خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
چرا گیربکسهای دستی همیشه بهترین نیستند؟
شاید برای بسیاری از رانندگان و عاشقان خودرو لذت رانندگی با جعبهدنده دستی بسیار بیشتر از جعبهدنده خودکار باشد. لذتی که میتواند حس خوب تعویض دنده را برای راننده ایجاد کند.
گرمای تابستان با تایر خودرو چه میکند؟!
از آنجا که گرما، اثر جدی در خالی شدن باد یا ترکیدگی تایرها دارد؛ بدین سبب کارشناسان تصریح زیادی بر توجه رانندگان به این مقوله به ویژه در فصل تابستان دارند. ترکیدگی لاستیک در هوای گرم یکی از شایع ترین عواملی است که خطرات زیادی برای خودروها ایجاد میکند؛ به صورتی که یکی از عوامل اصلی خیلی از تصادفات جاده ای در فصل تابستان ترکیدگی لاستیک به علت های گوناگون است.
چگونه رنگ شدگی خودرو را تشخیص دهیم؟
خرید خودروهای کارکرده یا دست دوم به یکی از رخدادهای مرسوم در بازار خودرو ایران تبدیل شده است. به دلیل کمبود عرضه خودروهای صفر کیلومتر و کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان، بازار خرید و فروش خودروهای کارکرده بسیار داغ است و از این رو لازم است تا مصرفکنندگان تکنیکهای تشخیص رنگ شدگی خودرو را به خوبی آموخته باشند.
علائم روغن سوزی در موتور خودرو چیست؟
در واقع روغن سوزی در موتور خودرو به وضعیتی گفته میشود که روغن در پروسه کاری موتور به اتاق احتراق یا مناطق داغ موتور وارد شده، بنابراین روغن با قرار گرفتن در گرمای زیاد تبخیر می شود و به همراه گازهای خروجی اگزوز از موتور خارج خواهد شد.
آیا گرم کردن درجا خودرو در زمستان کاری کاری درست است؟
بر اساس یک تفکر قدیمی خیلی ها تصور می کنند گرم کردن خودرو در زمستان به صورت درجا باعث بهتر کارکردن موتور می شود اما...
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
برای اولین بار در تاریخ
تیونینگ تویوتا سوپرا توسط تیونر اختصاصی بامو
یکشنبه، ۱۰ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
۱۵ خودرو اسپرت کلکسیونی ارزشمند برای سرمایه گذاری در بازار جهانی
جمعه، ۱۲ اردیبهشتماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
افزایش سطح کیفی روغن موتور، به وسیله مکمل
جمعه، ۲۲ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
خودروهای ۲۰۲۰ که کلاسیکهای آینده خواهند شد
دوشنبه، ۱ اردیبهشتماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
پنج ابهام در مصرف سوخت
دوشنبه، ۵ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
کراس اوور ساب کامپکت اقتصادی ژاپنی
نسل جدید سوزوکی S-Cross ۲۰۲۲ رونمایی شد
در دنیای پر ازدحام کراس اوور کامپکت، به سوزوکی SX۴ S-Cross حداقل از جانب رسانه های خودرویی بی توجهی شده است. به طور کلی در خصوص محصولات سوزوکی ما و سایر رسانه ها کمتر صحبت می کنیم و این کراس اوور ساب کمپکت نیز مانند سایر محصولات این شرکت مظلوم باقی مانده است. سوزوکی SX۴ S-Cross در سال ۲۰۰۶ معرفی شد و حال سومین نسل این کراس اوور مینی با نام S-Cross و بدون عبارت SX۴ در نام خود معرفی شده است.
