نگاهی به تویوتا کراون جدید، سدان لوکسی که حال و هوای شاسی‌بلند دارد!

  تویوتا چندی پیش از نسل جدید سدان کراون خود رسماً پرده‌برداری کرد اما این خودرو با کراونی که سال‌ها است می‌شناسیم کاملاً متفاوت است.  

سه‌‌شنبه، ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵:۴۵ |


کراون قدیمی‌ترین سدان تویوتا محسوب می‌شود که از سال ۱۹۵۵ روی خط تولید این شرکت قرار دارد اما حالا تویوتا تصمیم گرفته نسل جدید این خودرو را برای عصر شاسی‌بلندها کاملاً متحول کند. همچنین درحالی‌که کراون در سال ۱۹۷۲ از بازار آمریکا حذف شد اما حالا با این نسل جدید قصد دارد دوباره به این بازار بازگشته و جایگزین مدل آوالون شود که عرضه آن تا پایان امسال خاتمه خواهد یافت.

تویوتا در طراحی بیرونی کراون جدید از شاسی‌بلندها الهام گرفته است تا در دورانی که این خودروهای بلند قامت بسیار طرفدار پیدا کرده‌اند بتواند نظرها را به سمت سدان جدید خود جلب کند. البته این روزها این ایده توسط خودروسازان دیگری هم استفاده شده و شاهد معرفی خودروهایی مثل پژو ۴۰۸ و سیتروئن C۵ X و C۴ X بوده‌ایم که ویژگی‌های شاسی‌بلندها را با سدان‌ها ترکیب کرده‌اند. کراون جدید سدانی با ارتفاع زیاد از زمین است که نمای جلویی آن با چراغ‌های باریک و ورودی هوای بزرگی که بخش عمده‌ای از آن مسدود است، از کراس‌اوور الکتریکی bZ۴X الهام گرفته است.

در پروفیل جانبی خودرو روکش‌های پلاستیکی بدنه، سقف شیب‌دار، خط شانه سیال و رینگ‌های ۱۹ یا ۲۱ اینچی جلب‌توجه می‌کنند و در عقب نیز چراغ باریک سراسری به همراه سپر ساده‌ای به چشم می‌خورد. برای تیپ بالا رده این خودرو که پلاتینوم نام دارد طرح دورنگ بدنه هم ارائه می‌شود. در این طرح، رنگ مشکی از کاپوت تا صندوق‌عقب کشیده شده و با رنگ اصلی بدنه که قرمز، سفید یا برنزی خواهد بود تضاد خواهد داشت. کراون جدید ۴,۹۲۸ میلی‌متر طول، ۱,۸۳۹ میلی‌متر عرض و ۱,۵۳۹ میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصله محوری آن برابر با ۲,۸۵۰ میلی‌متر است.

این سدان جدید ژاپنی در داخل با دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر، نمای چشمگیر و قابل‌توجهی دارد. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو از قابلیت به‌روزرسانی از راه دور برخوردار بوده و به دستیار هوشمندی مجهز است که با گفتن کلمه هی تویوتا فعال می‌شود. همچنین ازآنجایی‌که کراون خودروی لوکسی است، مهندسان تویوتا روی به حداقل رساند ارتعاش، لرزش و سروصدا در آن کار کرده‌اند و تمام تیپ‌های با شیشه‌های آکوستیک و عایق‌های صوتی فراوان ارائه می‌شوند. این خودرو از جدیدترین سیستم‌های کمک‌راننده تویوتا هم بهره می‌برد شده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به نوربالای خودکار، کروز کنترل پویا، دستیار خواندن علائم جاده، سیستم پیش از برخورد با قابلیت تشخیص عابرین پیاده، هشدار خروج از خط، یادآور صندلی عقب، پایش نقاط کور و… اشاره کرد.

کراون در سه تیپ مختلف بنام‌های XLE، لیمیتد و پلاتینوم به بازار عرضه خواهد شد که پایین‌ترین آن‌ها به‌صورت استاندارد به تنظیم برقی هشت جهته صندلی‌های جلو با گرم‌کن، کنترل تهویه دو منطقه‌ای، شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند و سیستم صوتی با شش بلندگو مجهز است. در تیپ لیمیتد، صندلی‌های چرمی با تهویه در جلو و گرم‌کن در عقب، سنسور باران، سقف شیشه‌ای پانوراما و سیستم صوتی پریمیوم JBL با ۱۱ بلندگو ارائه می‌شود و تیپ پلاتینوم هم از تعلیق تطبیقی، رینگ‌های ۲۱ اینچی منحصربه‌فرد مشکی‌رنگ و سیستم پارک خودکار پیشرفته بهره می‌برد.

نسل جدید کراون بصورت استاندارد با یک قوای محرکه هیبریدی ارائه می‌شود که از یک پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر، دو موتور الکتریکی، یک گیربکس CVT و یک پکیج باطری نیکل متالی جدید تشکیل شده است. تویوتا هنوز خروجی این سیستم را اعلام نکرده اما انتظار می‌رود مصرف سوخت ترکیبی آن ۶.۲ لیتر در هر صد کیلومتر باشد. در تیپ پلاتینوم اما یک قوای محرکه کاملاً جدید بنام Hybrid Max ارائه می‌شود که شامل یک پیشرانه ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربو، یک موتور الکتریکی در جلو برای افزایش گشتاور و یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک با کلاچ تر چندصفحه‌ای می‌شود. این سیستم مجموعاً ۳۴۰ اسب بخار قدرت دارد و مصرف سوخت ترکیبی آن ۸.۴ لیتر در هر صد کیلومتر تخمین زده شده است.

تیپ پلاتینوم همچنین از سامانه چهارچرخ محرکی بنام E-Four Advanced AWD هم بهره می‌برد که می‌تواند تا ۸۰ درصد از نیرو را به چرخ‌های عقب بفرستد. کراون که روی پلت‌فرم جدید TNGA تویوتا ساخته شده، در جلو از تعلیق مک‌فرسون و در عقب از نوع چند اتصالی استفاده می‌کند. تویوتا کراون جدید اواخر امسال برای فروش در بازار آمریکا عرضه خواهد شد.


نگاهي به تويوتا كراون جديد، سدان لوكسي كه حال و هواي شاسي‌بلند دارد!


نگاهی به تویوتا کراون جدید، سدان لوکسی که حال و هوای شاسی‌بلند دارد!
گزارش

کد محتوا: ۲۲۴۸۷

ارسال: سه‌‌شنبه، ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵:۴۵

به روز شده: سه‌‌شنبه، ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸:۰۶

کلید واژه‌‌ها: تویوتا، تویوتا کراون

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۵۱۵

زبان: پارسی

(۴ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.