بازآفرینی موستانگ باس ۴۲۹ با ۷۱۰ اسب بخار و قیمت گرانتر از فراری!
شرکت روولوجی، موستانگ باس ۴۲۹ افسانهای را با قدرتی دو برابر و قیمتی فراتر از یک فراری صفرکیلومتر، به قرن بیست و یکم بازگردانده است.
مرسدس بنز اس ال۵۵؛ یک خودرو دیدنی با ظریف کاری ژاپنی!
مرسدس بنز SL۵۵ مدل ۲۰۰۵ (شاسی R۲۳۰) که یکی از پیشرفتهترین خودروهای دوران خود و آخرین شاهکار طراحی برونو ساکو به شمار میرفت و از موتور افسانهای M۱۱۳K V۸ سوپرشارژ ۵.۵ لیتری AMG بهره میبرد، تبدیل به یک خودروی نمایشگاهی منحصربهفرد شده است.
معرفی جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵: مسیر ۱۰ سال آینده این برند
کانسپت جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵ تازهترین و مهمترین محصول عملکردی جنسیس است؛ مدلی که بهعنوان نقطه عطف، مسیر ۱۰ سال آینده این برند در حوزه خودروهای پرفورمنس و موتوراسپرت را مشخص میکند. این کانسپت در مراسم «جنسیس مگما ورلد پریمیر» برای اولینبار معرفی شد و فراتر از یک طرح مطالعاتی، بیانیهای جدی درباره آینده خودروهای اسپرت جنسیس به شمار میرود.
این نیسان روگ یک میتسوبیشی است!
دلیلی کاملا منطقی وجود دارد که چرا نیسان روگ پلاگین هیبرید جدید هیچ شباهتی به دیگر نسخه های این کراس اوور کامپکت ندارد: این خودرو در واقع یک نیسان واقعی نیست!
فورد اسپرتکا؛ تخم مرغ محبوب اروپایی!
دههها پیش از محبوبیت محصولات کلاس Mini-GTI مانند امروز، فورد با معرفی مدل اسپرتکا تلاش کرد تا به تنهایی وارد این بازار شود. اسپرتکا، نسخهای با توان فنی و ظاهری بهبودیافته از مدل عمومی فورد کا بود که در دوران محصولات خستهکننده فورد معرفی شد.
روغنهایی که دشمن سیستمهای الکترونیکی خودرو میشوند
یکی از چالشهای تولیدکنندگان روغنموتور، یک استارت راحت و بیدردسر در هوای سرد است. اما یکی از این چالشها، انتقال نیروی برق زیادی است که در حرکت اولیه موتور و از طریق روغن به بدنه خودرو و پس از آن به سایر تجهیزات الکتریکی موتور منتقل میشود.
علت خاموش شدن خودرو در حین رانندگی
شاید تابحال برایتان پیش آمده باشد که در حین رانندگی در جاده ها و خیابان ها ناگهان خودروی شما خاموش شده و از کار می افتد. این اتفاق اصلا خوشایند رانندگان نیست و سبب آن می شود تا در وسط خیابان و جاده گیر بیفتید، در این مطلب قصد داریم نگاهی به علت خاموش شدن خودرودر حین رانندگی بیندازیم و مهمترین علل توقف ناگهانی خودرو را به اطلاع شما برسانیم.
اهمیت تمیز بودن انژکتور
وظیفه سیستم انژکتوری (Injector) ترکیب کردن سوخت و هوا به میزان و نسبت لازم و سپس تزریق آن به موتور خودرو است. سیستم انژکتور همان عملکرد مشابه سیستم کاربراتور را دارد اما بنابر ماهیت اجزای تشکیل دهنده آن و برخورداری از سیستم متفاوت، عمل ترکیب کردن سوخت و هوا در آن بسیار دقیق تر می باشد و به ندرت در تنظیمات موتور خودور اختلال ایجاد می کند. نکته مهم اینکه عملکرد مناسب سیستم انژکتور باعث کاهش مصرف سوخت خودرو و همچنین کاهش میزان آلودگی هوا میگردد.
