یادی از پژو ۹۰۷، سوپراسپرت دوازده سیلندری که تولید نشد

  وقتی حرف از پژو می‌شود، در ذهن همه ما سریعاً مدل‌هایی مثل ۲۰۶ و ۴۰۵ نقش می‌بندند اما این شرکت فرانسوی در طول تاریخ خود خودروهای بسیار جذاب‌تری از این فسیل‌های چهارچرخ ساخته که شاید با خیلی از آن‌ها آشنایی نداشته باشیم.  

چهارشنبه، ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸:۵۴ |

یکی از این خودروها، کانسپت پژو ۹۰۷ است که برای اولین بار در نمایشگاه پاریس ۲۰۰۴ رونمایی شد.

این خودرو به مناسبت افتتاح مرکز طراحی جدید پژو در نظر گرفته شده بود و ازآنجایی‌که یک کانسپت بود، پژو فارغ از موارد ایمنی، راحتی و سودآوری، دست طراحان خود را کاملاً باز گذاشت تا هرچه در توان دارند در ۹۰۷ ارائه کنند. نتیجه این کار، شکل‌گیری سوپراسپرتی جذاب با کاپوتی بسیار کشیده بود که یک پیشرانه ۶ لیتری V۱۲ را زیر خود پنهان کرده بود.

این پیشرانه اساساً با چسباندن دو موتور ۳ لیتری V۶ پژو به یکدیگر ساخته شده بود. این پیشرانه دوازده سیلندر که ۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد، دقیقاً پشت چرخ‌های جلو نصب شده بود و ازاین‌رو، ۹۰۷ خودرویی موتور جلو-وسط محسوب می‌شد. سر اگزوزهای این موتور از طرفین خودرو و پشت چرخ‌های جلو بیرون آمده بودند و نیروی آن از طریق یک گیربکس شش سرعته سکوئنشال اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شد.

بدنه ۹۰۷ از فیبر کربن ساخته شده بود و با این کار، وزن خودرو به ۱۴۰۰ کیلوگرم رسیده بود. به لطف وزن پایین و قدرت مناسب پیشرانه، سوپراسپرت پژو ظرف ۳.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌توانست به حداکثر سرعت ۳۵۷ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. همچنین برخلاف بسیاری از کانسپت‌ها، ۹۰۷ مثل خودروهای تولیدی قابلیت راندن داشت. در آن زمان، این خودرو به‌عنوان پاسخ پژو به فراری مارانلو توصیف شد.

بااین‌حال، متأسفانه ۹۰۷ فقط یک کانسپت بود و هرگز برای تولید طراحی نشده بود بلکه پژو صرفاً می‌خواست از این طریق زبان طراحی جدید خود را نشان دهد. این کانسپت هم‌اکنون در موزه پژو نگهداری می‌شود.


یادی از پژو ۹۰۷، سوپراسپرت دوازده سیلندری که تولید نشد
گزارش

کد محتوا: ۲۲۳۶۶

ارسال: چهارشنبه، ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸:۵۴

به روز شده: چهارشنبه، ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶:۳۱

کلید واژه‌‌ها: پژو، پژو ۹۰۷، پژو ۲۰۶، پژو ۴۰۵

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۵۴۲

زبان: پارسی

(۲ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.