پرچمدار سدان های چری

چری آریزو ۸ در راه بازار ایران

  مدتی بود که خبری از سبد محصولات آریزو چری منتشر نشده بود. چری آریزو ۸ یک سدان لوکس جدید از این خودروساز چینی بوده که روی پلتفرمی جدید توسعه یافته و با پیشرانه های بنزینی مختلفی به بازار عرضه می شود. چری آریزو ۸ پرچمدار سدان های این خودروساز چینی بوده که قرار است به زودی با برند فونیکس توسط مدیران خودرو به بازار ایران نیز عرضه شود.  

سه‌‌شنبه، ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱:۵۰ |

ظاهر چری آریزو ۸
چری آریزو ۸ دارای دو نسخه مختلف است. یکی مدل اسپرت که دارای جلوپنجره مشبک ریز بوده و دیگری تریم لاکچری که مشبندی جلوپنجره آن بزرگتر بوده و تریمی طلایی رنگ نیز در برخی از قسمت های بدنه آن اجرا شده است. چراغ های جلو طراحی زیبایی داشته و در بالاترین قسمت آنها LEDهای روشنایی در روز قرار داشته و چراغ های اصلی درست در زیر آن قرار گرفته اند. چراغ ها توسط یک نوار به یکدیگر متصل شده اند و لوگوی چری در میان آن قرار گرفته است.

چری آریزو ۸ یگ سدان سگمنت D محسوب شده و دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل ۴۷۸۰، ۱۸۴۳ و ۱۴۶۹ میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن ۲۷۹۰ میلی متر است.

چری آریزو ۸ استایلی لیفتبک مانند دارد، اما یک درب کوچک برای صندوق عقب آن نیز طراحی شده است. در نمای عقب شاهد اجرای یک تریم مشکی رنگ بین چراغ ها هستیم و در لبه صندوق حالتی برآمده ایجاد شده که مانند اسپویلر یکپارچه عمل می کند. متاسفانه چری آریزو ۸ در دو طرف سپر عقب دارای خروجی های اگزوز مصنوعی بوده و اگزوزهای اصلی در زیر سپر پنهان شده اند.

داخل کابین چری آریزو ۸
چری آریزو ۸ کابین بسیار زیبایی را به نمایش می گذارد و کیفیت مواد بکار رفته در آن به نسبت یک خودروی چینی بسیار بالاست. بارزترین ویژگی کابین چری آریزو ۸ وجود دو نمایشگر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی در یک قاب یکی در پشت فرمان و دیگری در میان داشبورد است. نمایشگر مالتی مدیا چری آریزو ۸ از اپل کار پلی و هواوی های کار پشتیبانی می کند. غربیلک فرمان سه شاخه آریزو ۸ طراحی زیبایی داشته و حالتی D شکل دارد و انبوهی از کلیدهای کنترلی روی آن قرار دارند. چری آریزو ۸ با سیستم صوتی سونی با ۸ بلندگو به بازار عرضه می شود.

نمایشگرهای دیجیتالی چری آریزو ۸ روشنایی و گرافیک بالایی دارند و این نشان از پریمیوم بودن آریزو ۸ و لوکس تر بودن آن به نسبت سایر سدانهای چری است. به لطف عرض و فاصله بین دو محور چری آریزو ۸ نسبت به سدان های قبلی این کمپانی، صندلی ردیف دوم برای سه سرنشین بزرگسال کاملا فضای مناسبی داشته و فضای زانو و پا نیز در این ردیف کاملا ایده آب به نظر می رسد. یک سانروف پانورامیک بزرگ نیز بالای سر سرنشینان قرار داشته که نور بیشتری به داخل کابین وارد می کند و فضای داخلی این خودرو را زیباتر کرده است.

مشخصات فنی چری آریزو ۸
چری آریزو ۸ با دو موتور بنزینی مختلف به بازار عرضه شده است. نسخه قدرتمندتر دارای موتور ۱.۶ لیتری TGDI بوده که قادر به تولید ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور است و این نیرو توسط گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود. این همان موتوری بوده که روی فونیکس تیگو ۸ پرو در ایران هم نصب شده است. موتور ضعیف تر این خودرو یک نمونه ۱.۵ لیتری توربو با ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور بوده که نیروی آن به وسیله گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ های جلو منتقل می شود. این هم همان موتوری بوده که روی فونیکس تیگو ۷ پرو در ایران نصب شده است.

چری از هم اکنون فروش آریزو ۸ را آغاز کرده است. قیمت چری آریزو ۸ بسته به نسخه انتخابی بین ۱۵ هزار و ۷۰۰ تا ۱۹ هزار دلار اعلام شده است. اولین سری چری آریزو ۸ از ماه سپتامبر به مشتریان تحویل داده می شود.

پرچمدار سدان هاي چري
چري آريزو ۸ در راه بازار ايرانپرچمدار سدان هاي چري
چري آريزو ۸ در راه بازار ايرانپرچمدار سدان هاي چري
چري آريزو ۸ در راه بازار ايران


پرچمدار سدان های چری
چری آریزو ۸ در راه بازار ایران
گزارش

کد محتوا: ۲۲۴۹۰

ارسال: سه‌‌شنبه، ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱:۵۰

به روز شده: سه‌‌شنبه، ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹:۲۳

کلید واژه‌‌ها: چری، چری آریزو ۸

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۶۸۶

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.