و EX-L به صورت استاندارد دارای صندلی ردیف دوم نیمکت مانند بوده که بدین ترتیب در کابین آنها امکان نشستن هشت سرنشین وجود دارد. اما نسخه تریل اسپرت دارای صندلی هایی مجزا از هم در ردیف دوم بوده و کابین آن هفت نفره است. نسخه های تورینگ و الایت هوندا پایلوت ۲۰۲۳ به نوعی تلفیقی از مدل هفت و هشت نفره هستند و صندلی میانی ردیف دوم امکان تاشدن و بازشدن داشته و می توان آن را در  سه حالت مختلف تنظیم کرد. زمانیکه این صندلی باز باشد سه نفر در ردیف دوم قرار می گیرند. زمانی هم که این صندلی را تا کنید، می توانید از پشتی آن به عنوان تکیه گاه دست و محلی برای قراردادن دو لیوان استفاده کنید. همچنین می توانید این صندلی را به طور کامل باز کنید تا دسترسی ساده تری به صندلی های ردیف سوم داشته باشید.

مشخصات فنی هوندا پایلوت ۲۰۲۳
هوندا اظهار کرده که پایلوت ۲۰۲۳ قدرتمندترین و توانمندترین اسیووی این شرکت بوده که تا به امروز ساخته شده است. هوندا پایلوت ۲۰۲۳ دارای یک موتور ۳.۵ لیتری شش سیلندر V شکل بوده که قادر به تولید ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور است. باید ذکر کنیم که فورد اکسپلورر دارای موتور ۳۰۰ اسب بخاری با ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور و جیپ گرند چروکی L نیز دارای پیشرانه هشت سیلندر بسیار قدرتمندتر و پرگشتاور Hemi است. البته هوندا سعی کرده قطعات متحرک سرسیلندر را کمتر کند تا دوام این پیشرانه بیشتر شود و همچنین آن را مقداری کوچکتر طراحی کرده تا ایمنی عابرین پیاده در برخورد افزایش یابد.

نیروی تولید این پیشرانه توسط گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو یا هر چهار چرخ منتقل می شود. لازم به ذکر است که هوندا پایلوت در نسخه های الاین و تریل اسپرت به صورت استاندارد به سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک مجهز شده است. هوندا پایلوت روی پلتفرم یک پیکاپ سبک توسعه یافته که تصور ما این بوده که نسل بعدی پیکاپ هوندا Ridgeline نیز روی همین ساختار تولید می شود. این سازه سبکتر دارای ۶۰ درصد سختی بیشتر در جلو و ۳۰ درصد سختی بیشتر در عقب است. همچنین عرض اکسل بسته  به مدل ترتیب ۱.۱ و ۱.۲ اینچ و اکسل عقب نیز بسته به مدل ۱.۴ تا ۱.۵ اینچ بیشتر شده است. اکسل جلو دارای تعلیق بازطراحی شده مک فرسون و اکسل عقب نیز دارای تعلیق کاملا جدید مولتی لینک است.


بزرگترین و قدرتمندترین شاسی بلند هوندا
هوندا پایلوت ۲۰۲۳ رونمایی شد
گزارش

کد محتوا: ۲۲۵۲۴

ارسال: چهارشنبه، ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱:۳۹

به روز شده: چهارشنبه، ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸:۲۸

کلید واژه‌‌ها: هوندا

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۴۳۸

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.