به مناسبت ۵۰ سالگی زیربرند M

ب ام و M۴ CSL ۲۰۲۳ رونمایی شد

  ب ام و M۴ CSL سرانجام رونمایی شد. این کوپه سبک سازی شده قدرتمندتر شده جدیدترین عضو خانواده محصولات M ب ام و بوده که به مناسبت ۵۰ سالگی زیربرند عملکردی و اسپرت ساز M رونمایی شده است.  

شنبه، ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲:۵۱ |


ب ام و M۴ CSL یک نسخه بسیار ویژه بوده و ب ام و قصد دارد تا تنها ۱۰۰۰ دستگاه از این خودرو را در سراسر دنیا عرضه کند. این کوپه عملکردی نسبت به ب ام و M۴ کامپتیشن بروزرسانی های مختلفی را به خود دیده و سریع ترین خودروی سری تولیدی ب ام و بوده که تا به امروز وارد پیست پرچالش نوربرگ رینگ آلمان شده است. ب ام و M۴ CSL توانسته یک دور پیست نوربرگ رینگ را طی ۷ دقیقه و ۲۰.۲ ثانیه به پایان برساند.

ظاهر ب ام و M۴ CSL ۲۰۲۳

تمام بروزرسانی های ظاهری که ب ام و در M۴ CSL اعمال کرده با هدف ارتقا عملکرد این خودرو بوده است. در پروفیل جلو ب ام و تغییراتی را در راستای بهبود خنک سازی پیشرانه و پتانسیل این خودرو و افزایش نیروی رو به پایین در سرعت های بالا اعمال کرده است. ب ام و M۴ CSL دارای چرخه خنک سازی جدیدی در دماهای پایین و بالا بوده تا این اطمینان حاصل شود که اجزای مختلف خودرو در حین رانندگی در خیابان و پیست در دمای ایده آل خود فعالیت می کنند.

مشخصات فنی ب ام و M۴ CSL ۲۰۲۳
ب ام و M۴ CSL از پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر خطی دو توربوشارژ معروف این خودروساز آلمانی بهره گرفته است. این پیشرانه در M۴ CSL قادر به تولید ۵۴۳ اسب بخار قدرت بوده که ۴۰ اسب بخار نسبت به M۴ کامپتیشن پکیج قدرتمندتر شده است. همچنین این موتور قادر به تولید ۶۴۹ نیوتن متر گشتاور بین ۲۷۵۰ تا ۵۹۵۰ دور بر دقیقه است. ب ام و همچنین بوست توربوشارژرها را از ۲۴.۷ به ۳۰.۵ psi در M۴ CSL افزایش داده است.

نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس هشت سرعته M استپ ترونیک با سیستم Drivelogic به چرخ های عقب منتقل می شود. با فشار دادن پدال شیفترهای فیبر کربنی پشت فرمان، گیربکس ب ام و M۴ CSL روی حالت دستی قرار می گیرد و به راننده این امکان را می دهد تا دنده را در سنگین ترین حالت ممکن معکوس دهد تا شتابگیری خیره کننده ای را تجربه کند. در صورتی که گیربکس در حالت تعویض دستی قرار داشته باشد راننده را نسبت به سبک کردن دنده و شتابگیری مجبور نمی کند.

ب ام و M۴ CSL قادر است طی ۳.۶ ثانیه از حالت سکون به مرز ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد. این خودرو طی ۱۰.۵ ثانیه به مرز ۱۹۳ کیلومتر بر ساعت رسیده و بیشینه سرعت قابل پیمایش این خودرو روی ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. ب ام و موفق شده که ۱۰۸.۸ کیلوگرم از وزن M۴ CSL را نسبت به نسخه استاندارد کاهش دهد و وزن خالص ۱۶۰۵ کیلوگرمی برای این خودرو به ارمغان آمده است. این سبک سازی به لطف حذف صندلی های عقب (۲۰ کیلوگرم)، استفاده از مواد عایق سبک تر برای کابین(۱۵ کیلوگرم)، استفاده از قطعات فیبرکربنی در داخل کابین وبیرون (۱۰ کیلوگرم) و سایلنسر تیتانیوم در عقب (۴ کیلوگرم) اشاره کرد.

