خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
اجزای جلوبندی خودرو و علائم خرابی آن ها
جلوبندی یکی از قسمت های خودرو است که در قسمت جلو و زیرین خودرو قرار دارد. وظیفه مجموعه قطعات آن راحتی در رانندگی و ایجاد تعلیق یا هندلینگ خودرو به هنگام عبور از سطوح ناهموار همانند دست اندازها و چاله ها است. قطعات جلوبندی شامل سیبک ها، دستگاه تعلیق، اکسل، سیستم فرمان، کمک فنر، فنر، سگ دست، شغال دست، طبق، میل تعادل و میل موجگیر است.
آیا خودروهای امروزی هم نیازی به آب بندی دارند؟
شاید این سؤال بسیاری از خریداران خودروی صفر کیلومتر پس از تحویل از کارخانه باشد و ذهن آنها را به خود مشغول کند.
آیا گرم کردن درجا خودرو در زمستان کاری کاری درست است؟
بر اساس یک تفکر قدیمی خیلی ها تصور می کنند گرم کردن خودرو در زمستان به صورت درجا باعث بهتر کارکردن موتور می شود اما...
سرقت خودرو و روش های جلوگیری از آن
هنوز هم پراید و سپس خانواده پژو بیشترین آمار سرقت را در کشورمان به خود اختصاص داده اند.
علت صدای چرخ ماشین
ممکن است که شما هم گاهی اوقات در زمان رانندگی حس کرده باشید که صدای غیرعادی از چرخها به گوش میرسد. با اینکه صدای غیرعادی از چرخها گاهی نشانه مهمی نیست و خطری ندارد، اما گاهی هم میتواند خطرساز باشد.
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
نگاهی به برترین خودروهای لیموزین در جهان
دوشنبه، ۲ اردیبهشتماه ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵
در نمایشگاه نیویورک رونمایی خواهد شد
وقتی راش موستانگ و F-۱۵۰ را یکجا تیونینگ میکند
پنجشنبه، ۲۲ فروردینماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
موپار ۷۱؛ خودرویی متفاوت از دهه طلایی!
پنجشنبه، ۱۴ شهریورماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۸
یکشنبه، ۱۴ بهمنماه ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
آغاز دوره ی تازه ی کپی کاری محصولات فرانسوی در ایران
شنبه، ۱۷ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
افزایش ۲۲۶ اسب بخاری قدرت نسبت به مدل استاندارد!
ماشین آئودی RSQ۸ تیونینگ من هارت
من هارت پیشتر نیز دستی در تیونینگ آئودی RSQ۸ برده بود و این اولش بارش نیست؛ در ماه می سال ۲۰۲۰ بود که این تیونر درست کمی پس از معرفی رسمی نسخه استاندارد این سوپر اسیووی قدرتمند اقدام به تیونینگ آن کرد. ولی رویکرد من هارت در این پروژه جدید مقداری متفاوت بوده و دامنه تغییرات اعمال شده مقداری محدودتر بوده و در نتیجه توان تولیدی پیشرانه آئودی RS Q۸ نیز در این پروژه نسبت به پروژه پیشین من هارت حدود ۱۰۰ اسب بخار کمتر است.
یکشنبه، ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵:۱۴ |
تغییرات ظاهری اعمال شده در آئودی RSQ۸ توسط من هارت بسیار ساده و سطحی بوده و شامل تریم قرمز رنگ در پروفیل جلو، آینه های جانبی، رکاب های جانبی و دیفیوزر عقب است. همچنین یک دست نیز کلاسیک لاین ۲۴ اینچی با همین تریم قرمز برای این ابراسیووی نصب شده که دارای تایرهایی با سایز ۲۹۵/۳۰ ZR۲۴ در جلو و ۳۵۵/۲۵ در عقب است. مشخصات آئودی RSQ۸ تیونینگ من هارت هرچند دامنه تغییرات ظاهری من هارت برای این آئودی RSQ۸ محدود بوده، ولی در زیر کاپوت داستان دیگریست. بروزرسانی های گسترده ای در بخش فنی به ویژه پیشرانه آئودی RS Q۸ صورت گرفته که شامل نصب کیت ارتقا توربو جدید با ابنترکولر، ورودی کربن از برند Eventuri و ریمپ ای سی یو هستند. همچنین به جای سیستم اگزوز استاندارد این خودرو نیز اگزوز تمام استیل نصب شده که دارای قابلیت کنترل سوپاپ ها بوده و دارای چهار خروجی بزرگ با قطر ۱۰۰ میلی متری در پروفیل عقب است. نتیجه این تغییرات باعث شده که این آئودی RSQ۸ قادر به تولید بیشینه قدرت ۸۱۸ اسب بخار و بیشینه گشتاور فوق العاده بالای ۱۰۵۰ نیوتن متر را داشته باشد. بدین ترتیب نصب این کیت تقویتی موجب افزایش ۲۲۶ اسب بخاری قدرت و ۲۵۰ نیوتن متری در گشتاور شده است. گیربکس این هیولا نیز بروزرسانی شده تا قادر به تحول توان و گشتاور بیشتر پیشرانه این خودرو باشد. همچنین به صورت آپشنال می توان سیستم ترمز قدرتمندتری را برای این خودرو نصب کرد. سیستم تعلیق نیز بروزرسانی شده؛ ولی این بروزرسانی لطمه ای در تعلیق بادی دقیق و هوشمند آئودی RS Q۸ اعمال نکرده است. به عبارت دیگر دو گزینه برای بروزرسانی تعلیق پیش روی مشتریان وجود دارد که یکی تنها بروزرسانی نرم افزاری بوده و دیگری نصب میله های اتصالی جدید است. من هارت اظهار کرده که آئودی RS Q۸ دارای مبدل کاتالیستی ۲۰۰ سلولی بوده ولی با این حال این کاتالیست کانورتر استاندارد TUV آلمان را پس نمی کند و این بدان معناست که این کیت تقویتی و با این مبدل کاتالیست تنها ویژه بازارهای خارج آلمان توسعه داده شده است. متاسفانه من هارت در این لحظه هیچ اعداد و ارقامی در خصوص عملکرد این آئودی RSQ۸ تیونینگ شده منتشر نکرده؛ ولی بد نیست بدانید که این خودرو حتی در مدل استاندارد هم بسیار سریع بوده و با وجود وزن ۲.۵ تنی قادر است طی ۳.۸ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز فراتر از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت حتی در مدل استاندارد است.
کد محتوا: ۲۲۴۳۵
ارسال: یکشنبه، ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵:۱۴
به روز شده: یکشنبه، ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲:۲۵
کلید واژهها: آئودی، آئودی RSQ۸ تیونینگ من هارت
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۷۹۱
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.