بازآفرینی موستانگ باس ۴۲۹ با ۷۱۰ اسب بخار و قیمت گرانتر از فراری!
شرکت روولوجی، موستانگ باس ۴۲۹ افسانهای را با قدرتی دو برابر و قیمتی فراتر از یک فراری صفرکیلومتر، به قرن بیست و یکم بازگردانده است.
مرسدس بنز اس ال۵۵؛ یک خودرو دیدنی با ظریف کاری ژاپنی!
مرسدس بنز SL۵۵ مدل ۲۰۰۵ (شاسی R۲۳۰) که یکی از پیشرفتهترین خودروهای دوران خود و آخرین شاهکار طراحی برونو ساکو به شمار میرفت و از موتور افسانهای M۱۱۳K V۸ سوپرشارژ ۵.۵ لیتری AMG بهره میبرد، تبدیل به یک خودروی نمایشگاهی منحصربهفرد شده است.
معرفی جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵: مسیر ۱۰ سال آینده این برند
کانسپت جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵ تازهترین و مهمترین محصول عملکردی جنسیس است؛ مدلی که بهعنوان نقطه عطف، مسیر ۱۰ سال آینده این برند در حوزه خودروهای پرفورمنس و موتوراسپرت را مشخص میکند. این کانسپت در مراسم «جنسیس مگما ورلد پریمیر» برای اولینبار معرفی شد و فراتر از یک طرح مطالعاتی، بیانیهای جدی درباره آینده خودروهای اسپرت جنسیس به شمار میرود.
این نیسان روگ یک میتسوبیشی است!
دلیلی کاملا منطقی وجود دارد که چرا نیسان روگ پلاگین هیبرید جدید هیچ شباهتی به دیگر نسخه های این کراس اوور کامپکت ندارد: این خودرو در واقع یک نیسان واقعی نیست!
فورد اسپرتکا؛ تخم مرغ محبوب اروپایی!
دههها پیش از محبوبیت محصولات کلاس Mini-GTI مانند امروز، فورد با معرفی مدل اسپرتکا تلاش کرد تا به تنهایی وارد این بازار شود. اسپرتکا، نسخهای با توان فنی و ظاهری بهبودیافته از مدل عمومی فورد کا بود که در دوران محصولات خستهکننده فورد معرفی شد.
آیا خودروهای امروزی هم نیازی به آب بندی دارند؟
شاید این سؤال بسیاری از خریداران خودروی صفر کیلومتر پس از تحویل از کارخانه باشد و ذهن آنها را به خود مشغول کند.
دلایل سوختن ECU
عامل اصلی در سوختن قطعات حساسی نظیر ecu نوسانات ولتاژ و وارد شدن شوک های متعدد به این قطعات است.
“گشتاور” و “اسب بخار” چگونه کار میکنند؟
بسیاری از افراد هنگام مقایسه موتور خودروها با یکدیگر، برای یافتن پاسخ این سوال که کدام خودرو قویتر است به دو مشخصه توان (اسب بخار) و گشتاور تولیدی موتور برخورد میکنند. در حالیکه مقالات مبهم و گیج کننده بسیاری در مورد این دو فاکتور در فضای وب وجود دارد، در این نوشتار قصد داریم این دو فاکتور مهم را بصورت واضح تر و قابل درک تر از جنبه ساز و کار آن توضیح دهیم تا ازین پس تشخیص برتری در مقایسه میان خودروها از لحاظ مشخصه های موتور کمی برایتان ساده تر شود.
محور عقب هوشمند دیدگاه Axle Kinematics یا جنبش شناسی محور عقب
به نظر اکثر کارشناسان صنعت خودرو، انجام مانور با ۴ چرخ متحرک، خیلی آسان تر از انواع ۲ چرخ متحرک است. برای چندین دهه یکی از مهم ترین دغدغه های خودروسازان این بوده که محور عقب، قابلیت تنظیم با محور جلو را داشته باشد.
ترمیم شیشه ی خودرو
آیا تا به حال برایتان پیش آمده که در حین رانندگی، سنگی به شیشه خودروی شما برخورد کند و باعث ترک خوردگی یا شکستگی شود؟ آیا در چنین شرایطی شیشه خودرو را تعویض یا آن را ترمیم کرده اید؟
شنبه، ۸ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۳۴
چهارشنبه، ۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۲
شنبه، ۱ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۱
چهارشنبه، ۲۸ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۵۶
دوشنبه، ۲۶ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۱
معرفی ۵ خودروی جذاب و اسپرت که احتمالاً نامشان را نشنیدهاید
یکشنبه، ۱۷ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
با یک پیامک چقدر میرانید ؟
دوشنبه، ۵ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶
با بزرگ ترین قلب های تپنده نصب شده بر روی خودروهای ۲۰۲۰ آشنا شوید
سهشنبه، ۱۷ تیرماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
بررسی کوتاه و تجربه رانندگی با هیوندای سوناتا ۲۰۲۰
سهشنبه، ۲۰ اسفندماه ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹
برترین خودرو های ساخت برند SRT
سهشنبه، ۱۱ شهریورماه ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
نگاهی به آزرا ۲۰۲۱، سدان لوکس هیوندای!
هیوندای آزرا، یک سدان لوکس کرهای است که گفته میشود توان رقابت با خوروهایی چون نیسان ماکسیما یا تویوتا آوالون را دارد. در اینجا قصد داریم بررسی کنیم تا ببینیم آیا واقعا این خودرو، از این توان برخوردار است؟ و آیا با توجه به قیمتش، در برابر رقبا ارزش خرید دارد؟ برای کسانی که با آزرا آشنایی چندانی ندارند باید گفت، این خودرو، پرچمدار این برند است و قبل از ورود هیوندای به برند لوکس خود، یعنی جنسیس، آزرا بزرگترین، گرانترین و مجللترین، سدان این خودروسازی بود.
