کراس اوور ساب کامپکت اقتصادی ژاپنی

نسل جدید سوزوکی S-Cross ۲۰۲۲ رونمایی شد

  در دنیای پر ازدحام کراس اوور کامپکت، به سوزوکی SX۴ S-Cross حداقل از جانب رسانه های خودرویی بی توجهی شده است. به طور کلی در خصوص محصولات سوزوکی ما و سایر رسانه ها کمتر صحبت می کنیم و این کراس اوور ساب کمپکت نیز مانند سایر محصولات این شرکت مظلوم باقی مانده است. سوزوکی SX۴ S-Cross در سال ۲۰۰۶ معرفی شد و حال سومین نسل این کراس اوور مینی با نام S-Cross و بدون عبارت SX۴ در نام خود معرفی شده است.  

یک‌‌شنبه، ۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶:۵۶ |

طراحی ظاهری و کابین سوزوکی S-Cross ۲۰۲۲
نسل پیشین سوزوکی S-Cross یقینا خودروی جذابی در کلاس رقابتی کراس اوورهای ساب کامپکت نبود؛ ولی نسل جدید این خودرو یک سر و گردن بالاتر بوده و از صفر طراحی شده و استایل ظاهری خشن آن کاملا نشان دهنده قابلیت های این کراس اوور تمام چرخ محرک است. سوزوکی S-Cross در مجارستان تولید می شود و دارای یک جلوپنجره بزرگ به رنگ مشکی پیانویی بوده که چراغ های LED سه تایی که طراحی مدرنی هم دارند از دو سمت احاطه شده است. آرک چرخ ها کاملا بزرگ بوده و در اطراف آنها قطعات پلاستیکی مشکی رنگ همرنگ با بدنه این خودرو استایل این کراس اوور را زیباتر از نسل قبل کرده اند. البته وجود چنین المان های پلاستیکی روی بدنه کراس اوورها امروزه ترند شده است.

تغییرات در قسمت عقب به مراتب بیشتر بوده و سوزوکی S-Cross جدید دارای چراغ های عقب به مراتب عریض تر با طراحی زیباتر از نسل پیشین است. طراحان سوزوکی حتی سپر عقب را بروزرسانی کرده اند تا چهره خودرو آفرودی تر شود و به منظور محافظت کف خودرو در بیراهه نوردی یک صفحه پلاستیکی در قسمت زیرین جلو و یکی دیگر در عقب نصب شده است. با همه این تفاسیر، سوزوکی S-Cross یک آفرودر دم دستی بوده و نباید از آن انتظار زیادی در بیراهه نوردی داشت؛ ولی حداقل ظاهر زیبای آن به مراتب توانمندتر از نسل پیشین به نظر می رسد.

در حالی که این برند ژاپنی ادعا می کند که این یک مدل تمام جدید بوده و کاملا نسبت به نسل قبل تغییر کرده، ولی به نظر ما بیشتر به یک فیس لیفت سنگین شباهت دارد تا تغییر نسل! زمانی به این موضوع پی می برید که ابعاد نسل جدید سوزوکی S-Cross را بررسی می کنید که دقیقا مشابه مدل پیشین است. این خودرو طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل ۴۳۰۰، ۱۷۸۵ و ۱۵۸۵ میلی متر دارد و فاصله بین دو محور آن نیز ۲۶۰۰ میلی متر اعلام شده است. تمام این ارقام با نسل پیشین سوزوکی SX۴ S-Cross یکسان است.

درون کابین سوزوکی S-Cross یک نمایشگر مالتی مدیا ۹ اینچی لمسی در بالاترین قسمت داشبورد نصب شده که دارای درگاه اپل کار پلی و اندروید اتوست. ولی به جز این نمایشگر طراحی کلی کابین بسیار آشنا و مشابه نسخه پیشین به نظر می رسد. به عنوان مثال کلیدهای تنظیم سیستم تهویه، کلید انتخابگر مدهای رانندگی یا شیفتر دنده گیربکس شش سرعته دستی این خودرو همگی مشابه با نسل پیشین سوزوکی S-Cross هستند.

مشخصات فنی سوزوکی S-Cross ۲۰۲۲
زیر کاپوت سوزوکی S-Cross یک پیشرانه ۱.۴ لیتری بنزینی توربوشارژ با تکنولوژی هیبریدی ملایم نصب شده که قادر به تولید ۱۲۷ اسب بخار قدرت و ۲۳۵ نیوتن متر گشتاور است. این پیشرانه از سوزوکی سوییفت اسپرت قرض گرفته شده و به موجب آن S-Cross ۲۰۲۲ قادر است طی ۹.۵ ثانیه در نسخه جلومحرک و ۱۰.۲ ثانیه در نسخه تمام چرخ محرک از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. جدا از نصب یک گیربکس شش سرعته دستی به صورت استاندارد، یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک نیز برای این خودرو قابل سفارش است.


کراس اوور ساب کامپکت اقتصادی ژاپنی
نسل جدید سوزوکی S-Cross ۲۰۲۲ رونمایی شد
گزارش

کد محتوا: ۲۲۴۱۶

ارسال: یک‌‌شنبه، ۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶:۵۶

به روز شده: یک‌‌شنبه، ۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳:۵۱

کلید واژه‌‌ها: سوزوکی، سوزوکی S-Cross ۲۰۲۲

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۴۱۲

زبان: پارسی

(۱ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.