آیا سیستم دو دیفرانسیل مانع لیز خوردن خودرو میشود؟
بسیاری بر این باورند که سیستم دو دیفرانسیل مانع سر خوردن خودرو بر روی زمینهای برفی میشود و بدون ملاحظه رانندگی میکنند، اما آیا این امر صحت دارد؟
هنگام ترکیدن لاستیک خودرو، مناسب ترین واکنش چیست؟
به طور کلی چرخ ها و لاستیک های خودرو یکی از استراتژیک ترین و مهم ترین اجزای تشکیل دهنده یک وسیله نقلیه محسوب می شوند و بروز حادثه ای برای این قسمت، قطعا ایمنی خودرو و وضعیت حرکت ان را تحت الشعاع قرار خواهد داد.
شنبه، ۸ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۳۴
چهارشنبه، ۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۲
شنبه، ۱ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۱
چهارشنبه، ۲۸ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۵۶
دوشنبه، ۲۶ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۱
پنج ابهام در مصرف سوخت
دوشنبه، ۵ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳
طرح های مفهومی زشت فراری که هرگز تولید نشدند
دوشنبه، ۱ بهمنماه ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
افزایش سطح کیفی روغن موتور، به وسیله مکمل
جمعه، ۲۲ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
۱۱ کراساوور که در نمایشگاه خودرو نیویورک،همه را مجذوب کردند.
یکشنبه، ۸ اردیبهشتماه ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
مهمترین نکات برای بازدید ماشین قبل از سفر
دوشنبه، ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
بررسی پاترول نیسمو، لندکروزی از نیسان!
مدت زمان زیادی از حضور نیسان پاترول در ایران میگذرد. در همان ابتدای ورود و در زمانی که هنوز تب شاسیها بلندها در میان خریداران، داغ نشده بود، پاترول، به خوبی در میان مشتریان، جای پای خود را باز کرده بود. کمتر کسی بود که با این خودرو آشنایی نداشته باشد. با گذشت سالیان زیادی از ورود پاترول به ایران، هنوز نسخههای قدیمی آنرا میتوان در خیابانها مشاهده نمود.
سهشنبه، ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴:۵۱ |
امروز میخواهیم به بررسی نیسان پاترول نیسمو، سریعترین و گرانترین نسخه نیسان پاترول در خاورمیانه، بپردازیم. نسخه نیسمو پاترول، فقط در بازار خاورمیانه عرضه گردیده و میخواهیم ببینیم که این خودرو چقدر ارزش خرید دارد. طراحی ظاهری نیسان پاترول وقتی صحبت از نمای ظاهری میشود نیسمو، یکی از بهترین طراحیها را در بین پاترولها دارد. در نمای جلوی خودرو، جلوپنجره جدید با ابعاد بزرگ، به همراه سپر جدید با دریچههای عملکردی و نوار قرمز رنگ بر روی سپر، زیبایی خودرو را به رخ بیننده میکشد. چراغهای بزرگ با طراحی فوقالعاده، در ترکیب با سایر اجزا، قدرت و عظمت این خودرو را یادآوری میکند. ظاهر عقب نیسان پاترول نیسمو در کنار خودرو، فرورفتگی پایین دربها و نبود خطوط زیاد، طراحی ساده از نمای جانبی را به نمایش میگذارد. آینهها در کنار مجموعهای خیره کننده از رینگهای ۲۲ اینچی با نشان نیسمو و نوار قرمز رنگ کار شده بر روی رکابها، نمای جانبی را در عین هماهنگی با قسمت جلو، کاملا جذاب کرده است. چراغهای بزرگ عقب، در تناسب کامل با چراغهای جلو است. اسپویلرهای جدید، سپر جدید و چراغ مهشکن، طراحی خودرو را تکمیل کرده است. نمای خروجی دو اگزوز هم بر زیبایی آن افزوده است اما متاسفانه، فقط برای اهداف زیبایی به کار رفته است و در واقعیت، هنوز از