یکشنبه، ۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶:۵۶ |
طراحی ظاهری و کابین سوزوکی S-Cross ۲۰۲۲ نسل پیشین سوزوکی S-Cross یقینا خودروی جذابی در کلاس رقابتی کراس اوورهای ساب کامپکت نبود؛ ولی نسل جدید این خودرو یک سر و گردن بالاتر بوده و از صفر طراحی شده و استایل ظاهری خشن آن کاملا نشان دهنده قابلیت های این کراس اوور تمام چرخ محرک است. سوزوکی S-Cross در مجارستان تولید می شود و دارای یک جلوپنجره بزرگ به رنگ مشکی پیانویی بوده که چراغ های LED سه تایی که طراحی مدرنی هم دارند از دو سمت احاطه شده است. آرک چرخ ها کاملا بزرگ بوده و در اطراف آنها قطعات پلاستیکی مشکی رنگ همرنگ با بدنه این خودرو استایل این کراس اوور را زیباتر از نسل قبل کرده اند. البته وجود چنین المان های پلاستیکی روی بدنه کراس اوورها امروزه ترند شده است. تغییرات در قسمت عقب به مراتب بیشتر بوده و سوزوکی S-Cross جدید دارای چراغ های عقب به مراتب عریض تر با طراحی زیباتر از نسل پیشین است. طراحان سوزوکی حتی سپر عقب را بروزرسانی کرده اند تا چهره خودرو آفرودی تر شود و به منظور محافظت کف خودرو در بیراهه نوردی یک صفحه پلاستیکی در قسمت زیرین جلو و یکی دیگر در عقب نصب شده است. با همه این تفاسیر، سوزوکی S-Cross یک آفرودر دم دستی بوده و نباید از آن انتظار زیادی در بیراهه نوردی داشت؛ ولی حداقل ظاهر زیبای آن به مراتب توانمندتر از نسل پیشین به نظر می رسد. در حالی که این برند ژاپنی ادعا می کند که این یک مدل تمام جدید بوده و کاملا نسبت به نسل قبل تغییر کرده، ولی به نظر ما بیشتر به یک فیس لیفت سنگین شباهت دارد تا تغییر نسل! زمانی به این موضوع پی می برید که ابعاد نسل جدید سوزوکی S-Cross را بررسی می کنید که دقیقا مشابه مدل پیشین است. این خودرو طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل ۴۳۰۰، ۱۷۸۵ و ۱۵۸۵ میلی متر دارد و فاصله بین دو محور آن نیز ۲۶۰۰ میلی متر اعلام شده است. تمام این ارقام با نسل پیشین سوزوکی SX۴ S-Cross یکسان است. درون کابین سوزوکی S-Cross یک نمایشگر مالتی مدیا ۹ اینچی لمسی در بالاترین قسمت داشبورد نصب شده که دارای درگاه اپل کار پلی و اندروید اتوست. ولی به جز این نمایشگر طراحی کلی کابین بسیار آشنا و مشابه نسخه پیشین به نظر می رسد. به عنوان مثال کلیدهای تنظیم سیستم تهویه، کلید انتخابگر مدهای رانندگی یا شیفتر دنده گیربکس شش سرعته دستی این خودرو همگی مشابه با نسل پیشین سوزوکی S-Cross هستند. مشخصات فنی سوزوکی S-Cross ۲۰۲۲ زیر کاپوت سوزوکی S-Cross یک پیشرانه ۱.۴ لیتری بنزینی توربوشارژ با تکنولوژی هیبریدی ملایم نصب شده که قادر به تولید ۱۲۷ اسب بخار قدرت و ۲۳۵ نیوتن متر گشتاور است. این پیشرانه از سوزوکی سوییفت اسپرت قرض گرفته شده و به موجب آن S-Cross ۲۰۲۲ قادر است طی ۹.۵ ثانیه در نسخه جلومحرک و ۱۰.۲ ثانیه در نسخه تمام چرخ محرک از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. جدا از نصب یک گیربکس شش سرعته دستی به صورت استاندارد، یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک نیز برای این خودرو قابل سفارش است.
کد محتوا: ۲۲۴۱۶
ارسال: یکشنبه، ۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶:۵۶
به روز شده: یکشنبه، ۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳:۵۱
کلید واژهها: سوزوکی، سوزوکی S-Cross ۲۰۲۲
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۶۷۶
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.