خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
علت صدای ناهنجار سوپاپ به هنگام گاز دادن چیست؟
قطعات خودرو به هنگام خراب شدن و معیوب شدن می توانند از خود صداهایی را ایجاد کنند که در این مواقع نیاز به بررسی صداهای ایجاد شده به منظور رفع عیب قطعه خاص احساس می شود. زیرا در صورت عدم تشخیص و پیگیری قطعه معیوب، می تواند در کارکرد و روند کاری دیگر قطعات نیز اختلال ایجاد کند که نهایتا نقص فنی خودرو پیامد این وضعیت است.
آیا گرم کردن درجا خودرو در زمستان کاری کاری درست است؟
بر اساس یک تفکر قدیمی خیلی ها تصور می کنند گرم کردن خودرو در زمستان به صورت درجا باعث بهتر کارکردن موتور می شود اما...
راهنمای تعریف ریموت انواع خودرو
در مطلب زیر سعی شده به دور از هر گونه حاشیه پردازی به اموزش نحوه تعریف ریموت در انواع خودرو بپردازیم.
راهنماییهای لازم قبل از خرید خودروی نو!
مهم ترین و نخستین مرحله خرید اتومبیل درنظر گرفتن بودجه مالی است. مبلغی که میخواهید برای خرید خودرو کنار بگذارید را به طور دقیق تعیین کنید تا در یک بازه قیمتی مشخص، به دنبال خودروی مورد نظر خود بگردید. توجه داشته باشید که همه بودجه خود را برای خرید خودرو صرف نکنید زیرا بعدا هزینههای جانبی خودرو بیمه، سوخت، استهلاک قطعات و … به سراغ شما خواهند آمد.
روش های ساده تیونینگ خودرو
سیستم پیشرانه خودرو که از موتور و قطعات مربوطه تشکیل شده به مرور دچار کاهش عملکرد می شود. در این صورت تقویت موتور به منظور افزایش بازده و عملکرد آن امری ضروری تلقی می شود. افزایش بازده و عملکرد موتور علاوه بر این که موجب بالا رفتن توان آن می شود، در مصرف سوخت نیز صرفه جویی شده، آلایندگی کاهش می یابد و هم چنین استهلاک آن نیز کمتر می شود.
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
۱۰ خودروی جذاب جیمز می
پنجشنبه، ۱۰ مردادماه ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
ایمنترین شاسی بلندهای لوکس سال ۲۰۱۹
شنبه، ۲۸ اردیبهشتماه ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
بهترین خودروهای جهان با بالاترین نسبت قدرت بر وزن
سهشنبه، ۱۶ مهرماه ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
برترین خودرو های ساخت برند SRT
سهشنبه، ۱۱ شهریورماه ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
نسل نو ب ام و سری پنج ... ادامه محبوبیتی پایان ناپذیر
شنبه، ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
همان موتور، همان گیربکس و همچنان جلومحرک با کمی بروزرسانی
هوندا سیویک تایپ R نسل عوض کرد
هوندا سیویک تایپ R قدرتمندترین محصول خیابانی با پسوند R از این خودروساز ژاپنی بوده که سرانجام نسخه ۲۰۲۳ و همان نسل جدید این خودرو رونمایی شد. هوندا سیویک تایپ R ۲۰۲۳ بی شک یکی از مهم ترین خودروهای رونمایی شده در سال برای علاقمندان به خودروست.
