لوکس، پیشرفته، مدرن و قدرتمند

ب ام و iX M۶۰ قدرتمندترین اسیووی الکتریکی باواریایی ها

  ب ام و iX در نسخه استاندارد هم کراس اووری بسیار قدرتمند و توانا بوده و یکی از لوکس ترین و مجلل ترین طراحی های داخلی را در بین رقبای خود دارد. حال ب ام و یک قدم دیگر در خصوص این خودرو برداشته و اولین کراس اوور الکتریکی با برند M خود یعنی ب ام و iX M۶۰ ۲۰۲۳ را معرفی کرده است.  

چهارشنبه، ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳:۴۹ |

مشخصات ب ام و iX M۶۰ ۲۰۲۳
ب ام و iX M۶۰ از دو موتور الکتریکی بهره گرفته که وظیفه تامین انرژی آنها بر عهده یک پک باتری ۱۱۱.۵ کیلووات ساعتیست. این دو موتور الکتریکی روی هم رفته ۶۱۰ اسب بخار قدرت و گشتاور آنی عظیمی معادل ۱۱۰۰ نیوتن متر را تولید می کنند. البته این میزان گشتاور و قدرت تنها به صورت موقتی در اختیار راننده قرار دارد؛ به عبارتی ب ام و iX زمانی که در مد اسپرت قرار داشته باشد و لانچ کنترل هم فعال باشد این میزان قدرت و گشتاور ذکر شده را به صورت موقتی و برای چند لحظه تولید می کند. ولی به صورت دائمی این خودرو مقداری ضعیف تر بوده و در حالت رانندگی نرمال قادر به تولید ۵۳۲ اسب بخار قدرت و ۱۰۱۵ نیوتن متر گشتاور است.

در واقع ب ام و iX M۶۰ نسبت به مدل ضعیف تر xDrive۵۰ حدود ۱۶ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری را در حالت نرمال تولید می کند و در حالت رانندگی اسپرت نیز ۹۴ اسب بخار قدرت و ۳۳۵ نیوتن متر گشتاور بیشتری را نسبت به مدل یک پله پایینتر خود تولید می کند.

ب ام و iX M۶۰ به منظور ارتقا هندلینگ به صورت استاندارد دارای سیستم تعلیق بادی با ضربه گیرهای کنترل شونده به صورت الکترونیکی و همچنین قابلیت فرمان پذیری چرخ های عقب است. این سه ویژگی به صورت آپشنال روی نسخه xDrive۵۰ در صورت سفارش پکیج اسپرت قابل دسترس بودند. این نسخه iX M۶۰ به صورت استاندارد دارای دیسک های ترمزی بزرگتر با کالیپرهای ترمز آبی با لوگوی M است.

ب ام و iX M۶۰ در حالت شارژ کامل و در صورت مجهز بودن به رینگ های استاندارد ۲۱ اینچی می تواند بیشینه مسافتی معادل ۴۵۰ کیلومتر را تحت سیکل EPA طی کند. این در حالی بوده که نسخه ضعیف تر و کم مصرف تر xDrive۵۰ همین خودرو قادر بود در حالت شارژ کامل بیشینه مسافتی معادل ۴۸۳ کیلومتر را تحت همین سیکل تست طی کند. البته به لطف بهره بردن از قابلیت شارژ سریع ۲۵۰ کیلوواتی، فقط ۳۶ دقیقه زمان نیاز است تا میزان شارژ باتری این خودرو به ۸۰ درصد برسد.

ضعیف ترین مدل ب ام و iX نسخه xDrive۴۰ بوده که ۳۲۲ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این نسخه دارای باتری ۷۶.۶ کیلووات ساعتی بوده که می تواند طی ۶.۱ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. اما دو نسخه قدرتمندتر xDrive۵۰ و همین M۶۰ هر دو دارای باتری یکسان ۱۱۱ کیلووات ساعتی هستند و فرق آنها در قدرت و گشتاور تولیدی بوده که نسخه xDrive۵۰ می تواند طی ۴.۶ ثانیه و نسخه M۶۰ طی ۳.۶ ثانیه از حالت سکون به مرز ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابند.

ظاهر ب ام و iX M۶۰
تفاوت های ظاهری موجود میان نسخه M۶۰ با سایر مدلهای ب ام و iX محدود است. تریم برنزی تیتانیومی Individual در نمای بیرونی با لوگوی M مشکی براق نصب شده در قسمت های مختلف بدنه وجه تمایز این مدل M با سایر نسخه هاست. امکان سفارش رینگ های ۲۲ اینچی آیرودینامیک با همین تریم برنزی به جای رینگ های ۲۱ اینچی استاندارد نیز برای ب ام و iX M۶۰ وجود دارد.

داخل ب ام و iX M۶۰
درون کابین ب ام و iX M۶۰ تغییرات بسیار جزیی نسبت به سایر مدل ها دیده می شود و همان سیستم مالتی مدیا و سرگرمی ب ام و Live Cockpit در این خودرو هم دیده می شود. این سیستم متشکل از یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی دیجیتال در پشت فرمان و یک نمایشگر  ۱۴.۹ اینچی لمسی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمیست.

امکانات ب ام و iX M۶۰
از جمله امکانات این کراس اوور الکتریکی مدرن و قدرتمند می تواند به سیستم های ایمنی فعال مانند کروز کنترل تطبیقی، کمکی نوربالای هوشمند، دوربین دید ۳۶۰ درجه و سیستم کمکی پارک که قادر است خودرو را با حداقل دخالت راننده پارک کند، اشاره کرد. این خودرو همچنین دارای تجهیزات دیگری مانند پد شارژ بدون سیم تلفن همراه، وای فای ۵G هات اسپاپ و سیستم صوتی قدرتمند Bowers And Wilkins است.

برچسب قیمت نسخه پایه ب ام و iX M۶۰ ۲۰۲۳ چیزی معادل ۱۰۶ هزار دلار اعلام شده که ۲۲ هزار دلار نسبت به مدل xDrive۵۰ گرانتر است.

لوكس، پيشرفته، مدرن و قدرتمند
ب ام و iX M۶۰ قدرتمندترين اسيووي الكتريكي باواريايي ها


لوکس، پیشرفته، مدرن و قدرتمند
ب ام و iX M۶۰ قدرتمندترین اسیووی الکتریکی باواریایی ها
گزارش

کد محتوا: ۲۲۴۴۸

ارسال: چهارشنبه، ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳:۴۹

به روز شده: چهارشنبه، ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳:۵۰

کلید واژه‌‌ها: ب ام و

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۵۸۷

زبان: پارسی

(۱ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.