نگاهی به آزرا ۲۰۲۱، سدان لوکس هیوندای!

  هیوندای آزرا، یک سدان لوکس کره‌ای است که گفته می‌شود توان رقابت با خوروهایی چون نیسان‌ ماکسیما یا تویوتا آوالون را دارد. در اینجا قصد داریم بررسی کنیم تا ببینیم آیا واقعا این خودرو، از این توان برخوردار است؟ و آیا با توجه به قیمتش، در برابر رقبا ارزش خرید دارد؟ برای کسانی که با آزرا آشنایی چندانی ندارند باید گفت، این خودرو، پرچم‌دار این برند است و قبل از ورود هیوندای به برند لوکس خود، یعنی جنسیس، آزرا بزرگ‌ترین، گران‌ترین و مجلل‌ترین، سدان این خودروسازی بود.  

دوشنبه، ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵:۱۳ |

نمای خارجی آزرا ۲۰۲۱
مانند بسیاری از مدل‌های جدید هیوندای، چون پالیسید، طراحی آزرا بسیار بحث‌برانگیز است. برخی از مردم آن‌را دوست دارند و برخی دیگر کاملا برعکس.

در نمای روبه‌رو، جلو پنجره پلاستیکی آن، تقریبا ۹۰ در‌صد جلوی خودرو را تشکیل می‌دهد که در روز، از منظره خاصی برخوردار نیست اما در شب و با روشن شدن چراغ‌ها، داستان کمی متفاوت می‌شود. جلوپنچره آزرا از الماس، الگو‌برداری شده است. این نوع طرح الماسی را می‌توان در طراحی چراغ‌ها و حتی برف‌پاک‌کن‌ها دید. شکل کاپوت، بسیار زیباست و انحنایی که به آن داده شده است و خطوط طراحی شده بر روی آن، بر زیباییش، بیش از بیش افزوده است.

الگوی الماسی، با خطوط  و منحنی‌های به‌کار‌رفته در نمای جانبی هم رعایت شده و باعث گردیده، که طراحی این قسمت از خودرو، ادامه دهنده نمای جلویی باشد و کاملا با آن هماهنگ گردد. رینگهای آلیاژی ۱۹ اینچی با طراحی کاملا متناسب، مکمل نمای جانبی است.

در قسمت پشت، یک نوار چراغ ال‌ای‌دی تمام‌قد وجود دارد که اگرچه به‌نوعی با نمای جلویی هماهنگ است و سعی شده است با ایجاد منحنی متناسب با صندوق عقب، باعث زیبایی نمای عقب گردد ولی به‌نظر می‌آید خیلی جذاب از آب درنیامده است. علت این قضیه، می‌تواند ایجاد قوس بیش از حد، در چراغ و صندوق عقب باشد. وجود دو خروجی اگزوز و حتی آنتن کوسه‌ای، علاوه بر این‌که باعث ایجاد حس قدرت می‌شود، کمی باعث زیبایی نمای عقب شده است.

طراحی داخلی آزرا ۲۰۲۱
استفاده از چرم آبی تیره، در کنار تزئینات مشکی و نقره‌ای، در کنار جزئیات خوب، مانند نشان آزرا بر‌روی تمام صفحات درب، جلوه‌ خوبی به طراحی داخلی داده است. چرم آبی تیره به‌کاررفته، هم بسیار گران به‌نظر می‌رسد و هم با نشستن بر‌روی آنها، واقعا همین‌طور احساس ‌می‌شود.

یک صفحه نمایش که جایگزین کیلومتر شمارهای آنالوگ شده است در کنار یک صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی اطلاعات و سرگرمی و یک صفحه نمایش کوچک‌تر، که فقط برای سیستم کنترل تهویه مطبوع است در کنار دکمه‌های کنترلی، از نظر زیبایی، حس بسیار خوبی، به سرنشینان می‌دهد.

در ردیف عقب، فضای زیادی برای سر و پا وجود دارد. در عقب خودو، جالیوانی، دریچه‌های تهویه‌مطبوع، دو خروجی شارژ یو‌اس‌بی و به‌طور کلی، یک حالت حریم خصوصی، برای دو طرف در‌نظر گرفته شده است.

امکانات آزرا ۲۰۲۱
مانند همه محصولات هیوندا، آزرا هم دارای یک لیست طولانی از امکانات راحتی، سرگرمی و ایمنی است. گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو، سقف پانوراما، شارژر بیسیم، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم صوتی اینفینیتی با ۱۰ بلندگو، اندروید‌اتو و اپل‌کار‌پلی و قابلیت پخش ویدئو از طریق یو‌اس‌بی، از جمله امکانات آزرا است.

یکی از ویژگی‌های جالب این خودرو، ویژگی است که به Sounds Of Nature شناخته می‌شود. این سیستم، برای آرامش پس از یک‌روز سخت، کمک می‌کند تا با پخش صداهای آرامش‌بخش، مانند جنگل پر جنب و جوش، صدای قطرات باران یا صدای یک شومینه در حال سوختن، استرس خود را از بین ببرید.

مشخصات فنی آزرا ۲۰۲۱
نیروی این سدان، از یک موتور ۳.۵ لیتری V۶ تامین می‌شود. خروجی این موتور برابر با ۲۸۶ اسب‌بخار قدرت و ۳۳۸ نیوتن‌متر گشتاور است. کنار هم گذاشتن این اعداد و ارقام، در کنار تجربه رانندگی، نشان از رانندگی بسیار روان دارد که واقعا درجه یک به‌نظر می‌رسد. عایق صوتی، بی‌عیب‌و‌نقص است. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک، کاملا نرم و روان عمل می‌کند. کارکرد سیستم تعلیق هم کاملا خوب و قابل‌قبول است.

نتیجه‌گیری
هیوندای آزرای ۲۰۲۱ نسبت به بسیاری از رقبای ژاپنی و حتی آمریکایی خود، ساخت بهتر و رانندگی لذت‌بخش‌تری دارد و امکانات و فناوری بیشتری در آن به‌کار رفته است. اما اینکه مصرف‌کنندگان در سرتاسر دنیا، چقدر حاضر می شوند به اندازه حدود ۱۶۴۰۰۰ درهم، برای خودرویی با برند هیوندای بپردازند، خود بحث جداگانه‌ای است.


نگاهی به آزرا ۲۰۲۱، سدان لوکس هیوندای!
نقد و بررسی

کد محتوا: ۲۲۳۵۸

ارسال: دوشنبه، ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵:۱۳

به روز شده: دوشنبه، ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳:۴۹

کلید واژه‌‌ها: هیوندایی، هیوندای آزرا، ماکسیما، تویوتا

نوع: نقد و بررسی

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۵۹۵

زبان: پارسی

(۱ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.