نصب دیسک های کربن سرامیکی M برای ب ام و M۴ CSL هم نزدیک به ۱۴ کیلوگرم دیگر از وزن این خودرو کاهش داده است. همچنین نصب کاپوت و صندوق عقب فیبر کربنی به ترتیب ۱ و ۶ کیلوگرم دیگر از وزن این خودرو را کاهش داده اند. ب ام و مجموعا ۳ کیلوگرم دیگر از وزن این خودرو را با تغییر در جلوپنجره دوقلو، چراغ های عقب، کف پایی ها و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک این خودرو کاهش داده است. استفاده از فیبر کربن برای کنسول میانی هم موجب کاهش ۳ کیلوگرم دیگر از وزن این خودرو شده است. یکی از چشمگیرترین سبک سازی ها، نصب صندلی های اسپرت M بوده که موجب کاهش وزن ۲۰ کیلوگرمی ب ام و M۴ CSL شده است.

ب ام و یک سیستم تعلیق جدید برای M۴ CSL نصب کرده که ارتفاع این نسخه را ۸ میلی متر نسبت به M۴ کامپتیشن کاهش داده است. بسیاری از اجزای این سیستم تعلیق مانند آنتی رول بار ها، کمپرهای چرخ ها و دمپرها به صورت ویژه برای نصب روی M۴ CSL طراحی شده اند.

برای متوقف کردن این کوپه قدرتمند آلمانی دیسک های ترمز ۱۵.۷ اینچی در جلو و دیسک های ترمز ۱۵ اینچی در عقب این خودرو نصب شده اند. همچنین در چرخ های عقب و جلو به ترتیب رینگ های مشکی مات ۲۲ و ۲۱ اینچی نصب شده اند که به تایرهای میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ مجهز هستند. قیمت ب ام و M۴ CSL ۲۰۲۳ در مدل پایه ۱۴۱ هزار دلار اعلام شده و قرار است تولید این خودرو از ماه جولای آغاز شود.

کابین ب ام و M۴ CSL ۲۰۲۳
داخل کابین ب ام و M۴ CSL تنها دو صندلی اسپرت سبک وزن نصب شده اند. ولی اینها صندلی های معمولی ب ام و نیستند. بلکه ب ام م آنها را به صورت ویژه برای رانندگی در پیست و کاملا اسپرت از جنس فیبر کربن طراحی کرده است. این صندلی ها فاقد تکیه گاه جانبی کمر، قابلیت تنظیم و همچنین گرمکن هستند. اما اگر در این صندلی ها احساس راحتی نمی کردید، ب ام و به صورت آپشنال و بدون هزینه اضافی قابلیت تنظیم صندلی ها به صورت برقی و گرمکن را به این صندلی های اسپرت فیبر کربنی اضافه می کند.

این صندلی های اسپرت با چرم مرینو مشکی رنگ و جیر آلکنتارا قرمز تودزوی شده و دارای بالشتک های جانبی برجسته و همچنین پشتی با زاویه ثابت هستند. اگر قصد تنظیم ارتفاه این صندلی ها را دارید باید به کمک ابزار این کار را انجام دهید و به سادگی امکان تنظیم ارتفاع صندلی های این خودرو وجود ندارد. خوشبختانه امکان عقب و جلو بردن صندلی راننده به وسیله یک اهرم به صورت دستی امکان پذیر است. حذف صندلی های عقب امکان نصب یک محفظه برای قراردادن دو کلاه ایمنی را فراهم کرده است.

ب ام و در سقف این خودرو نیز از فیبر کربن استفاده کرده که موجب شده وزن خالص M۴ CSL باز هم مقداری کاهش یافت و مرکز ثقل این خودرو را نیز پایین تر آورده که تاثیر مستقیم روی بهبود هندلینگ می گذارد. ب ام و M۴ CSL دارای اتصالات مقاوم تری در بخش پیشرانه و گیربکس بوده و یک استرس بار جدید بین دو سرکمک این خودرو نصب شده اند.


به مناسبت ۵۰ سالگی زیربرند M
ب ام و M۴ CSL ۲۰۲۳ رونمایی شد
گزارش

کد محتوا: ۲۲۴۶۳

ارسال: شنبه، ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲:۵۱

به روز شده: شنبه، ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵:۰۱

کلید واژه‌‌ها: ب ام و، ب ام و M۴ CSL

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۴۶۱

زبان: پارسی

(۲ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.