هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
علت صدای چرخ ماشین
ممکن است که شما هم گاهی اوقات در زمان رانندگی حس کرده باشید که صدای غیرعادی از چرخها به گوش میرسد. با اینکه صدای غیرعادی از چرخها گاهی نشانه مهمی نیست و خطری ندارد، اما گاهی هم میتواند خطرساز باشد.
با علائم سوختن واشر سرسیلندر آشنا شوید؛ از دود سفید رنگ تا قاطی شدن آب و روغن
سوختن واشر سرسیلندر یکی از عیوب رایج در پیشرانههای احتراقی است که تعمیر آن معمولا هزینه و وقت نسبتا زیادی را طلب میکند.
انواع مایع خنککننده موتور و علت تفاوت رنگ آنها
آشنایی با انواع مایع خنککننده موتور خودرو: چرا خنککنندهها رنگهای گوناگونی دارند؟ تفاوت آنها چیست و چه افزودنیهایی دارند؟
شمع ماشین و نکات کلیدی قبل از خرید
در خرید شمع خودرو باید به نکات ریز و درشتی دقت کرد تا جنسی مرغوب را خریداری کنید. خودروها پس از مدتی نیاز به تعویض شمع خودرو پیدا می کنند.
شیوه صحیح تعویض دنده خودرو در جهت افزایش عمر موتور چگونه است؟
یکی از اقداماتی که عمر موتور و گیربکس را افزایش میدهد، نحوه تعویض دنده خودرو است که می تواند ضربه سنگینی به خودرو وارد کند.
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
بنز E۲۳۰؛ خاطره بازی با نوستالژی دهه ۹۰ + فیلم
چهارشنبه، ۱ اسفندماه ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
تویوتا سوپرا چگونه جاودانه شد؛ نگاهی به چهل سال تکامل+فیلم
دوشنبه، ۳ دیماه ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
کراس اوور دو درب بوگاتی با قدرت ۱,۰۰۰ اسب بخار
چهارشنبه، ۲۱ فروردینماه ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷
۱۱ کراساوور که در نمایشگاه خودرو نیویورک،همه را مجذوب کردند.
یکشنبه، ۸ اردیبهشتماه ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
با شاسیبلندهایی که به پیکاپ تبدیل شدند آشنا شوید
چهارشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
نگاهی به IS۳۵۰ F Sport، سدان لوکس لکسوس
لکسوس، از جمله مدل IS۳۵۰، از محبوبیت زیادی در خاورمیانه برخوردار است. علیرغم استقبال زیاد طرفداران لکسوس، در چند سال گذشته، تقاضا برای این خودرو در خاورمیانه کاهش یافته است زیرا گزینههایی بهتر و جدیدتری، چون بیامو سری ۳ و مرسدس بنز کلاس C، توسط رقبا ارائه میشود. لکسوس سعی کرده است با فیسلیفت در کوچکترین سدان خود، به رفع این مشکل بپردازد. در این مطلب، سعی میکنیم به بررسی این خودرو بپردازیم تا ببینیم آیا این تغییرات، برای بازگرداندن خریداران، کافی خواهد بود یا خیر.
