سیسیتالیا ۲۰۲؛ ایتالیایی ها از همان اول زیبا بودند!
خودروی سیسیتالیا ۲۰۲ محصول سال ۱۹۴۷، با طراحی منحصربهفرد خود مرزهای میان مهندسی و هنر را جابهجا کرد. این خودرو به دلیل بدنه یکپارچه و مدرن، به عنوان اولین خودروی تاریخ به مجموعه دائمی موزه هنر مدرن نیویورک (MoMA) راه یافت و لقب «مجسمه متحرک» را از آن خود کرد.
معرفی مرسدس بنز یونیماگ سفارشی: غول بیراههنوردی
واحد Mercedes-Benz Special Trucks نسخهای خاص و لوکس از خودروی افسانهای Unimog را معرفی کرده است؛ کامیونی ۴×۴ که به تواناییهای خارقالعاده در آفرود شهرت دارد، اما اینبار با امکانات رفاهی کمنظیر وارد میدان شده است.
استارلایت ۵۶۰ ؛ شاسی بلند ۸۴۰۰ دلاری را ببینید
شرک SGMW که ائتلافی با حضور سایک–جنرال موتورز–وولینگ است از طریق برند وولینگ به طور رسمی جدیدترین عضو خانواده شینگوانگ یا استارلایت با نام Xingguang ۵۶۰ را رونمایی کرد.
پژو ۳۰۹ جیتیآی؛ مطرح با قلب ۴۰۵
پژو ۳۰۹، خودروی کامپکت فرانسوی، در سال ۱۹۸۷ با معرفی مدل GTI با موتور ۱۳۰ اسب بخاری خود به یک اسپرت جمعوجور تبدیل شد؛ اما اوج عملکرد این خانواده در مدل کمیاب GTI ۱۶ بود که با موتور ۱۶۰ اسب بخاری، در مسابقات رالی درخشید.
احیای لوتوس اسپریت سری ۱؛ پروژه گران قیمت بریتانیایی
شرکت بریتانیایی انکور با رونمایی از پروژه بازسازی مدرن لوتوس اسپریت سری ۱، یک نسخه انحصاری با بدنه فیبر کربن و موتور V۸ را معرفی کرد. این بازآفرینی قرار است در تیراژ محدود ۵۰ دستگاه و با قیمت پایه حدود ۴۳۰ هزار پوند عرضه شود.
شرایط دریافت پلاک گذر موقت چیست؟ هزینه + مراحل گرفتن پلاک
در این مطلب میگوییم پلاک گذر موقت چیست، خودرو گذر موقت چیست، شرایط ماشین گذر موقت چگونه است.
دلایل سوختن ECU
عامل اصلی در سوختن قطعات حساسی نظیر ecu نوسانات ولتاژ و وارد شدن شوک های متعدد به این قطعات است.
آیرودینامیک خودرو چیست؟
بهبود آیرودینامیک مسئلهای کاملا مهندسیشده است که در تمام خودروسازیهای جهان به آن توجه میشود؛ پس چرا برخی در اجرای آن شکست میخورند؟
اهمیت تمیز بودن انژکتور
وظیفه سیستم انژکتوری (Injector) ترکیب کردن سوخت و هوا به میزان و نسبت لازم و سپس تزریق آن به موتور خودرو است. سیستم انژکتور همان عملکرد مشابه سیستم کاربراتور را دارد اما بنابر ماهیت اجزای تشکیل دهنده آن و برخورداری از سیستم متفاوت، عمل ترکیب کردن سوخت و هوا در آن بسیار دقیق تر می باشد و به ندرت در تنظیمات موتور خودور اختلال ایجاد می کند. نکته مهم اینکه عملکرد مناسب سیستم انژکتور باعث کاهش مصرف سوخت خودرو و همچنین کاهش میزان آلودگی هوا میگردد.
شیشه گرم کن عقب
شیشه گرم کن در واقع یک المنت است که با برقراری جریان در آن شروع به گرم کردن شیشه میکند.