یک خروجی اگزوز استفاده میکند. نمای کابین نیسان پاترول نیسمو طراحی داخلی نیسان پاترول از نظر طراحی داخلی و کیفیت قطعات، باید گفت، نیسمو از انتظارات، هم فراتر رفته است. فیبر کربن، بر روی فرمان، داشبورد، پنل دربها و کنسول وسط، وجود دارد. ترکیب چرم قرمز و مشکی، با دوخت زیبا، جلوهای خاص به داخل کابین داده است. دکمههای کنترلی روی فرمان، و سایر دکمههای کاربردی روی داشبورد، در کنار صفحات نمایش، حس مدرن بودن را به سرنشینان القا میکند. طراحی صندلیها کاملا ارگونومیک و در برگیرنده است که نشان از راحتی و خستگی کمتر راننده و مسافران، بهخصوص در سفرهای طولانی خواهد بود. ردیف عقب نیسان پاترول نیسمو فضا در ردیف دوم، به همان اندازه پاترولهای معمولی، عالی است. همچنین برای راحتی هر چه بیشتر، کنترلهای AC جداگانه از ردیف جلو، دو صفحه سرگرمی، جک هدفون و دو خروجی شارژUSB، برای این بخش از خودرو در نظر گرفته شده است. مشخصات فنی نیسان پاترول نیسمو موتور بهکاررفته برای نیسمو، همان موتور ۵.۶ لیتری، V۸ بهکاررفته برروی پاترول استاندارد است. این موتور میتواند ۴۲۸ اسب بخار قدرت، درکنار ۵۶۰ نیوتنمتر گشتاور را در اختیار راننده قرار دهد. با این حد از قدرت و گشتاور، نیسمو قادر است در مدت زمان ۶.۶ ثانیه، به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. برای بهبود هندلینگ و عملکرد بهتر خودرو در پیچها، نیسمو به سیستم تعلیق بیلشتین مجهز شده است. طراحان این خودرو، حالت آیرودینامیکی آنرا بهبود بخشیدهاند و از چرخهای آلیاژی جدید استفاده کردهاند که وزن آنها را ۴.۵ کیلوگرم، سبکتر کرده است. مولتی مدیا نیسان پاترول نیسمو امکانات پاترول نیسمو بر روی داشبورد، نمایشگر بزرگ دوصفحهای، با قابلیت اپلکارپلی و اندرویداتو خودنمایی میکند. گرمکن و سردکن صندلی و یک سانروف کوچک، با سیستم صوتی Bose با ۱۳ بلندگوی عالی، برای این خودرو در نظر گرفته شده است. دوربینهای ۳۶۰ درجه، کروز کنترل تطبیقی، نگهدارنده در بین خطوط، هشدار خروج از خط و ترمزاضطراری خودکار، موارد دیگری از امکانات فراوان نیسمو است. یک سیستم جالب که بر روی این خودرو قرار داده شده است، آینه هوشمند است که از دوربین نصب شده در پشت خودرو استفاده میکند و تصویر را روی آینه قرار میدهد. این آپشن، این قابلیت را میدهد که در صورت حمل بار کامل و یا سرنشینانی که مانع از دید عقب توسط آینه وسط میشوند، با یک سوئیچ و بدون هیچگونه مشکلی، دید کافی به عقب خودرو وجود داشته باشد. نتیجهگیری نیسان نیسمو دارای برچسب قیمتی ۳۸۵۰۰۰ درهم است. آیا واقعا این خودرو با وجود رقبای قدرتمند خود، ارزش پرداخت این مقدار نقدینگی را دارد؟ میتوان گفت، نیسمو برای کسانی که خودروی کمی متفاوت میخواهند، یک اسیووی بسیار خوب است. اما برای اینکه نیسان بتواند مرزها را پشتسر بگذارد و یک اسیووی به تمام معنا، به علاقهمندان این نوع خودروها هدیه دهد، نیازمند چند تغییر و افزودنی در این خودرو است تا نیسمو را از یک اسیووی خوب، به یک اسیووی عالی، تبدیل کند.
کد محتوا: ۲۲۳۷۰
ارسال: سهشنبه، ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴:۵۱
به روز شده: سهشنبه، ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹:۵۴
کلید واژهها: نیسان، نیسان پاترول،
نوع: نقد و بررسی
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: سایت چرخان
بازدید: ۱۰۱۹
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.