تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
شاسی بلند لوکس بی وای دی یانگ وانگ U۸L با قیمت ۱۸۰ هزار دلار عرضه شد
یانگ وانگ، زیربرند لوکس بی وای دی، شاسی بلند U۸L دینگشی ادیشن را عرضه کرد. پیشفروش این مدل لوکس با قیمت ۱.۳ میلیون یوان (۱۸۱۱۳۰ دلار) و سپرده ۲۰ هزار یوان (۲۷۸۰ دلار) در ۳۱ ژوئیه آغاز شده بود.
نسل جدید چری تیگو ۸ رونمایی شد؛ بزرگتر و با دو چهره متفاوت
شرکت چری با انتشار تصاویر رسمی، از نسل جدید تیگو ۸ پردهبرداری کرد. این کراساوور سایز متوسط خانوادگی با طراحی کاملاً جدید، ابعادی بزرگتر از نسل فعلی و چیدمان پنجنفره، برای عرضه در سهماهه پایانی سال جاری میلادی آماده میشود.
معرفی منصوری وناتوس SE، لامبورگینی اوروس هیبریدی با ۱۱۰۰ اسب بخار!
منصوری با معرفی وناتوس SE، لامبورگینی اوروس پلاگینهیبریدی را به یک هیولای ۱۱۰۰ اسب بخاری تبدیل کرده است که فقط در ۲.۸ ثانیه به صد کیلومتر میرسد.
هر آنچیزی که از آب بندی صحیح موتور خودروهای خارجی باید بدانید
آب بندی خودروها چیزی نیست که متعلق به خودروهای قدیمی باشد و هنوز هم همه خودروها نیاز به آب بندی صحیح دارند تا بتوانند بهترین عملکرد و کیفیت را در اختیار صاحبانشان بگذارند.
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
برخی افراد مالکان خودرو را به برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما ترغیب می کنند اما این کار چه عواقبی دارد؟
هر آن چیزی که در مورد پاور باکس (Power Box) و کاربرد آن در خودرو باید بدانید
بسیاری از صاحبان خودروهای اسپرت و به روز که اغلب جوانان هستند برای افزایش قدرت خودروی خود از موارد بسیار مختلفی استفاده میکنند ولی یکی از مواردی که معمولا به اشتباه و یا درست، از آن برای افزایش قدرت استفاده میشود به تیونینگ باکس یا در اصطلاح علمیتر پاور باکس (Power Box) مشهور است که در ادامه به بررسی جزئیات بیشتری از آن در خودروهای مسابقهای میپردازیم.
کمربند ایمنی، چرا و به چه علت
در تعریفی کوتاه می توان گفت کمربند ایمنی، ابزاری مهار کننده برای جلوگیری از پرتاب یا جابه جایی ناگهانی سرنشینان اتومبیل در مانورهای شدید یا هنگام بروز تصادف و ممانعت از برخورد آنها با قسمت های داخلی خودرو یا سایر سرنشینان و حتی پرتاب شدن به بیرون اتاق است.
آنچه باید در مورد ترمز ABS بدانید
سیستم ترمز ضد قفل برای اولین بار در سال ۱۹۳۰ در هواپیما به شکل مکانیکی مورد استفاده قرار گرفت. در همان زمان تحولات زیادی در توسعه این سیستم در صنعت هوانوردی به وجود آمد. اما جالب بود که بررسی این سیستم برای چندین سال متوقف شد تا اینکه در سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۶ برای اولین بار این سیستم در کامیونهای سنگین در آمریکا برای کاهش تصادفات به خاطر از دست دادن پایداری کامیون در جاده ها مخصوصا” جاده های لغزنده مورد استفاده قرار گرفت . در سال ۱۹۸۰ در تکنولوژی ایمنی خودرو تحول عظیمی رخ داد و سیستم ABS به شکل امروزی (الکترونیکی ) در خودروهای سواری مورد استفاده قرار گرفت .
