سایپا قرار است کیا سراتو ۲۰۲۲ وارد کشور کند!

  فعلا سراتو اولین آپشن برای سایپا است که به بازار خودرویی کشور وارد شود، اما سوال اینجاست که آیا فول آپشن آن را هم خواهیم دید یا خیر؟!  

دوشنبه، ۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰:۲۶ |


آخرین شایعه‌ها و خبرها می‌گویند که سایپا قرار است خودروی کیا سراتو ۲۰۲۲ را به سبد محصولات خودش اضافه کند. عرضه این خودرو توسط سایپا انقدر نزدیک گزارش شده که گویا یک یا نهایتا ۲ ماه دیگر شاهد ورود این خودرو به کشور توسط سایپا خواهیم بود و گویا این شرکت حتی با وزارت صنعت، معدن و تجارت هم در مورد وارد کردن این محصول به بازار خودرویی کشورمان گفت‌وگوهایی داشته است.

در حال حاضر چند وقتی است که خبرهای زیادی پیرامون آزادسازی واردات خودرو به بازار کشورمان داریم اما هنوز اقدام رسمی صورت نگرفته و حتی یک خودروی مدل روز هم (البته به جز خودروهای چینی!) وارد بازار کشور نشده است. هنوز هم گفته می‌شود که واردات خودروهای روز قرار است به زودی و نهایتا تا آذر ماه انجام شود اما اگر دوباره خبری آمد که از تاخیر واردات خبر داد، تعجب هم نمی‌کنیم.

در این بین شرکت‌های زیادی با توجه به آیین نامه واردات خودرو اعلام آمادگی برای واردات خودرو کرده‌اند که گویا سایپا هم یکی از آن‌ها است که می‌خواهد در اولین گام، سراتو ۲۰۲۲ را وارد کشور کند. این موضوع به خودی خود، خبر خیلی خوبی است زیرا سراتو و به طور کل محصولات ۲۰۲۲ شرکت‌های کیا/هیوندای، همگی در سطح جهان در بخش‌های مختلف، تحسین برانگیز ظاهر شده‌اند و وارد شدن سراتو جدید به ایران، می‌تواند رنگ و لعاب تازه‌ای به خیابان‌های کشور ببخشد.

مشخصات کیا سراتو ۲۰۲۲
شرکت کیا، این محصول میان‌رده خودش را در سه کلاس بدنه سدان، کوپه و هاچ‌بک تولید و عرضه می‌کند و در صورت وارد شدن این محصول، قطعا نسخه سدان معمولی را در ایران شاهد خواهیم بود. سایپا که نسل دوم کیا سراتو را در ایران به مونتاژ رسانده، حالا می‌خواهد نسل سوم را فعلا به شکل وارداتی به کشور عرضه کند تا ببینیم آیا در آینده برنامه‌ای برای مونتاژ آن خواهد داشت یا خیر.

اگرچه مدل ۲۰۲۲ این خودرو تغییرات ظاهری زیادی با سراتوهای بازار کشورمان دارد اما از نظر قوای فنی، گویا تغییر خاصی را شاهد نخواهیم بود. این یعنی در تیپ پایه سراتو ۲۰۲۲ شاهد موتور تنفس طبیعی ۱٫۶ لیتری هستیم که می‌تواند ۱۲۶ اسب بخار قدرت و گشتاور ۱۵۴ نیوتن‌متری داشته باشد. در مدل فول‌آپشن سراتو نیز همچنان همان موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی را داریم که ۱۵۰ اسب بخار و ۱۹۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که این قدرت از طریق یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به محور جلو انتقال می‌یابد.

از جمله امکانات رفاهی که برای این خودرو وجود دارد و امیدواریم همه آنها در نسخه سایپایی هم باشند، می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • پدال شیفتر
  • حسگر نور
  • صندلی برقی راننده
  • سیستم کنترل پایداری
  • نمایشگر لمسی
  • تنظیم حالت رانندگی
  • سانروف
  • دکمه استارت استاپ
  • تهویه مطبوع دو کاناله اتوماتیک
  • حسگر پارک در جلو و عقب
  • دوربین دنده عقب
  • کروز کنترل
  • ایربگ ۱۰ نقطه‌ای


از نظر قیمتی، سراتو ۲۰۲۲ در کشورهای حاشیه خلیج فارس، قیمتی بین ۱۶ الی ۲۱ هزار یورو با توجه به موتور و آپشن‌ها دارد. از آن‌جایی که در آیین نامه واردات خودرو، سقف قیمت ۲۰ هزار یورویی تعریف شده، ممکن است متاسفانه نسخه فول آپشن این خودرو را در کشورمان نبینیم. قیمت نهایی که برای این خودرو در بازار کشور تصور می‌شود هم گویا بالاتر از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود.


سایپا قرار است کیا سراتو ۲۰۲۲ وارد کشور کند!
گزارش

کد محتوا: ۲۲۵۱۹

ارسال: دوشنبه، ۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰:۲۶

به روز شده: دوشنبه، ۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳:۲۷

کلید واژه‌‌ها: سایپا، کیا، کیا سراتو، سراتو ۲۰۲۲

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: جی اس ام

بازدید: ۴۰۹

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.