دوشنبه، ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵:۱۳ |
نمای خارجی آزرا ۲۰۲۱ مانند بسیاری از مدلهای جدید هیوندای، چون پالیسید، طراحی آزرا بسیار بحثبرانگیز است. برخی از مردم آنرا دوست دارند و برخی دیگر کاملا برعکس. در نمای روبهرو، جلو پنجره پلاستیکی آن، تقریبا ۹۰ درصد جلوی خودرو را تشکیل میدهد که در روز، از منظره خاصی برخوردار نیست اما در شب و با روشن شدن چراغها، داستان کمی متفاوت میشود. جلوپنچره آزرا از الماس، الگوبرداری شده است. این نوع طرح الماسی را میتوان در طراحی چراغها و حتی برفپاککنها دید. شکل کاپوت، بسیار زیباست و انحنایی که به آن داده شده است و خطوط طراحی شده بر روی آن، بر زیباییش، بیش از بیش افزوده است. الگوی الماسی، با خطوط و منحنیهای بهکاررفته در نمای جانبی هم رعایت شده و باعث گردیده، که طراحی این قسمت از خودرو، ادامه دهنده نمای جلویی باشد و کاملا با آن هماهنگ گردد. رینگهای آلیاژی ۱۹ اینچی با طراحی کاملا متناسب، مکمل نمای جانبی است. در قسمت پشت، یک نوار چراغ الایدی تمامقد وجود دارد که اگرچه بهنوعی با نمای جلویی هماهنگ است و سعی شده است با ایجاد منحنی متناسب با صندوق عقب، باعث زیبایی نمای عقب گردد ولی بهنظر میآید خیلی جذاب از آب درنیامده است. علت این قضیه، میتواند ایجاد قوس بیش از حد، در چراغ و صندوق عقب باشد. وجود دو خروجی اگزوز و حتی آنتن کوسهای، علاوه بر اینکه باعث ایجاد حس قدرت میشود، کمی باعث زیبایی نمای عقب شده است. طراحی داخلی آزرا ۲۰۲۱ استفاده از چرم آبی تیره، در کنار تزئینات مشکی و نقرهای، در کنار جزئیات خوب، مانند نشان آزرا برروی تمام صفحات درب، جلوه خوبی به طراحی داخلی داده است. چرم آبی تیره بهکاررفته، هم بسیار گران بهنظر میرسد و هم با نشستن برروی آنها، واقعا همینطور احساس میشود. یک صفحه نمایش که جایگزین کیلومتر شمارهای آنالوگ شده است در کنار یک صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی اطلاعات و سرگرمی و یک صفحه نمایش کوچکتر، که فقط برای سیستم کنترل تهویه مطبوع است در کنار دکمههای کنترلی، از نظر زیبایی، حس بسیار خوبی، به سرنشینان میدهد. در ردیف عقب، فضای زیادی برای سر و پا وجود دارد. در عقب خودو، جالیوانی، دریچههای تهویهمطبوع، دو خروجی شارژ یواسبی و بهطور کلی، یک حالت حریم خصوصی، برای دو طرف درنظر گرفته شده است. امکانات آزرا ۲۰۲۱ مانند همه محصولات هیوندا، آزرا هم دارای یک لیست طولانی از امکانات راحتی، سرگرمی و ایمنی است. گرمکن و سردکن صندلیهای جلو، سقف پانوراما، شارژر بیسیم، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم صوتی اینفینیتی با ۱۰ بلندگو، اندرویداتو و اپلکارپلی و قابلیت پخش ویدئو از طریق یواسبی، از جمله امکانات آزرا است. یکی از ویژگیهای جالب این خودرو، ویژگی است که به Sounds Of Nature شناخته میشود. این سیستم، برای آرامش پس از یکروز سخت، کمک میکند تا با پخش صداهای آرامشبخش، مانند جنگل پر جنب و جوش، صدای قطرات باران یا صدای یک شومینه در حال سوختن، استرس خود را از بین ببرید. مشخصات فنی آزرا ۲۰۲۱ نیروی این سدان، از یک موتور ۳.۵ لیتری V۶ تامین میشود. خروجی این موتور برابر با ۲۸۶ اسببخار قدرت و ۳۳۸ نیوتنمتر گشتاور است. کنار هم گذاشتن این اعداد و ارقام، در کنار تجربه رانندگی، نشان از رانندگی بسیار روان دارد که واقعا درجه یک بهنظر میرسد. عایق صوتی، بیعیبونقص است. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک، کاملا نرم و روان عمل میکند. کارکرد سیستم تعلیق هم کاملا خوب و قابلقبول است. نتیجهگیری هیوندای آزرای ۲۰۲۱ نسبت به بسیاری از رقبای ژاپنی و حتی آمریکایی خود، ساخت بهتر و رانندگی لذتبخشتری دارد و امکانات و فناوری بیشتری در آن بهکار رفته است. اما اینکه مصرفکنندگان در سرتاسر دنیا، چقدر حاضر می شوند به اندازه حدود ۱۶۴۰۰۰ درهم، برای خودرویی با برند هیوندای بپردازند، خود بحث جداگانهای است.
کد محتوا: ۲۲۳۵۸
ارسال: دوشنبه، ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵:۱۳
به روز شده: دوشنبه، ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳:۴۹
کلید واژهها: هیوندایی، هیوندای آزرا، ماکسیما، تویوتا
نوع: نقد و بررسی
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: سایت چرخان
بازدید: ۱۰۲۹
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.