خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
سرقت خودرو و روش های جلوگیری از آن
هنوز هم پراید و سپس خانواده پژو بیشترین آمار سرقت را در کشورمان به خود اختصاص داده اند.
روشها و ابزارهای تشخیص رنگ خودرو
برای تشخیص رنگ خودرو چند روش وجود دارد:
سنسور باران چیست؟ معرفی و مکانیزم عملکرد؛
سالهاست که خودروسازان برای افزایش تمرکز، دقت و سهولت رانندگان در شرایط بارانی و برفی، به دنبال حذف تیغههای برف پاک کن خودروها و یا دست کم کنترل خودکار سرعت برف پاک کنها هستند و طرحهای مختلفی را آزمایش کردهاند. این طرحها شامل تشخیص بارندگی به واسطه ارتعاشات حاصل از برخورد قطرات باران با شیشه اتومبیل، ایجاد پوششهای ویژه برای جلوگیری از تشکیل قطرات باران بر روی شیشه و یا حتی زدودن قطرات با استفاده از امواج فراصوت بودند که اصلاً نیازی به برف پاک کن نداشتند.
خرابی بلبرینگ در خودرو چه حوادثی را در پی دارد؟
یکی از پر اهمیت ترین قطعات چرخ های خودرو و بهتر است بگوییم جلوبندی خودروها بلبرینگ آن است که به وجود آمدن ایراد و خرابی در آن می تواند باعث بروز مشکلاتی برای سرنشینان خودرو شود. در واقع مشکلات رایجی که پیرامون خرابی بلبرینگ چرخ ایجاد می شوند عبارتند از قفل شدن لاستیک ها، لق زدن چرخ ها و در بدترین حالت در رفتن چرخ ها که می تواند حوادث جبران ناپذیری را رقم بزند.
علائم روغن سوزی در موتور خودرو چیست؟
در واقع روغن سوزی در موتور خودرو به وضعیتی گفته میشود که روغن در پروسه کاری موتور به اتاق احتراق یا مناطق داغ موتور وارد شده، بنابراین روغن با قرار گرفتن در گرمای زیاد تبخیر می شود و به همراه گازهای خروجی اگزوز از موتور خارج خواهد شد.
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
پنج ابهام در مصرف سوخت
دوشنبه، ۵ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳
معرفی ۱۰ سدان کند سال های اخیر
دوشنبه، ۲۷ مردادماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
نبرد چینی های هم قیمت
فردا SX۵ یا لیفان X۷۰ ؟
دوشنبه، ۷ تیرماه ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
با سبکترین خودروهایی که تاکنون در جهان تولیدشدهاند آشنا شوید
پنجشنبه، ۲۸ فروردینماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
معرفی ۵ خودروی جذاب و اسپرت که احتمالاً نامشان را نشنیدهاید
یکشنبه، ۱۷ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
به مناسبت ۵۰ سالگی زیربرند M
ب ام و M۴ CSL ۲۰۲۳ رونمایی شد
ب ام و M۴ CSL سرانجام رونمایی شد. این کوپه سبک سازی شده قدرتمندتر شده جدیدترین عضو خانواده محصولات M ب ام و بوده که به مناسبت ۵۰ سالگی زیربرند عملکردی و اسپرت ساز M رونمایی شده است.
شنبه، ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲:۵۱ |
ب ام و M۴ CSL یک نسخه بسیار ویژه بوده و ب ام و قصد دارد تا تنها ۱۰۰۰ دستگاه از این خودرو را در سراسر دنیا عرضه کند. این کوپه عملکردی نسبت به ب ام و M۴ کامپتیشن بروزرسانی های مختلفی را به خود دیده و سریع ترین خودروی سری تولیدی ب ام و بوده که تا به امروز وارد پیست پرچالش نوربرگ رینگ آلمان شده است. ب ام و M۴ CSL توانسته یک دور پیست نوربرگ رینگ را طی ۷ دقیقه و ۲۰.۲ ثانیه به پایان برساند. ظاهر ب ام و M۴ CSL ۲۰۲۳ تمام بروزرسانی های ظاهری که ب ام و در M۴ CSL اعمال کرده با هدف ارتقا عملکرد این خودرو بوده است. در پروفیل جلو ب ام و تغییراتی را در راستای بهبود خنک سازی پیشرانه و پتانسیل این خودرو و افزایش نیروی رو به پایین در سرعت های بالا اعمال کرده است. ب ام و M۴ CSL دارای چرخه خنک سازی جدیدی در دماهای پایین و بالا بوده تا این اطمینان حاصل شود که اجزای مختلف خودرو در حین رانندگی در خیابان و پیست در دمای ایده آل خود فعالیت می کنند. مشخصات فنی ب ام و M۴ CSL ۲۰۲۳ ب ام و M۴ CSL از پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر خطی دو توربوشارژ معروف این خودروساز آلمانی بهره گرفته است. این پیشرانه در M۴ CSL قادر به تولید ۵۴۳ اسب بخار قدرت بوده که ۴۰ اسب بخار نسبت به M۴ کامپتیشن پکیج قدرتمندتر شده است. همچنین این موتور قادر به تولید ۶۴۹ نیوتن متر گشتاور بین ۲۷۵۰ تا ۵۹۵۰ دور بر دقیقه است. ب ام و همچنین بوست توربوشارژرها را از ۲۴.۷ به ۳۰.