خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
هنگام ترکیدن لاستیک خودرو، مناسب ترین واکنش چیست؟
به طور کلی چرخ ها و لاستیک های خودرو یکی از استراتژیک ترین و مهم ترین اجزای تشکیل دهنده یک وسیله نقلیه محسوب می شوند و بروز حادثه ای برای این قسمت، قطعا ایمنی خودرو و وضعیت حرکت ان را تحت الشعاع قرار خواهد داد.
اجزای جلوبندی خودرو و علائم خرابی آن ها
جلوبندی یکی از قسمت های خودرو است که در قسمت جلو و زیرین خودرو قرار دارد. وظیفه مجموعه قطعات آن راحتی در رانندگی و ایجاد تعلیق یا هندلینگ خودرو به هنگام عبور از سطوح ناهموار همانند دست اندازها و چاله ها است. قطعات جلوبندی شامل سیبک ها، دستگاه تعلیق، اکسل، سیستم فرمان، کمک فنر، فنر، سگ دست، شغال دست، طبق، میل تعادل و میل موجگیر است.
محور عقب هوشمند دیدگاه Axle Kinematics یا جنبش شناسی محور عقب
به نظر اکثر کارشناسان صنعت خودرو، انجام مانور با ۴ چرخ متحرک، خیلی آسان تر از انواع ۲ چرخ متحرک است. برای چندین دهه یکی از مهم ترین دغدغه های خودروسازان این بوده که محور عقب، قابلیت تنظیم با محور جلو را داشته باشد.
صدای سیستم ترمز و چگونگی رفع آن
یکی از آزار دهنده ترین صداها در خودرو، صدای جیغ لنت های ترمز در هنگام توقف است که به دلایل متعددی به وجود می آید. آنچه که صدای جیغ لنت ترمز نامیده می شود...
سرقت خودرو و روش های جلوگیری از آن
هنوز هم پراید و سپس خانواده پژو بیشترین آمار سرقت را در کشورمان به خود اختصاص داده اند.
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
بررسی تخصصی محاسن و معایب هایما S۷ توربو + فیلم
سهشنبه، ۲۱ فروردینماه ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴
برترین خودروها با بدنه فایبرگلاس
دوشنبه، ۱۴ مردادماه ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
۶۴ هزار دلار برای نهایت کیفیت و امکانات
مدل ۲۰۲۰ "ب ام و" x ۶ معرفی شد
سهشنبه، ۲۸ آبانماه ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶
خودروهایی که رنگهای خاصشان،ارزش آن ها را بالا برده است!
یکشنبه، ۱۹ اسفندماه ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
خودروهای کلاسیک آمریکایی که زمانی در ایران محبوب بودند
چهارشنبه، ۲۰ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
جراحی زیبایی برای شاسیبلند محبوب انگلیسی
رنجرور اسپرت SVR تیونینگ منصوری معرفی شد
منصوری که این روزها مشغول تیونینگ انواع خودروهای لوکس و اسپرت است، این بار به سراغ رنجرور اسپرت SVR رفته و این شاسیبلند لوکس و قدرتمند انگلیسی را به مدلی جذابتر تبدیل کرده است. عمده تغییرات اعمال شده روی این خودرو ظاهری هستند و بخش فنی تقریبا دستنخورده باقی مانده است.
شنبه، ۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴:۵۶ |
به رسم عادت دیرینه، منصوری به استفاده گسترده از فیبرکربن در قسمتهای مختلف رو آورده و اجزای استاندارد را با قطعاتی از این ماده گرانقیمت جایگزین کرده است. برای مثال سپر استاندارد خودرو جای خود را به سپری به قطعات تزئینی فیبرکربن داده و جلوپنجره نیز حالا جنسی از فیبرکربن دارد. جالب اینکه حروف درج شده روی کاپوت نیز، فیبرکربنی هستند. در قسمت پایینی این سپر LEDهای اضافی نیز به چشم میخورد. در نمای جانبی از یک رکاب اختصاصی با نشان منصوری استفاده شده، شکاف روی گلگیر هم قطعهای تزئینی از فیبرکربن دارد و رینگهای استاندارد با رینگهای ۵ پره دوقلو تعویض شدهاند. این رینگهای ۲۲ اینچی به رنگ مشکی هستند و تضاد جالبی را با رنگ آبی بدنه ایجاد کردهاند. رنجرور اسپرت SVR تیونینگ منصوری روی تایرهای کانتیننتال حرکت میکند در نمای عقب، بیشترین تغییرات در زیر سپر رخ داده، جایی که شاهد نصب یک دیفیوزر نسبتا بزرگ هستیم. یک اسپویلر سقفی هم در بالا به چشم میخورد. منصوری فعلا تصویری از داخل کابین منتشر نکرده، ولی با دقت در تصاویر موجود و زوم کردن روی آنها، این احتمال قوت میگیرد که تغییر خاصی در فضای داخلی رخ نداده باشد. در بخش فنی نیز ظاهرا همه چیز دستنخورده باقی مانده است. البته رنجرور اسپرت SVR در حالت استاندارد هم قدرت لازم برای یک رانندگی هیجانانگیز را دارد. موتور ۵ لیتری V۸ و سوپرشارژ این شاسیبلند خوشاستیل انگلیسی ۵۶۷ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. وظیفه انتقال قدرت به چرخها را هم یک گیربکس هشت سرعته خودکار و سیستم تمام چرخ محرک بر عهده دارد. با اتکا به این قوای محرکه، رنجرور اسپرت SVR استاندارد صفر تا ۶۰ مایل یا همان ۹۶ کیلومتر را در عرض ۴.۳ ثانیه طی کرده و قادر است به نهایت سرعت ۱۷۶ مایل یا ۲۸۳ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.
کد محتوا: ۲۲۳۹۳
ارسال: شنبه، ۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴:۵۶
به روز شده: شنبه، ۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶:۴۶
کلید واژهها: شاسی بلند،
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: DIGIATO
بازدید: ۹۳۵
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.