فیس‌لیفت شاسی‌بلند لوکس DS ۷ معرفی شد

  بازوی لوکس سیتروئن از فیس‌لیفت شاسی‌بلند DS ۷ را با ظاهر مدرن‌تر، تکنولوژی‌های بیشتر و یک نسخه اسپرت جدید رونمایی کرده است.  

پنج‌‌شنبه، ۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸:۴۹ |

بزرگ‌ترین تغییر ظاهری این خودرو نسبت به نسخه قبلی دی‌لایت‌های جدیدی است که در هر طرف از ۳۳ چراغ LED تشکیل شده و توسط یک کاور پلی کربنات شفاف با قسمت‌های همرنگ بدنه پوشیده شده‌اند. همچنین چراغ‌های جلو هم حالا به تکنولوژی LED ماتریکس مجهز شده‌اند. تکمیل‌کننده تغییرات نمای جلویی DS ۷ هم جلوپنجره جدیدی با فرم زاویه‌دارتر و الگوی داخلی جدید است درحالی‌که مه شکن‌های درون سپر هم حذف شده‌اند.

پروفیل جانبی خودرو به‌جز رینگ‌های آلیاژی جدید که بسته به تیپ از ۱۸ تا ۲۱ اینچی خواهند بود، نسبت به قبل بدون تغییر به نظر می‌رسد. در عقب نیز چراغ‌ها باریک‌تر شده اما گرافیک داخلی X شکل آن‌ها همچنان حفظ شده است. در اینجا همچنین در نوار بین چراغ‌ها نوشته DS Automobiles دیده می‌شود که جایگزین DS ۷ Crossback قبلی شده است زیرا با این فیس‌لیفت، پسوند کراس‌بک از نام خودرو حذف شده است. برای این کراس‌اوور لوکس فرانسوی پکیج بیرونی تیره هم قابل سفارش است که تزئینات کرومی را مشکی‌رنگ می‌کند.

پیشرانه‌های DS ۷ جدید
DS ۷ جدید با مجموعه‌ای از پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی و پلاگین‌هیبریدی به بازار عرضه می‌شود. پیشرانه‌های پایه نمونه‌های ۱.۵ لیتری دیزلی و ۱.۲ لیتری بنزینی هستند که هردو ۱۳۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند درحالی‌که یک پیشرانه ۱.۶ لیتری بنزینی قوی‌تر نیز در دو سطح قدرت ۲۱۵ یا ۲۲۵ اسب بخار قابل انتخاب خواهد بود. علاوه بر این، نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی قبلی در مدل‌های محرک جلوی ۲۲۵ اسب بخاری و چهارچرخ محرک ۳۰۰ اسب بخاری هم همچنان ارائه می‌شوند.

خبر مهم در مورد پیشرانه‌های این خودرو اما اضافه شدن یک نسخه پرچم‌دار اسپرت جدید بنام DS ۷ E-Tense ۴×۴ ۳۶۰ است که توسط بخش دی‌اس پرفورمنس توسعه پیدا کرده است. قوای محرکه این نسخه از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری بنزینی با ۲۰۰ اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی ۱۱۰ اسب بخاری در جلو و یک موتور الکتریکی ۱۱۲ اسب بخاری در عقب تشکیل شده است. مجموع خروجی این سیستم ۳۶۰ اسب بخار قدرت است که از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود و شتاب صفرتاصد ۵.۶ ثانیه را فراهم می‌کند.

این نسخه پرچم‌دار جدید علاوه بر برخورداری از پیشرانه قدرتمند، اصلاحاتی را هم در شاسی برای بهبود هندلینگ تجربه کرده است. ارتفاع تعلیق این نسخه ۱۵ میلی‌متر کاهش یافته و فاصله عرضی چرخ‌های آن از هم در جلو ۲۴ میلی‌متر و در عقب ۱۰ میلی‌متر بیشتر شده است. نسخه اسپرت DS ۷ همچنین به ترمزهای بزرگ‌تر ۳۸۰ میلی‌متری مجهز شده و در بیرون نیز از رینگ‌های ۲۱ اینچی اختصاصی، نشان‌های DS Performance و تریم‌های مشکی براق بهره می‌برد.

تمام نسخه‌های هیبریدی DS ۷ به باطری‌های ۱۴.۲ کیلوواتی جدیدی مجهز شده‌اند که امکان پیمودن حداکثر ۸۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم می‌کند. این باطری‌ها را می‌توان با استفاده از شارژرهای ۷.۴ کیلوواتی ظرف دو ساعت به‌طور کامل شارژ کرد.

تکنولوژی‌های بیشتر در داخل
DS ۷ در داخل از صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲ اینچی جدید و نمایشگر مرکزی ۱۲ اینچی لمسی با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدیدی بهره می‌برد که گرافیک آن بهبود پیدا کرده است. این کراس‌اوور لوکس فرانسوی همچنین به سیستم تعلیق Active Scan دی‌اس هم مجهز شده است که با استفاده از دوربین، مسیر پیش رو را برای تشخیص دست‌اندازها اسکن کرده و کمک‌فنر هر چرخ را به‌طور مستقل متناسب با آن تنظیم می‌کند. در بخش ایمنی هم این خودرو از پکیج Drive Assist بهره می‌برد که سیستم خودران سطح دو را فراهم می‌کند ازآنجایی‌که DS ۷ محصول لوکس گروه استلانتیس محسوب می‌شود، برای آن آپشن‌های شخصی‌سازی و تودوزی زیادی مثل آلکانترا یا چرم ناپا هم ارائه خواهد شد.

امکان سفارش خرید DS ۷ جدید از ماه آینده در فرانسه وجود خواهد داشت و قرار است اولین نمونه‌های آن شهریورماه راهی نمایندگی‌های فروش شوند. این خودرو در فرانسه و همین‌طور چین برای بازار داخلی آن کشور تولید می‌شود.


فیس‌لیفت شاسی‌بلند لوکس DS ۷ معرفی شد
گزارش

کد محتوا: ۲۲۴۷۷

ارسال: پنج‌‌شنبه، ۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸:۴۹

به روز شده: پنج‌‌شنبه، ۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷:۲۲

کلید واژه‌‌ها: شاسی بلند، سیتروئن، دی اس DS۷

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۴۵۹

زبان: پارسی

(۲ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.