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
شنبه، ۱۲ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۲
دوشنبه، ۷ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۷
شنبه، ۵ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۲:۰۰
بزرگان دنیای فناوری با چه خودروهایی رانندگی میکنند
دوشنبه، ۱۴ بهمنماه ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
وضعیت صنعت خودروسازی ایران در جهان چگونه است؟
سهشنبه، ۲۷ فروردینماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
بررسی کوتاه تویوتا RAV۴ هایبرید ۲۰۱۹+فیلم
دوشنبه، ۲۷ خردادماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
تویوتا سوپرا چگونه جاودانه شد؛ نگاهی به چهل سال تکامل+فیلم
دوشنبه، ۳ دیماه ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
شگفتیهای نسل جدید کیا پیکانتو چیست؟
یکشنبه، ۱۴ اردیبهشتماه ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
۵ اقدام مهم درباره خرید خودروی دست دوم کارکرد بالا که باید انجام دهید
دوشنبه، ۹ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۲
بررسی پاترول نیسمو، لندکروزی از نیسان!
مدت زمان زیادی از حضور نیسان پاترول در ایران میگذرد. در همان ابتدای ورود و در زمانی که هنوز تب شاسیها بلندها در میان خریداران، داغ نشده بود، پاترول، به خوبی در میان مشتریان، جای پای خود را باز کرده بود. کمتر کسی بود که با این خودرو آشنایی نداشته باشد. با گذشت سالیان زیادی از ورود پاترول به ایران، هنوز نسخههای قدیمی آنرا میتوان در خیابانها مشاهده نمود.
سهشنبه، ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴:۵۱ |
امروز میخواهیم به بررسی نیسان پاترول نیسمو، سریعترین و گرانترین نسخه نیسان پاترول در خاورمیانه، بپردازیم. نسخه نیسمو پاترول، فقط در بازار خاورمیانه عرضه گردیده و میخواهیم ببینیم که این خودرو چقدر ارزش خرید دارد. طراحی ظاهری نیسان پاترول وقتی صحبت از نمای ظاهری میشود نیسمو، یکی از بهترین طراحیها را در بین پاترولها دارد. در نمای جلوی خودرو، جلوپنجره جدید با ابعاد بزرگ، به همراه سپر جدید با دریچههای عملکردی و نوار قرمز رنگ بر روی سپر، زیبایی خودرو را به رخ بیننده میکشد. چراغهای بزرگ با طراحی فوقالعاده، در ترکیب با سایر اجزا، قدرت و عظمت این خودرو را یادآوری میکند. ظاهر عقب نیسان پاترول نیسمو در کنار خودرو، فرورفتگی پایین دربها و نبود خطوط زیاد، طراحی ساده از نمای جانبی را به نمایش میگذارد. آینهها در کنار مجموعهای خیره کننده از رینگهای ۲۲ اینچی با نشان نیسمو و نوار قرمز رنگ کار شده بر روی رکابها، نمای جانبی را در عین هماهنگی با قسمت جلو، کاملا جذاب کرده است. چراغهای بزرگ عقب، در تناسب کامل با چراغهای جلو است. اسپویلرهای جدید، سپر جدید و چراغ مهشکن، طراحی خودرو را تکمیل کرده است. نمای خروجی دو اگزوز هم بر زیبایی آن افزوده است اما متاسفانه، فقط برای اهداف زیبایی به کار رفته است و در واقعیت، هنوز از یک خروجی اگزوز استفاده میکند. نمای کابین نیسان پاترول نیسمو طراحی داخلی نیسان پاترول از نظر طراحی داخلی و کیفیت قطعات، باید گفت، نیسمو از انتظارات، هم فراتر رفته است. فیبر