اولین خودرو در مجموعه دائمی موزه هنر مدرن
شنبه، ۶ دیماه ۱۴۰۴ - ۱۴:۲۳
شنبه، ۲۹ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۲
چهارشنبه، ۲۶ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۶:۳۸
دوشنبه، ۲۴ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۰۶
دوشنبه، ۱۷ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۵
۶۴ هزار دلار برای نهایت کیفیت و امکانات
مدل ۲۰۲۰ "ب ام و" x ۶ معرفی شد
سهشنبه، ۲۸ آبانماه ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶
نگاهی به لوتوس Evora GT۴۱۰ Sport
سهشنبه، ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
شیطان آمریکایی: بررسی دوج Demon در پیست درگ
چهارشنبه، ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷
طرح های مفهومی زشت فراری که هرگز تولید نشدند
دوشنبه، ۱ بهمنماه ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
تاریخچه خودروهای گرن توریزمو یا GT
سهشنبه، ۳۰ بهمنماه ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
مقایسه هایما ۸S با تیگو ۷ پرو
تمایل مشتریان برای خرید خودروهای شاسی بلند، خودروسازان را مجبور به عرضه محصولاتی مطابق با سلیقه مشتریان برای سهم خواهی هرچه بیشتر از این سگمنت رقابتی کرده است. ایران خودرو برای سهم خواهی از بازار کراس اوورهای لوکس و رقابت با کراس اوورهای وارداتی به تازگی خودرو هایما ۸S را به سبد محصولات خود اضافه کرده که یکی از لوکس ترین و سریع ترین شاسی بلندهای چینی موجود در بازار ایران است. البته در این سگمنت در بازار ایران رقبای زیادی پیش روی هایما ۸S قرار دارند. یکی از این خودرو فونیکس تیگو ۷ پرو بوده که در این مطلب به مقایسه هایما ۸S ایران خودرو با تیگو ۷ پرو مدیران خودرو پرداخته ایم.
چهارشنبه، ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸:۴۲ |
محصولات هایما در ایران طرفداران زیادی داشته و تا به امروز ایران خودرو با عرضه دو محصول هایما S۵ و S۷ توانسته سهم قابل توجهی از بازار کراس اوورهای کامپکت و سایز متوسط بازار را به خود اختصاص دهد. اما هدف ایران خودرو از عرضه هایما ۸S مقداری متفاوت بوده و ایران خودرو با عرضه هایما ۸S رسما به باشگاه شاسی بلندهای لوکس ورود کرده و از این سگمنت سهم خواهی می کند. یکی از رقبای پیش رو هایما ۸S، کراس اوور فونیکس تیگو ۷ پرو بوده که توسط مدیران خودرو به بازار عرضه شده و نسخه بروزرسانی شده همان تیگو ۷ است. مقایسه ظاهر هایما ۸S با تیگو ۷ پرو هایما ۸S از نظر ظاهری هیچ شباهتی نسبت به دو خودرو هایما S۵ و S۷ حاضر در بازار ایران ندارد و تنها وجه اشتراک لوگو میان این خودروهاست. هایما هم مانند عمده خودروسازان جدید تصمیم به استفاده از چراغ های LED روشنایی در روز در بالاترین قسمت پروفیل جلو گرفته و چراغ های اصلی را مقداری پایین تر و به درون سپر منتقل کرده است. سبک طراحی باریک و خطی چراغ های اصلی و خطوط تیز و زاویه دار کاپوت و تلفیق آنها با جلوپنجره استایلی زیبا و خشن به هایما ۸S (۸ اس) بخشیده و می توان به جرات گفت که چند پله ای نسبت به محصولات کنونی هایما در ایران خودرو مدرن تر است. هایما ۸S در نمای عقب برای هر یک از چراغ ها دارای سه المان روشنایی با گرافیک L برعکس بوده که این چراغ ها توسط یک نوار LED که سرتاسر عرض درب صندوق را احاطه کرده به یکدیگر متصل شده اند. چراغ های مه شکن نیز به صورت عمودی در گوشه پایین پروفیل عقب و بالای سپر طراحی شده اند. در قسمت پایینی سپر هم دو خروجی اگزوز ذوزنقه شکل واقعی قرار گرفته اند. باید اظهار کنیم که هایما به طور کامل زبان طراحی خود را در کراس اوور ۸S تغییر داده و سعی کرده مشابه ترند روز این خودرو را طراحی کند که موفق بوده و نتیجه کار زیبا از آب در آمده است. استایل