۵ psi در M۴ CSL افزایش داده است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس هشت سرعته M استپ ترونیک با سیستم Drivelogic به چرخ های عقب منتقل می شود. با فشار دادن پدال شیفترهای فیبر کربنی پشت فرمان، گیربکس ب ام و M۴ CSL روی حالت دستی قرار می گیرد و به راننده این امکان را می دهد تا دنده را در سنگین ترین حالت ممکن معکوس دهد تا شتابگیری خیره کننده ای را تجربه کند. در صورتی که گیربکس در حالت تعویض دستی قرار داشته باشد راننده را نسبت به سبک کردن دنده و شتابگیری مجبور نمی کند. ب ام و M۴ CSL قادر است طی ۳.۶ ثانیه از حالت سکون به مرز ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد. این خودرو طی ۱۰.۵ ثانیه به مرز ۱۹۳ کیلومتر بر ساعت رسیده و بیشینه سرعت قابل پیمایش این خودرو روی ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. ب ام و موفق شده که ۱۰۸.۸ کیلوگرم از وزن M۴ CSL را نسبت به نسخه استاندارد کاهش دهد و وزن خالص ۱۶۰۵ کیلوگرمی برای این خودرو به ارمغان آمده است. این سبک سازی به لطف حذف صندلی های عقب (۲۰ کیلوگرم)، استفاده از مواد عایق سبک تر برای کابین(۱۵ کیلوگرم)، استفاده از قطعات فیبرکربنی در داخل کابین وبیرون (۱۰ کیلوگرم) و سایلنسر تیتانیوم در عقب (۴ کیلوگرم) اشاره کرد. نصب دیسک های کربن سرامیکی M برای ب ام و M۴ CSL هم نزدیک به ۱۴ کیلوگرم دیگر از وزن این خودرو کاهش داده است. همچنین نصب کاپوت و صندوق عقب فیبر کربنی به ترتیب ۱ و ۶ کیلوگرم دیگر از وزن این خودرو را کاهش داده اند. ب ام و مجموعا ۳ کیلوگرم دیگر از وزن این خودرو را با تغییر در جلوپنجره دوقلو، چراغ های عقب، کف پایی ها و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک این خودرو کاهش داده است. استفاده از فیبر کربن برای کنسول میانی هم موجب کاهش ۳ کیلوگرم دیگر از وزن این خودرو شده است. یکی از چشمگیرترین سبک سازی ها، نصب صندلی های اسپرت M بوده که موجب کاهش وزن ۲۰ کیلوگرمی ب ام و M۴ CSL شده است. ب ام و یک سیستم تعلیق جدید برای M۴ CSL نصب کرده که ارتفاع این نسخه را ۸ میلی متر نسبت به M۴ کامپتیشن کاهش داده است. بسیاری از اجزای این سیستم تعلیق مانند آنتی رول بار ها، کمپرهای چرخ ها و دمپرها به صورت ویژه برای نصب روی M۴ CSL طراحی شده اند. برای متوقف کردن این کوپه قدرتمند آلمانی دیسک های ترمز ۱۵.۷ اینچی در جلو و دیسک های ترمز ۱۵ اینچی در عقب این خودرو نصب شده اند. همچنین در چرخ های عقب و جلو به ترتیب رینگ های مشکی مات ۲۲ و ۲۱ اینچی نصب شده اند که به تایرهای میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ مجهز هستند. قیمت ب ام و M۴ CSL ۲۰۲۳ در مدل پایه ۱۴۱ هزار دلار اعلام شده و قرار است تولید این خودرو از ماه جولای آغاز شود. کابین ب ام و M۴ CSL ۲۰۲۳ داخل کابین ب ام و M۴ CSL تنها دو صندلی اسپرت سبک وزن نصب شده اند. ولی اینها صندلی های معمولی ب ام و نیستند. بلکه ب ام م آنها را به صورت ویژه برای رانندگی در پیست و کاملا اسپرت از جنس فیبر کربن طراحی کرده است. این صندلی ها فاقد تکیه گاه جانبی کمر، قابلیت تنظیم و همچنین گرمکن هستند. اما اگر در این صندلی ها احساس راحتی نمی کردید، ب ام و به صورت آپشنال و بدون هزینه اضافی قابلیت تنظیم صندلی ها به صورت برقی و گرمکن را به این صندلی های اسپرت فیبر کربنی اضافه می کند. این صندلی های اسپرت با چرم مرینو مشکی رنگ و جیر آلکنتارا قرمز تودزوی شده و دارای بالشتک های جانبی برجسته و همچنین پشتی با زاویه ثابت هستند. اگر قصد تنظیم ارتفاه این صندلی ها را دارید باید به کمک ابزار این کار را انجام دهید و به سادگی امکان تنظیم ارتفاع صندلی های این خودرو وجود ندارد. خوشبختانه امکان عقب و جلو بردن صندلی راننده به وسیله یک اهرم به صورت دستی امکان پذیر است. حذف صندلی های عقب امکان نصب یک محفظه برای قراردادن دو کلاه ایمنی را فراهم کرده است. ب ام و در سقف این خودرو نیز از فیبر کربن استفاده کرده که موجب شده وزن خالص M۴ CSL باز هم مقداری کاهش یافت و مرکز ثقل این خودرو را نیز پایین تر آورده که تاثیر مستقیم روی بهبود هندلینگ می گذارد. ب ام و M۴ CSL دارای اتصالات مقاوم تری در بخش پیشرانه و گیربکس بوده و یک استرس بار جدید بین دو سرکمک این خودرو نصب شده اند.
کد محتوا: ۲۲۴۶۳
ارسال: شنبه، ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲:۵۱
به روز شده: شنبه، ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵:۰۱
کلید واژهها: ب ام و، ب ام و M۴ CSL
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۷۸۲
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.