کربن، بر روی فرمان، داشبورد، پنل دربها و کنسول وسط، وجود دارد. ترکیب چرم قرمز و مشکی، با دوخت زیبا، جلوهای خاص به داخل کابین داده است. دکمههای کنترلی روی فرمان، و سایر دکمههای کاربردی روی داشبورد، در کنار صفحات نمایش، حس مدرن بودن را به سرنشینان القا میکند. طراحی صندلیها کاملا ارگونومیک و در برگیرنده است که نشان از راحتی و خستگی کمتر راننده و مسافران، بهخصوص در سفرهای طولانی خواهد بود. ردیف عقب نیسان پاترول نیسمو فضا در ردیف دوم، به همان اندازه پاترولهای معمولی، عالی است. همچنین برای راحتی هر چه بیشتر، کنترلهای AC جداگانه از ردیف جلو، دو صفحه سرگرمی، جک هدفون و دو خروجی شارژUSB، برای این بخش از خودرو در نظر گرفته شده است. مشخصات فنی نیسان پاترول نیسمو موتور بهکاررفته برای نیسمو، همان موتور ۵.۶ لیتری، V۸ بهکاررفته برروی پاترول استاندارد است. این موتور میتواند ۴۲۸ اسب بخار قدرت، درکنار ۵۶۰ نیوتنمتر گشتاور را در اختیار راننده قرار دهد. با این حد از قدرت و گشتاور، نیسمو قادر است در مدت زمان ۶.۶ ثانیه، به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. برای بهبود هندلینگ و عملکرد بهتر خودرو در پیچها، نیسمو به سیستم تعلیق بیلشتین مجهز شده است. طراحان این خودرو، حالت آیرودینامیکی آنرا بهبود بخشیدهاند و از چرخهای آلیاژی جدید استفاده کردهاند که وزن آنها را ۴.۵ کیلوگرم، سبکتر کرده است. مولتی مدیا نیسان پاترول نیسمو امکانات پاترول نیسمو بر روی داشبورد، نمایشگر بزرگ دوصفحهای، با قابلیت اپلکارپلی و اندرویداتو خودنمایی میکند. گرمکن و سردکن صندلی و یک سانروف کوچک، با سیستم صوتی Bose با ۱۳ بلندگوی عالی، برای این خودرو در نظر گرفته شده است. دوربینهای ۳۶۰ درجه، کروز کنترل تطبیقی، نگهدارنده در بین خطوط، هشدار خروج از خط و ترمزاضطراری خودکار، موارد دیگری از امکانات فراوان نیسمو است. یک سیستم جالب که بر روی این خودرو قرار داده شده است، آینه هوشمند است که از دوربین نصب شده در پشت خودرو استفاده میکند و تصویر را روی آینه قرار میدهد. این آپشن، این قابلیت را میدهد که در صورت حمل بار کامل و یا سرنشینانی که مانع از دید عقب توسط آینه وسط میشوند، با یک سوئیچ و بدون هیچگونه مشکلی، دید کافی به عقب خودرو وجود داشته باشد. نتیجهگیری نیسان نیسمو دارای برچسب قیمتی ۳۸۵۰۰۰ درهم است. آیا واقعا این خودرو با وجود رقبای قدرتمند خود، ارزش پرداخت این مقدار نقدینگی را دارد؟ میتوان گفت، نیسمو برای کسانی که خودروی کمی متفاوت میخواهند، یک اسیووی بسیار خوب است. اما برای اینکه نیسان بتواند مرزها را پشتسر بگذارد و یک اسیووی به تمام معنا، به علاقهمندان این نوع خودروها هدیه دهد، نیازمند چند تغییر و افزودنی در این خودرو است تا نیسمو را از یک اسیووی خوب، به یک اسیووی عالی، تبدیل کند.
کد محتوا: ۲۲۳۷۰
ارسال: سهشنبه، ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴:۵۱
به روز شده: سهشنبه، ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹:۵۴
کلید واژهها: نیسان، نیسان پاترول،
نوع: نقد و بررسی
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: سایت چرخان
بازدید: ۹۲۲
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.