ظاهری تیگو ۷ پرو کاملا نسبت به تیگو ۷ فعلی تغییر کرده و از جدیدترین زبان طراحی مدیران خودرو بهره می برد. در پروفیل جلو شباهت طراحی با تیگو ۸ پرو مقداری وجود دارد که این شباهت به فرم جلوپنجره، فرم چراغ ها و طراحی سپر مربوط شده؛ ولی در عین حال تفاوت هایی مثل نحوه برخورد چراغ ها به جلوپنجره و طراحی مه شکن های سپر باعث تمایز تیگو ۷ پرو از برادر بزرگتر خود شده است. در نمای جانبی هم همه چیز نسبت به نسل قبل به جز طول کلی خودرو تغییر کرده است. خوشبختانه شاهد یک زبان طراحی واحد و هماهنگ و زیبا بین محصولات مدیران خودرو هستیم؛ به عبارت دیگر هر خودرو با وجود دارابودن طراحی شاخص و متمایز، شباهت هایی هم با سایر مدل ها دارد. به عنوان خط شخصیت تیگو ۷ پرو که از چراغ های عقب آغاز شدن و درب عقب محو می شود یا خطی که از چراغ جلو آغاز شده و قسمت انتهایی خودرو ادامه یافته بسیار شبیه به تیگو ۸ پرو که نشان دهنده سبک طراحی واحد بین محصولات جدید این شرکت است. در نمای عقب شباهت تیگو ۷ پرو با برادر بزرگتر آن کمتر است. زمانی که چراغ ها روشن باشند، نمی توان منکر شباهت این خودرو با رنو کولئوس در نمای عقب شد. ولی در سایر حالات شباهت چندان زیادی وجود ندارد. چراغ های عقب تا اواسط درب فضای بار تیگو ۷ پرو امتداد یافته اند و در ادامه به وسیله یک قسمت شیشه ای رنگ به یکدیگر متصل شده اند که لوگو جدید این محصول نیز درست در میان این نوار شیشه ای نصب می شود. در قسمت پایین سپر عقب نیز دو خروجی اگزوز طراحی شده که در برخورد اول تصور می کنید که واقعی هستند، اما با کمی دقت متوجه طراحی خروجی اگزوز در پشت سپر می شوید و این دو خروجی زیبا صرفا جنبه تزیینی دارند. کابین تیگو ۷ پرو در خصوص طراحی هر دو خودرو هایما ۸S و تیگو ۷ پرو زیبا به نظر می رسند. اما هایما ۸S در نمای جلو طراحی بروزرتری نسبت به تیگو ۷ پرو دارد که این مدرنتر بودن به دلیل استفاده از سبک چراغ های دوتاییست که در این خودرو اجرا شده و امروزه به یک ترند در طراحی خودرو تبدیل شده است. کابین هایما ۸S مقایسه مشخصات فنی هایما ۸S و تیگو ۷ پرو هایما ۸S با یک موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با سیستم سوخت رسانی تزریق مستقیم GDI به بازار ایران عرضه می شود. موتور هایما ۸ اس قادر به تولید ۱۹۲ اسب بخار قدرت و ۲۹۳ نیوتن متر گشتاور بوده و این نیرو توسط یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته مانند بیشتر کراس اوورهای چینی به چرخ های جلو منتقل می شود. به گفته هایما و ایران خودرو، کراس اوور هایما ۸S می تواند طی ۸ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. هایما ۸S با این موتور ۱.۶ لیتری TGDI خود یکی از قدرتمندترین کراس اوورهای چینی بازار ایران محسوب می شود. هایما ۸S دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل ۴۵۶۵، ۱۸۵۰ و ۱۶۸۲ میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز ۲۷۰۰ میلی متر است. بدین ترتیب از نظر ابعاد در رده کراس اوورهای سایز متوسط شهری قرار می گیرد. هایما ۸S وزنی معادل ۱۵۶۰ کیلوگرم داشته که به نظر می رسد پیشرانه ۱۹۲ اسب بخاری این خودرو بتواند عملکرد خوبی را به نسبت سایر کراس اوورهای چینی در بازار ایران برای این خودرو رقم بزند. طبق ادعای سازنده، هایما ۸S قادر است طی ۸ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. مصرف سوخت هایما ۸S در شهر/اتوبان/ترکیبی به ترتیب ۶.۳/۹.۸/۷.