دوشنبه، ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹:۱۹ |
نمای ظاهری نمای ظاهری IS۳۵۰ F، دارای طراحی است که واقعا آنرا متمایز میکند و از بسیاری جهات، یک طراحی بینقص و زیبا را ارائه میکند. جلوپنجره بزرگ در جلو، با چراغهای جلو از نوع الایدی با طراحی شبیه چشم و با سه چشمه نور، با یک دیلایت ابرویی، جلوهای مدرن و متمایز به این خودرو داده است. خطوط جانبی و ظاهر آیینهها، کاملا در راستای طراحی کلی خودرو و متناسب با آن و بسیار زیبا است. در عقب، وجود یک اسپویلر و دیفیوزر مشکی، در کنار یک چراغ سرتاسری، از کنار به کنار، و کاملا هماهنگ با جلوی خودرو، نشان از این دارد که طراحان، قطعا کار خارقالعادهای در نمای بیرونی IS۳۵۰ انجام دادهاند. نمای داخلی در حالی که نمای خارجی، واقعا جذاب است، همانطور که باید باشد، نمیتوان در مورد فضای داخلی، چنین چیزی را گفت. این مدل، فیس لیفت مدلی است که از سال ۲۰۱۴ تولید میشده است. احساس میشود که داخل کابین، کمی قدیمی است. دکمههای بزرگ روی کنسول وسط، ظاهر ترکپد، فرمان شلوغ، همگی احساس قدیمی بودن را در بیننده تشدید میکند. حتی صفحه نمایش وسط داشبورد هم با اینکه نسبت به قبل از فیسلیفت، بزرگتر شده است اما دارای ویژگیهایی است که کاملا قدیمی بهنظر میرسد. بهعنوان مثال، سیستم ناوبری، دارای گرافیک ضعیفی است و وضوح دوربین عقب هم، درحد یک سدان درجهیک ۲۰۲۱ نیست. فضای عقب، همانطور که انتظار داریم بسیار تنگ است. در واقع این خودرو ۴ نفره است و نه ۵ نفره و با دانستن این واقعیت، تنگ بودن فضای عقب، قابل پذیرش است. مواردی نظیر ورود بدون کلید، تهویه دوگانه، صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی ۱۰.۳ اینچی با امکان اپلکارپلی و اندرویدکار، سیستم صوتی با ۱۰ بلندگو، صندلیهای چرم، نگهدارنده بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، ایربگهای راننده، سرنشین جلو، جانبی،ای،پرده ای، و زانو و دریچههای هوای عقب و …. از جمله امکانات این خودرو است. مشخصات فنی نیروبخش IS۳۵۰ F-SPORT یک موتور ۳.۵ لیتری V۶ تنفس طبیعی است که توانایی تولید ۳۱۱ اسب بخار قدرت در کنار ۳۸۰ نیوتنمتر گشتاور را دارد. در حال حاضر، چنین عدد و رقمی برای یک موتور ۳.۵ لیتری، چندان پیشگامانه بهنظر نمیرسد و اینکه لکسوس هنوز بهجای استفاده از یک موتور توربوشارژ کوچکتر (مانند اکثر رقبایش) از موتور تنفس طبیعی با حجم بالا استفاده کند، نشان از روح قدیمی این خودرو است. اگرچه این واقعیت را هم باید پذیرفت که بخشی از علاقهمندان به خودرو، همچنان موتورهای تنفس طبیعی را ترجیح میدهند اما برای بسیاری دیگر، این موضوع کاملا برعکس است و شتاب و توان بیشتر موتورهای توربوشارژ را میپسندند و ظاهرا لکسوس ترجیح داده است برای دسته اول، کمی فداکاری کند. با این وجود، رانندگی با IS ۳۵۰، بسیار جذاب و لذتبخش است و بهعلت نبود توربوشارژ، چیزی بهنام توربو لگ یا هر نوع تاخیر دیگری، وجود ندارد و با فشردن پدال گاز، و به لطف هماهنگی کامل موتور با گیربکس ۸ سرعته، هیچگونه کمبود قدرتی احساس نخواهد شد، بهگونهای که در شرایط مناسب، شتاب صفر تا صد ۶ ثانیهای در دسترس خواهد بود. البته شاید کمی قدرت بیشتر و بازخورد بهتر فرمان، تجربه رانندگی با آن را بهتر از قبل میکرد. نتیجهگیری به زبان ساده میتوان گفت، لکسوس IS ۳۵۰ FSPORT، در ظاهر، شبیه یک مدل ۲۰۲۱ این خودروسازی است اما در داخل، یک مدل ۲۰۱۴ است. اگرچه قیمت تقریبی ۲۴۵۰۰۰ درهم، جذاب بهنظر میرسد، اما بعید است، تکنولوژی قدیمی آن، توان جذب مشتریان دیگر رقبا را داشته باشد. شاید فیسلیفت این مدل از لکسوس، صرفا جهت حفظ آن در بازار، در برابر رقبا بوده است.
کد محتوا: ۲۲۳۷۹
ارسال: دوشنبه، ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹:۱۹
به روز شده: دوشنبه، ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶:۱۷
کلید واژهها: لکسوس، بی ام و، مرسدس بنز
نوع: نقد و بررسی
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: سایت چرخان
بازدید: ۸۲۴
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.