دوشنبه، ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱:۱۳ |
اولین سری هوندا سیویک تایپ R در سال ۱۹۹۷ معرفی شد و حال ششمین نسل سیویک تایپ R بر پایه یازدهمین نسل هوندا سیویک هاچبک رونمایی شده است. برخلاف هوندا سیویک Si که تنها در استایل سدان تولید می شود، نسخه تایپ R قرار است که با استایل بدنه هاچبک به بازار بیاید. مشخصات فنی هوندا سیویک تایپ R ۲۰۲۳ از زمان توسعه نسل جدید هوندا سیویک تایپ R ۲۰۲۳، شایعه هایی در خصوص احتمال استفاده از سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک، موتور هیبریدی و حتی گیربکس اتوماتیک دو کلاچه برای این خودرو شنیده می شد. اما هوندا تصمیم گرفت که همه چیز را ساده تر، راننده محورتر و کلاسیک تر در سیویک تایپ R جدید نسبت به تصورات ذهنی بسیاری از طرفداران طراحی کند. هوندا پیشرانه ۲ لیتری توربو چهار سیلندر K۲۰ و همچنین گیربکس شش دنده دستی نسل قبلی سیویک تایپ R را تنها با چند بروزرسانی در نسل جدید سیویک تایپ R مدل ۲۰۲۳ نصب کرده که این تغییرات اعمال شده چند اسب بخاری قدرت پیشرانه سیویک تایپ R جدید را نسبت به نسل قبلی افزایش داده اند. این موتور ۲ لیتری توربو در نسل قبلی هوندا سیویک تایپ R در بازار آمریکا ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور و در نسخه اروپایی و ژاپنی ۳۲۰ اسب بخار قدرت تولید می کرد. هوندا هنوز قدرت دقیق این موتور را در نسل جدید سیویک تایپ R مدل ۲۰۲۳ اعلام نکرده و تنها بیان کرده که نیروی تولیدی موتور همچنان به چرخ های جلو به وسیله یک دیفرانسیل با محدود کننده لغزش مکانیکی منتقل می شود. آمار و ارقام عملکرد هوندا سیویک تایپ R جدید هم متاسفانه اعلام نشده است. اما نسل قبلی این خودرو قادر بود طی ۴.۹ ثانیه از حالت سکون به مرز ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد که برای یک خودروی جلومحرک عملکرد بسیار خوبیست. هوندا وعده داده که نسل جدید سیویک تایپ R هم در زمینه شتابگیری و هم در پیست نسبت به نسل قبلی به مراتب سریع تر شده است. هوندا سیویک تایپ R جدید مانند نسل قبلی خود دارای سستم ترمز ۴ پیستونه مونوبلاک برمبو در جلوست. اما به جای رینگ های ۲۰ اینچی مانند نسل قبل، رینگ های ۱۹ اینچی برای این خودرو نصب شده که سبک تر از نسل قبلی بوده و جرم در چرخش کمتری دارند که موجب بهبود هندلینگ نسخه تایپ R جدید می شوند. تایرهای هوندا سیویک تایپ R جدید نیز از نوع میشلن پایلوت اسپرت ۴S هستند که از سایز ۲۴۵/۳۰ نسخه قبلی به سایز ۲۶۵/۳۰ رسیده اند. داخل کابین هوندا سیویک تایپ R مدل ۲۰۲۳ عمده قسمت های کابین در سیویک تایپ R مشابه با نسخه معمولی طراحی شده است. اما صندلی ها دارای تودوزی پارچه ای قرمز رنگ بسیار زیبایی هستند که به لطف تکیه گاه های جانبی خوبی که برای آنها تعبیه شده بدن راننده و سرنشین را در پیچ ها و شتاب های G بالا به خوبی در بر می گیرند. همچنین امکان پردازش اطلاعات خودرو و تایمگیری با کرنومتر دیجیتالی این خودرو وجود دارد. ضمن اینکه در نمایشگر میان داشبورد اطلاعات مربوط به عملکرد و رفتار خودرو در لحظه به راننده نمایش داده می شود. شیفتر دنده فلزی پولیش خورده سیویک تایپ R جدید مشابه با نسخه قدیمی به نظر می رسد. ولی به جز این شیفتر همه چیز نسبت به نسل قبل تغییر کرده است. در میان داشبورد یک نمایشگر لمسی ۱۰.۲ اینچی مانند نسل یازدهم سیویک معمولی نصب شده که استایل پریمیومی را به کابین این نسخه تایپ R بخشیده است. در مقابل راننده غربیلک فرمان چرم دوزی شده با دوخت قرمز رنگ قرار دارد و در پشت آن یک نمایشگر دیجیتالی برای نشان داده سرعت و دور موتور و سایر اطلاعات خودرو به راننده تعبیه شده است. هوندا مطلبی را در خصوص بروزرسانی های اعمال شده در شاسی نسخه تایپ R نسبت به مدل معمولی نسل یازدهم هوندا سیویک اعلام نکرده و بیان نکرده که این تغییرات چه میزان باعث بهبود عملکرد سیویک تایپ R مدل ۲۰۲۳ نسبت به نسل قبلی شده و تنها اعلام کرده که همانقدر که بدنه این خودرو سبک سازی شده، به مقاوم سازی و صلبیت ساختار آن نیز فکر شده و حس رانندگی اسپرت این خودرو به لطف ارتقای سیستم تعلیق و جعبه فرمان قطعا چند پله ای نسبت به نسخه معمولی سیویک نسل یازدهم ارتقا یافته است.
کد محتوا: ۲۲۴۸۱
ارسال: دوشنبه، ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱:۱۳
به روز شده: دوشنبه، ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲:۰۴
کلید واژهها: هوندا، هوندا سیویک، هوندا سیویک تایپ R
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۸۶۵
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.