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است. تیگو ۷ پرو همچنان از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر مانند مدل پیشین بهره گرفته؛ ولی خوشبختانه توان خروجی آن از ۱۴۷ به ۱۵۵ اسب بخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن نیز از ۲۱۰ به ۲۳۰ نیوتن متر ارتقا یافته است. همچنین به جای استفاده از گیربکس اتوماتیک دو کلاچه خشک، یک گیربکس اتوماتیک CVT ۹ سرعته برای این خودرو نصب شده است. هرچند تیگو ۷ پرو خود با شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعتی در حدود ۱۰ ثانیه، عملکرد رضایتبخش و قابل قبولی از خود ارائه می دهد، اما هایما ۸S با توجه به ۳۷ اسب بخار قدرت بیشتر موتور و همچنین ۶۳ نیوتن متر گشتاور بیشتر حدود ۲ ثانیه سریع تر از رقیب خود از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و از این منظر سریع ترین کراس اوور چینی بازار ایران محسوب می شود. مقایسه امکانات هایما ۸S و تیگو ۷ پرو هایما ۸S دارای امکانات رفاهی و ایمنی مانند سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، دوربین دید ۳۶۰، سانروف پانورامیک، شش کیسه ایمنی هوا، سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم تهویه مطبوع دو کاناله با دریچه برای سرنشین عقب، درب برقی صندوق عقب، سنسور نور، سنسور باران، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش، کمکی پایین آمدن از سرازیری، رادار نقطه کور، ترمز کمکی فعال، ترمز پارک برقی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی و رهیاب، فرمان برقی با کلیدهای کنترلی، آینه های برقی تاشونده گرمکن دار، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی سیستم مالتی مدیا، دوربین ثبت وقایع، کروز کنترل تطبیقی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، هشدار خروج از خط، سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک هوشمند، هشدار برخورد از جلو، تثبیت خطوط حرکت، کمکی تعویض خطوط و … است. در طرف مقابل تیگو ۷ پرو هم دارای شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش و کنترل خودرو در سرازیری، اتوهلد، ترمز پارک برقی، ترمز اضطراری، سیستم تهویه اتوماتیک، صندلی های برقی راننده و سرنشین جلو و تنظیم گودی کمر صندلی راننده، سانروف برقی پانورامیک، چراغ های روشنایی در روز، سنسور نور، سنسور باران، نمایشگر مالتی مدیا ۱۰.۲۵ اینچی، درب الکترونیکی فضای بار، ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، پایش فشار باد تایرها، شارژر بدون سیم تلفن همراه، گرمکن صندلی های جلو، کروز کنترل و دوربین دید ۳۶۰ است. هایما ۸S به لطف دارا بودن کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط، سیستم ترمز اضطراری هوشمند و هشدار برخورد از جلو، تثبیت خطوط حرکت و کمکی تعویض خطوط پکیج سیستم کمکی راننده ADAS را دارابوده که تیگو ۷ پرو فاقد آن است. امروزه استقبال مشتریان از خودروهای شاسی بلند به حدی زیاد بوده که هرچه خودروسازان تولید کنند تقریبا مورد استقبال مشتریان قرار می گیرد. تیگو ۷ پرو به تازگی به بازار عرضه شده و با قیمتی نزدیک به ۱.۳ میلیارد تومان فروش به نسبت خوبی را در مدت کم تجربه کرده است. اما به نظر می رسد که ایران خودرو قیمت پایینتری را برای هایما ۸S در نظر گرفته و پیش بینی می شود که این کراس اوور لوکس چینی با قیمتی در محدوده یک میلیارد تومان به بازار عرضه شود. در این صورت پیش بینی می کنیم که هایما ۸S بتواند سهم قابل توجهی از بازار را به دلیل قیمت رقابتی، تجهیزات ایمنی و رفاهی کامل، کابین لوکس و طراحی زیبا به خود اختصاص دهد و یک زنگ خطر جدی برای رقبا محسوب می شود.
کد محتوا: ۲۲۵۱۱
ارسال: چهارشنبه، ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸:۴۲
به روز شده: چهارشنبه، ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷:۱۴
کلید واژهها: هایما ۸S، تیگو ۷ پرو
نوع: نقد و بررسی
موضوع:
فرستنده: دبیر محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۲۵۰۸
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.